Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-03-2011 21:44

ik oordeel ook niet of iemand serieus is ja of te nee.
wat wel bewezen is is dat er geen serieuze karpervissers nachtvissen toch ?
als je die op deze manier verplicht om bij de ksn te komen heb je dus minder serieuze vissers toch ?

jouw reactie ?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-03-2011 22:35

Ricardo,

jij begint over " serieuze vissers " . Dan zal je daar toch wel een beeld bij hebben ?

Maar als ik het zo lees, ( citaat Rik : " wat wel bewezen is is dat er geen serieuze karpervissers nachtvissen " ) hoef ik je niet al te serieus te nemen gezien het aantal nachten dat je reeds in 2011 aan de waterkant hebt vertoeft. :lol: :lol: :lol:

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-03-2011 22:57

dat zou je mischien even terug kunnen nemen michel ? ik heb mijn nachten gedraaid daar waar toegestaan. oude rijn,ijssel,en kanaal hier bij mij.
wat wil je nou eigenlijk ? mij voor het blok zetten ? kom dan met betere agumenten !

ik zal het anders formuleren :

er is een hoop gezeik in het rottemeren gebied geweest met " peppies " gasten die bier zuipen en alles naar de klote helpen.dit is gewoon een feit en is bekend.

als jij nu de nacht sector bij de ksn neer legt,en het dus in feite verplicht word.krijg je deze groep dus ook bij de ksn zitten,lijkt mij allemaal heel logisch hoor.beetje jammer dat je mij daardoor direct aan moet vallen als iemand die bij die groep behoort.
er is een verschil met alles voor je hobby over hebben,en je hobby asocieren met de kroeg in de stad.

ps : als jij mij liever niet hebt bij de karper commisie groot rotterdam,dan klaag je dat toch aan bij de vereniging ?
zoveel mensen zijn er niet die zich aan melden voor de commisie en dingen voor andere proberen klaar te spelen.

de massol.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

03-03-2011 02:07

quote,
Oh ja voordat ik het vergeet,

Ik wil jouw niet in de ballatoge commissie.


Kut he als je niet serieus genomen wordt !

Misschien een aantal kandidaten voordragen, die in jouw ogen dan wel geschikt zijn!!!! Misscien met een CV. :-? :-?

Grappig hoe een gevestigde naam, in dit wereld tje, die jongen een trap na probeert te geven voor zijn inspanningen!

Maar zoals Ricardo al zei!

zoveel mensen zijn er niet die zich aan melden voor de commisie en dingen voor andere proberen klaar te spelen.

mvg.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-03-2011 05:11

Mn oom laat zijn hond uit in het zuiderpark. (kano vijver) 1 week later hond in laten slapen. Had een botje (bbq resten) opgegeten. Niks aan doen hoor pigment gehandicapten lekker hun gang laten gaan in dat park. Anders zijn we racistisch.
K. van den Herik

03-03-2011 07:27

deel 1 was een grappie, hoewel ik wel in de ballotage cie zit, dat dan weer wel.

Deel 2 was daarentegen bloedserieus. Zorg eerst maar dat je bij je eigen cluppie mag nachtvissen, dan kan je bij ons ook nachtvissen en wij ook bij jullie als we lid worden van jullie cluppie


Ron,

Gestikt in een botje van een neger? Tering da's kut
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-03-2011 08:50

Ricardo,

Onder de KSN leden zitten nu ook al aan de waterkant zuipende/blowende en zichzelf karpervissers noemende personen. Het is een doorsnee van de gewone maatschappij.

Overigens hoeveel smileys moet ik nog plaatsen voordat je die serieus neemt en je doorhebt dat ik het allemaal NIET zo serieus bedoel ? :o

Ik begrijp al helemaal niet waarom je jouw rol binnen de KCR hierin betrekt.


Robert,

Voor jouw geld hetzelfde als hierboven.

Gevestigde naam :oops: , nou nou zeg, bedankt hoor, maar teveel eer, laat ik aan me voorbijgaan als je het niet erg vindt. Misschien val ik wat meer op door mijn grote bek, maar ik hoop dat mijn kennis de balans verder laat doorslaan

Ik zet me in voor de Nederlandse karpervisserij en ben slechts 1 van veel vrijwilligers ( waaronder ook Ricardo ! ).


Algemene tip : Verdiep je eerst eens wat beter in de wet - en regelgeving op het gebied van de (sport-) visserij, vorm dan een mening op basis van feiten. Nu lees ik allerlei ongenuanceerde kul en geblaat.

