Vraagje over belastingen enzo


Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

11-01-2011 17:47

K. van den Herik schreef:De casus schoot me zo te binnen en dan wil ik het weten ook. Ik neem aan dat de belastingtelefoon nu wel gelijk heeft en in andere gevallen niet? hahahaha.

De term freelancer kwam ik niet tegen hier.

De crux is deze is dus dat je regelmatig wederdiensten doet. Zoasl artikel schrijven, op beurzen staan etc.

Je zelfs op negatieve inkomsten uitkomen, meer kosten dan baten, welke weer te verrekenen zijn.

Een artikel plaatsen en geld beuren is op te geven als ovrige inkomsten en geen kosten verrekenen oid.

BTW Rob dat jij nooit mijn boekhouder zou worden is puur omdat ik nooit een boekhouder wil hebben die in verwegistan zit, tenzij ik daar ook belangen zou hebben.


Klaas ik heb eigenlijk al genoeg klanten. Maar ik vind het soms leuk om over fiscale dingen te denken die raakvlak hebben met mijn hobby. Mijn klanten zijn over het algemeen jongere ondernemers die communicatie via het internet normaal vinden. Skype en msn + email. Dat is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.

Je kan inderdaad negatieve inkomsten hebben alleen als het over langere tijd negatief is en het nooit positief zal gaan worden (verwachting) dan mag je de kosten ook niet aftrekken.

De belastingtelefoon kan het juist hebben en soms ook niet ligt aan de casus. Maar het is allemaal niet zo ja / nee verhaal het is allemaal een beetje grijs en ligt er ook maar aan hoe je er tegen aan kijkt. Daarom hebben we het hier ook over pleitbare standpunten.

Ieder geval succes ermee. Het is gewoon een leuke casus.
mai pen rai