Jouw verhaal in een Karperboek!?


Wat vind je van het idee?

Geweldig idee, ik doe er gelijk aan mee
9
16%
Ik zie er zeker potentie in en wil graag ook in het boek komen
9
16%
Aan het idee moet nog gewerkt worden, maar het is leuk bedacht
22
39%
Sorry, vind het niks
13
23%
Niks aan
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 57
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

20-01-2011 00:32

Beste,

Enkele duizenden boeken over karpervissers zijn er al uit, waarvan 99% van gerenommeerde karpervissers afkomstig is.
Echter zou ik graag een boek beginnen waarin ook de minder bekende vissers aan het woord komen.
Het vissen op karper gaat namelijk niet alleen om de grote bakken die je vangt maar ook om de passie die je met het vissen hebt.
Het maakt dus niet uit of jij 1 keer in de maand of 5 keer in de week vist, maar de passie die je hebt met het vissen.

Wat is het plan?
Van iedereen die wat met karpervissers heeft, is het mogelijk om een stukje te schrijven over het betreffende onderwerp.
Jou verhaal komt dus in een boek terecht die verkocht gaat worden bij een boekhandel en internet(staat mooi op je CV).
Vervolgens bundel ik die verhalen bij elkaar, word het een mooi stuk en er komen wat stukjes van de wat 'bekendere vissers' bij.

Hoe gaat het verder?
Ik zal na de eerste verhalen een manuscript maken van zo'n 10 pagina's.
Dit manuscript komt online op Tenpages.com, hier kunnen mensen aandeelhouders van het boek worden.

Tenpages?
Lezers die het boek goed vinden, kunnen voor € 5,- een aandeel kopen in het manuscript. Als er van het manuscript binnen vier maanden 2.000 aandelen zijn verkocht, wordt het boek afgemaakt en uitgegeven door een bekende uitgeverij.

wat heb je als aandeelhouder?
Zodra het boek is uitgegeven deel je mee met de opbrengst van de verkoop van het boek. De exacte opbrengst hangt af van een aantal factoren, zoals de verkoopprijs van het boek, het aantal verkochte exemplaren en de boekhandelskorting. De berekening voor jouw opbrengst is als volgt: voor elk aandeel krijg je per verkocht exemplaar van bijvoorbeeld € 20,- exclusief btw: 1/2000e van (€ 20,- min BTW van 6%) x 10% aandeelhoudersroyalties.
Daarnaast zorg je met de aandelen ervoor dat het boek word uitgegeven en het boek in de boekhandel komt.

Hoe lang ontvang ik opbrengst?
Je opbrengst wordt gedurende vier jaar uitgekeerd.

Wat als er geen 2000 aandelen worden verkocht?
Het geld dat aandeelhouders geïnvesteerd hebben, ontvangen ze terug in hun account met aftrek van € 1,- per aandeel. Een aandeelhouder loopt dus slechts risico voor 20% van zijn aandelenbedrag.

Wat wil ik van jullie?
Wat response, vinden jullie dit leuk? of vind je het niks.
Aangezien ik met dit blok van mijn studie in aanmerking kwam met Tenpages, kwam dit idee opeens bij me op.
Overigens als blijkt dat het niks is(weinig response) dan doe ik er niks mee.


Verhaaltje:
1 tot 4 A4tjes over het karpervissen.
-vertel iets over jezelf
-Waarom vis je op karper?
-Wat heeft het vissen op karper met je leven gedaan?
-Karpervissen betekent voor jou?
-mooie karperverhalen die je ooit hebt meegemaakt
-alles extra is mogelijk.
-Graag ook foto's van het vissen op karper,vangsten en sfeerplaatjes.

Graag mailen naar : karpertenpages@gmail.com

Bedankt voor de moeite!

Laat wat van je horen.

Met Vriendelijke Groeten,

Quinten
Laatst gewijzigd door quinten teunissen op 20-01-2011 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

20-01-2011 13:06

Het iedee is op zich leuk, maar het maken van een boek is niet niks. Ik weet zo niet meer welk boek het was, maar in 1 van de karperboeken is er een hoofdstuk aan gewijd over wat er eigenlijk wel niet komt kijken bij het maken van zon boek...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-01-2011 13:28

Kwint en Hak? Over het boek van Dick Floor? Schiet me zo te binnen..

Het idee is wel heel leuk, maar denk je niet dat mensen die zich graag willen profileren dit al niet via de bladen doen? En dat de mensen die gewoon lekker willen vissen dat niet doen?

