Marktplaats


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

16-01-2011 14:42

Overgenomen van een marktplaats advertentie:

Delkims kopen?pas op oplichters actief ..tip.tip lees
Prijs: Zie omschrijving
Omschrijving: u wilt delkims cq dure spullen kopen op mp ?

tip 1 vraag een vaste telefoon verbinding .

tip 2 vraag een controleerbaar adres.

tip 3 vraag een nieuwe foto van het aangebodene waar een goed leesbaar identieteitsbewijs bij zit.

tip 4 halen geeft de minste risico,s

tip 5 nogmaals vraag een nieuwe foto waar iets bij staat waar u om vraagt .bv een aansteker etc.etc

op die manier weet u dat het aangebodene ook echt is en geen foto van het internet.

tip 6 zeg dat u de spullen wilt komen halen .kan dat niet? dan moet er bij u een lampje gaan branden.

een tip die ik vergeet? meld het mij en ik zet het erbij..

waarom deze tips?

omdat er helaas momenteel veel oplichters actief zijn op mp waar helaas de veel eerlijke mensen
die hun produckt op een eerlijke manier willen verkopen, steeds meer last van dat stelletje oplichters heeft.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

16-01-2011 14:44

al lang een bekend probleem, doe je niets aan, behalve ophalen aan de deur en daar contant betalen.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-01-2011 14:51

.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-01-2011 15:00

"tip 1 vraag een vaste telefoon verbinding . "

Heeft iemand die nog dan ;-)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-01-2011 15:45

die zijn er nog wel ja. heb er hier eentje, met heerlijk ouderwetse telefoon... zo'n eentje met een draaischijf en een snoer.. :D
maar ja, die oplichterij is er al zo lang als marktplaats bestaat. ben zelf ook al een keertje opgelicht. was maar voor een klein bedrag. grote bedragen maak je toch niet over? dat kleine beetje benzinekosten erbij..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

16-01-2011 16:50

Tip 7: Als iets te mooi is om waar te zijn.......is het te mooi om waar te zijn.

Oftewel....een setje delkims voor een schijtprijs moet je bovenkamer toch laten ratelen.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-01-2011 18:03

Ik probeer altijd te googlen naar des betreffende persoon.
Een persoon die serieus ze hobby uit oefend , dus vaak ook duurdere spullen verkoopt is vaak wel actief op andere forums of hebben een eigen site.
Probeer maar eens heren.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-01-2011 22:53

ben dit niet echt helemaal met je eens sander, ken zat serieuze vissers die je niet eens zult vinden op internet . denk niet dat dit altijd opgaat. zou eerder kijken hoelang ze al op bv marktplaats bezig zijn.als het een oplichter zou zijn logt ie wel steeds onder een andere naam in, of met van die domme namen zoals: karperfreak e.d. schamen deze mensen zich voor hun eigen naam ofzo? en wat hier al gezegd is: als t te mooi is om waar te zijn...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-01-2011 10:09

HET BLIJFT TOCH RAAR.
zat gister nog even te zoeken op marktplaats en vond een advertentie die het volgende te melden had.
ik heb teveel om op te noemen dus als je wat zoekt of nodig heb mail me maar en dan kijk ik wel even.

lijkt mij een soort pik bestellijn?
ik vind het vreemd iniedergeval
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-01-2011 10:29

Bij een pik bestellijn denk ik aan een eenzame vrouw :lol:




Maar is inderdaad wel vreemd. U zegt, wij stelen..

