Startpagina KWO & de huisregels


Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-04-2011 09:25

Hallo,

roeland bocken schreef:Voor de rest niet zo zeuren, beetje achterhaald allemaal. Met materiaal en rigs loopt toch ook niemand graag achter? waarom met dit wel.....


Omdat wij van karpers houden, karpers die een goed leven hebben. Geen bijvoorbeeld honderd of zelfs meer vissen per hectare, of ze nu van een kweker komen of niet. Dat is slechts mooi gelul om de potentiële klant te misleiden (ook al is het de waarheid). Als men het zo goed voor heeft met karpers, waarom pleuren ze er dan vervolgens zo achterlijk veel van die eerlijk verkregen vissen in?

De reden voor dat voldumpen is dat met het aantal runs ook het inkomen van de uitbater stijgt. Geld, geld, geld... As usual. Wat ook meespeelt is de factor tijd. Als je van je vrouw maar één keer per jaar een weekje mag vissen, dan kies je toch voor runs in plaats van het gevoel dat je echt ergens mee bezig bent? Je moet toch vangen? Foto's willen we zien!

Kijk eens naar de Korda filmpjes. Die mannen vertellen vol passie over dayticket-wateren die overlopen van de karper (Efteling-taferelen aan het oppervlak). Karpers die op een gewicht van nog geen vijftien pond al een bek hebben om van te janken en die aas van vissers nodig hebben, omdat er zo godsgruwelijk veel soortgenootjes zwemmen en geen enkel water zoiets kan dragen.

Ook in Nederland is dit aan de gang en dat is niet van gisteren. Er is niets duurzaams aan, het is gewoon het uitmelken van ecosystemen, net als in legbatterijen, of varkensfokkerijen, of extreem grote melkveebedrijven waar s' nachts het licht zelfs blijft branden voor meer melkopbrengst. Uitmelken heet dat en enkel en alleen voor het geld. Het slijk der aarde.

Het is niet alleen een betaalwaterfenomeen (alhoewel die wel voorlopen op het gebied van karpersoep), het is inherent aan deze tijd, zoals ik al schreef.

En kom niet aan met dat ik in 22 jaar karpervissen nog nooit in Frankrijk heb gevist, laat staan op zo'n b(et)aalwater, waardoor ik dan misschien geen goed beeld kan vormen. Niks ervan, als je bovenkamer meewerkt en je doet wat zoekwerk op internet, dan heb je snel genoeg door dat er geen reet van klopt, dat kan zelfs een blinde zien. Betaalwater is de FEBO van het karpervissen. Dokken en trekken, zonder nadenken, maar ga nou niet beweren dat die kutkipburger gezonder is dan een zelfverbouwd kooltje, want we weten allemaal dat je dan alleen jezelf voor de gek houdt.

En ja, hier en daar is de karperbezetting, -conditie en het -uitzettingsbeleid wel goed. Laat dat de voorlopers zijn, in plaats van de achterlopers. Als er dan toch op bestelling geleverd kan en moet worden, serveer dan iets gezonds.

Jammer dat vissen tegenwoordig cool is, in plaats van mooi. Ook heel jammer dat de belangen zo vreselijk groot zijn geworden.

Eén worden met de natuur boven en onder water doet er niet toe, daar is trouwens ook geen tijd voor, want tijd is geld, en je mag immers maar een weekje vissen van je vrouw. Het gaat erom dat die beetverklikkers loeien en je kunt takelen vanaf je terrasje. En als die vis er dan niet meer uitziet, dan denk je toch gewoon dat dat erbij hoort? Ja, dat hoort er ook bij, want dat heb je met bedrijven.

