Startpagina KWO & de huisregels


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2011 17:28

De regels gelden voor de fotorubriek. Wat op de voorpagina van KWO staat zal de inhoud van de site dekken. Betaalwater komt ook aan bod in CarpBoard. Dus legitiem op de KWO pagina wat mij betreft.

Grootste deel van je betoog kan ik volgen Mark.

Het volgende vind ik denigrerend tegenover anderen en met name de groep waarop jij doelt, maar ook de groep die om andere redenen kiest voor betaalwatervakantie. Die zin had zo voor mij niet gehoeven.

Ik kan me dus goed voorstellen dat zo een betaalput een uitstekende uitkomst is voor mensen met een lichamelijke beperking of natuurlijk karpervissers met een geestelijke beperking :D .


Groet, kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

17-04-2011 17:49

Hallo Kees,

Ik snap je reaktie maar ik had er een smiley bijgevoegd om te laten zien dat het als een grapje bedoeld is!
Ik kan er uit op maken dat mijn grap bij jou niet de juiste snaar raakt daar dan voor mijn excuses en voor de gene die zich letterlijk aangesproken voelen.
Reaktie komt ook een beetje voort uit frustratie jegens een groot deel van de steeds groter wordende groep karpervissers.

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-04-2011 20:37

@ Kees, eind 2005 zijn er ooit 5 delen rot@ry geschreven over BTW's daar ben ik mij bewust van, never the less blijft kw de indrukk wekken negatief t.o.v. btw's te staan? maar dat kan ik helemaal fout hebben.

Maar goed mijn punt is duidelijk gemaakt, en zoals in alles in de wereld zijn er veel mensen die het met mij eens zijn en er zijn er veel die het er niet mee eens zijn, case closed ?

No hard feelings verder overigens!
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

18-04-2011 02:09

Bart Jaap,

Wat een generalisering!

ik snap eerlijk waar niet wat je denkt te gaan bereiken met jouw pleidooi. Kennelijk heb jij een mening en wil je deze mening, die kennelijk door dit board KWO heel veilig in een ''regeltje'' wordt ondersteund nog eens kenbaar maken omdat?

Jij hebt het maar over putta vissen. Kennelijk is dit een bepaalde vorm van straattaal waarvoor ik even pas.
Jij wilt dus inloggen op KWO en niet geconfronteerd worden met een BTW vis? Of je bent in de voltooid verleden tijd blijven hangen op school, of je begrijpt gewoon niets van ontwikkelingen op dit gebied. Sterker, ik denk dat jij gezien jouw leeftijd meer een meeprater bent op dit gebied dan een ervaringsdeskundige. Nee, jouw wateren zijn niet leeggevist en jouw mening zal hoogst waarschijnlijk beïnvloed zijn door externe factoren. Waar haal jij het lef vandaan om de mening van een persoon danwel de foto van een persoon op een dergelijke wijze af te kraken? Wat geeft jou of beter wanneer ik in meervoud spreek, jullie tegenhangers het voorrecht om een wel BTW visser in hokje te plaatsen?

Ik krijg een beetje het gevoel van ''wij zijn goed en zij zijn slecht'' Wij vissen daar op het echte water en zij vissen en showen met putta vissen. Deze putta vissen mogen alleen worden getoond in een speciaal hokje waar je alleen komt als je in dat hokje wilt komen. GVD, wat kan ik mij druk maken om zulke personen zoals jij. Waarom moet je een persoon die nu met zijn foto op KWO staat in een negatief daglicht stellen. Waarom individuen benadelen door hen kwalijk te nemen dat zij hun vissen posten bij vangsten op datum? Ook zij zijn gelukkig en niet iedereen weet hoe bepaalde personen hier over denken. Ik zou gezien de ontwikkelingen die je kunt merken op dit board, in de media en elders wel kunnen stellen dat JIJ valt onder het bekend gezegde '' het zijn er altijdt maar een paar die het verpesten voor een grote groep''. Hiermee wil ik niet impliceren dat er meer BTW vissers zijn dan NIET BTW vissers, maar wel dat de mening over het vissen daarop veranderd is. En waarom? De vis wordt eigenlijk nagenoeg niet meer gejat er verplaatst. Ja, dit was jaren terug zeker het geval! We spreken over mensen die op commercieel gebied een gat in de markt zagen en met grote vissen groot geld binnen haalde. Inmiddels hebben zijn ook geleerd en weten zij ook dat grote vissen bekend zijn en in de media verschijnen. Stelen is dus niet handig! Nee de meeste kopen gewoon hun vissen, ja zelfs grote vissen die worden afgevangen bij een afvissing ja!