Zomaar een situatie waarbij ik me aangesproken voel ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

20-01-2011 15:00

Zo'n soort boek verschijnt binnenkort. Geen hele onbekende auteurs maar ook geen hele bekende auteurs.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

20-01-2011 17:40

ik doe graag mee, niet voor de centen, maar omdat ikzelf ook al wat probeer te schrijven voor mijzelf
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-01-2011 18:14

Ik schrijf zo'n beetje in elke uitgave van het KSN blad, puur uit clubliefde en ik vind het leuk. Als ik de reactie's hoor gaat het me redelijk af ook.
Het idee is leuk maar om 2000 manuscripten te verkopen...Gaat je niet lukken denk ik, die tijd is voorbij.
Ik ben sowieso geen fan van Hollandse schrijfsels, woord van zwijgen waar ook hetgeen instond over de lijdensweg dat het is om een boek uit te geven, vind ik een topboek maar ik heb het maar 1 keer gelezen en daar blijft het bij. Ik mis het visuele dat die engelse boeken zo boeiend maakt, die wateren daar zijn vrijwel allemaal ondiep en de kanten voorzien van goede klimbomen. Zodoende kijk je mee en zie je die vissen als het waren zwemmen. Komt nog bij dat de Engelsen nu eenmaal een veel rijkere viscultuur hebben, nee als ik een boek wil dan surf ik naar Angling publications en bestel er 1.
Tip nodig, Nigel Sharp, living the dream, schitterend boek!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

20-01-2011 18:35

Vet idee , ik wil wel een verhaal schrijven . Maar 2000 lijkt mij ook heel veel.. Kan je het boek niet digitaal uitgeven ofzo?
dave verbeek
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-06-2010 20:18
Locatie: Dordrecht

20-01-2011 18:53

Ja ik mis in een boek ook al snel de plaatjes of het visuele mooi gezegd, misschien moet het dan maar een stripboek word.
Er zijn verhalen waarvan je ga dromen ik had dat met het boek van piet vogel en koen koops hoe ze elkaar ontmoet hebben, ik kan dat helemaal voor me zien heerlijk gewoon.
Ik zal eens kijken of ik een pagina of 4 vol kan krijgen, geef me 5 min :D
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

20-01-2011 19:39

Jeroen Neef schreef:Ik schrijf zo'n beetje in elke uitgave van het KSN blad, puur uit clubliefde en ik vind het leuk. Als ik de reactie's hoor gaat het me redelijk af ook.
Het idee is leuk maar om 2000 manuscripten te verkopen...Gaat je niet lukken denk ik, die tijd is voorbij.
Ik ben sowieso geen fan van Hollandse schrijfsels, woord van zwijgen waar ook hetgeen instond over de lijdensweg dat het is om een boek uit te geven, vind ik een topboek maar ik heb het maar 1 keer gelezen en daar blijft het bij. Ik mis het visuele dat die engelse boeken zo boeiend maakt, die wateren daar zijn vrijwel allemaal ondiep en de kanten voorzien van goede klimbomen. Zodoende kijk je mee en zie je die vissen als het waren zwemmen. Komt nog bij dat de Engelsen nu eenmaal een veel rijkere viscultuur hebben, nee als ik een boek wil dan surf ik naar Angling publications en bestel er 1.
Tip nodig, Nigel Sharp, living the dream, schitterend boek!


Beste,

Er moeten niet 2000 manuscript verkocht worden, maar 2000 aandelen voordat het boek kan worden uitgegeven.

mvg,

Quinten
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

20-01-2011 19:42

@ Peter ,Helemaal top, ben benieuwd!

@ Job , op het moment dat het digitaal word zullen ben ik bang veel mensen afhaken. De meeste mensen lezen het op het moment dat ze aan het vissen zijn. Ben benieuwd naar je verhaal!

@ Dave , dat is voor mij ook belangrijk, het moeten niet alleen leuke verhalen worden maar visueel moet het natuurlijk ook wat zijn.
Ben benieuwd naar je verhaal!

Mvg,

Quinten
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

20-01-2011 20:03

Er zijn best veel mensen die schrijven in het 'karperwereldje', maar er zijn er maar heel weinig die echt kunnen schrijven.
De meeste artikelen en boeken zijn nogal 'kaal' van stof.
Zinnen horen in elkaar over te vloeien, zodat er echt één verhaal ontstaat, waardoor de lezer wordt geboeid.

Nu lees ik alle bladen en de meeste boeken ken ik ook wel.
De meeste artikelen zijn gewoon verslagen van sessie's.
Karpervissen wordt als een koud en klinisch kunstje gebracht.
Dat geeft aan de éné kant niet, want een ieder is vrij in het doen en laten.
Maar aan de andere kant denk ik wel eens, hoe kan een redactie dit plaatsen.

