Vissers bij 1 of 2 merken zweren? HOE merk trouw zijn jullie


Andy Liu
Berichten: 87
Lid geworden op: 20-12-2010 19:52

04-01-2011 19:48

Na het lezen van een materiaal topic over stoelen etc.. vroeg ik mij dus af of er karpervissers zijn die TROUW blijven aan 1 merk. En dan heb ik het over karper artikelen van A to Z.

Zomaar een vb. Ik vis met fox en mag geen delkim piepers hebben omdat ik fox hengels heb met fox molen, met fox lijn met lood, met fox haken...


Laatst las ik een topic over delkim snag-ears even kopen om het af te maken.. dus meer heb dan functionaliteit ;) (waarom niet die van proline?)

Hoever gaan jullie? EN zijn jullie merk trouw?

Ik kijk persoonlijk naar de prijskwaliteit verhouding. Ben niet merktrouw anders waren mijn tent, tas, stretcher,stoel, pouches, allemaal van het zelfde materiaal en uitgevoerd in de zelfde kleur.WEL. heb ik zo mijn voorkeuren.

btw dit is geen aanval voel je je beledigd mag je reageren maar reageer je niet AF op mij s.v.p.

Brand maar los !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-01-2011 20:00

Merk geil is een beter word :lol:

Nee hoor,mij maakt het vrij weinig uit.

Al kan ik begrijpen dat er heel wat mensen zijn die alles van het zelfde merk willen hebben waarin ze vertrouwen hebben,en hoog aangeschreven staan
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-01-2011 20:02

Mij interesseert het werkelijk geen biet of ik alles van hetzelfde merk heb. Functionaliteit heeft de boventoon. Ik ken zelfs een dwaas die alles van Fox heeft en dan ook zijn hond nog eens zo heeft genoemd.

Vis met verschillende merken haken, wel heb ik altijd dezelfde typen van dezelfde merken omdat ik ze vertrouw. Lood heb ik ook een breed scala aan merkjes, idem voor hengels, molens wat minder, maar ook wel een aantal.

Het moet doen wat ik wil en als het dat doet voldoet het voldoende om mij voldoening te geven.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

04-01-2011 20:27

Mijn tas en kleine tasjes, scalepouch, foudraal is allemaal van Trakker. Tent weer van een ander merk. Piepers fox. Ben niet een persoon om alles van 1 merk te hebben behalve mijn tassen en foudraal.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-01-2011 20:43

In mijn ogen zou je je zelf onzettend te kort doen door je tot 1 merk te beperken. Ieder merk heeft zijn zwakke en sterke produkten en dit kan binnen een merk ook nog eens veranderen in de loop der jaren. Het is de kunst om van ieder merk de topprodukten er uit te vissen.
Let op slagboom !
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

04-01-2011 20:46

Sven van Anrooy schreef:Mij interesseert het werkelijk geen biet of ik alles van hetzelfde merk heb. Functionaliteit heeft de boventoon. Ik ken zelfs een dwaas die alles van Fox heeft en dan ook zijn hond nog eens zo heeft genoemd.

Vis met verschillende merken haken, wel heb ik altijd dezelfde typen van dezelfde merken omdat ik ze vertrouw. Lood heb ik ook een breed scala aan merkjes, idem voor hengels, molens wat minder, maar ook wel een aantal.

Het moet doen wat ik wil en als het dat doet voldoet het voldoende om mij voldoening te geven.



Heeft die ook een volkwagen fox? :lol:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-01-2011 20:57

Molens en reels heb en/of koop ik enkel van Shimano. Hengels ook, m.u.v. van een paar kunstaashengels. Alle andere materialen mogen van eender welk merk zijn, zolang ze maar doen waarvoor ik ze nodig heb.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

04-01-2011 20:59

ga meestal googlen en dan komen er altijd wel weer merken uit die op dat onderdeel
goed scoren, als de prijs ook nog eens aanstaat dan is de keuze niet zo moeilijk meer.

bijna alles is een ander merk behalve foudraal en tas :lol:
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

04-01-2011 21:27

Ik kies mijn merken uit op betrouwbaarheid en degelijkheid .