Zeuren? Wel, als die vissen (en andere dieren op bedrijven) praten konden, dan hoefden wij dat niet meer te doen.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-04-2011 09:32

Gaat hiet toch eigenlijk niet over of een btw goed of slecht is? Punt is dat er een aparte hoek is voor alles wat met btw te maken heeft. Dat accepteer je als je gebruik maakt van KWO. Zo moeilijk is dat toch niet?
Kunnen hele mooie vissen zijn en wie weet ben ik wel verschrikkelijk jaloers, maar het zegt mij genoeg als je willens en wetens je btw vissen in de verkeerde topic plaatst. Want laten we nu niet net doen alsof de posters van btw vissen niet weten dat daar een speciaal topic voor is...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-04-2011 11:05

Zo werkt dat inderdaad. Ik begrijp verder ook niet helemaal wat er mis is om een nette fotoafdeling met "Vangsten van het seizoen" onder foto's in de betaalwaterhoek te starten. Ik heb het geprobeerd, voor de crash, maar het liep niet echt hard.

Wat betreft de discussie is de tijd van actievoeren achter de rug. Je kan wel stellen dat dit verzand is door te veel emotionele en te weinig rationele argumenten. De ratio overwint altijd aan het eind. Nu de emotie minder is, is er in elk geval ruimte om er wat genuanceerder naar te kijken. Dit kan maken dat betaalwateren zich gaandeweg qua beheer gaan verbeteren. Je ziet wel ontwikkelingen in die richting.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-04-2011 11:38

Zoals Kees en Mart al aanhalen gaat het mij er om dat er op karperwereld.nl Een foto van een btw vis staat, iets wat ik bijzonder jammer vind daar ik vind dat je een keuze moet hebben om wel of niet nar BTW vissen te kijken, iets wat je op het forum wel hebt.

Daarnaast vind ik het bijzonder jammer dat een Jan de Jager in dit geval niet gecorrigeerd wordt daar hij zijn btw vangst in vangsten op datum plaatst en dat doet met reden dat zoals hij aangeeft, zolang niemand er naar vraagt of het een btw vis is hij het niet hoeft te zeggen. Vis is dus zoals gezegd geplaatst in een daar niet voor bestemde topic. Echter wordt er niet tegen opgetreden (omdat mods niet weten/kunnen weten dat het om een BTW vis gaat) maar i.p.v. corrigeren gaan we Jan de Jager “belonen” door zijn foto op de frontpage te plaatsen?!

Maar verder zijn we tegen de commerciele uitbating die er plaats vind op BTW’s hoor :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-04-2011 12:33

Afbeelding

Voor de mensen die het nodig hebben



:roll:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-04-2011 12:57

Leen voel je je aangevallen omdat iemand gewoon constateerd dat jij je probeerd te verdedigen/probeerd goed te praten voor jezelf dat jij een BTW visser bent?

Meestal voegen je reacties wel wat toe, deze echter had je achterwegen mogen laten.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-04-2011 13:01

door dit gezeik zullen er alleen maar meer mensen naar een btw gaan, want nu weet iedereen dat je die schub daar kan vangen..

maak je niet zo druk om een foto man..

ga lekker vissen en geniet van je leven en jouw manier van vissen en laat een ander (zo ook KWO) lekker ook hun eigen ding doen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-04-2011 13:32

Hiephoi,

leen goudappel schreef:Afbeelding

Voor de mensen die het nodig hebben

:roll:


Daar kun je ook iets anders mee afvegen.

Groeten,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-04-2011 16:10

door dit gezeik zullen er alleen maar meer mensen naar een btw gaan, want nu weet iedereen dat je die schub daar kan vangen..

maak je niet zo druk om een foto man..

ga lekker vissen en geniet van je leven en jouw manier van vissen en laat een ander (zo ook KWO) lekker ook hun eigen ding doen.


Ik begrijp je reactie wel Michel, al dat gezever om een fotootje...
Maar er zijn nu eenmaal regels op dit forum. Ik heb ze niet verzonnen en eerlijk gezegd vind ik het de moeite niet om er eens kritisch naar te kijken. Wel is het zo, dat je de regels accepteert op het moment dat je aan het forum deelneemt. Het staat je namelijk vrij een ander forum te zoeken, mochten de regels hier niet met je eigen opvattingen stroken. Eventueel kun je zelfs de forumbeheerders contacteren betreffende je grieven, wie weet passen ze de regels wel aan.