Veel schrijf-fouten en een slechte zinsopbouw is doodnormaal.
Op boeken wordt ook een spellingscontole toegepast.
Het laatste goede boek wat ik over vissen heb gelezen was: Viskoorts van Carl Hiaasen.

Zelf ben ik verre van perfect, dingen fout doen, dat zit in mijn bloed.
Respecteren begint, bij het accepteren, van wie jezelf bent.
Het heeft bij mij heel lang geduurd (een kwart eeuw via de LOI), voordat ik een beetje redelijk de Nederlandse taal op kon schrijven.

De lagere school lukte me met moeite, de LOM-school bleek daarna te hoog gegrepen.
Vervolgens ben ik maar gaan werken.
De leerplichtige ambtenaar maakte voor mij graag een uitzondering.
Hij schrok al bij het zien van mijn über-lelijke gezicht, toen hij op bezoek kwam.
Toen ik ook nog eens begon te praten (het is eigenlijk meer het uitstoten van wat rauwe klanken), zette hij zijn handtekening en trok zwijgend de voordeur achter zich dicht.
We hebben hem nooit meer gezien.

Zelf ooit iets schrijven in de vorm van een artikel, daar heb ik geen behoefte aan.
Leergeld betalen heb ik al lang gedaan.
Wat mijn mening betreft, zal ik me nooit iets aantrekken van een ander.
Waarom zou ik?
Maar vergis je niet, er lopen wat mafkezen rond in dit wereldje.
Kijk maar naar mij.

met spiegel-kijkende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-01-2011 21:15

Deze mafkees deed ooit zoiets.

Kwam erachter dat de 'verhalende' verhaaltjes best goed vielen, maar ook dat het nog niet meevalt uberhaupt iets boeiends of pakkends te brengen.

Visvakantie in Frankrijk was een geromantiseerd vakantieverslag waar ik veel lof op kreeg door de schrijfstijl, zelfs van bekende auteurs.
Tien kantjes A4 was een week na de vakantie klaar.

Wintervissen werd naar het Frans vertaald en vormt een hoofstuk in Sillage de Carpe van Hubert Muller, een bevriende visser auteur uit N-O Frankrijk.
Dit stuk bleek het meest informatieve hoofdstuk uit het boek te zijn.
8 kantjes A4 was een verzameling test en sessieverslagen.

Krentebrood met karperstokken staat hier ergens op het forum (zoekfunctie) 8) :lol:
In drie kwartier in elkaar geragd op zondagmiddag, en rechtstreeks op het forum zonder gebruik te maken van word ofsowiets.

De stukkies zonder foto's laat de verbeelding en het inlevend vermogen vrij te gaan en te staan waar het wil en doen het vaak vele malen beter.

Zover mijn 'leergeld'.

Kuthobby,Kutboolies!
Groet'n Henk..

still growing Old.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-01-2011 21:40

Ik kan je verklappen dat er nog aardig wat bij komt kijken.

En dat er meer mensen plannen hebben voor een boek.
:wink:

Heb je al eens nagedacht over een boek uitbrengen door middel van Pay On Demand zoals bijvoorbeeld blurb.com? Daar heb ik onlangs ook een 120blz tellend boek besteld dat ik puur voor mezelf en vismaten heb gemaakt met daarin verhalen en foto's die ik de afgelopen 3 jaar heb gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-01-2011 21:42

Maken ze de tekst dan ook voor je. Dat zal de meeste moeite zijn. :D Overigens best een leuke optie waar ik ook al dankbaar gebruik van heb gemaakt in een ander kader.

Overigens lijkt de opzet wat op KSN uitgaven, waarin leden vrijwillig hun verhaal doen. Zonder de inkomsten dus. Maar de ervaring leert dat een goed stukje meer inspanning kost dan dat het oplevert. De verkoop valt ook niet mee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-01-2011 22:28

Volgens mij is de enige die echt een hoge oplage boeken verkocht heeft Rini Groothuis, toen was er nog bijna geen informatie en dus sloegen zijn boeken volop aan. Kan het mis hebben maar volgens mij is hij de enige Nl der die er veel verkocht heeft
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-01-2011 22:36

Het Grote Karperboek van Rini kent 6 herdrukken en meer dan 40.000 exemplaren. Dat is daarna bij mijn weten niet meer gehaald.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2011 23:42

Klopt Kees en ook niet te verwachten dat het ooit weer gehaald zal worden, daar de 'concurrentie' nu veel en veel groter is en bovendien een heleboel alleen maar plaatjes kijken omdat ze of niet kunnen lezen of dat lezen teveel moeite kost. En daarnaast is de informatie via internet natuurlijk gigantisch, bestond vroeger ook niet.
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

20-01-2011 23:44

2000 aandelen is inderdaad wel veel. Is het niet mogelijk om eerst een site te lanceren waar elke week 1 of 2 ingestuurde verhalen worden gepubliceerd.. (of bestaat zoiets al?)