Ik weet niet welke bladen jij wel of niet leest. Maar al het ''bekend'' karpervissen NL en BE vist zowat af en toe of eens een keer op een BTW. En wat.....al die tegenhangers met hun meningen kopen hun boeken? Wat nou goed of slecht. Man, we zijn allemaal een. Niet wij en zij!! Het is wij karpervissers. Natuurlijk is er en gradatie, maar niet iedereen kan een week of twee weken naar een openbaar water. Juist zij willen veilig vissen, in een veilige omgeving. Vaders die een weekje gaan vissen met hun zoons enz. De KSN die vist op een BTW water? Steun je deze niet dan? Deze staan dan kennelijk positiever tegenover het vissen op een BTW, terwijl deze wel onze belangen behartigd.

De wereld veranderd en de meningen van de meeste vissers ook. De uitbaters van de wateren veranderen en de viskwekers springen er op in. JIJ bent blijven hangen en stelt bepaalde personen in een negatief daglicht of trekt een volstrekt onbelangrijke vergelijking. Als jij niet wilt kijken naar een Putta vis, dan klik je maar snel verder, koop je geen magazines meer en moet je met jouw niet BTW vissers lekker vissen aan een openbaar water. Datzelfde water waar diezelfde BTW visser ook vaker dan eens zijn hengels uit gooit!

Ik hoop dat jij jezelf heel erg goed voelt bij jouw opgestarte topic en dat je hebt weten te bereiken wat je wilde. Mijns inziens stelde je een vraag in het openbaar die je had moeten richten aan de beheerders van dit forum. Maar jij was uit op bovenstaande reacties.

SUC6 verder
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

18-04-2011 10:01

Beste Dennis

De frustratie druipt van je reactie af, ergens voel jij je dus zwaar aangevallen en onheus bejegend door enkele uitingen in deze topic. Ik ben echter van mening dat je de topic verkeerd interpreteert, gezien het feit dat ik een vraag stel over hoe dit zit, ik start de topic dus totaal niet met de intentie om een discussie over btw’s te beginnen, want die tijd is al geweest. Ik heb mijn mening over BTW’s maar daarvoor hoef ik geen topic op te starten dat is nooit de intentie geweest van deze topic, gelukkig snappen een aantal mensen die in deze topic hebben gereageerd wel! Dat het anders had gekund ben ik met een aantal mensen eens.

Je reactie over het woord puta snap ik, dit is misschien een beetje ongelukkig gekozen maar ik vind puta aardiger klinken dan hoer, aangezien puta Spaans is voor hoer en dus geen straattaal, want daar pas ik ook voor.

Ik ben echter niet in de voltooid verleden tijd blijven hangen op school en begrijp genoeg op de ontwikkeling op karpergebied, maar goed in jouw optiek moet ik dus btw’s gaan accepteren omdat iedereen het doet en het een ontwikkeling is op karpergebied?? Nou sorry maar daar pas ik echt voor! Gelukkig ben ik dan in de verleden tijd blijven hangen samen met de mensen die reageren in deze topic en het ook niet op BTW’s hebben (Sjoerd Bonenkamp, Mart Honen, Christian Hummelink, Willem Barnas, Ron Cuyten, Joery van der Beek, Mark Bres)