Typisch de hedendaagse maatschappij, dat wel: we spreken regels af, waaraan iedereen zich moet houden. Behalve dan als het ons effe niet uitkomt, dan moeten ze niet zeiken. En goh, wat gaat de samenleving er op vooruit...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-04-2011 16:20

ik wil me hier verder ook niet in gaan mengen,maar dit klopt allemaal van geen kant.

Huisregels Carpboard

Om het forum leuk en functioneel te houden, is er een aantal regeltjes waar iedere gebruiker zich aan dient te houden. Door te posten in de Carpboard Forums ga je automatisch akkoord met deze regels


ik herhaal enkele steekwoorden uit die tekst: Carpboard,forum,carpboard,forums

wat ik hiermee wil zeggen is dat deze regels naar mijn idee enkel gelden voor dit forum ,aka carpboard.

http://www.karperwereld.nl staat in mijn optiek los van dit forum

is enkel de site van het blad.

naar mijn idee gelden deze regels niet voor http://www.karperwereld.nl

ook denk ik dat die regels opgesteld zijn voor gebruikers van dit forum en niet voor de beheerders.


zo... volgende patient aub :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

15-04-2011 17:03

Ga toch lekker vissen allemaal.. ikke wel iig.
groet
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-04-2011 22:33

michel Tja schreef:ik herhaal enkele steekwoorden uit die tekst: Carpboard,forum,carpboard,forums

wat ik hiermee wil zeggen is dat deze regels naar mijn idee enkel gelden voor dit forum ,aka carpboard.

http://www.karperwereld.nl staat in mijn optiek los van dit forum

is enkel de site van het blad.

naar mijn idee gelden deze regels niet voor http://www.karperwereld.nl


zo... volgende patient aub :wink: :D


iets herhalen kun je wel, lezen ben je allicht iets minder sterk in of jehbt je niet genoeg verdiept! Deze conclusie trek ik uit de volgende 2 zaken, allerlei eerst staat er onder de foto: Uit vangsten op datum: Jan de Jager, daarmee wordt jouw hele redevoering over 2 verschillende onderdelen dus onderuit gehaald, want deze zin impliceert dus dat kw online en het forum 1 is!
En ten tweede staat er op kw online onder het kopje insturen foto's een duidelijk reglement waarin ook regels zijn opgenomen om GEEN btw vissen te plaatsen!!

Kw online en het forum zijn dus 1 oftewel onlosmakelijk met elkaar verbonden! Even voor de beeldvorming, onder het kopje foto's plaatsten staat:

Heeft u een mooie-, grote- of aparte karper gevangen en wilt u de bezoekers van Karperwereld Online van de foto's van deze vangst laten meegenieten, schroom dan niet en stuur de foto's op! De mooiste foto's die ingestuurd worden dingen atomatisch mee voor de foto van de maand. Doe er a.u.b. ook een (kort) vangstverslag bij, dan kunnen de bezoekers zich wat beter inleven in de vangst.

In principe worden alle foto's geplaatst. Enkele uitzonderingen:
Foto's van vissen welke gevangen zijn op betaalwateren.
Foto's van zichtbaar beschadigde vissen.
Foto's van vissen die zonder onthaakmat op een ruwe ondergrond liggen.
Enz. Enz.

Kw online plaatst echter toch foto's van btw's, zelfs op de frontpage waarschijnlijk berust dit alles natuurlijk op een misverstand omdat kw online niet door heeft dat het om een btw vis gaat!
Echter denk dat e.e.a. nu toch wel helder is voor de beheerder en zij onderhand toch wel door kunnen hebben dat zij een btw vis op de frontpage hebben staan en daarmee hun eigen regels breken!!!!??



