Kweekvijver aka bergingsvijver oudepostweg te oldenzaal


Plaats reactie
collin de haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 21:21

14-03-2011 20:10

onlangs verontrustend nieuws gehoord aan de waterkant.
dat er aan dit water niet meer gevist mag worden terwijl dit jaren gedoogt werd.
ik d8 dat het lariekoek was, dus ik een mailtje gestuurd naar hsfon.nl.
met reactie alvolgt


Hallo Collin,


Het klopt inderdaad dat we als Sportvisserij Oost-Nederland bezig zijn om de visrechten te krijgen van het Waterschap Regge en Dinkel voor de bergingsvijver gelegen nabij de pannekoekenplas aan de oude Postweg. In de volksmond ook wel de Kweekvijver genaamd.
De visrechten van deze vijver zijn niet verhuurd, er mag dan niet gevist geworden. Zo is het geregeld in Nederland.
Een visser moet aantonen dat hij een schriftelijke toestemming heeft om in het betreffende water te mogen vissen.

Sportvisserij Oost-Nederland probeert om het zwartvissen zoveel mogelijk tegen te gaan en zet hiervoor verenigingscontroleurs en Boa’s in. Uit controle is gebleken dat er aan de kweekvijver veel gevist wordt terwijl er niet gevist mag worden. Toch is het een aardig visvijver met een mooi karperbestand. Dit heeft ons dan ook bewogen om te proberen de visrechten te krijgen van het Waterschap. Binnenkort vinden hierover de eerste gesprekken plaats. Hopelijk hoeft een en ander niet zolang te duren, tot die tijd zal er één keer een waarschuwing worden gegeven omdat de situatie niet helemaal duidelijk is, daarna wordt er handelend opgetreden.

Met vriendelijke groet,

Hans Holsbeek
Buitengewoon Opsporingsambtenaar



Almelosestraat 1
8102 HA RAALTE
0572-363370
holsbeek@sportvisserijoostnederland.nl
http://www.sportvisserijoostnederland.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

14-03-2011 20:56

snap het discussiepunt niet....
tuurlijk, er word al jaren door jan en alleman gevist. heb er zelf ook wel eens gezeten.
ben er laatst nog eens langs gereden. het was wel aan de begroeiing om die plas heen te zien dat er meer volk vist dan voorheen, is "natuurlijk" ook weer te zien aan de bende die er lag.
zo krijg je ook wel meer controles. heeft de BOA ook weer meer te doen...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
collin de haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 21:21

14-03-2011 22:34

tis meer om het ter atentie te brengen voor de mensen die daar met regelmaat komen,
kwist nie waar ik het anders moest posten ;)
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

18-03-2011 18:45

had het ook al gehoord kameraad van mij is er laatst weg gestuurd door een boa :-?
en die zij hem dat hij een schriftelijke verklaring moest hebben om de te mogen vissen :-?
maar volgens mij was het net verkeerde timing dat hij de zat want laatst zaten de nog wel vissers en die wisten nergens van
dus denk dat het nog wel mee valt het controleren daar noja hoop het!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

18-03-2011 21:14

maar van wie moest hij dan een verklaring hebben?
en of het mee valt met de controles weet ik niet, maar een beetje een boa is niet gek....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

19-03-2011 11:42

Kijk als vissers de BOA gaan mailen is het natuurlijk niet vreemd dat die beste man eens polshoogte gaat nemen...

Waf Woef!!! En de hond is wakker...

8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Anes Kadic
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-07-2007 03:58
Locatie: Twente
Contacteer:

19-03-2011 21:45

Zo is het maar net Christian!

Geachte heer C. de Haan, namens mij en vele andere vissers uit deze omgeving...
BEDANKT! :wink:
Vissen begint daar waar het verlangen naar gewicht ophoudt, en het een worden met je passie je drijfveer is
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

20-03-2011 12:36

Dus jullie zijn het die er zo'n bende van maken daar?
Ja, dan kun je er een keer op wachten :cry:
collin de haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 21:21

20-03-2011 18:04

voor pesimisten onder ons!