IK mix er dan ook rustig op los met allerlei merken .
sportex
harison
century
nash
fox
delkim
pb
korda
crest
shimano
power pro
ultimate
baiter
daiwa


zo even wat merken die ik gebruik
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-01-2011 21:38

hengels : shimano
molens : shimano
piepers : delkim
swingers : fox
steunen : jrc
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

04-01-2011 21:43

het mooie is dat het aanbod zo ruim is, zoals eerder gezegd, je zou jezelf ernstig beperken door aan 1 merk trouw te blijven. Wat zou daar uberhaupt de reden voor zijn??? Zelfs een tackle tart als Danny Fairbrass gebruikt meer dan 1 merk
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-01-2011 22:32

henry hummmel schreef:Ik kies mijn merken uit op betrouwbaarheid en degelijkheid .

IK mix er dan ook rustig op los met allerlei merken .
sportex
harison
century
nash
fox
delkim
pb
korda
crest
shimano
power pro
ultimate
baiter
daiwa


zo even wat merken die ik gebruik

Is dit dat spelletje van welke hoort er niet in het rijtje thuis ? :lol:
Let op slagboom !
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-01-2011 23:10

Ik vis enkelt met X 2 spullen beter is er niet momenteel.
Alles is gewoon erg goed van dit merk ((( SUPER SPUL )))
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

04-01-2011 23:48

Ik moet er gewoon een goed gevoel bij hebben en het moet functioneel zijn. Niet alles van één bepaald topmerk is in mijn ogen even goed.
Fox maakt goede piepers maar ik moet absoluut geen molen van ze hebben....

Mijn hengels zijn van Rod Hutchinson, mijn piepers weer van Fox, molens zijn weer van Daiwa met een lijn van Shimano, steunen van Solar, tent van Powerplus en mijn favoriete haak is de kurv shank van Korda die weer aan een onderlijn hangt gemaakt van Kryston of PB.

Eén merk....? Mij niet gezien.....
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

05-01-2011 00:07

Ben zelf ook niet merkentrouw.
Verschillende merken hebben weer sterke kanten.

molens --> shimano (kan niet missen lijkt me, door de jaren heen wel bewezen)
tassen, foudralen --> ultimate (stevig en degelijke ritsen, geen nash of fox prijzen!!)
beetverklikker --> delkim (niet goedkoop maar wel perfecte indicatie en gaat weer jaren mee)
paraplu en overwrap --> ultimate cheyenne (goedkoper dan nash en fox, en als ik anderen mag geloven stukken steviger doek)
klein materiaal --> korda (niet de goedkoopste, wel heel fijn spul)
stretch --> nash indulgence, 2e hands goed betaalbaar en vrij simpel de enigste waar je op kunt SLAPEN in plaats van rusten. En met veel nachten in een jaar en maar 1 rug ga ik niet wakker liggen.

Ieder merk heeft zo zn sterke kanten, moet zeggen dat ik niet echt een merk zo geil vind dat ik er alles van wil hebben. Zo heeft nash topmateriaal in mijn ogen, maar qua klein materiaal toch echt korda/ashima.
Shimano heeft goede molens, maar de tassen hoef ik er niet van, mij te duur. van ultimate zijn de tassen, foudralen en JA de HENGELS van prima kwaliteit voor niet te hoge prijzen. Moet alleen echt geen ultimate molens hebben. Daiwa maakt (volgens sommigen) degelijke molens, daarom dacht ik dat een schepnet van daiwa ook wel degelijk moest zijn. Grootste miskoop ever, maatje heeft er een van ultimate zelfde model half geld en die is stukker degelijker afgebouwd!!!. Fox schijnt zo ook bij de oudere beetmelders veel betere kwaliteit te leveren terwijl de nieuwere series meer met mankementen schijnen te kampen.