Maar om even in jouw wijze optiek te blijven: Volgende patiënt!?
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-04-2011 22:39

Spelingsfouten jn de door mij hierboven geschreven tekst even filteren, e.e.a. is vanaf de waterkant op m'n iPhone geschreven, en dat typt nogal kud!!

Ik zag namelijk al staan:
Jehbt (moet je hebt zijn!)
Allei eerst (moet natuurlijk allereerst
Principe (maar dat is een spelfout van kw online, rechtstreeks gekopieerd vanaf de site!)

Greetz vanaf het water
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-04-2011 01:51

Het is niet allemaal gezever om een foto. De topic starter vraagt gewoon om opheldering.
Dit had eventueel via een andere weg gekund dat dan weer wel. Dan volgt de discussie.

De tissues van Leen begrijp ik al helemaal niet aangezien er in mijn ogen gewoon goede argumenten worden neergelegd door tegenstanders van btw. Ik heb nog geen echt goed tegenargument gelezen. Behalve dat het er op openbaar water vaak ook niet netjes aan toe gaat. Als je geen weet hebt van hoe het er daar aan toe gaat of je wil het gewoon niet zien prima. Maar meng je dan niet in deze discussie.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-04-2011 10:01

Er worden zeker goede argumenten neergelegd!
Mensen worden niet persoonlijk aangevallen, er word alleen op de regels gewezen.
Dat bepaalde btw vissers daar niet tegen kunnen heeft ook een reden....als jij er 100% achter staat wat er gebeurd op zulke wateren dan maak je je ook niet zo druk om deze discussie en plaats je je foto's gewoon in de daarvoor bestemde topic's.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-04-2011 10:42

Bart-Jaap Koorn schreef: Kw online plaatst echter toch foto's van btw's, zelfs op de frontpage waarschijnlijk berust dit alles natuurlijk op een misverstand omdat kw online niet door heeft dat het om een btw vis gaat!


Dat waag ik wel te betwijfelen... volgens mij is de knuppel in het hoenderhok gegooid en zijn er aardig wat hoenders door geraakt 8)

Zelf vind ik het niet zo hinderlijk. Wat ik wel hinderlijk vind is dat elke vis tegenwoordig maar door iedereen gekwalificeerd moet worden:

- Jammer van de kapotte bek
- Jammer dat de mat niet helemaal recht ligt
- Jammer dat je zo trots bent op een puthoer die er 5 keer per jaar uitkomt

Het lijkt wel of je tegenwoordig alleen nog maar puntgave vissen mag posten, liefst op de rivier gevangen (anders is het wel al te makkelijk) om geen commentaar te krijgen.

Ik weet het, ik wijk af van de discussie, maar ik doe dat even om aan te geven dat ik het in de hoofdlijn met Justin eens ben: jaloers! En daarmee bedoel ik dus niet dat Bart-Jaap jaloers is dat hij niet op een BTW gevist heeft en daar een veertiger schub gevangen heeft. Maar wat ik daar wél mee bedoel is dat negatief commentaar op een foto vaak geleverd wordt om makkelijker te kunnen accepteren dat iemand anders op die foto staat en niet jij.

Veel te lang off-topic verhaal alweer, heeft iemand een tissue voor me? 8)

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-04-2011 16:20

Ik weet niet of jou reactie op mij gericht is omdat ik 1 keer een foto geplaatst heb van een puntgave riviervis? Maar ik vind jou reactie weinig bijdrage aan het onderwerp. Iets wat je zelf na een lang verhaal gelukkig bevestigd. :wink:

Het gaat hier gewoon om een principe kwestie. 1 die makkelijk op te lossen is.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-04-2011 21:54

Nee was gewoon een random voorbeeld 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-04-2011 14:14

Helaas staat dat topic model voor wat kwo onderhand aan het worden is. Een plek om de wijsneus uit te hangen en iedereen die een andere mening heeft is even lekker flink de grond in te stampen. Ja ik trek ook wel eens van leer wijsneus!
Vis is vis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-04-2011 14:25

Ik laat me wel afzijdig nu hier.