Mijn wateren zijn inderdaad niet leeggevist en dat maakt mij in jouw ogen een meeprater, ik houd echter wel van karpers, heel erg veel, en vind de praktijken die plaats vinden op BTW’s ronduit schandalig naar onze gevinde vriend karper. Kleine putjes worden volgestouwd met veel te veel karper (al dan niet gestolen of van een kweker) om te zorgen dat er over de rug van al die vissen een berg geld verdiend kan worden. Ik kan de hele redevoering over de tegens van BTW’s wel weer gaan herhalen maar als je de hele topic hebt gelezen dan weet je waar ik het over heb, lees de reactie’s van Willem Barnas nog maar eens die ligt aardig op één lijn met mij en nog velen anderen.

Je schrijft dat ik/wij jou (de BTW visser) in een hokje plaats, dit moet je toch enigszins nuanceren, want dat hokjes plaatsen is al heel erg lang geleden gebeurd door het openen van een BTW hoek, so don’t blaim it on me!

Het is geen kwestie van “zij zijn slecht en wij zijn goed” wel hebben we met elkaar de afspraak gemaakt dat er voor zaken/vangsten m.b.t. BTW’s een aparte hoe is aangemaakt. Dan moeten mensen zich daaraan houden, daar kan ik niets aan veranderen en moet je mij niet aanrekenen al vind ik het wel een goede zaak dat er een aparte hoek voor is ingericht!
Je vraagt: waarom individuen benadelen door hen kwalijk te nemen dat zij hun vissen posten bij vangsten op datum? Omdat hier regels omtrent zijn gemaakt, en als die regels niet worden nageleefd mag/moet hierop gewezen/gereageerd worden.

Wel vind ik het bijzonder om te lezen dat jij stelt dat omdat er een bepaalde ontwikkelingen bezig zijn op dit BTW gebied en ik er wel tegen ben, ik het verpest voor een grote groep? Dus omdat ik tegen BTW’s ben verpest ik het voor de rest? Lekker gepolariseerd ben je dan!! (Bush: you're either with us or against us!) Je hebt mij nergens in deze topic horen zeggen dat ik tegen btw’s ben omdat er gejatte vissen op zwemmen. Maar goed omdat er tegenwoordig geen of bijna geen gejatte vissen meer opzwemmen zijn BTW’s plots wel goed en worden de putten niet meer volgestouwd met vis om over de rug van karper geld te verdienen? Houd toch op vent maar blijf het lekker voor jezelf goedpraten hoor!

Je schrijft WIJ zijn karpervissers dus allemaal hetzelfde, dat is onzin, want een ander zijn beleving is de mijne niet en andersom. Het enige raakvlak is dat we allebei op karpers vissen en meer niet!

Op je schrijfsel over dat ze graag een week veilig willen vissen ga ik niet eens in, want voor een week veilig vissen hoef je niet naar een BTW! Plus de rest van jouw beweegreden in jouw 4e alinea om wel naar een BTW te gaan klopt ook van geen kant maar dan gaan we een discussie voeren over wel of niet naar een BTW en daarvoor zijn we niet hier.

Nogmaals wel grappig om te zien dat jij profileert dat omdat de mening van de meeste vissers veranderd, mijn mening ook moet veranderen en ik BTW’s moet accepteren? Of omdat bekend karpervissend NL op BTW’s vist ik dan mijn mening over BTW’s niet meer mag hebben.

Nogmaals regels zijn er om nageleefd te worden en daar ging het mij om, ik heb een vraag gesteld m.b.t. een foto op een frontpage die in mijn optiek tegen de regels in ging, ik heb daar van Kees een antwoord op gehad en toen was het voor mij klaar.

