Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
piet vliet

25-02-2011 17:45

raymond renirie schreef:GZH staat helemaal niet negatief tegenover de andere wateren weer in de lijst tebrengen.


En waarom is dat dan niet al gebeurd?

raymond renirie schreef:Zou dit niet het geval zijn,
dit is wel het enigste middel danwel oplossing dat we zowiezo nog mogelijkheden hebben op deze wateren te nachtvissen


En daar bedoel je mee ? In 2012 alleen de wateren die NU in de vergunning staan?

zomaar wat vragen die bij me opkomen.



Gr.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-02-2011 18:15

Meer hier gelezen te hebben dat karpervissers zelf de oorzaak zijn dat deze maatregelen genomen zijn. Effe snel terug draaien zou ik ook niet doen, met dank aan zij die het voor goedwillende verpest hebben.

Groet,
Peter
piet vliet

25-02-2011 18:22

[quote="Arend Termorshuizen.ZWN meldde begin 2010, dat vooral Hagenezen (sorry jongens)in 2009 de GZH(boa's) het moeilijk had gemaakt.!![/quote]
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-02-2011 18:41

Piet dat is nog niet gebeurt omdat de GZH, daar eerst een vergadering over moet houden met bestuur en als die welwillend zijn, komen de wateren terug in de vergunning.
Daar hebben wij als belangenbehartigers niks te vertellen grofweg gezegd.
Hangt echt af van wat daar intern word besloten.

Met punt 2 bedoel ik, gezien de feiten van de afgelopen jaren, we blij mogen zijn dat we nog met GZH kunnen overleggen, en dat deze maatregel , dus kaart met schr. Toest.
nu een grote stap voorwaarts maken. Zouden we verder niks geregeld hebben, zouden alle wateren dus verboden worden om te nachtvissen als er in 2012 zelf besloten moet worden. dit is dus een alles of niets of een beetje situatie eigenlijk.

*edit voor opvolgende post*

Idd , er waren karpervissers uit Den Haag die er een puinhoop van gemaakt hadden. Feit blijft echter ook na veel gesprekken, dat ze dus eigenlijk niet weten welke personen het zijn en waar ze vandaan komen/kwamen, vandaar ook een nachtviskaart nu. Zo werden in de eerste jaren volop de vergunningen gekopieerd bv. en dat waren dan weer niet haagse karpervissers.Maar het is alleen niet alleen dat, er spelen nog veel meer factoren mee die deze maatregelen nodig maken
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-02-2011 18:54

dus in 2012 word er als ik het goed begrijp door de gzh als nog bepaald waar wel en niet nacht gevist mag worden ?
ik dacht dat het wettelijk werd voor elk water met bepaalde uitzonderingen zoals in de buurt van woonwijken e.d.
we hebben dus nog een hoop te doen als karpercommisie rotterdam,delft,en de haagse.

ik bedoelde het niet al te negatief allemaal ray,maar vind het allemaal zo bizar dat er hier geen klote kan en mag.
het enigste pluspunt aan die nachtpas is die 3 knippen als je het verziekt mits de gzh normaal handhaaft.
en niet voor onzinnige dingen boetes uit gaat schrijven.wat in het verleden toch wel eens gebeurt is o.a. bij mij zelf.

ik zit er serieus over te denken om voortaan in zuid-west te dag vissen,en in een andere federatie mijn nachten te draaien,gewoon lekker relax vissen in een tentje bij hondenweer,eventueel zelfs met 3 hengels,en gewoon al je energie een jaar lang in een water kunnen proppen i.p.v de 3 slechtste maanden in een seizoen proberen alles eruit te halen wat op sommige wateren niet mogelijk is.

dat de nep vissers het vroeger verziekt hebben voor de rest is in weze onzin,de wetgeving en handhaving heeft het verziekt door niet op te treden tegen dat soort vissers,en ben blij dat er dan nu eindelijk wel naar gekeken gaat worden.agh agh ik heb een hoop gal om te spugen,maar ik zal net als de rest maar gewoon af moeten wachten,ksst in je hok af zit.

jammer hoor...
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-02-2011 18:57

Moet toch weer ff inhaken, Raymond zoals gewoonlijk heb of wil je weer gelijk hebben! CHECK!!!!!!!!!!!!!!!
piet vliet schreef:[quote="Arend Termorshuizen.ZWN meldde begin 2010, dat vooral Hagenezen (sorry jongens)in 2009 de GZH(boa's) het moeilijk had gemaakt.!!
[/quote]

Had ik ook al eerder geciteerd, heb inmiddels een aantal malen met Arend rond de tafel gezeten, lijkt mij geen persoon die dingen uit zijn duim zuigt! Reageer nu eens op die quote??????????

