BOA's een middel of een probleem?


Michiel van asselt82
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2008 16:10

02-03-2011 22:50

Mede karpervissers,

De laatste tijd ben ik mij meer en meer aan het verdiepen in de ware problematiek van het karpervissen.
Vele vergunningen, niet zomaar ergens een nachtje kunnen pakken, onduidelijkheid over wel of niet mogen nachtvissen danwel welke tent we moeten/mogen gebruiken.

Nu is dit onderwerp misschien best al ter sprake gekomen(heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom niet tegen welke discussie ik wil aanzwengelen) namelijk de BOA's.

Ik zie hier enkele voor en nadelen wel van in, maar vraag mij af hoe de mening is van alle karpervissers op dit forum.

Dus zijn Boa's een middel om losgeslagen karpervissers tegen te gaan, of maken ze het ons onnodig lastig?

Ik hoor graag jullie meningen. (indien hier al een lang topic over is geweest, mijn excuus en zal ik hem z.s.m. verwijderen, maar laat me even weten waar deze discussie te vinden is)

Michiel
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-03-2011 23:19

Dus zijn Boa's een middel om losgeslagen karpervissers tegen te gaan.
Ik ga voor deze
hier in noord holland hebben e e weinig goede boa met betrekking verstand van zaken zoals karper vissen.
Michiel van asselt82
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2008 16:10

02-03-2011 23:22

Dag Sander,

(Bedankt voor je reactie)
Is dat dan misschien het probleem? Dat Boa's witvissers zijn die karpervissers iever kwijt zijn dan rijk? of mensen zijn die met hun borst vooruit lopen zonder de karpervisser te begrijpen?
ZOuden wij als karpervissers dan niet allemaal BOA moeten worden?

Michiel
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-03-2011 23:40

of mensen zijn die met hun borst vooruit lopen zonder de karpervisser te begrijpen?

De meeste boa,s zoals de milieupolitie, gewone politie die ons als karper vissers controleren kijken vaak naar de verkeerde dingen.
Een boa zoals van de velde die weet waar hij naar moet kijken en de slechte van de goeden kan onder schijden.
Zeuren om die 2 blikje,s bier die in je tent staan die al genuttigd zijn, maar naar zaken zoals een 3e hengel vergunning vragen vergeten ze.



ZOuden wij als karpervissers dan niet allemaal BOA moeten worden?

beter van niet, als we al als karper vissers elkaar al een mooie vis niet kunnen gunnen lijkt het me beter dat we elkaar zeker niet nog is gaan controleren, laat dat maar over aan een boa met verstand van zaken,
kan tig dingen op noemen tussen 1tje van het milieupolitie of gewone politie, of een bos wachter.
Wel zie ik zo en dan 2 agenten mee gaan met een bos wachter , de boswachter, laat ze dan zien hoe hij het doet, en hoe het eigenlijk echt werkt, dat vind ik wel een goede zaak.

mvg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-03-2011 05:50

Achjah

Boa's kunnen ook je vrienden zijn,tis maar hoe je je eigen opsteld tegenover die mensen.
Aangezien vele stoer gaan doen en een grote bek gaan opzetten wordt het zowizo niets.

De gedachte al die sommige hebben naar een Boa toe zonder er mee geconfronteerd te zijn helpen jezelf al niet in het voordeel.

Ik zou zeggen,doe je voordeel ermee met die mensen,ook hun worden maar gestuurd met een opdracht.
Stel je zelf positief op en zie wat ervan komt. Want tenslotte is het zijn woord die op het einde wint,in goede of slechte zin.

Of willen we de slechte naam verergeren? Hun maakt het niks uit iedergeval,ze krijgen toch wel betaald.

Ik heb met een BOA in 2007 te maken gehad en die was niet positief gezien.

Ik had gewoon niks te vertellen,en kon uberhaupt amper wat zeggen of meneer had zijn woordje al klaar liggen op zijn tong.

Inmiddels heb ik die man daarna nog 3x mogen verwelkomen alleen nu in positieve zin,aangezien er stroperij aan de gang was.

Kijk,voor wat hoort wat. En beide partijen hadden er het voordeel aan.

Ik zie de BOA of politie of wat dan ook als een hulp middel.

Ben plat....Nachtdiensten zijn slopend
Gr,

Leen

ps: BOA= Buitengewoon opsporings ambtenaar. Houd milieu delicten in de gaten en houd toezicht in natura 2000 gebieden op economische delicten. Ook zijn boa's mensen die opdrachten uitvoeren waarbij ze niet herkend mogen worden.

Maar BOA's voeren ook taken uit die de politie zelf niet uitvoeren.