Veel succes verder in dit topic en met de KCR van Groot Rotterdam.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

03-03-2011 12:19

Zo, helden zijn het!!!!! :( :( :(

@ Michel,


Misschien een aantal kandidaten voordragen, die in jouw ogen dan wel geschikt zijn!!!! Misscien met een CV. :-? :-?

mvg.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-03-2011 12:33

Inderdaad, elke vrijwilligger is een held. 8)


Waarom zou ik iemand willen voordragen ?

Ik kan en wil het onderscheid niet maken tussen " serieus " en " minder serieus ". En dan zou ik van anderen moeten verlangen dat wel te doen ? :-?

Als jij dat kan en wil, succes ermee, wel eerst even je CV en bewijs van goed (karpervisser-) gedrag afgeven aan de ballottagecommissie die de leden van de nieuw te vormen ballottagecommissie ballotteerd :P


b.v.d. en m.vr.gr.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

03-03-2011 13:22

@ Michel, onderscheid tussen serieus en minder serieus wil je niet maken?

Vog. (goed karpervisser-), wanneer is iemand goed genoeg of niet, om te karpervissen?

Want dat onderscheid kan je dus wel maken???? Zou je hier dan wat dieper op in kunnen gaan!

mvg.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-03-2011 13:35

Nee.

Leuk geprobeerd hoor, maar selectief en ook nog eens foutief citeren is aan mij niet besteed. :evil:

Bovendien mis jij iets essentieels in mijn berichten en ik ga aan jou niet verklappen wat. :roll:

m.vr.gr.
K. van den Herik

03-03-2011 15:40

ik heb een CV, niet al teveel branduren nog...

Goed, ik kan karpervissen
ik kan goed karpervissen
ik kan karpervissen, goed?
Karpervissen kan ik goed

wie dit leest is wanhopig
dave staal

03-03-2011 17:57

vooropgesteld dat ik geen vrijwilliger ben,en me met geen enkel clupje verbonden voel(behalve kcf dan natuurlijk 8) maar daar is maar een regel waar je aan moet voldoen om lid te worre) ,

K. van den Herik schreef: Zorg eerst maar dat je bij je eigen cluppie mag nachtvissen, dan kan je bij ons ook nachtvissen en wij ook bij jullie als we lid worden van jullie cluppie


vind het een leuk idee,maar stel dat het bij 'ons cluppie' niet lukt ,mag ik niet lid worden van jouw cluppie ? (alleen bep. postcodes ofzo???) denk dat meneer de rechter daar anders over denkt.
K. van den Herik

03-03-2011 18:37

ledenstop... ballotagecommissie... vrijheid van vereniging... makkie
dave staal

03-03-2011 19:35

Als je erover nadenkt......

De pest is.......


Snel lid worden bij andere federaties,of hier het illegale circuit in. :-?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

03-03-2011 19:42

jij moet niet nadenken Dave :wink:

jij moet lekker in persuit.... :lol:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
dave staal

04-03-2011 16:57

jij moet,jij moet :lol: ik mot helemaal niks .

held. :wink:
Gebruikersavatar
Bert Kneppers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-03-2010 19:07
Locatie: Zoetermeer

13-03-2011 20:28

Wat een discussie weer, ik zit af en toe eens op het board, en ik moet zeggen af en toe is genoeg. Maar terzake :
Vanochtend een boswachter/handhaver gevraagd naar het hoe en waneer wat betreft het nachtvissen in het rottemeren gebied. Hij zei dus dat in principe er nog steeds niets definitief besloten is. Hij zei mij dat ik beter nog geen nachtvispas moet gaan kopen omdat het best eens zou kunnen dat we in de algemene nachtvismaanden [ juni juli , augustus] we daar weer gewoon kunnen nachtvissen. Maar er is dus nog niets zeker.

De afgelopen weekeinden ben ik zelf trouwens al weer een flink aantal gasten tegengekomen die al weer volop aan het nachtvissen zijn. Hoezo, de boel verpesten ???? Zitten ze daar een beetje te lachen in een tentje met de kachel aan.
Geeft niets hoor, best relaxed, maar als je dan weet dat ze [ de handhavers] weer een soort van klopjachten gaan houden als wij ons niet aan de regels houden ja waar blijf je dan met je goede fatsoen..........