1 ding waar ik het wel mee eens ben. en dat kwam tenslotte van me eigen. Overal voor betalen op een btw terwijl je al een dik bedrag gestoord heb.

Oftewel die 500 per week is maar het begin van alle kosten die nog gemaakt moeten worden.
ook komt het er op neer dat je niks krijgt voor die 500,jah je stek en thats it. fantoenslijk eten zit er niet bij. Dit mag niet zus mag niet zo mag niet. voeren jah jonguh,wel 5 euro per emmer per keer!!

Tis dat ik voor de douche niks hoef bij te leggen :lol:

Voor de rest zit ik er wel lekker :lol: (Laatste keer)

En,

voor de rest zullen er altijd 2 kampen zijn met verschillende meningen op btw.

En,

voor de rest kwa reactie's over vissen vangen op een btw: Men die vist op openbare hoeren putten en 4x per jaar de 40er Jaapie eruit trekken,nee dan zit je lekker te vissen.

PS: Ron,

Ik heb al even geleden besloten btw te laten gaan. Door de bovengenoemde rede! uitbating!

Betaalwater voor beginners,tja moet ik je gelijk in geven. Alleen ligt het er aan wat voor water je kiest.
Dit jaar ga ik ook voor het laatst naar een btw. Voor dat geld ken ik 3 mooie trips maken naar het openbaar.

Want ik doe betaalwater en openbaar,maar dat gaat uit de klauwe lopen.

Wellicht het licht gezien? Jah.

Heb niks tegen betaalwater verder,alleen die regelementen gaan me de strot uithangen.
Daarbij is de prijs voor waar ik vis ook nog eens omhoog gegaan,waarvoor je niks terug krijgt. Alles moet voor betaald worden. het aan laten voeren van je stek ''you have to pay'' spodden kan natuurlijk of werp stick,maarjah als het loopt wil je wel eens wat meer storten wat niet te doen is met een spod.

En ik heb 2 boten thuis liggen,die ik liever gebruik!

1000 euro voor 2 weken. Ex eten/drinken/materialen/brandstof en wellicht wat bezichtigingen doen.
nou dan kom ik op meer dan 3 sessie's openbaar. Wellicht 4 of 5


En ik weet donders goed waar deze discussie over zou moeten gaan.

Gaat om de foto van Jan op de voor pagina van Karperwereld.nl en aangezien KWO niet in een rechte lijn staat tegenover betaalwateren,is dit voor sommige vreemd om een btw vis/foto te zien op de homepage.

Begrijpelijk.

Voor de rest mag er hier uit gevochten worden over wat er wel of niet toelaatbaar is.

Have fun
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 17-04-2011 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

17-04-2011 14:40

Ok, ik heb er nog eens over nagedacht waar mijn lange tissueverhaal nou eigenlijk vandaan kwam en ik ben er inmiddels achter:

Bart-Jaap wil graag zelf de keuze hebben of hij een 'puta' ziet of niet, maar: Waarom ga je dan bij het zien van een foto op zoek naar de herkomst? Dat zou (een beetje overdreven) betekenen dat je, om plezier te kunnen beleven aan een foto, eerst moet achterhalen of deze vis niet van een BTW komt? Of je bent hem eerder al tegengekomen in een BTW topic maar dan zijn we dus aan een non-discussie bezig...