BOA is niet gewoon even een milieu politie mannetje.
BOA heeft wel de zelfde bevoegdheden als de politie maar dat is voor hun laag nivo ;)

En BOA's moet je zien als jacht opzienders en bosbeheerders ook dat zijn taken die in hun fuctie vallen.
Daarbij zijn er nog tal van andere levels in de BOA wereld. Onderschat ze maar niet want ze winnen echt :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-03-2011 07:31

Ik heb het idee dat de " problemen" aan de waterkant schromelijk overdreven worden. Hier in de buurt hebben we ook een water met natuurgebied, in diverse overleggen met oa de politie word teljens gesproken over de nachtvisproblematiek aldaar. Nu ken ik het gebied en weet dat er relatief weinig gevist word door een paar man, en het netjes gehouden word. Wellicht dat er ooit wel eens iets mis is gegaan maar thats all. Toch worden dit soort dingen constant uitvergroot, en bij elke nieuwe 3e hengelvergunning of nachtvusvergunning gaat er een bedrag naar extra boa-controle, hoeft niet per definitie slecht te zijn overgens. Toch zou ik van velen van jullie willen weten wat je etvan zou vinden als een vast deel van je anwb lidmaatschap gebruikt werd om extra flitskasten te plaatsen
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-03-2011 09:11

Laat ik vooropstellen dat ik controles door boa’s toejuich. Dat we wel een onderscheid kunnen maken voor Boa’s die door HSV en federaties worden aangesteld en zij die controles uitvoeren voor natuurorganisaties. De veelzijdigheid aan regelgeving die de visserijwet stelt is daar debet aan dat hier nog wel eens wat hun mis gaat. Zo is het nachtvissen gedurende het gehele jaar veelal niet in het bekende boekje opgenomen de visserijwet eist dit ook niet heb ik begrepen. Wil je zonder problemen vissen gedurende die periode is het raadzaam een uitdraai hiervan te maken, is op de site van Sportvisserij Nederland te downloaden.

Dat veel (karper)vissers lak hebben aan geldende regelgeving staat wel vast zij verpesten het regelmatig voor goed willende. Dat er zijn die het boekje nog nooit ingekeken hebben maar wel steen en been klagen is een feit waar we niet omheen kunnen. Laten we de hand in eigen boezen steken en niet altijd naar de ander wijzen. Een eigenschap wat wij Nederlanders maar al te graag doen zelf de heren politici in Denhaag en omstreken.

Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-03-2011 09:48

Ik vind mensen zoals Alex van der Velde super.

die komt gerust een praatje met je maken, als je 2 blikjes bier in je tent hebt staan gaat ie echt niet moeilijk doen.laatste keer dat ik controle van em kreeg zat ik een dikke joint te roken.lekker belangrijk.

hij is echt een Boa die op stropers jaagt en ik ben blij dat hij er is.

alleen moet je niet als een of andere aso langs de kant zitten, je papieren in orde hebben en niet de regels overtreden.

ik heb hem 10x zo liever als een controleur van de AHV, de enige waar ik me dood aan kan ergeren is de politie die vaak geen flauw benul hebben over waar ze naar moeten vragen en hoe de regels mbt vissen in elkaar steken.maar dat gele boekje weten ze wel altijd in te vullen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-03-2011 10:02

Gebleken is iig dat ze beter functioneren bij het handhaven van visserijwetgeving dan bij een afrekening in het criminele circuit :lol:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-03-2011 10:13

Michel,

Ook politie zal zich aan de geldende regelgeving moeten houden. Een AHV zal zeker hierover contacten met politie hebben hoe de plaatselijke regels zijn. Hetzelfde geld voor een controleur van de AHV gaan zij buiten hun boekje zou ik het zeker aankaarten bij het bestuur iets wat hier nogal meevalt. Als controleur door een HSV aangesteld heb je ook maar een beperkte bevoegdheid.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-03-2011 12:12

ik heb geen problemen met de controleurs van de AHV (misschien 1tje dan :D )

zie gewoon liever BOA van der velde verschijnen
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-03-2011 12:16

michel Tja schreef:Ik vind mensen zoals Alex van der Velde super.

die komt gerust een praatje met je maken, als je 2 blikjes bier in je tent hebt staan gaat ie echt niet moeilijk doen.laatste keer dat ik controle van em kreeg zat ik een dikke joint te roken.lekker belangrijk.

hij is echt een Boa die op stropers jaagt en ik ben blij dat hij er is.

alleen moet je niet als een of andere aso langs de kant zitten, je papieren in orde hebben en niet de regels overtreden.

ik heb hem 10x zo liever als een controleur van de AHV, de enige waar ik me dood aan kan ergeren is de politie die vaak geen flauw benul hebben over waar ze naar moeten vragen en hoe de regels mbt vissen in elkaar steken.maar dat gele boekje weten ze wel altijd in te vullen.


kan me goed vinden in bovenstaande, liever heb ik er daar meer van rond lopen in noord holland, zoals ik al eerder zei liever 1 met verstand van zaken.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-03-2011 13:23

michel Tja schreef:Ik vind mensen zoals Alex van der Velde super.

