Is met zijn tweetjes vissen wel altijd leuk?


R vd Velden
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-04-2010 20:34

20-02-2011 11:51

Hoi,

Het vissen met z'n tweeen gaat hier perfect, vis nu al een tijdje met mijn zoontje en dit gaat helemaal perfect. Hij moet nog van alles leren en vraagt altijd of iets wel of niet kan. Wij vissen om en om, maar wanneer hij een grotere vis aan de haak heeft dan roept hij altijd z'n vader "Pa doe jij deze maar hoor, voelt groot aan" :lol: z'n record staat op 15,2 kg en dat is niet slecht voor een ventje van 12 jaar.
Hoe lang dat nog duurt dat is af te wachten, maar ik heb hiermee de ideale vismaat.
Hem kan het niet gek genoeg, experimenteren doet hij als geen ander, de meest idiote boilies hebben al in het water gelegen. En zeker niet zonder resultaat !
Hij help bij het klaarmaken van de partikels en boilies en stampt de auto vast vol terwijl ik onderweg ben vanaf mijn werk !

Als je met twee of meer vist moet je niet teveel eisen stellen, en bevalt het niet dan zet je er een punt achter.


Groet,
Robert en Jens van der Velden
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

20-02-2011 16:59

Robert Campbell schreef:Blij dat jij hier nog bent Kees!

Andries,

Het leuke is er al af voor mij. Ik hoef me niet hier te profileren of zo graag mijn verhaal kwijt willen dat ik gewoon door babbel als het niet goed ontvangen word. Dan hou ik liever mijn mond.

RC


Hoi,

okee, fijn dat je nog even reageert, jammer dat je het niet nader wil verklaren, ik vond het ene prikkelende stelling en daar hou ik wel van.

vr gr Andries
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

20-02-2011 22:59

vissen met zijn 2e is wel makkelijk zeker voor fotograveren en dergelijken maar vis tegen woordig liever alleen geen gezeur link of rechts of de een die meer en mooier vangt dan de ander nee hoor een enkelejeer met zijn 2 dan houd het op
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-02-2011 00:29

WPJ Barnas schreef:Robert,

Ik heb in het verleden weleens met mensen gevist die het echt niet konden hebben dat ik meer en/of groter ving dan zij. Toppunt was dat ik mijn hengel(s) er maar uit moest halen. Scheve gezichten, spanning om te snijden, opvallende stilte, afgunst, boosheid, zelfs een keertje janken. Hier werd ik even aan herinnerd, dat was niet leuk.

Willem


tering hey, je zoekt ze wel uit hoor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-02-2011 12:02

Whoooooot! Wat opeens een ontboezemingen mannen .......

Blijft leuk he een forum, iemand schrijft iets een ander leest het met een bepaald referentie kader en voor je het weet snappen we elkaar niet meer en slaat de bekende vlam in de pan. Ik moet er altijd hartelijk om lachen omdat na navraag eigenlijk nooit iemand bewust een ander heeft proberen te krenken, schofferen of beledigen. Daarom lees ik berichten altijd op voorhand met open vizier en mocht ik mij aangevallen voelen dan realiseer ik mij altijd meteen dat dit in mij zit en niet in de ander (zijn posting).

Hoe dan ook ........

Ik vis ook al jaren met dezelfde vismaat en regelmatig maak ik een uitstapje naar een andere vismaat. Beide mannen zijn gewoon aardige gozers en zien het liefst dat iedereen die mee is een vis vangt. Uiteraard is er een soort rat race wie de mooiste grootste zwaarste vis vangt maar over het algemeen wordt er genoten van het vissen en het samen zijn.

Ik ga ook regelmatig alleen op pad en daar geniet ik ook van, dus voor mij gaan beide stellingen enorm op! Samen is ALTIJD leuk, omdat we accepteren dat je niet altijd even gezzellig kunt zijn als mens. Alleen is meestal ook leuk, omdat je dan exact je eigen ding kunt doen zodner rekening te houden met .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

22-02-2011 09:27

Marc Schrikkema schreef:Ik ga ook regelmatig alleen op pad en daar geniet ik ook van, dus voor mij gaan beide stellingen enorm op! Samen is ALTIJD leuk, omdat we accepteren dat je niet altijd even gezzellig kunt zijn als mens. Alleen is meestal ook leuk, omdat je dan exact je eigen ding kunt doen zodner rekening te houden met .......