Denk ook dat sommige merken graag een compleet gamma aan karpermateriaal op de markt willen zetten, niet alles altijd even geweldig qua kwaliteit. Doet me denken aan een uitspraak van Mr Fairbrass: "Why is korda not into rods? "if we could make a rod better than daiwa, we would be into rods. Wich effectivly means we're never going to do rods." vind het altijd een apart gezicht als er iemand helemaal in fox of nash of wat dan ook is gekleed met bijpassend spul, hoeft voor mij persoonlijk niet dat reclamebord uithangen.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

05-01-2011 10:48

Ik ben ook niet zo 'merk geil' maar heb wel graag spullen die 'het beste zijn' waar ik ze voor nodig heb.
stretcher/stoel: cash
piepers: delkim (nooit meer wat anders)
plu: trekker
tent: jrc (goed en betaalbaar)
molens: shimano (duh)
hengels: shimano/fox (ik hoop ooit nog is 2 centuries aan te schaffen)
lijn: momenteel shimano
klein spul: alles wat ik kan gebruiken, merk boeit me niet
bollen: maak ik zelf, voornamelijk met Wielco-ingrediënten
wesley meijer
Berichten: 39
Lid geworden op: 19-08-2010 09:01
Locatie: Velp

05-01-2011 11:22

ook niet merk geil maar wil ook altijd wel goed spul

hengels : cjw
molens : daiwa infinity
piepers : delkim
swingers : delkim
rodpod : Amiaud
strechter : jrc
stoel : jrc
lijn : pb
kleine spullen : pb korda fox
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-01-2011 11:39

Ja geweldig ken er ook zo een. Me ex buurman en vismaat moest en zou alles van fox ( hoi Brian) heeft nu delkims en its better then ever. Mijn rijtje merken is ultimate ( foudraal oval tassen), jrc(rugtas banksticks schepnet), proline(rodpod), nash(b2 en pet), korda(haken etc), fox( lood piepers), prologic(tent onthaakmat), kryston, mainline. Hengels heb ik zelf gebouwd en molens zijn shimano 4500b
Vis is vis
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

05-01-2011 11:49

Laten we allemaal onze set-up op gaan noemen... :o

Ik sluit me aan bij Sven, mooie uitspraak trouwens...
"Het moet doen wat ik wil en als het dat doet voldoet het voldoende om mij voldoening te geven"

Het merk dat er op staat maakt me dan niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
Arnoud Daalmeijer
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2009 19:36

05-01-2011 12:55

sander kunst schreef:Ik vis enkelt met X 2 spullen beter is er niet momenteel.
Alles is gewoon erg goed van dit merk ((( SUPER SPUL )))



Is dit een grap? Ken geen merk wat meer waardelozer is dan X2.

Stretcher en stoel die vrij snel doorzakken doordat de rek al vrij snel uit het elastiek is en uiteidnelijk knapt(ik ben echt niet zwaar), leadcore waar ijzerdraad op een gegeven moment uitsteekt(gevaar voor visbeschadiging, onderlijn blijft er achter haken), bewaarbag voor onderlijntjes, waarvan de schuimlagen al direct loslaten, loodstukken waarvan de coating al vrij snel loslaat...

