Deze mag dicht


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

06-02-2011 10:24

Mag gesloten worden
Laatst gewijzigd door Quentin Memel op 27-02-2011 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-02-2011 10:53

Ik zou als ik jou was,lekker de stek nemen met variatie in diepte. Zodat je wat dingen kan proberen mocht het niet echt lekker gaan.

Beter een stek met variatie dan een stek met 1 diepte.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

06-02-2011 12:51

leen goudappel schreef:Ik zou als ik jou was,lekker de stek nemen met variatie in diepte. Zodat je wat dingen kan proberen mocht het niet echt lekker gaan.

Beter een stek met variatie dan een stek met 1 diepte.


Bedankt voor je reactie :)

Nu ben ik eens nieuwschierig als iemand van jullie een stek als deze zouden bevissen op welke diepte er dan als eerst gevist zou worden..? In oktober en november vongen we ze op 4,5m diepte. Maar waar zouden ze zich in theorie in dit jaargetijden op moeten houden als de diepte loopt tot 8m..? We gaan met 2x 3 hengels dus er word natuurlijk op verschillende dieptes gevist alleen wat zou de theorie zeggen..?

Alvast bedankt
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

06-02-2011 15:08

Ik zou, zeker in deze tijd van het jaar 1 of meerdere goede kantstekken zien te vinden.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-02-2011 16:17

Als ik moest kiezen,1 hengel op 50cm water en veel open riet.
Liefst aan de NO kant van het water indien mogelijk.
En zeker met een beetje aardig weer met ZW wind.
Andere hengel onderaan het taludje naar 3,5 mtr.

Levert dit 2 dagen niets op, verkassen :wink:
Ik zou, zeker in deze tijd van het jaar 1 of meerdere goede kantstekken zien te vinden.




Ik kies liever in elke tijd van het jaar een paar goede stekken 8)
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

06-02-2011 16:56

haha :D
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

06-02-2011 18:08

[quote="jacco noordermeer"]Als ik moest kiezen,1 hengel op 50cm water en veel open riet.
Liefst aan de NO kant van het water indien mogelijk.
En zeker met een beetje aardig weer met ZW wind.
Andere hengel onderaan het taludje naar 3,5 mtr.

Levert dit 2 dagen niets op, verkassen :wink:


Helaas zal die kant hengel niet veel worden. Dit omdat het meteen afloopt naar 2m en daar zou dan pas eigenlijk de eerst mogelijke plaats zijn om het aas te leggen. En riet staat helaas ook niet aan de kanten. ( Tenminste niet op de plaatsen waar gevist kan / mag worden.

Heb je een redenen waarom die andere hengels onder aan het talud zouden gaan op 3,5m..?


Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-02-2011 19:24

Redenen genoeg om iets te proberen half maart.

Direct 2 meter, dan maar daar vissen als het niet ondieper kan.
Waarom?, bij redelijk weer... warmte, opwarmend water? Zijn zat vissen te vinden stijf in de kant.
Zijn ze er nog niet? dan onderaan het talud zoeken.
zijn ze daar ook niet?, verkassen.

Als jij geen idee hebt waar je ze zoeken moet, moet je ze zoeken :wink:
Een week gaan zitten wachten op vis is niet mijn ding, ik zoek ze liever, en als ik ze vind ben ik blij :P
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

06-02-2011 19:46

jacco noordermeer schreef:Redenen genoeg om iets te proberen half maart.

Direct 2 meter, dan maar daar vissen als het niet ondieper kan.
Waarom?, bij redelijk weer... warmte, opwarmend water? Zijn zat vissen te vinden stijf in de kant.
Zijn ze er nog niet? dan onderaan het talud zoeken.
zijn ze daar ook niet?, verkassen.

Als jij geen idee hebt waar je ze zoeken moet, moet je ze zoeken :wink:
Een week gaan zitten wachten op vis is niet mijn ding, ik zoek ze liever, en als ik ze vind ben ik blij :P


Ja precies dat is dus iets waar ik aan twijfelde.. Ik vis wel vaker op een ondieper stuk of aan de kant alleen was ik me aan het afvragen of het daar in Maart niet te vroeg voor zou zijn. Vandaar dus ik dat ik zoiets heb ; als ze het opwarmend water opzoeken is het dan niet beter naar de andere kant te gaan waar het hele stuk niet dieper is dan 3,5m en daar dus sneller opwarmt...Dat ze in de laatste 3 maanden van het jaar op het diepere stuk zijn te vinden op een meter of 4 daar ben ik wel al achter, alleen ben ik nieuwschierig wat ze dus in Maart gaan doen.. Zulle ze er nog zijn of vinden ze het al hoog tijd de ondiepere wateren op te zoeken.. :roll: 1 ding is zeker, als we naar 3 dagen nog geen aanbeten of een vis aan de kant hebben gehad verkassen we zowiezo naar de andere stek. Maar ik doe toch liever eerst wat voorwerk in de hoop dat de eerste keuze meteen al de beste keuze is en verkassen misschien niet nodig hoeft te zijn :P

Enja als ik ze vind ben ik natuurlijk ook blij :D
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