Ik hoop dat ik e.e.a. wat duidelijker is geworden, ik vind het jammer dat jij je zo gigantisch aangevallen voelt omdat jij waarschijnlijk een BTW bevisser bent? Ik hoop dat jij tijdens jouw trips de dikke vissen vangt waarvoor jij zoveel geld betaald en waarvoor je een week naar een BTW in Frankrijk rijd. Als dat jouw voldoening geeft, prima ieder zijn beleving, maar houd je dan verder aan de regels en plaats je BTW vangsten in het daarvoor bestemde hoekje!

Jij ook succes man
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-04-2011 10:17

@ Bart-Gaap Koorn

jank niet zo man.

anders meldt je je ff aan als moderator,kan je perfect de "regeltjes" naleven

lekker belangrijk waar die vis vandaan komt.

een foto op een site en vooral de herkomst van die vis..... wauw is wel een discussie waardig zeg. :roll:

Ps, ik vis ook niet op BTW.voordat je daarover gaat blaten....

een PM richting een moderator om ze op hun "fout" te wijzen was veel netter geweest in mijn optiek ipv deze nutteloze "discussie"
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

18-04-2011 10:27

@ Michel,

dat jij niet op een btw vist was mij allang duidelijk zo had ik jou ook niet ingeschaald!

Dat de discussie nutteloos is ben ik totaal niet met je eens, dat het anders had gekund heb ik reeds 2 keer aangegeven en derhalve dus wel met je eens!
Waar die vis vandaan komt is wel belangrijk, anders hadden er geen regels geweest, dat ik je dat nou moet uitleggen!? Voor het geval dat het je ontgaan is, het gaat niet alleen om de foto op de frontpage (wel in hoofdzaak dat wel) maar om de hele princiepekwestie er omheen!!

Succes Tja
Laatst gewijzigd door Bart-Jaap Koorn op 18-04-2011 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-04-2011 10:29

nee , doe maar niet :D

jij ook succes :wink:

PS,
Waar die vis vandaan komt is wel belangrijk, anders hadden er geen regels geweest


ik vraag me af hoe de moderators cq.beheerders daar over denken.

het is tenslotte hun site :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-04-2011 11:17

ja maar :wink:
Vis is vis
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

18-04-2011 12:33

Bart Jaap,

NEE, ik vis zelf niet op BTW. Ik vis in de vrije natuur. Maar snap en zie wel in waarom sommige dat wel doen. Ik kan mij daar wel toe zetten om dit te begrijpen.

Goh jongen. Als jij echt zoveel om die karpers geeft die in putjes worden gestouwd, stop dan gewoon met het hele vissen. Ik vind het in de bek rammen van een haak zoveel erger dan een karper die wat harder moet zwemmen voor zijn voedsel.

Karpervissers zijn moraalridders. Niets mag, behalve het beest vangen dat mag wel. Alle leed en ellende daaromtrent is van veel groter belang? Ja, ik lees het al weer. Jij had dus wel je mening klaar over mij! Dat ik kennelijk WEL een btw visser zou zijn?

Nee hoor BJ. Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen. Ik zie gewoon weer zo een persoon die zijn mening wil ventileren op de verkeerde wijze. En ik bedoel daarmee ook niet dat jij van mij moet accepteren dat betaalwateren er zijn. Nee, maar er mee leven dat het zo is. Je hoeft er wat mij betreft niet op te gaan vissen. En wat helemaal onzin is, lezende dat een BTW per definitie een groot hek om het domein heeft staan.

Natuurlijk zijn er veel fout beheerde wateren. Ja, dat weet iedereen, wel en niet btw vissers. Sorry hoor, maar omdat Cassien een ''openbaar'' water is, waar veel meer vissers zitten dan goed zou zijn, waar wij allen hutje mutje zitten te vissen op de naam en toenaam bekende vissen wordt het getolereerd. Dan wil jij ineens wel kijken naar die foto? Ik ben er geweest en ik ben doorgereden. Man, man wat een gedoe daar zeg. Daar wil ik niet tussen zitten. Zat andere en minder bekende wateren. Ook op niet commercieel water is overbezetting of erger nog in mijn ogen, overbevissing. Er zijn genoeg goede BTW wateren waar het niet gemakkelijk is een karper te vangen. Zie Gigantica lake. Nou, daar is het werken voor een vis hoor. En dit vissen worden wellicht minder vaak gehaakt dan de semi bekende openbare puta vissen.