Mocht er na verloop van tijd veel vraag en animo voor zijn is het alsnog mogelijk een boek te maken..
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

21-01-2011 01:35

Ik kan denk ik wel een mooi ''ouderwets'' karper avontuur vertellen, alleen ik ben een nobody in de karperwereld, ben eigenlijk helemaal geen karpervisser. En als ik zo karpervissend Nederland aan schouw (dit forum als referentiekader), denk ik niet dat er nog mensen zitten te wachten op iemand die vertelt over dat dauwdruppeltje die net op je pennetje valt in de mist.

Kan mijn best doen dit super spannede tafereel te beschrijven op een leuke en boeiende manier, maar zogezegd, denk niet dat het nog verkoopt.


Als ik begin met, ik kwam aan bij het water met mijn nieuwe blauwverlichtte delkins, tuigde mijn 3 lbs poken op en smeet perfect in tegen de overkant van de vijver, binnen een kwartier had ik hem weer op de kant: de domme noemen we hem. etc etc

Denk dat je dan meer verkoopt.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-01-2011 10:43

Josef Stalscu schreef:Als ik begin met, ik kwam aan bij het water met mijn nieuwe blauwverlichtte delkins, tuigde mijn 3 lbs poken op en smeet perfect in tegen de overkant van de vijver, binnen een kwartier had ik hem weer op de kant: de domme noemen we hem. etc etc


Brillljant :D
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-01-2011 11:21

En toch zou je je daar wel eens in kunnen vergissen Josef, er is zeker publiek voor een mooi sfeerverhaal zonder grote vissen en gillende beetverklikkers... verras ons, zou ik zeggen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-01-2011 11:49

Ik denk dat het volgende al aangeeft waarom bladen gevuld worden met relatief laagwaardige verhalen. Niemand heeft interesse en het wordt toch niet gelezen. De gevolgtrekking dat die verhalen juist gewaardeerd worden is dus onjuist.

Aart Lokhorst schreef:bovendien een heleboel alleen maar plaatjes kijken omdat ze of niet kunnen lezen of dat lezen teveel moeite kost.


Ik denk dat er wel markt is voor betere artikelen in de karperbladen. Maar het ontbreekt kennelijk aan veelschrijvers die een continue stroom aan boeiende artikelen aanleveren.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-01-2011 12:30

Zo heb ik er ook wel een paar waar geen pieper, bivvy of voercampagne in voorkomt. Ook een paar zonder hengel of visvangst. Weet nog niet wat ik er mee ga doen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

21-01-2011 14:08

Josef Stalscu schreef:Ik kan denk ik wel een mooi ''ouderwets'' karper avontuur vertellen, alleen ik ben een nobody in de karperwereld, ben eigenlijk helemaal geen karpervisser. En als ik zo karpervissend Nederland aan schouw (dit forum als referentiekader), denk ik niet dat er nog mensen zitten te wachten op iemand die vertelt over dat dauwdruppeltje die net op je pennetje valt in de mist.

Kan mijn best doen dit super spannede tafereel te beschrijven op een leuke en boeiende manier, maar zogezegd, denk niet dat het nog verkoopt.


Als ik begin met, ik kwam aan bij het water met mijn nieuwe blauwverlichtte delkins, tuigde mijn 3 lbs poken op en smeet perfect in tegen de overkant van de vijver, binnen een kwartier had ik hem weer op de kant: de domme noemen we hem. etc etc

Denk dat je dan meer verkoopt.


Dit is juist wat men wel wil lezen.
Het gaat niet om hoe je op karper vist, maar eerder waarom.
Ben benieuwd naar je verhaal!

Quinten
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

21-01-2011 16:30

Quinten,

Van mij zal je niks lezen. Wel van Kevin en wat anderen. Schijnt geen boek te worden met dikke vissen verhalen. Van één weet ik het zeker. Hij vangt ook geen dikke vissen. Misschien 2 mid dertigers per jaar.

zie http://www.peuteraar.nl/ei3.html