die komt gerust een praatje met je maken, als je 2 blikjes bier in je tent hebt staan gaat ie echt niet moeilijk doen.laatste keer dat ik controle van em kreeg zat ik een dikke joint te roken.lekker belangrijk.

hij is echt een Boa die op stropers jaagt en ik ben blij dat hij er is.

alleen moet je niet als een of andere aso langs de kant zitten, je papieren in orde hebben en niet de regels overtreden.

ik heb hem 10x zo liever als een controleur van de AHV, de enige waar ik me dood aan kan ergeren is de politie die vaak geen flauw benul hebben over waar ze naar moeten vragen en hoe de regels mbt vissen in elkaar steken.maar dat gele boekje weten ze wel altijd in te vullen.


Helemaal waar...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gerrit Hees

03-03-2011 16:00

Als je je aan de regels houdt heb je ook geen problemen met ze. Dan zijn ze ook geen probleem. Ga je de regels overtreden vraag je er zelf om.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-03-2011 17:56

En toch is mijn Boa constrictor een ware speurder.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

03-03-2011 18:10

Vind het wel goed dat ze controleren enzo.
Alleen jammer dat ze elke dag komen , vaak dezelfde die te dom zijn om te onthouden dat ik een vispas heb en hem dus elke dag zowat moet laten zien.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-03-2011 19:09

Gerardo Heezen schreef:Als je je aan de regels houdt heb je ook geen problemen met ze. Dan zijn ze ook geen probleem. Ga je de regels overtreden vraag je er zelf om.


En jij vist ook alleen in juni juli en augustus in de nacht? En je informeert ook altijd bij de desbetreffende gemeente of in hun apv het gebruik van een kampeermiddel is verboden? Uiteraard spit je je complete vergunningboekje door of jou stekkie er ook in staat, tevens vis je niet dicht bij bruggen en sluizen.
Wellicht dat je jou vereniging alles tot in de puntjes geregeld heeft, en vis enkel en altijd op hetzelfde water dan heb je makkelijk praten vanachter je computer. Begrijp me niet verkeerd, ik roep niet dat we maar massaal de regels moeten overtreden, maar om dat niet te doen zal je meer moeite kosten dan je denkt

mvg martijn
Gerrit Hees

03-03-2011 19:24

Heb inderdaad de APV nagelezen van de gemeente waar ik in vis. Nachtvissen doe ik niet veel meer. Buiten dat als ik een keer een regel overtreed zie ik het niet als probleem als ik er 1 tegen kom heb ik het op me zelf afgeroepen dat bedoelde ik er eigelijk ook mee.

Zie je ze als probleem moet je geen regels overtreden simpel zat. Vraag me ook af hoe het komt dat wij Nederlanders hier altijd zeuren als we een bon krijgen en over het hoge bedrag en in Frankrijk zijn de bedragen 10 x hoger en houden de meeste zich opeens wel netjes aan de nachtviszone's... Misschien helpen die hoge bedragen dan toch.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-03-2011 19:29

Zou een hoop gaan schelen!!!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

03-03-2011 19:45

ik denk dat boa's een aanwinst (KUNNEN) zijn. Hier in de omgeving heb ik contact met een BOA (ik ben zelf secretaris en verenigingscontroleur) en heb af en toe contact met "onze" BOA. Deze man is gewoon heel correct. Hij schrijft wanneer nodig, maar laat je dan wel met een zo laag mogelijke boete weggaan, tenzij je het te bont hebt gemaakt. Vergeet niet, dat veel BOA's dit als neventaak doen en alleen een onkostenvergoeding krijgen. Als je fout bezig bent, weet je dat zelf ook en dan weet je dus ook dat je het risico loopt om een bekeuring te vangen. Om daar dan vervolgens over te gaan zeiken......zoek de fout dan eerst eens bij jezelf
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-03-2011 19:58

Zo is het altijd
Maargoed schelden en slaan heeft gewoon geen nut.

Verstand komt met der dagen zeg ik maar zo,al betwijfel ik het bij sommige. (Algemeen gezien)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-03-2011 20:29

denk toch dat dat ook afhangt in welk deel van het land je woont.
n het voormalig goede lage bergse bos konden ze mijn niet genoeg en met veel komen.
wat daarentegen wel vervelend is dat je zelf ook iedere keer weer aan dezelfde persoon je papieren moet laten zien
Vis is vis
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

04-03-2011 22:57

Wordt gecontroleerd door een BOA die zelf karpervisser is,''de rat''! :lol:
Met een knipoog mate... :wink:
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

04-03-2011 23:10

Shit! nu moet ik plat op mun buik gaan vissen :-?
Mvg. Ronald :D
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

05-03-2011 23:08

Alle gekheid op een stokkie dan,ik ben er blij mee met de boa's.
Want het was hard op weg om een kolerezooi te worden hier...
Mvg.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.