"Marc for president"

Mooie woorden Marc waarmee volgens mij het hele topic samengevat kan worden.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

28-02-2011 10:44

heyho iedereen , ik vond het eens tijd om mijn 2 centen toe te voegen over dit onderwerp.

Ik vis eigenlijk nooit aleen.
Uitzonderingen daar gelaten.
Vismaten is bij mij een vast onderdeel in mijn vis beleving .
Het klinkt mischien raar in de oortjes maar onze geschubte waterbewonende vriendjes aan de haak slaan is niet het gebeuren wat huizenhoog en op eenzame hoogte bovenaan mijn prioriteiten lijstje staat.
De mensen waarmee ik vis de plek waar ik me bevind het gelukzalige relaxte gevoel wat me meester maakt is minstens zo belangerijk.
Het ontwaken rond een uurtje of 5 in de morgen omdat mijn piemelmuisje iets geels dringend moet lozen dwingt me even naar de boskant te lopen , na gedaan te hebben wat gedaan moest worden kijk ik dan gelukzalig over het water en de natuur eromheen dat een poging doet om te ontwaken.
als ik dan de witte wieven over het water en de weilanden zie struinen en de vroege ochtend met al me zintuigen voel en zie , nu dan ben ik in mijn zogenaamde nopjes.
Dit geeft mij een ander soort kick dan dat mijn uptonics af jakkeren , maar het is op zekers geen mindere kick dan het vangen van een karper.

Het ouwehoeren over het vissen en het eindeloos herhalen van helden daden of regelrechte blunders uit het verleden zou ik niet kunnen missen tijdens het vissen.

ja uiteraard het vangen van karpers geeft me een gevoel wat het best is te omschrijven met ""wowowowowowowwo""
Als het zaakje afgaat en je weet niet wat er aan de andere kant bevind geweldig.

Het idee wat ik in deze topic heb gelezen over om de beurt een run spreekt mij in het geheel niet aan.
ik wil zelf op mijn manier vissen en niet met een ""vreemde "" hengel karpers op de droge dirigeren.
Zou ook niet kunnen want ik en mijn vismaten houden natuurlijk van een op oorlogs sterkte competitie.
De competitie is trouwens even diepgaand als het nivo van het tv progamma voetbal inside.
Ofwel de cometitie is niet al te serieus meer om de ander met grappen en grollen te kakken kunnen zetten .

Om de link met het voetbal progamma vi kracht bij te zetten maken we ook altijd als we langere tijd gaan vissen interviuew filmjes voor youtube , zie ... http://www.youtube.com/user/boudewijnmeijer

Jaloers omdat de ander meer vangt?
Ja ik maak de ander altijd uit voor dikkop en fecker of vuile vis als hij meer vangt.
Als je deze ""scheldwoorden"" bekijkt zie je al hoe diep de jaloersheid gaat.
Nee ik kan behoorlijk genieten als de ander een karper vangt.
het hoogste wat kan onstaan bij me is iritatie over het feit dat ik steeds blank . is me een keer over komen dat ik 10 sessies niks vong en me maat goed ving.

nu dit waren mijn 2 centen
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

28-02-2011 11:11

Tsjah dit zal per visser verschillen.
Zelf vind ik heb fijner/gezelliger om iemand naast me te hebben zitten..

Ik vis al jaren met dezelfde vismaat en dit bevalt me uitermate goed.
Meestal is het zo dat hij wel meer vis vangt dan ik, maar goed daar lig ik niet wakker van! :D
We hebben dezelfde intenties,vis wijze en voelen elkaar altijd goed aan.
Hij gunt het mij, ik gun het hem..
Daarnaast voel je je toch veiliger wanneer je samen nacht vist, niet dat diefstal dan uitgesloten is..
maar de kans acht ik dan vele malen kleiner!
Heel af en toe vis ik alleen, maar de voorkeur gaat uit naar met ze tweeën.

Minimaal 1x per jaar reis ik met dezelfde vismaat af naar Frankrijk en ondanks dat we dan een week op elkaars lip zitten irriteren we elkaar niet aan elkaars gedrag....