Wie legt het me uit?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2011 15:43

Ik zou feitelijk ook niet weten waarom er geen foto van "vanger met karper op betaalwater" op de hoofdpagina van KWO mag staan. Dat is verder de vrijheid van de redactie en valt niet onder de regels van Carpboard of de fotorubriek. Wat natuurlijk stoort is dat deze foto uit vangsten op datum komt en eigenlijk op het betaalwaterforum had moeten staan. Foutje van ons, maar het was mij in elk geval niet opgevallen. Tot dit topic. Inmiddels weinig zin om er nog iets aan te doen. Maar, zo gewenst, trek ik het boetekleed aan. Volgende keer even op tijd een PB-tje en we kijken er naar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-04-2011 16:57

@ Kees, omdat KW online de volgende regels heeft gesteld m.b.t. het plaatsen van foto's:

onder het kopje foto's plaatsten staat:

Heeft u een mooie-, grote- of aparte karper gevangen en wilt u de bezoekers van Karperwereld Online van de foto's van deze vangst laten meegenieten, schroom dan niet en stuur de foto's op! De mooiste foto's die ingestuurd worden dingen atomatisch mee voor de foto van de maand. Doe er a.u.b. ook een (kort) vangstverslag bij, dan kunnen de bezoekers zich wat beter inleven in de vangst.

In principe worden alle foto's geplaatst. Enkele uitzonderingen:
Foto's van vissen welke gevangen zijn op betaalwateren.

Dus door het plaatsen van een btw vis gaan zij tegen hun regels in, maar goed laten er maar over ophouden, wordt onderhand een gebed zonder eind.

@ Ben, ik neem aan dat je op mij doelt met je opmerking, gelukkig bestaat er zoiets als vrijheid van meningsuitting, wat niets te maken heeft met de wijsneus willen uithangen, maar als je als site regels stelt moet je die zelf ook nakomen vind ik. Daarnaast is het een principe kwestie die een aantal mensen gelukkig wel snap en ziet dat het een principe kwestie is, dit is jou allicht ontgaan gezien het feit dat jij het categoriseert als de wijsneus willen uithangen.

@ Christian, ik ben niet opzoek gegaan naar de herkomst maar de grootte van de vis i.c.m. het mooie stekje op de achtergrond verraadde enigzins dat het om een btw vis ging, toen ik vervolgens wel verder ging kijken zag ik dat Jan praatte over dat hij een week precies was weggeweest, nou een BTW boek je ook vaak voor precies 1 week dus werd er door mij geplust. Later zag ik dat hij in de BTW hoek (waar het ook in hoort!) zijn ervaringen over het water deelde. Ik heb later PB contact met hem gehad en hem gecomplimenteerd met de schoonheid van deze vis, maar heb hem ook aangegeven dat de vis verkeerd geplaatst was, hierop reageerde hij dat dat onzin was en dat hij niet verplicht was om aan te geven dat het om een BTW vis ging zolang niemand er naar vraagt. Ik heb hem vervolgens nogmaals de huisregels doen toekomen, echter heeft hij daar een beetje maling aan??


Maar goed hoe langer het duurt des te meer we afdwalen en des te meer we tot de conclusie komen dat het helemaal nergens over gaat, er niets veranderd aan gaat worden, en dat deze "discussie" misschien maar gewoon helemaal niet geplaatst had moeten worden gezien het feit dat het toch niets voort brengt.

Wel grappig om te zien dat de desbtreffende persoon van de foto niet heeft gereageerdop deze topic. Dit omdat ik mij niet kan voorstellen dat hij deze topic niet heeft ingekeken omdat hij altijd alles wat nieuw is wel inkijkt en op veel reageerd(e)

Ach ja ondertussen staat er nog steeds tegen de door kw online opgestelde huisregels een btw vis geplaatst op kw online........... ach wat maakt het onderhand nog uit?!