06-02-2011 20:54

bij een paar mooie dagen zou ik denk toch op die 3,5meter plaat gaan liggen,en dan vlak langs de kant idd. vissen zijn daar het meest te vinden maak ik uit jou verhaal op. en als het mogelijk is 1 hengel net over de rand van die plaat, metertje of 1,5 dieper.

vaak hebben ze een favoriete spot waar ze lang blijven en zullen ze altijd wel een rondje langs de kant zwemmen, vandaar dat je ze aan de andere kant ook kon vangen.

maar ligt erg aan wat het weer doet in en voor maart doet natuurlijk.
mischien ff met de fishfindert het water op? ze liggen als het goed is nu wel op een hoopie bij elkaar dus moet te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

06-02-2011 21:07

Remco Albers schreef:bij een paar mooie dagen zou ik denk toch op die 3,5meter plaat gaan liggen,en dan vlak langs de kant idd. vissen zijn daar het meest te vinden maak ik uit jou verhaal op. en als het mogelijk is 1 hengel net over de rand van die plaat, metertje of 1,5 dieper.

vaak hebben ze een favoriete spot waar ze lang blijven en zullen ze altijd wel een rondje langs de kant zwemmen, vandaar dat je ze aan de andere kant ook kon vangen.

maar ligt erg aan wat het weer doet in en voor maart doet natuurlijk.
mischien ff met de fishfindert het water op? ze liggen als het goed is nu wel op een hoopie bij elkaar dus moet te vinden zijn.


Ja ik ben er een week of 2 geleden even met de fishfinder over gegaan maar toen was niets speciaals te vinden. Wel hier en daar iets maar niets kort op elkaar. Het enige dat me opviel op de visvinder is dat ik ze wel allemaal vond tussen de 3,5 en 4 meter. Dat wil dus zeggen korter op de kant vond ik bijna niets, op 3,5m waren ze net boven de bodem te vinden en op de diepere stukken dus 5m en dieper zwommen ze ook het meeste op die diepte van 3,5 / 4m. Een paar meter boven de bodem dus.

Maar de vraag is dan dus ; hoe is het over 3 weken.. :roll: Ik denk zelf dat het nog te vroeg is om echt de ondieptes op te zoeken, terwijl ik ook wel weer zoiets heb van als er een paar mooie dagen tussen zitten met de juiste wind zou het zeker kunnen dat ze het ondieper gaan zoeken.. :roll:

Maar we zullen een keuze moeten maken welke stek we het eerst ( en hopelijk blijven ) bevissen voor die week ivm het voeren. Ik ga natuurlijk het liefste een week voeren op de stek waar dit ook het meest logisch is en de vissen dus ook hopelijk liggen :roll:
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

06-02-2011 21:35

Misschien een beetje in de buurt waar zal worden gepaaid.
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

06-02-2011 22:20

ik zal zeggen je bent met zijn 2e kijk het allebei een nachtje aan. de ene op stek 1 en de andere op stek2.
groeten ruud
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

06-02-2011 23:44

Zals jij het water beschrijft is het net of er maar twee stekken op die 50Ha zijn.Zoals Jacco al schreef zoek de NO kant op ook al is het wat dieper, het zal altijd m`n eerste keus worden in die tijd.
Optie misschien het hele water in kaart te brengen en ergens vissen op de overgang van die 3,5 m naar dieper. Moet zowieso mogelijk zijn want dat was toch zo`n 100 meter dus kun je eventueel die taluds opzoeken.

Suc6

Afbeelding
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

07-02-2011 08:30

Het paaien gebeurd altijd op de ondiepere stuk waar het hele stuk maar 3,5m is zeg maar. Daar gaan we vanaf april zowiezo een paar weekendjes proberen. Maar dat is dus wat ik me afvraag of ze nu al op de ondiepere wateren liggen of dat het daar nog te vroeg / koud voor is.

En inderdaad dit water heeft wel meer plaatsen die bevist kunnen worden, maar ondanks dat het een 50ha + water is valt dat wel mee. Dit omdat maar op 1 kant het nachtvissen is toegestaan. Voordeel is wel dat op deze kant zo een 75% van de keren dat ik er gevist heb de wind erop staat. Dus staat de wind op de andere kant ( komt niet veel voor ) dan is het jammer maar helaas want je mag er niet vissen.

En die overgang daar hebben we natuurlijk ookk al eens aan gedacht , geprobeerd en met de visvinder erover geweest maar dit mocht helaas niets meer opleveren. Nadeel is daar ook dat er iedere dag weer opnieuw de nodige witvissers aanschuiven die in de ronde gooien :roll:

Maar ik denk dus dat de conclusie is : Blijft het weer zoals het is dan aan het iets diepere stuk gaan zitten en dan wat verschillende dieptes aflopen binnen een paar dagen. Leverd dit na een dag of 3 niets op dan verkassen na het ondiepere stuk. Anders weet ik het ook niet :P

Bedankt
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

08-02-2011 23:39

Probeer 2 verschillende stekken licht aan te voeren en die dan om de dag te bevissen. Iedere dag verkassen dus...
Plaats reactie