LEES ZORGVULDIG DE QUOTE!!

mijn mail was gericht aan hsfon.nl
beantwoord door een boa jammer dan.... ik stel een vraag of het klopt dat ze de rechten willen hebben, en reactie kreeg ik.

dus schuif het mij niet in de schoenen voor iets wat al loopt voordat ik het wist!
pak die idioten aan die de boel versmeren zoals kapote boten/tenten achterlaten.
of die idioten die vis overzetten/mee nemen.

ALS JE EEN HOND WIL SLAAN IS DER AALTIJD WEL EEN STOK IN DE BUURT!!!!

dus voor de duidelijkheid voor de minderbegaafden.
HSFON weet van het bestaan van de vijver!
HSFON ziet dat er gevist word!
HSFON ziet dollar tekens!
HSFON wil de rechten van het water!
HSFON zet het 1 en ander aan het lopen
HSFON zorgt voor het laten vervallen van gedoogt belijd, doormiddel vn 1 waarschuwing waarbij je naam word genoteerd

mvg collin
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

20-03-2011 19:43

Ben daar ook een paar keer wezen kijken,maar wat een vuilnis daar achtergelaten word slaat echt alles!Sommige mensen zijn zo gemakkelijk,dat als er ergens een leeg blikje ligt ze het afval van hun er ook maar ff bij deponeren als of het de normaalste zaak van de wereld is. Ben wel eens benieuwd hoe het bij die mensen er thuis uit zal zien :(
Heb vandaag voor het eerst controle gehad van Milieupolitie en hoop dit jaar dat nog veel vaker mee te maken. :wink:
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

20-03-2011 20:26

paul te wierik schreef:maar van wie moest hij dan een verklaring hebben?
en of het mee valt met de controles weet ik niet, maar een beetje een boa is niet gek....


nou.. van de beheerder van dat gebied ik heb mij laten vertellen dat het van een boer is net zo als pannekoekplas
maar als dat egt zo is weet ik niet :roll:

jaa als iedereen zijn rotzooi de nou is gewoon opruimde :evil: word de niet beter op, al die troep :cry:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

20-03-2011 21:07

en dat zal, mijns inziens, misschien ook wel een reden zijn dat er meer controle daar zal zijn. zoals ik al eerder aanhaalde; wat een t*ringbende daar.. als dat gebied er rondom van mij zou wezen wist ik t ook wel...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
collin de haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 21:21

20-03-2011 23:16

van mij mogen ze het der ook wel veel harder aanpakken, rommel om de tent zonder pardon 500euro bekeuring.

en voor de rest tjah, die homo's(flikkers) blijf je tog houden, ivm pannenkoekenplas(prive water).
paul te wierik schreef:
maar van wie moest hij dan een verklaring hebben?
en of het mee valt met de controles weet ik niet, maar een beetje een boa is niet gek....


nou.. van de beheerder van dat gebied ik heb mij laten vertellen dat het van een boer is net zo als pannekoekplas
maar als dat egt zo is weet ik niet

jaa als iedereen zijn rotzooi de nou is gewoon opruimde word de niet beter op, al die troep


bij mijn weten staad het water in beheer bij regge en dinkel, zo staad het ook in de mail die ik gekregen en gepost heb.



Respecteer elkaar en wat er op het forum gezecht word moet op het forum blijven en niet op elkaars hyves, laten we niet onnodig vijanden kweken, danku
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

21-03-2011 10:44

Collin, niet om het één of ander maar je spreekt jezelf wel tegen...

HSFON ziet dollar tekens!


En daarom doen ze hun best om de visrechten te verwerven zodat vissers er legaal kunnen zitten? Bovendien is het systeem waarbij gewaarschuwd wordt ook erg schappelijk te noemen, daar hoef je bij de milieupolitie vaak niet mee aan te komen. Misschien moet ik die eens een mailtje sturen over hoe het nou precies zit met de kweekvijver 8)

En nog een tip, je slingert en passant nogal wat namen van wateren het net op... Nu zal het mij een zorg zijn, ik vis er nooit, maar over het algemeen is dit niet zo slim als je er in de toekomst ooit nog rustig hoopt te kunnen zitten. Spreken is zilver...

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

21-03-2011 11:17

zij ook dat ik het niet zeker wist waar het water van was collin hoorde het toen van een paar jongens :roll:

die boete van €500 zie ik nog wel wat in dan ruimt iedereen eindelijk zijn rotzooi is op en dan de boete voor 3de hengel omlaag 8)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

21-03-2011 13:21

Als je het via via gehoord hebt zou ik het sowieso niet hier neer zetten. Denk dat het er nu alleen maar drukker gaat worden...