Er is in beiden kampen goed en kwaad. Waar de grens ligt? Laten we hopen dat de minder goede wateren gewoon niet meer geëxploiteerd worden door aanbieders in ons en andere landen.
Die discussie is wel of niet BTW is echt passe. Dus ik vind gewoon dat jouw stelling om het recht te hebben niet te worden geconfronteerd met een puta vis op de homepage belachelijk. En NEE dit had niets met het regeltje te maken waar jij je achter schuil houd. Dit is geen regel, maar jouw mening. Jouw mening om er niet mee te willen worden geconfronteerd. Ik zeg, ga vissen of kom niet op het board. Maar een linkje zodat je dat scherm passeert?

BJ en kom op man....schaal jij mensen van dit board in binnen een bepaalde groep? (zie bovenstaande???) Jij schaalt een wel en een niet btw visser? Waarop schaal jij dan. Wat is je achterliggende gedachte daar bij? Belangrijker nog, wat doe je met jouw ingeschaalde informatie? Praat je niet met deze mensen als je er achter komt dat ze wel eens op een BTW zitten? Neem je niets van ze aan? Sla je een geschreven artikel over? Wat is dat kortzichtig. Ik ken echt heel veel hele goede karpervissers. Vissers die echt dik werken voor hun vissen op openbare wateren en ze ook nog weten te vangen. Maar eens per jaar wel 1 week met de vrouw of met een maat even rustig aan doen op een betaalwater. Gewoon genieten, zonder al te veel moeilijk doen. Als we het dan toch over een klassement hebben.......onder welke groep schaal jij jezelf in dan?
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

18-04-2011 13:11

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven is deze topic niet gestart om een mening over een BTW te ventileren ik heb dit nu meerdere keren aangegeven en als je de gehele topic nogmaals doorleest kun je dit er ook wel uitfilteren, klaarblijkelijk lees jij of selectief of wil je het door mij zojuist geschrevene niet lezen en zeker niet aannemen??

Het woord BTW visser is niet om iemand in een bepaalde groep te schalen, zuiver om duidelijkheid te behouden tussen mensen die wel en niet op BTW’s vissen, niets meer en niets minder! Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik ik ook geschreven heb dat ik van mening ben dat de mensen die op een BTW vissen dat lekker moeten doen, dat maakt mij niets uit namelijk!
Dat er een aparte hoek in ingericht voor vangsten van een BTW vind ik prettig omdat de dan een keuze hebt om wel of niet daar naar te kijken.

Jij schrijft dat het geen regel is maar mijn mening, echter verzoek ik jou om dan nogmaals de hele topic te lezen, daar haal ik meermaals aan dat er op KW online duidelijk regels zijn gesteld m.b.t. het plaatsen van foto's, dat daar dus GEEN BTW vissen worden geplaatst, daar haalde ik mijn ideeen dus vandaan. Blijkbaar zat ik verkeerd en heb ik die regels verkeerd geinterpreteerd (volgens Kees) toen hij mij een antwoord had gegevn op mijn vraag was het voor mij klaar, jij slingert echter een totaal andere discussie aan, waar het in beginsel totaal NIET om ging.

Dat er wel of geen moeilijke BTW’s zijn zal ongetwijfeld waar zijn, daar verdiep ik mij niet in en het interesseert mij ook niet om de simpele reden dat ik er niet kom en niet wil komen, dat mag toch?