Zijn nu heel wat leden, in ieder geval, van groot rotterdam die nu gedupeert zijn in hun visserij!!!!!

mvg.

Nachtvispas/ kaart! los van van de federatie en de G3 misschien toch iets om over na te denken!!!!!!!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-02-2011 19:30

Dat speciale stickertje op de schriftelijke toestemming, was ook te kopieren!!!!!!!!!!!! :o :o :o
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-02-2011 19:34

Rick, Fa wakka, denk dat ik toch ook maar op zoek moet naar een andere hsv./ federatie! Die, wel meedenken met hun LEDEN.

Die bestaan echt in Nederland, :wink:

mvg.
dave staal

25-02-2011 19:59

raymond renirie schreef:Rik niet te negatief gelijk


:lol: :lol:

Lekker positief ,of wij ff 40euro willen betalen voor iets wat we al hadden. Of we het (terug) krijgen (die 3 maanden) is ook nog maar de vraag.Als ik het goed begrijp.?

Rik koster schreef:dus als ik het goed begrijp moet je indien je uberhaupt wil nachtvissen 40 euro bij leggen ?


Peter Gosselink schreef:Zo begrijp ik het ook. Als je het goed leest mag er dus in het plangebied Rottemeren helemaal niet meer 's nachts gevist worden. ook niet in de maanden juni, juli en augustus. Want... voor nachtvissen in de GZH-wateren is altijd een nachtvistoestemming nodig....Het plangebied Rottemeren staat daar niet en is wel een GZH-water.

Dat betekent dus geen verruiming, maar een beperking van de mogelijkheden.


:cry: :cry:
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-02-2011 23:00

Robert, ik wil geen gelijk hebben, ik schrijf op waar ik over heb gepraat en overlegd.
Niet meer niet minder, als jij dat anders intrepeteerd vind ik dat prima.

En ik heb al een keer gereageerd op die Quote maar zal het nog eens doen.
Ik weet dat allang, maar wat is daar zo belangrijk aan, omdat ik van de GHV bestuurslid ben ?
Zodra iemand zijn vergunning haalt bij avicentra monster is hij lid van Delft, en bij Wout van GR.
Ga je mij nu verantwoordelijk houden voor mensen uit mijn stad ?
Arend weet ook dat er meer aan de hand is was dan alleen een paar hagenazen, en dat kan je ook goed terug lezen op het board.
over de GZH boa's. En anders weet Eric Verhiest het wel.

Verder zitten er natuurlijk wat haken en ogen aan deze vorm.
Kwestie van geven en nemen bij de GZH
Maar het is wel de manier waar iedereen op dit board altijd om vraagt danwel roept.

Maak nachtvissen zo duur dat alleen serieuze vissers nog gaan ( is dus een illusie denk ik ) maar 40 euro is duur in mijn ogen.
Een nachtvispas. Nu is hij er en is het nog niet goed, want met een nachtvispas is het pas werken als "iedereen" deze bezit die op die wateren vist.
Ook die bier/blowende/scootervisite juni/juli/aug vissers. Anders heb je nog geen inzicht en controle
Wij hebben gehamerd op onderkomen, ZWN is ook weer bezig met het "tentje", was jaren zowiezo niet bespreekbaar bij GZH.