Alles is gelukkig al vervangen, heb alleen nog een onthaakmat. Ben benieuwd wanneer die de kliko in kan. Iemand al tips voor een nieuwe?
The only thing to fear, is running out of beer.
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

05-01-2011 12:59

Ben niet merkgeil maar wil wel kwaliteit hebben, dus koop ik geen x2 .
Hengels en molens ; shimano
piepers; fox
swingers ; fox
lijn; fox
kleinspul ; jrc korda fox pb
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-01-2011 13:24

Zijn dingen bij die ik hebbedingetjes noem en dus later de tijd ook aanschaf en dus niet nodig waren geweest maar wel gewoon mooi zijn. Verder vind ik het zelf erg belangrijk en dat is bij mij met alles zo ik spaar liever langer door en geef dan meer geld uit aan iets goeds dan aan de rotzooi. Doe eerst liever lange en goede research voor de stap na aankoop. Er zijn gewoon te veel goedkopere merken die ook vaak geen kwalitatief goed materiaal leveren x2 is hier al 1 voorbeeld van. Dus dan kijk ik direct naar merken die positief uit de bus komen, delkim,fox, solar,trakker,nash,etc. Natuurlijk hebben de goedkopere merken ook wel dingen liggen die ik zou kopen maar dit zijn maar kleine en goedkope materiaal wat ik zou aanschaffen. Elektronica stoelen, stretchers etc schaf ik dus echt niet aan bij de merken die slecht te naam staan.

beetmelders is al helemaal zo,n voorbeeld liever een setje delkims of fox,jes omdat ik weet dat deze betrouwbaar zijn dan een setje arca,s van x2 of andere goedkope shit bende, 1 bui bam melders kapot, alle weerstypen op de duurde melders en nog steeds doen ze het perfect. Nee ben absoluut geen merk freak en merk geil ook niet ben wel iemand die liever waarde voor zijn geld heeft en daarom liever het betere en dus duurde materiaal zal aanschaffen.

mvg; jan
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2011 14:40

sander kunst schreef:Ik vis enkelt met X 2 spullen beter is er niet momenteel.
Alles is gewoon erg goed van dit merk ((( SUPER SPUL )))



Is dit een grap? Ken geen merk wat meer waardelozer is dan X2.

Stretcher en stoel die vrij snel doorzakken doordat de rek al vrij snel uit het elastiek is en uiteidnelijk knapt(ik ben echt niet zwaar), leadcore waar ijzerdraad op een gegeven moment uitsteekt(gevaar voor visbeschadiging, onderlijn blijft er achter haken), bewaarbag voor onderlijntjes, waarvan de schuimlagen al direct loslaten, loodstukken waarvan de coating al vrij snel loslaat...

Alles is gelukkig al vervangen, heb alleen nog een onthaakmat. Ben benieuwd wanneer die de kliko in kan. Iemand al tips voor een nieuwe?[/quote]

IK HEB NOG NOOIT PROBLEMEN GEHAD MET X2
Vis enkelt nog maar met spullen van nix uuuuw X2.

meschien was je er helemaal niet zo zuinig op, meschien is dat het wel !!!
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

05-01-2011 15:35

Vis je 1x per jaar sander?


Ik had een kar gekocht van x2, zag er best leuk uit en voelde kwalitatief ook goed aan. Was 79 euro trouwens. Ik de 1e x weer vissen voor een sessie van 3 dagen. Gooi netjes al me spul erop, loop nog geen 20 meter, frame door midden.

Terug naar de winkel, fox kar opgehaald, terug naar huis. Zelfde verhaal en niks krak of bam of paf, gewoon rustig door rollen. Ik ben dus ook geen merkgeil, maar wel kwaliteitgeil. En dat red je gwn niet met x2. Dat is voor mij meerdere keren bewezen nu.
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

05-01-2011 15:54

Ik gebruik gewoon alle merken door elkaar, heb een tent, bed en slaapzak van Soul mijn stoel van Nash tassen en foudralen van Nash en Ultimate onthaakmat van Wichwood hengels van Greys molens Shimano en ga zo maar door. Het belangrijkste is voor mij of het aan mijn eisen voldoet en dus de prijs kwaliteit verhouding in mijn ogen goed is, laatst in een tent van Trakker gelegen die let wel de advies prijs had van 698 euro toen de tent stond en eens goed bekeken was heb ik de tas gezocht of er nog 300 euro in zat want dat was die zeker in mijn ogen te duur.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.