500 euro is toch ook niet echt realistisch? "Tja meneer agent, die rotzooi lag hier echt al hoor..."

Boete voor een derde hengel? Gewoon beter verstoppen. :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
collin de haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-01-2011 21:21

21-03-2011 20:22

Drukker worden denk ik niet. Want hoeveel gebruiken google earth wel niet.

En van die boete daar heb je een punt ;p mschn optie als boete bij rommel om de tent rondje vijver puinruimen ook heb je niks achtergelate
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

21-03-2011 21:08

heb er 2 weken geleden een nachtje gezeten bij de pannenkoekenplas zaterdag en zondag controle gehad hij vroeg om een schriftelijke toestemming van de eigenaar njah wist ik niet hij zo njah maakt ook niet uithet werd gedoogd ofzo maar ze probeerden de vijver overtenemen.
ik heb daar een rondje gelopen maar wat een bende lagen wel 6 of 7 rubberboten in het water en oude stretchers in de bosjes en noem maar op:S
nj beuvink
Berichten: 184
Lid geworden op: 09-06-2008 14:28
Contacteer:

22-03-2011 09:31

collin, dit was dus waarom ik je dat mailtje stuurde,
volgens mij snap je het niet helemaal maargoed, je zet verdomme zelfs de weg waar je de vijver kunt vinden op het board ?:S
ik ben wel een fanatiek visser daar, en ik ruim mijn rommel wel op, er was nooit gezeur en nu in een keer wel? nadat jij gemaild hebt.

en het spijt me maar je zet er neer voor de minder begaafde , waar slaat dat nou weer op :S

net als de heer kadic als zij, DANK!
Mvg, Nick Beuvink

www.redlabelbaits.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

22-03-2011 10:58

Kan de korste route hier neer gezet worden? Eventueel met dieptekaart e.d? Zou het helemaal mooi vinden als er dan ook even bijgezet kan worden waar men voert, soort aas(zo specifiek mogelijk natuurlijk...) en wanneer men erzit...
Hoeven we ons er niet niet meer druk over te maken.
Dat ene hoekje voer ik. 35 mm butpluggen wat de mannenlovers achterlaten bij t naburige plasje. Nee, niet die roomkleurige plasje.... :roll:


Of haal dit hele "discussie"punt gewoon weg.
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

22-03-2011 13:46

Dus.....
-ruim de terigzooi gewoon op, ook al is t niet jou zooi.
-geen 3-e hengel.... :roll:
-plu-tent
-kopje koffie voor de BOA
-praatje met de beste man wat t 'probleem' is en hier ook wat aan doen
-vooral niet de rest van de 'recreanten' uitnodigen door alles online te zetten
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

28-03-2011 12:31

paul te wierik schreef:Als je het via via gehoord hebt zou ik het sowieso niet hier neer zetten. Denk dat het er nu alleen maar drukker gaat worden...

500 euro is toch ook niet echt realistisch? "Tja meneer agent, die rotzooi lag hier echt al hoor..."

Boete voor een derde hengel? Gewoon beter verstoppen. :wink:


dan zet ik het de juist neer dan krijg je er juist de andwoorden van noja of je schopt de vanalles mee in de war dat klopt ook sorry dus :wink:

maar dan ruimt iedereen wel de rotzooi om zijn tent op als de boete 500 euro is maar het was maar zo een bedrag laat het dan 80 euro zijn ofzo is het er wel een stuk schoner :D :wink:
Gebruikersavatar
Harry Liedenbaum
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-04-2011 23:45

05-04-2011 23:53

Hallo mensen

Heb er jaren met plezier gevist maar het probleem is nu dat mensen de rotzooi niet opruimen en er een troep van maken.
Hele gesprekken gehad met de mensen van de klootschietver en die gaven toen aan er geen probleem van te maken als we de rotzooi maar opruimden.
Maar dat laatste gebeurd niet meer dus kun je er op wachten dat er geklaagd word door die vereniging.

Ik heb gelukkig een ander water waar ik met plezier vis.

gegroet een mede karper visser
Plaats reactie