Dat het niet helemaal naar jouw zin is, vind ik spijtig maar dit is wat wij er nog van hebben kunnen maken als belangenbehartigers.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-02-2011 23:06

robert smith schreef:Nachtvispas/ kaart! los van van de federatie en de G3 misschien toch iets om over na te denken!!!!!!!!


nu moet je me toch uitleggen wat je bedoeld,

Teneerste water is van GZH en visrecht bij ZWN, en het is hun kaart.
G3 is samenwerking tussen 3 verenigingen die hier niks over te vertellen hebben. Wij hadden alleen een informerende rol.
Wij als karpercommissies van deze verenigingen hebben contact gezocht omdat LEDEN van onze verenigingen (lees delft GR en GHV) daar het meeste gebruik van maken.

Dus hoe wil je een nachtviskaart los zien van een ZWN G3 of welke vereniging?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-02-2011 23:19

Ben ik ff blij dat niet alle visrechten, bij dat zwn & gzh liggen volgens mij heeft elke hsv ook zijn eigen visrechten, zou mooi zijn als daar wat in te bereiken valt!

Noem mij maar chauvinistisch, egoistisch, maar op dit moment heb alleen oor naar Rotterdams belang!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-02-2011 23:29

Ook vind ik het te zot voor woorden dat voor die zogenaamde samenwerking van de 3 hsv en & federatie zwn., ik gewoon kon vissen waar ik wou! Plu of Tent had nooit gedonder met Po Po, boswachter, boa s v/h. groen service zh.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-02-2011 23:49

robert smith schreef:Ook vind ik het te zot voor woorden dat voor die zogenaamde samenwerking van de 3 hsv en & federatie zwn., ik gewoon kon vissen waar ik wou! Plu of Tent had nooit gedonder met Po Po, boswachter, boa s v/h. groen service zh.


Dat komt door een samenwerking tussen 3 verenigingen? kom op Robert dat meen je toch niet.
Ook ik kon overal vissen zonder gezeik, lukt mij al jaren niet meer.
nogmaals wat heeft G3 te maken met deze wateren...helemaal niks.
Het dagelijks bestuur van onze verenigingen komen echt niet samen om eens te kijken hoe ze jouw het leven zuur kunnen maken.

zoals jij het omschrijft moet dus elke hsv zijn wateren uit de landelijke lijst halen, en alles zelf reguleren.
En moet ik als ik een keer in rotterdam vis een rotterdamse vergunning aanschaffen en jij een haagse als je een keer bv een haags water bevist.

G3 is er alleen om een vuist te maken tegen beroepsvisserij. en de leden een zo groot mogelijk gebied (viswater) te geven.
niet meer niet minder, elke vereniging heeft zijn eigen koers en bestuur. Ze wisselen alleen water uit.

Robert , als je een hsv bent en een vispas uitgeeft, ben je lid van een federatie. Hoe wil je dat loskoppelen danwel niet samenwerken?
Elke hsv heeft te maken met een federatie of je dat wilt of niet.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 00:04

Weer zoiets, landelijke lijst, volgens mij lopen ze in andere federaties, ver voor op de fzwn! Hier word, naar blijkt, een scheet aangegrepen om karpervissers in hun hobby te beperken! Naar mijn mening is/ zit deze federatie bestuurlijk vastgeroest, je kan het ook achterhaald noemen!

JA EN NOGMAALS JA voor de g3 viste ik waar ik wilde wanneer ik wilde!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 00:36

quote , als je een hsv bent en een vispas uitgeeft, ben je lid van een federatie. Hoe wil je dat loskoppelen danwel niet samenwerken?
Elke hsv heeft te maken met een federatie of je dat wilt of niet.

Ja, ken inderdaad een hsv, die los van de federatie waar zij toe behoren een eigen nachtvispas heeft!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-02-2011 02:18

Ook grappig dat een aantal punten besproken, aan een tafel, over meegepraat kan worden door iemand die helemaal niet aan die tafel zat! Die link is gauw gelegd! Maar daar zal ik komende dinsdag wel mijn zeggen over doen.

FF nog reageren, wat is er mis met dag/ week of sub-lidmaatschap????
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-02-2011 02:47

Relax vriendelijke grote vriend :)

wij moeten ff praten robert.
stuur me anders even een mail met je telefoon nummer of een pb.
heb even wat vraagjes,los van deze discussie in ieder geval.
dave staal

26-02-2011 08:26

viewtopic.php?f=39&t=59750&st=0&sk=t&sd=a

raymond renirie schreef: als je een hsv bent en een vispas uitgeeft, ben je lid van een federatie. Hoe wil je dat loskoppelen danwel niet samenwerken?
Elke hsv heeft te maken met een federatie of je dat wilt of niet.