Het geen je schrijft over dat karpervissers moraalridders zijn kan ik je niet meer dan gelijk in geven, het alles beste is natuurlijk de vis helemaal met rust laten en geen stuk staal in zijn of haar lip rammen.
Natuurlijk zijn er op openbare wateren ook genoeg zaken aan de gang die niet goed zijn zoals overbezetting, maar dit gebeurd niet om over de rug van de karper duizenden euro’s op jaarbasis te verdienen.

Maar Dennis wat wil je nou precies van mij? Jij blijft een discussie over BTW’s in zn algemeen aanhalen terwijl deze topic (voor de zoveelste keer!!!) niet voor is gestart!
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

18-04-2011 13:23

Wellicht heb je op punten gelijk en was je initiële post niet bedoeld om de btw discussie op te starten. Maar als je jouw eigen post leest, dan vraag je er bijna om reacties te krijgen op dit gebied. Je start met dat de regels A zeggen en dat KWO zich niet naar de eigen regels conformeert. Maar wat je daarbij ook doet is je eigen mening erbij leggen. Dat jij vind dat je niet met een dergelijke foto geconfronteerd hoeft te worden. Dat is dus niet de regel, maar jouw mening. En daarmee lok je reacties uit.

Dat is wat ik wil aangeven. Er zijn steeds weer nieuwe personen die op een bepaalde manier reacties uit lokken. Ik wil verder niets mbt BTW vissen van jouw. Ik wil alleen dat jij ook eerlijk kijkt naar je eigen post.
Het het algemeen gehouden, dan het meer gesierd. Daarom vond ik ook jouw post met ''inschalen'' richting het denigrerende gaan. Maar goed, wellicht dat mijn interpretatiemogelijkheden mij hierin in de steek hebben gelaten....

Verders, case closed.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

18-04-2011 13:38

Ik moet je gelijk geven m.b.t. je opmerking over mijn mening m.b.t. de foto op de frontpage, je hebt gelijk in het feit dat zodra ik mijn mening over het geconfronteerd worden met de foto ik dat misschien beter had kunnen weglaten, dan was de gehele topic neutraal van meningen geweest en dus beter. Zonder meer gelijk!

Dat je reactie's uitlokt is ook zonder meer waar.

Je schrijft alleen op het einde over het inschalen, ik begon volgens mij niet met het woord inschalen dat was jij toch, en daar reageerde ik op ? ik kan het fout hebben, dan mijn excuus.

Goed om te zien dat er op (uiteindelijk) een normale reeele manier van gedachte gewisseld kan worden en dat we er na elkaar even flink wat verduidelijking te hebben gegeven toch aardig uit komen zonder hard feelings nalatend. Zo zie ja maar weer dat hoe iets opgevat word en hoe iets bedoeld word nog al eens flink kunnen verschillen van elkaar.
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

18-04-2011 13:50

Bart,

je hebt gelijk. Het staat wel in jouw post, waardoor het erg de indruk wekt dat jij dit geschreven hebt, echter was dit dhr Tsja... Ik heb dit niet goed gelezen. Sorry als ik jouw aanval in mijn relaas, maar soms wordt ik gewoon een beetje moe van de discussie en die lokte je idd wel wat uit zo.

Leermoment of niet. Enfin, wij karpervissers beleven idd ieder op eigen wijze onze hobby maar feit blijft wel dat we elkaar niet in een hokje moeten plaatsen. Natuurlijk is het juist goed dat er een aparte plek is voor BTW onderwerpen. Zo houd dit board zijn overzicht. Jammer dat er tegenhangers van btw wateren ook daar hun gal komen spuwen...maar ja. Dat is weer een andere discussie. Ik voelde mij gewoon even genoodzaakt in te gaan op wat je had geschreven.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-04-2011 14:00

gelukkig ben ik niet in te schalen 8)

maare......

one big happy family die karpervisserts :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-04-2011 09:01

Nee hoor, geen familie, de meesten wil ik niet eens mee geassocieerd worden, laat staan dat ik er vrolijk van word. Willem Barnas verwoordde het al perfect, dat hoef ik niet dunnetjes over te doen. Voor de meesten is vangen het enige dat telt, laat dat voor mij en sommige andere gekken nou vooral de manier zijn waarop, en het water waaruit. Maar vissen is inderdaad cool en stoer en vaak is de passie en het avontuur ver te zoeken. Er moeite voor doen is al helemaal naar natuurlijk.