Slotje, sluiten en verwijderen maar of iemand nog iets toe te voegen?
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

17-04-2011 17:07

Voor mij persoonlijk is karpervissen passie en avontuur(en ik denk dat dat voor een groot deel van de echte fanatieke karpervissers geld).
Dat betekend dus dat wanneer ik naar Frankrijk ga om te vissen bij mij het avontuur voorop staat en betekend dus ook dat ik voor het onbekende ga.
Ik zit er dus niet op te wachten om op een vooraf besproken en geprepareerd stukje grond (liefst gemaakt van fijne kiezelsteentjes want dan hebben we geen last van zand)met toillet en douche op loop afstand een week lang afhankelijk te zijn van wat die ene stek op brengt.
Wanneer ik schijten moet duik ik wel met een schep de bosjes in als ik me te smerig voel duik ik de rivier in,mocht het te koud zijn voor de rivier blijf ik lekker stinken tot ik weer thuis ben en als ik niets vang wil ik de mogelijkheid hebben om te kunnen verkassen.
Kortom ik wil gewerkt hebben voor mijn vissen.
Wil niet zeggen dat ik uitsluit ooit op zo een put terecht te komen,ik kan me voorstellen dat wanneer ik mij (later) bewust ga worden van mijn fysieke beperkingen dit een ideale oplossing is.
Ik kan me dus goed voorstellen dat zo een betaalput een uitstekende uitkomst is voor mensen met een lichamelijke beperking of natuurlijk karpervissers met een geestelijke beperking :D .
Na dit alles gezegd hebbende zal het duidelijk zijn dat de waarde van een karper gevangen op zo een putje voor mij persoonlijk nooit de zelfde waarde zal vertegenwoordigen als een gevangen vis op een openbaarwater.
Ik doe of reageer heel weinig op dit board maar vangsten op datum heeft altijd wel mijn aandacht omdat ik het gewoon leuk vind om te kijken wat er gevangen wordt.
Wanneer ik dan een foto van een dikke bak zie gaat me fantasie ook een beetje werken en fantaseer ik wat om die foto heen.
Dit gebeurde in eerste instantie ook bij de foto van J de J,wanneer ik dan later lees dat deze vis gevangen op een betaalwater is het voor mij is de vis is mijn ogen gelijk een stuk minder mooi.
Wat mij verder ook vaak opvalt bij geplubiceerde foto,s op vangsten op datum van dat er een vis vis wordt geplaatst waarbij op de achtergrond niets te zien is van het betreffende water.
Ik denk dan zeker in het geval van betaalwateren dat hier het hier juist geen reed uitmaakt dat er op de achtergrond te zien is om welk water het gaat er kan op deze wateren immers geen spraken zijn van stekkenpezerij.
Daarom vermoed ik dat sommige mensen foto,s plaatsen en dan willen doen laten lijken dat het niet om betaalwatervissen gaat omdat ze natuurlijk diep in hun hart weten dat de waarde van zo een vis nooit gelijk ligt aan een vis afkomstig van een openbaar water!
Wanneer je dan toch zo nodig een vis bij vangsten op datum moet plaatsen vermeld er dan gewoon bij dat de vissen afkomstig zijn uit een betaalwater,dan kan ik lekker verder scrollen!


En Ben, laat mij dan maar lekker een wijsneus wezen beschouw ik uit jou mond nog als een compliment ook.
Moet trouwens wel zeggen dat ik het netjes van je vond dat je even melding maakte bij de door jou gevangen vissen afkomstig van een betaalwater dat ze daar van dan kwamen.

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-04-2011 17:25

@ mark en bart jaap.
ik was mijn handen in onschuld.
mijn reaktie was totaal niet op 1 iemand gericht maar over de algemene discussie voering op heel kwo.
tegelijkertijd bewijzen jullie allebei helaas wel weer mijn punt en geloof me daar was ik niet op uit.
als je je dan afvraagt wat ik daarmee bedoel zal ik dat nog even toelichten.
ik beide reakties zit toch weer een tikkeltje sarcasme en misschien ook wel een beetje beledigend richting mij.
enigste pluspuntje is dat mark het waardeert dat ik het melde van mijn vissen en dat waardeer ik dan wel weer.
voor de rest....succes heren.
ik ga even de topic's op het koigedeelte doorspitten.
morgen ga ik beginnen met graven van een vijver.
Vis is vis