Als ik het goed lees kunnen die leden van GR op de alv besluiten uit de federatie te stappen ?

kan wel dus.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-02-2011 08:31

FF nog reageren, wat is er mis met dag/ week of sub-lidmaatschap????

Heel gemakkelijk lees de topic eens goed door,
ik koop een tijdelijke vergunning en ga eens gezellig het water verkloten, mij treft het niet want mijn vergunning is maar tijdelijk.

resultaat
de jongens met een vaste vergunning ,
schreeuwen hier weer moord en brand omdat ze er volgend jaar niet mogen (nacht)vissen.

Verder zou ik willen adviseren dat degene de samenwerkingsverbanden tussen gemeente ,rijksoverheid,hsv en federatie niet snappen.
duik eens in de materie , ga eens een bezoekje brengen aan het bestuur van de plaatselijke HSV en stel daar de vragen.
Inplaats ongefundeerde en kritische meningen te ventileren , azijnpissen is zo makkelijk achter een keyboard.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-02-2011 08:32

Als ik het goed lees kunnen die leden van GR op de alv besluiten uit de federatie te stappen ?

kan wel dus.


Wie kan me de zin er van uitleggen? Alles hier overziende zijn er maar bar weinig heren die iets van regelgeving en verantwoordelijkheden snappen.

Groet,
Peter
dave staal

26-02-2011 08:47

pj otte schreef:Wie kan me de zin er van uitleggen?


Stel alleen vast dat het mogelijk is!!!!!!!!

raymond renirie schreef:Elke hsv heeft te maken met een federatie of je dat wilt of niet.


Dat klopt volgens mij niet, ?

Trek ik de verkeerde conclusie ???? leg het me ff uit heer Otte!!
piet vliet

26-02-2011 10:01

Is misschien helemaal geen gek idee ,gewoon weer een zelfstandige hsv worden :oops: :oops:

Het nachtvissen regelen op wateren waar de hsv GR het visrecht heeft cq op eigen water,

Nu hebben we hier in de regio alleen maar last van dat uitwissellen van wateren gehad.

gr.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

26-02-2011 10:26

Op welk water heb je dan last gehad?
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-02-2011 10:27

Hallo Dave,
Het is in principe mogelijk, kijk wat er in Noord holland (hoewel dit een royementszaak is) aan de hand is.
Helaas is het zo dat zelfs ik als lid tegen wil en dank,
moet toegeven dat de federaties en Sportvisserij een dermate al dan niet gewenste monopoly positie hebben dat je er feitelijk niet omheen kunt.
(ik zie het als een soort communistisch bolwerk :wink: vadertje staat weet wat goed is voor de sportvisser en wenst geen tegenspraak)
Plaatselijke,provinciale en rijksoverheden en anderen zien alleen Sportvisserij Nederland samen met de federaties als serieus onderhandelings en samenwerkings orgaan.
Let op dit geld niet voor prive wateren.

Dit gaat zelfs zover dat bijvoorbeeld waterschappen,
alleen huur/pachtvergunningen uitgeven als men als HSV aangesloten bent bij de fed/SN.
En oude vergunningen niet meer verlengd ,mocht je HSV niet aangesloten zijn.

Hierdoor kan de situatie ontstaan staan ,dat je HSV in het vervolg wordt aangemerkt als droge vereniging en verplicht wordt om bij een natte vereniging op te gaan.
De federatie zal niet eens meer willen praten met dit soort verenigingen,
omdat deze geen toegevoegde waarde meer hebben.
(KSN is natuurlijk geen HSV in die zin)

Of dit een gewenste vorm voor de plaatselijke HSV-sportvisser is laat ik in het midden .
Ik ben zoals eerder beschreven een lid tegen wil en dank.
(Zal dat wel blijven ook gezien sommige ontwikkelingen maar dat is mijn mening en keuze)
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend