Jouw verhaal in een Karperboek!?


Wat vind je van het idee?

Geweldig idee, ik doe er gelijk aan mee
9
16%
Ik zie er zeker potentie in en wil graag ook in het boek komen
9
16%
Aan het idee moet nog gewerkt worden, maar het is leuk bedacht
22
39%
Sorry, vind het niks
13
23%
Niks aan
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 57
dave verbeek
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-06-2010 20:18
Locatie: Dordrecht

21-01-2011 16:41

Moeten de verhalen trouwens op het forum gezet worden of in een pb gestuurd worden?
Als ze op het forum gezet moeten worden is het dan eigenlijk mogelijk om een word doc hier te plaatsen?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-01-2011 16:53

Beste Quinten, persoonlijk denk ik dat er geen belangstelling voor een dergelijk boek zal zijn en zeker te weinig om er 2000 of meer van te kunnen verkopen. Je moet tegenwoordig al van goede huize komen (en daarmee bedoel ik dan bekend zijn) om er nog 2000 in enkele jaren te kunnen verkopen.
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

21-01-2011 19:55

dave verbeek schreef:Moeten de verhalen trouwens op het forum gezet worden of in een pb gestuurd worden?
Als ze op het forum gezet moeten worden is het dan eigenlijk mogelijk om een word doc hier te plaatsen?


Beste,

In de openingpost staat het mailadres waar het naar toe kan worden gestuurd.

mvg,

Quinten
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

21-01-2011 19:56

Aart Lokhorst schreef:Beste Quinten, persoonlijk denk ik dat er geen belangstelling voor een dergelijk boek zal zijn en zeker te weinig om er 2000 of meer van te kunnen verkopen. Je moet tegenwoordig al van goede huize komen (en daarmee bedoel ik dan bekend zijn) om er nog 2000 in enkele jaren te kunnen verkopen.


Beste Aart,

Waar staat dat er 2000 of meer van het boek verkocht moeten worden?

mvg,

Quinten
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

21-01-2011 20:06

Moeten niets.
Maar als jij al van te voren denkt, dat 2000 stuks misschien niet haalbaar is, dan zou ik er niet eens aan beginnen.
Tenminste, volgens mijn ghostwriter.

met anonieme groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

21-01-2011 21:21

Heee, hapevanee, Hoest?
Ik zal je vertellen, als jij je verhalen zo schrijft zoals je ook je levensverhaal hierboven beschreef in een notendop, dan heb je er een fan bij. Ik koop je boek meteen.

Ik denk dat er zat onbekend schrijvend talent is. Jammer dat de talenten dit zelf niet durven zien. Sfeer kunnen pakken en kunnen verwoorden is een kunst.

Jij heb een sarcastiche manier van schrijven, misschien een IETSJE overdreven en aangedikt? :-) maar het leest wel altijd leuk weg.

Groet,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

23-01-2011 11:39

Laat mij maar lekker voor het KSN blad schrijven, voor onze leden, mijn maten en natuurlijk de redactie.
Heb veel bewondering voor die mannen omdat ze een dijk van een blad voor ons maken en daar gaat heeeeel veel tijd in zitten. Thanx guy's :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

23-01-2011 13:01

Hoi Edwin,

Alles is oké, zeker nu de winter zich van een mildere kant laat zien.
Dat betekent voor mij vol gas gaan.
En daar heb ik mijn ziel en zaligheid bij nodig.

Rini Groothuis, Evert Aalten en Luc de Beats zijn alle drie bekende auteurs van karperboeken.
Geen van deze drie mensen kan het fanatisme en de liefde voor het karpevissen nog opbrengen, welke ze vroeger wel in zich droegen.
Alijn Danau schijnt zijn meeste uren op een betaalwater te slijten.
Slechts daar in een beschermde omgeving, kan hij nog het ding doen, waar hij zo van houdt.
Maar de echte liefde is voor hen al over, voor hun heeft deze hobby haar onschuld verloren.

Ik bedank daar voor, laat mij maar lekker vissen
En denk nu niet dat ik de verbeelding heb, dat ik schrijvend de lat haal, die door deze auteurs heel hoog is gelegd.
Het karpervuur in mij, laait nog steeds te hoog op.
Er zijn nog zoveel uitdagingen en mijn energie, die stop ik nu het liefst in het vissen.
Maar wie weet, komt het er ooit van.

Gelukkig heeft in dat geval mijn ghostwriter een andere achternaam. :lol:

met brandende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-01-2011 21:03

"iets met slapende honden"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

26-01-2011 15:38

Dat ziet er goed uit Kevin! Mag ik vragen wat dit uiteindelijk gekost heeft bij blurb.com?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

26-01-2011 21:11

Heel vet, echt kicken kevin
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

27-01-2011 00:40

Als die hier in de winkel ligt koop ik hem zeker. Hoeveel pagina's gaat het boek kennen? (Weet niet of je dat al gezegd had, want ik heb niet alles precies doorgelezen, meer met een half oog.)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-01-2011 10:06

Even voor de duidelijkheid. Het boek op de foto's is niet commercieel te koop en ik denk dat het ook te duur is om op die manier (pay on demand) een boek uit te brengen. Zonder ook maar een cent winst te maken kost dit boek van 120blz, hardcover en super kwaliteit papier al 53 euro. Als je er dan aan denkt dat er dan nog geen promotie, website etc bij is opgeteld kan je al nagaan wat het boek zou kosten als je het op deze manier zou doen.
Maar als je het net zoals mij puur voor als naslagwerk in plaats van een regulier foto-album maakt is het wel weer leuk.

Maar als alles goed gaat komt er binnen een jaar een boek uit en ik weet dat er ook nog een stel anderen binnen het wereldje bezig zijn met een vervolg van een ander boek.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

27-01-2011 15:45

Heb tot nu toe 3 mensen die een verhaal willen schrijven.

Als je interesse hebt, stuur even een mailtje naar : karpertenpages@gmail.com

Zou gaaf zijn om dit met zijn allen te bereiken!
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

27-01-2011 21:16

Ik ga je hoofdpost is even fatsoenlijk door lezen. Want heb het gevoel, dat ik hier wel oren na heb.

*EDIT*

Oke, ik heb het is even goed gelezen. En heb hier zeker wel oren na. Graag wil ik een verhaal schrijven, niet direct nu maar dit wil ik doen tijdens mijn vissessie's, om te zorgen dat ik dan ook echt het gevoel van het desbetreffende moment erin kan stoppen. Ook wil ik aandeelhouder worden, zijn er limiten qua bedragen? Of werkt het in de zin van, als ik 50 euro aan aandelen hierin stop, ben ik 10 keer over aandeelhouder? (bewijze van) en moet je er nog 1990?

Groetjees
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

27-01-2011 22:31

Top! ben benieuwd naar je verhaal.
Op het moment dat jij 50 euro aan aandelen hebt gekocht, heb je 10 aandelen gekocht en ben je dus aandeelhouder.
Het aandelen aantal wat dan nog nodig is is idd 1990.

mvg,

Quinten
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

05-03-2011 11:47

Ach ik vind het idee wel leuk en om die reden wil ik wel mee doen
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

05-03-2011 22:47

Ik wil het best proberen.

Maar ik vis niet heel lang op karper.

Dus mischien over een kleine 5 Jaar. Dat ik wel met iets boeiends kom. Maar ik heb nu niet echt verhalen.

Mvg
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-03-2011 14:46

Persoonlijk denk ik, zoals al door een aantal mensen aangehaald, niet veel mensen meer zitten te wachten op verhalen over de grootste etc. Die zijn er al zo verschrikkelijk veel en ik ga er van uit dat men net als mij dat soort verhalen eigenlijk niet meer dan een blik waardig gunt. De gedachte sschijnt te overheersen dat iemand die grote karpers kan vangen ook mooie verhalen er omheen kan schrijven waarin de beleving op de eerste plaats komt. Maar daar knijpt vaak de schoen, door de focus te leggen op grote karpers is denk ik de beleving op zijn minst te specifiek aan het worden. De echte beleving, van inderdaad het dauwdruppeltje die op een dobber valt, het toch naar de waterkant vertrekken ook al lijken alle seinen op rood te staan gaat vaak verloren in de poging die grote karper in het verhaal te schrijven.

Soms lees ik verhalen waarvan ik vermoed, maar is slechts mijn gedachte he, dat het woord plagiaat hier speciaal voor uitgevonden is. Men probeert in veel gevallen enorm zijn best te doen om een sfeer te beschrijven die men ooit ergens gelezen heeft en niet de sfeer of de beleving te verwoorde die men zelf uit eerste hand heeft mogen ervaren.

Stel we (willekeurig iemand en ik) gaan beiden een gezamelijke ervaring verwoorden, dan is het afhankelijk van de schrijfstijl, de dynamiek wie het meest boeiende verhaal aan het weerbarstige papier weet toe te vertrouwen. Eenzelfde idee is het als 2 mensen een verhaal vertellen, bij sommige mensen hang je bijna letterlijk aan de lippen als ze vertellen en bij anderen heb je het gevoel dat ze maar liefst zo snel mogelijk to the point komen zodat je er maar klaar mee bent.

Bloemrijk, mijne heren, is soms een verbetering maar bijna NOOIT als het met de oren erbij gesleept moet worden.

My 2 cents.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

06-03-2011 14:59

By the way wie zegt dat ik hele groote karpers vang.

En aantal kleinere vissen heb ik de grootste verhalen ovet te vertellen . :o
Iemand mee trekken in jouw beleving ja dat is niet een ieder gegeven .
Maar wie niet probeert vangt niks om het zo maar te zeggen
.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-03-2011 16:27

Gewoon even wachten tot het najaar... het schijnt dat er dan al minstens twee nederlandstalige boeken op de markt komen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen