Verzekeringvraag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-03-2011 15:26

Ik stel deze vraag even in het discussiehoekje, mocht hij hier niet goed staan dan hoor of zie ik het wel.

Ik ben een dikke maand niet in mijn opslagruimte geweest waar ik veel visspullen wegzet die ik in de winter niet gebruik.
Na twaalf jaar deze ruimte probleemloos gebruikt te hebben is het dit jaar dus mis gegaan. Na mijn eerste snelle inspectie zijn er minstens twee tassen, een tent en een evolution bivvy kapot gevreten door muizen. Morgen ga ik de hele toko uitmesten en inventariseren. Ik ben reuze benieuwd wat er met de stretchers, slaapzakken enz. aan de hand is.
Weet iemand hoe dit zit met de verzekering? Ik vraag dit eerst hier even voordat ik de maatschappij zelf bel.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

16-03-2011 17:57

Waar is die opslagruimte,
is dat je kelderbox,schuurtje aan huis of zo'n huurbox?
thuis in je berging valt onder je inboedelverzekering.
al weet ik niet of deze schade ook vergoed wordt.
groeten nico
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-03-2011 20:44

Het is in mijn woning, ik denk dat het onder mijn inboedel valt. Ik heb 8 jaar terug mijn werkplaats en de daarbij behorende inboedel totaal uitgebrand weer opnieuw opgebouwd. Toen was alles gewoon verzekerd maar ik weet niet of dat ook opgaat voor ongedierte schade.
Ik ben net weer thuis en heb wederom weer schadespul gevonden, mijn stoel en warmtelaarzen zijn ook aangevreten.
Morgen maar even contact opnemen met glashelder.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

16-03-2011 21:24

Valt onder inboedel, geen zorgen!
PB meerval 128 pond - 200 CM
PB Mehkong meerval 160 pond
PB schub 42 pond
PB leder 42 pond
PB spiegel 46 pond
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-03-2011 09:33

Te simpel geantwoord, het is helemaal niet zeker of het onder de dekking valt.
Ik zou eerst maar eens informeren hoe het werkelijk zit.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-03-2011 12:20

Je hebt het bij het rechte eind Douwe.
8 Jaar terug is mijn toko, met mijn schoonvader erin, afgebrand. Nadien hebben we samen de draad weer opgepakt en met een verzekeringsagent alles doorgenomen en evt. aangepast. Naderhand nog meer aanpassingen gedaan om zo safe mogelijk te zitten. We hebben de topverzekering en dus de hoogste en beste die Interpolis te bieden heeft. Ook de agent meldde ons dat hij geen andere mensen kent met een betere verzekering. We declareren nooit iets, dit zou de eerste keer zijn na die brand.

Vandaag gebeld om de schade te melden: we zijn overal voor verzekerd, TENZIJ er sprake is van ongedierte. Ik antwoordde dat het vast en zeker geen ongedierte was maar huismuizen die ik hou als vrijlopende huisdieren,maar dat was geen argument. Ook de uitlatingen van de verzekerings agent dat we overal voor gedekt zijn is dus onzin. Kortom, in ieder geval een schade van een groot bedrag aan nieuwwaarde. Aqua tent met grote gaten, Evolution Bivvy met 1 groot gat. Tassen, enz . enz.
Interpolis, bedankt. En @ Tom, vreet die Jerry maar op. Vanaf nu ben ik jouw fan.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
timon jansma
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-02-2010 20:12

17-03-2011 12:55

Muizen vernielen alles, heb al meerdere onthaakmatten moeten weggooien en een bivy. Die verzekeraars zijn gewoon familie van die muizen, grote ratten zijn het.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

17-03-2011 13:20

Lol timon, waarheid als een koe! Voor mensen die dit nog niet is overkomen: hou voer en visspullen gescheiden. Zakken mais ed. bij de visspullen is vragen om ellende. (Dag voer, zodiak, mat, slaapzak, stretcher en de rest.. :cry: )
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-03-2011 13:22

Maak stellingen,ben je er vanaf.
Voer op de grond.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-03-2011 13:31

Cor ik wist dit al zeker, heb het zelf ook eens bij de hand gehad en ook het verhaal van ongedierte kwam toen naar voren.
Het is net zoiets als de verzekering voor je visspullen, ook daar komen ze altijd onderuit, je past namelijk niet op je spul als je slaapt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-03-2011 13:42

Mijn bivvy hangt droog aan de muur in zijn tas. Hier staat alles in en op stellingen. Voer staat in goede tonnen met schroefdop, diepvries en emmers met goede deksel, en toch muizen.
Ze hebben het voorzien op alles wat met tent, tas en stoel te maken heeft. Ik heb inmiddels 5 stuks langstaartjes naar de andere wereld geholpen. Gna gna gna:lol: :lol:

@ Douwe.
Tja, een dikke premie willen ze wel vangen maar als er eens een keer iets betaald moet worden dan zijn het legale criminelen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

23-03-2011 17:57

Tegen muizen/ratten begin je gewoon heel weinig! Het enige wat helpt is zorgen dat de ruimte 100% dicht is. Dus een stalen strip onder de deur zodat er maar 1 mm ruimte onder je deur zit, kieren dichtwerken etc. En zelfs dan weten die rot beesten nog binnen te komen...

En stellingen klimmen ze gewoon tegenop... Of het moeten gladde stalen poten zijn waarop de stelling staat... Ik heb die beesten gewoon recht omhoog zien klimmen langs een houten lat!

De enige oplossing die 100% helpt is je dure spullen aan haken hangen aan het plafond of verankerd in de muur en dan minimaal een halve meter van de vloer af.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

23-03-2011 19:28

Zelfs ophangen helpt niet. Ze zijn namelijk gemaakt om goed te kunnen klimmen.
Wat wel wat kan helpen is zorgen dat er 0,0 ligt dat eetbaar is. Voor iets anders dan eten komen ze meestal niet binnen. Zelfs een losse boilie is voor hen een koningsmaal en dan blijven ze zoeken.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

23-03-2011 21:39

Cor, vind het wel klote man, ik hoop dat je je uitrusting toch weer kunt aanvullen tegen gunstige tarieven....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

23-03-2011 22:14

Met ophangen bedoel ik ook los van de vloer, minimaal 50cm vrije ruimte onder het opgehangen artikel. En dan ophangen aan een haak die aan de muur bevestigd is en niet steunt op een paal die naar de vloer lijdt. Dus ouderwetse plankendragers en daarop je tas hangen...

Maar vaak als ze er eenmaal zijn, zijn ze niet weg te krijgen...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-03-2011 06:55

Bedankt Peter,
Ik heb al weer het nodige besteld bij BFP hier in het dorp. Sommige dingen moeten even wachten, o.a de Aqua komt iets later. Er was geen voedsel, geen voedselresten en dat wat stuk gevreten is lag op planken aan de muur. Alleen 1 tas stond op de grond. Ze zijn gewoon tegen de muur opgelopen, daar hebben ze geen enkele moeite mee. Zelfs de plafondbalken hebben ze gebruikt om bij mijn lege droogzakken te kunnen komen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

24-03-2011 21:11

Bij muizen ratten groeien de tanden hun leven lang door dus ze moeten wel aan dingen knagen om ze kort te houden, of er nu eten ligt of niet maakt niet uit ze zoeken gewoon een warm plekje in de winter en moeten dan gewoon iets hebben om te knagen doen ze dit niet groeien de tanden gewoon door hun kop heen.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Plaats reactie