Heb al eens eerder geschreven dat je op berenjacht kunt in Alaska maar bij wijze van spreken ook in het berenbos van Ouwehands Dierenpark. Aan jou de keus wat nou nog echt jagen is. Ik wil hierbij dan nog wel zeggen dat ik mezelf niet beter vind doordat ik op een rivier vis, maar ik vind het wel een betere visserij. Dat half of heel "bekend" NL en BE ook wel eens op BTW vist zegt me al helemaal geen drol, hooguit dat ze voor hun sponsor weer even "moeten" scoren met wat dikke vissen voor de lens wellicht, en da's op de grote rivieren veel lastiger inderdaad.

Enne, zet die foto maar lekker op de frontpage hoor, mij boeit het allemaal niet verder. Tenslotte is ie wel dankzij een aap gevangen ofzoiets! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-04-2011 09:28

Ik ga mij op glad ijs begeven met deze reactie :oops: :oops:

Stel dat alle btw gangers ineens op jouw favourite openbaar water gaan vissen....

Dan ga je vanzelf btw toejuichen 8)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-04-2011 09:42

Stel dat alle btw gangers ineens op jouw favoriete openbaar water gaan vissen....


95 % zou het nog niet durven :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-04-2011 09:44

Ook een beetje vertekend beeld. De meeste karpervissers die eens een weekje in Frankrijk op BTW gaan vissen doen dat voor de rest van het jaar gewoon in openbaar water. Van de KSN leden ging een aantal jaar geleden ongeveer de helft wel eens naar een betaalwater. Dus zelfs onder de groep waarbij het hart ietsje dichter bij het karpervissen ligt dan de gemiddelde recreant is het aandeel hoog. Wellicht hoger.

In het dierenpark mag je niet op berenjacht. Sommige rivieren en kanalen in ons landje zijn overigens ook net dierenparken. :roll:

Allemaal onzin die voorkomt uit vooroordelen voortkomend uit persoonlijke voorkeuren.

"Enige echte karpervisserij is in de polder met de vliegenhengel op boerenkarper." 8)

"Ik heb 40 jaar karpervissen achter de rug, maar nog geen uur op de rivier. Derhalve ben ik maar een prutser." Waarvan bij deze akte. :lol:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

19-04-2011 16:02

Kees V, zou je eens wat foto's kunnen plaatsen van die berenjacht in Alaska.

-----

Is het misschien geen idee om per betaalwater een topic te openen, hierin kan je ook je vangsten laten zien.

Zo heb je niet dat btw vissen in de normale topics komen. Maar misschien belangrijker nog: elke betaalwater wat bevist wordt, wordt in kaart gebracht, de vissen, maar ook bv de faciliteiten.

Ik heb zelf niets met btw, maar ben ook niet blind voor de ontwikkelingen die er zijn. Ik denk dat het beter is om betaalwateren te bespreken ipv ze te negeren, want zo halen we de rotte appels eruit.

IK heb geen idee of dat het aantal betaalwaters te groot is om per water een topic te gebruiken, als dat wel is, dan kan het per regio of zo. Dan houd je de info gebonden, en kunnen misstanden sneller ontdekt worden.

Het is maar een ideetje.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-04-2011 19:14

Kees O. ,meestal heb je de essentie te pakken, nu sla je de plank volkomen mis. Hier laat ik het maar bij in de zoveelste vruchteloze discussie. Misschien moet ik hier gewoon maar niet meer komen en abonnementen op de blaadjes opzeggen. Is gewoon beter voor m'n gemoedsrust.

O, en Joost, google gerust even, hier plaats ik geen foto's.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!