Misschien dat mensen van wie recentelijk of verder weg iets gestolen is 'hem' een mailtje sturen met de vraag naar wat spulletjes?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-01-2011 11:31

Ja Sven dat jij zo twisted ben in je bovenkamer :wink: met pik je bestellijn
Vis is vis
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-01-2011 21:50

Toch blijf ik zeggen: altijd ophalen en nooit laten versturen.
Gisteren zelf weer 300 kilometer gereden om spullen op te halen die ik via MP had gekocht , maar ik maak niet zomaar een bedrag van enkele honderden euro,s over naar een onbekende.
Als je niet in het bezit bent van een auto, moet je het dichter bij huis zoeken!
Maar ach is mijn mening maar.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-01-2011 06:55

Op dat moment kun je de brandstofkosten ook weer verwerken in de prijs van het dingetje en dan kun je het net zo goed voor 3 tientjes meer dichterbij huis halen ;)

Ga je ook wat sneller "kijken" of het was is.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-02-2011 00:28

Had laats ook een raar verhaal.

Ik zat zoals vaker op marktplaats ,en was opzoek naar een redelijke voerbootje.
Uit eindelijk kwam ik op een voerbootje te recht die nog 23 maanden gerantie had.
Goed ik mailen wat zijn uiterste prijs voor die boot was, werd ik na 10 minuten door des betreffende persoon op gebeld.
Ok dacht ik nog.
Des betreffende persoon zei ik bel je omdat ik al zo,n 2 weken geen mails kan versturen enkelt ontvangen.
Aangezien ik een inlog code heb voor mp en ook mijn nummer standaart erbij mail dacht ik het zal wel goed zijn.
Ik vroeg of hij een bonnetje had van de boot hij zei ja dat heb ik maar ben samen met mijn zoontje heel veel vis spullen wezen halen zoals delkims rodpot en deze boot etc etc maar mocht er iets zijn met de boot kun je mij altijd bellen en zorg ik wel dat het goed komt.
Ik zei ik zal er over na denken.
na 30 min belde ik hem terug maar ineens nam hij niet op.
Vervolgens keek ik savonds laat in mijn meel en had ie me terug gemailt of ik nog intressen had in zijn boot.

de boot was dus 1 maand oud.
hij wou er 325 euro voor hebben nieuw kost ie 549,
heeft wel een bonnetje maar omdat hij meerdere spullen had gekocht en op het bonnetje stonden kon ie me die niet mee geven.
daarna bel ik hem terug krijg een pre pait voicemail, zonder naam
ineens kan ie na 2 weken niet kunnen mailen me via de mail vragen of ik zijn bootje nog wou.

heel raar verhaal blij dat ik mijn bootje toch bij een winkelier heb besteld.
ook viel me op dat ie eigenlijk door mijn manier van directe vragen een beetje overvallen was

MVG
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

12-02-2011 08:25

Ik gooi liever 30 euro in mijn tank dan dat ik voor 300 euro genaait word door een of andere oplichter.

Zelf heb ik al wat dingen van marktplaats gekocht maar ik ga altijd eerst even kijken hoe het met de kwaliteit is van de aangeboden spullen voordat je een kat in de zak koopt ook dat kan natuurlijk nog.
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

13-02-2011 01:48

Ik ga ook liever gewoon langs als ik wat wil kopen. Wil het eerst in mijn handen gehad hebben en gezien hebben voordat ik het koop.
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

13-02-2011 10:55

Ik heb ook altijd iets op marktplaats staan dat overbodig is geworden of noem maar op.
Maar het word moeilijk om te verkopen door al die kneusjes die te lui zijn om te werken en maar op deze manier wat geld op de bank proberen te krijgen.

Toevallig komt vandaag een jongen uit Eindhoven naar Maastricht om mijn Fishinder set geheel compleet met statief en noem maar op te halen.
Ik vind het wel verstandig. Het kost je 2 uurtjes vrije tijd, 25 euro benzine maar je weet tenminste zeker dat je niet word opgelicht en je hebt de spullen tenminste gewoon in je handen dus geen gezeur achteraf.

Het is allemaal een beetje jammer maar we doen er weinig aan denk ik. Ik weet wel dat als er een setje Txi's plus met ontvanger opstaan voor 325,- bijvoorbeeld je beter verder kunt zoeken. Als het te mooi voor woorden lijkt te zijn dan is dat meestal ook zo :wink:
Plaats reactie