Ik hoop dat we met z'n allen weer een mooie zomer krijgen met veel leuke visnachten. Laten we daar nu eens aan meewerken, i.p.v. lekker achteloos gaan doen waar we zelf eens zin in hebben.

Have fun en tight lines !!!! :D :D
K. van den Herik

14-03-2011 08:29

gauw maar wat regelen, komen hier steeds meer uitwijkers
K. van den Herik

14-03-2011 17:06

er zou eens een karpervisser in dat bestuur moeten kunnen komen...
dave staal

14-03-2011 17:11

Bert Kneppers schreef:Hij zei mij dat ik beter nog geen nachtvispas moet gaan kopen omdat het best eens zou kunnen dat we in de algemene nachtvismaanden [ juni juli , augustus] we daar weer gewoon kunnen nachtvissen. Maar er is dus nog niets zeker.


Mijns inziens gewoon in DE WETGEVING vastgelegd???

Bert Kneppers schreef:De afgelopen weekeinden ben ik zelf trouwens al weer een flink aantal gasten tegengekomen die al weer volop aan het nachtvissen zijn. Hoezo, de boel verpesten ???? Zitten ze daar een beetje te lachen in een tentje met de kachel aan.


Ben ik het wel mee eens is toch gevaarlijk zo'n kachel!! brandgevaar kookmonoxide vergifteging moet je inderdaad mee oppassen. :wink:
K. van den Herik

15-03-2011 07:18

ik ga wel om een vergunning. Er zijn er maar een paar en... er komt een machtig water bij.

Nadeel van toestemming is, dat er soms voor andere plekken GEEN toestemming is.

Gelukkig is er een centrale registratie en lijkt het me eens een aardig plan om bij de 3e pv een ban voor een jaar of 3 uit te spreken.

Dave een vereniging kan en mag doen wat de leden willen. Willen de leden niet nachtvissen.... klaar. Er dient nl altijd nog een toestemming/vergunning van de visrechthebbende te zijn.

Hoorde nog wel over een staaltje stupiditeit.

Om tafel met GZH. GZH wilde meer wateren vrijgeven, maar deze vielen niet onder de aanwezige verenigingen. Simpel had het antwoord MOETEN zijn. Doen... en later met de andere vereniging regelen. Nee hoor, gewoon keihard tegen eigen eigen statuten in gehandeld ( verbeteren mogelijkheden hengelsport, in welke vorm gegoten ook) en de kans voorbij laten gaan.
dave staal

15-03-2011 17:14

dave staal schreef:Mijns inziens gewoon in DE WETGEVING vastgelegd???


K. van den Herik schreef:Dave een vereniging kan en mag doen wat de leden willen. Willen de leden niet nachtvissen.... klaar. Er dient nl altijd nog een toestemming/vergunning van de visrechthebbende te zijn.


Ok Klaas duidelijk,maar toen ik mijn vergunning kreeg ,stond daar in, dat ik 3 maanden mocht nachtvissen op betreffende wateren ,heb ik ook voor betaald toch? volgens mij kunnen ze het dan niet meer terugdraaien ???
Een overeenkomst zwart op wit moet toch rechtsgeldig zijn?

K. van den Herik schreef:Om tafel met GZH. GZH wilde meer wateren vrijgeven, maar deze vielen niet onder de aanwezige verenigingen. Simpel had het antwoord MOETEN zijn. Doen... en later met de andere vereniging regelen. Nee hoor, gewoon keihard tegen eigen eigen statuten in gehandeld ( verbeteren mogelijkheden hengelsport, in welke vorm gegoten ook) en de kans voorbij laten gaan

Mmmh vreemd inderdaad ,is het niet mogelijk dat de verenigingen waar deze wateren onder vallen alsnog met gzh om de tafel gaan zitten?
K. van den Herik

15-03-2011 18:54

Dave,

TTerugdraaien van een vergunningsbepaling kan m.i. alleen via een alv. Is het de verhuurder die aanvullende eisen stelt, moet je je er aan houden.

GZH wilde al tekenen. Alles was al klaar. Tunnelvisie zeg maar.

MVG

Klaas
dave staal

15-03-2011 19:14

K. van den Herik schreef:GZH wilde al tekenen. Alles was al klaar. Tunnelvisie zeg maar.


FF voor de duidelijkheid kan je vertellen hoe het een en ander in elkaar steekt?,

Hoe ik het nu begrijp hadden heel makkelijk alle GZH wateren nachtvistoestemming kunnen hebben?

en dat is niet gebeurt omdat? door wie?? :-?