Dode vis..


Plaats reactie
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

25-04-2003 18:37

Vanochtend ging ik eventjes vissen.. Aangekomen op m'n water merkte ik niks raars, maar toen het licht begon te worden, zag ik over dode pos liggen.. In een stuk van 8meter telde ik zo'n 20 possen, 1 grote voorn en een baars. Bij veel van die beesten was de kop eraf gebeten/gescheurd, maar er lagen er genoeg die nog intact waren.. Iemand misschien ideetje wat dan kan zijn? Ziekte misschien, en zoja; schadelijk voor karper??

met zorg makende groet
Robbert
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

25-04-2003 19:36

he robbert,

ik heb ook zoiets meegemaakt bij een water bij mij in de buurt.
toen ben ik naar een visvereniging gegaan en laten onderzoeken.
wat bleek dat het water te kort zuurstof heeft.
waardoor de vis heel sloom word. (en vanzelf dood gaat)
het kan dat het bij jou ook zo is en dus de vis dood gaat. waar snoek op gaat reageren.
maar zo is het bij mij gebeurt.

dus als ik jou was zou ik de dicht bij zijnde visvereniging vragen of hun weten wat het is en of ze het willen onderzoeken.

gr pat

ps. bij mij ging karper nie dood maar werden wel heel sloom.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2003 19:56

Robbert,
Ga snel naar een hengelsportvereniging en laat het controleren. Als het echt een ziekte is kan je er maar beter heel snel bij zijn. Als het zuurstofgebrek is wordt het waarschijnlijk wel beter als er even een buitje valt. Zuurstofgebrek is normaal meestal later in het jaar. Ik denk niet dat het schadelijk is voor karper, anders waren er waarschijnlijk al een paar dood gegaan. Haal ook snel de dode vis uit het water, anders wordt de kans op een grote uitbraak groter en lopen ook de karpers meer risico.
groeten Daaf
Plaats reactie