Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

19-05-2011 12:06

Heb inmiddels de kaart toch maar besteld, legaal nachtvissen in september/ oktober is toch wel aantrekkelijk! :D

mvg.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-05-2011 14:26

pj otte schreef:Met dank aan ......... die zich hier voor ingezet hebben.

Groet,
Peter



De G3 karper belangen behartigers, ( lees karpercommissies GR / Delft / Den Haag ) in samenwerking met sportvisserijbelangen Zuid West Nederland.

Rene Berger en Hans Moolenaar hebben zeer veel tijd erin gestoken , mijn dank voor hun grote inzet.
Ik (als regelmatige Boarder) werd regelmatig afgebrand na mijn postings, maar stak mijn hoofd dan ook boven het maaiveld met dit onderwerp. Soms moet je wat inleveren om later te kunnen oogsten.

Hoop ik alleen dat iedereen zich netjes gedraagd, want anders is het volgend jaar echt een keer afgelopen.
en ben bang niet alleen de wateren die nu weer werden toegevoegd.
dus doe ook een beetje aan sociale controle, en spreek anderen ook aan op slecht gedrag.


Nu niet meer lullen maar vissen, en ik wens iedereen fijne nachten aan de wateren van de GZH
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-05-2011 15:11

niet lullen vissen? Wat dacht je van het vervullen van de vergunning voorwaarden? Het loopt toch niet echt storm met aanmeldingen hoor.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-05-2011 15:21

Klaas , niet meer lullen slaat op mij , ik heb weer een hoop tijd in belangebehartiging gestoken.
En ik gaat nu ook weer vissen.

Met hengelende groet,

Ray
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-05-2011 15:37

:lol: suc7
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-05-2011 18:14

Klaas vd Herik schreef:niet lullen vissen? Wat dacht je van het vervullen van de vergunning voorwaarden? Het loopt toch niet echt storm met aanmeldingen hoor.


vandaar dat ik de vernieuwde nachtkaar binnen 2 dagen in de bus had :)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-05-2011 07:07

nou ik had het meer over de aanmeldingen om mee te helpen te ruimen in het Lage Bergse Bos.
It's okay 2 pay
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

20-05-2011 14:17

@ Allen, ja de verlengde nachtpas is er weer door voor een jaar. DUS:
GAAN WE ONS GVD NU ECHT AAN DE REGELS HOUDEN!!! Allemaal de regels al gelezen? Je vergunning getekend, foto geplakt en al je andere papieren in orde? Twee hengels, een plu die open is en geen bbq, zuipbachanaal rond je tent met je maten? Wie deze schoen past trekke hem aan.......
Dit voorjaar heb ik namelijk al weer negatieve berichten van de boa's gehoord. Elk incident wordt gerapporteerd en aan het einde van het jaar is daar een stapel met incidenten. Let op: de goede ervaringen van de Boa's worden niet gerapporteerd. De GZH is inmiddels wat allergische geworden voor karpervissers. Ik laat even in het midden wat deze definitie inhoudt, maar met t gros wil ik niet geassocieerd worden. Soms ga ik die Boa's wel begrijpen. Ik zou Dirty Harry zijn: tent = vlammenwerper. Derde of vierde hengel: breken die hap. Je ziet: ongeschikt voor dit beroep.

Zwart-wit stukje, vol met irritaties, maar wel realitieit!! O ja ik zie jullie wel op 28 mei he, vuil ruimen!! Moet je doen, want dan maak je ook kennsi met de BOA's die je gaan controleren, schept meteen een band!!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-05-2011 15:20

Ja Arend,

ik sleep hier ook vuilniszakken vol troep van vissers weg. Hopelijk voordat de hermandad ze zien, want dan hebben we weer de poppen an het dansen.

Inmiddels heb ik het maar stilzwijgend geaccepteerd als zijnde één van m'n taken. :-?
dave staal

20-05-2011 16:28

Hey Arend,

Ben er ook de 28ste ,we komen wel een handje helpen .

vis zelden in het plangebied Rottemeren ,maar een incident is snel gemaaakt natuurlijk,lijst met viswateren vergeten ,verbaal opgemaakt en je hebt alweer een incident!

De excessen zouden keihard aangepakt moeten kunnen worden ,dikke boetes,royement uit de vereninging Bv.?

Want op deze manier zullen de goedwillende altijd het onderspit delven ,weer een hoop 'INCIDENTEN'(en die zullen er vast weer komen ben ik bang) afschaffen die hap ,lekker makkelijk.

Gr Dave.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

20-05-2011 16:35

Ik las van de week een stukje over een vereniging die met puntensystemen werkt ala puntenrijbewijs. Ik denk dat dat soort ideetjes vast wel een keer geopperd zijn. Iemand die daar meer over weet? Boa's inhuren kost een hoop poen zoals klaas al aangaf, maar er bestaat ook zoiets als politie....of hebben die andere prioriteiten?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-05-2011 17:04

Arend Termorshuizen schreef:@ Allen, ja de verlengde nachtpas is er weer door voor een jaar. DUS:
GAAN WE ONS GVD NU ECHT AAN DE REGELS HOUDEN!!! Allemaal de regels al gelezen? Je vergunning getekend, foto geplakt en al je andere papieren in orde? Twee hengels, een plu die open is en geen bbq, zuipbachanaal rond je tent met je maten? Wie deze schoen past trekke hem aan.......
Dit voorjaar heb ik namelijk al weer negatieve berichten van de boa's gehoord. Elk incident wordt gerapporteerd en aan het einde van het jaar is daar een stapel met incidenten. Let op: de goede ervaringen van de Boa's worden niet gerapporteerd. De GZH is inmiddels wat allergische geworden voor karpervissers. Ik laat even in het midden wat deze definitie inhoudt, maar met t gros wil ik niet geassocieerd worden. Soms ga ik die Boa's wel begrijpen. Ik zou Dirty Harry zijn: tent = vlammenwerper. Derde of vierde hengel: breken die hap. Je ziet: ongeschikt voor dit beroep.

Zwart-wit stukje, vol met irritaties, maar wel realitieit!! O ja ik zie jullie wel op 28 mei he, vuil ruimen!! Moet je doen, want dan maak je ook kennsi met de BOA's die je gaan controleren, schept meteen een band!!!


mooi en duidelijk gesproken arend !!
tot de 28ste
dave staal

20-05-2011 18:40

lees trouwens net op de site van Groot-Rotterdam dat de Rotte en Rottemeren zijn uitgesloten van de nachtvisvergunning .

Wat zijn daar dan de geldende regels? Wie heeft daar dan het beheer? en mag je daar 3 maanden nachtvissen(zonder deze nachtvisvergunning) of helemaal niet.??

Gr Dave
sander kroes
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-07-2010 17:39
Locatie: zuid-scharwoude
Contacteer:

20-05-2011 20:51

Hey jongens wees blij dat die nachtvisvergunningen bij jullie wel bestaat want in de noordkop is het een drama hier kan niks en als je het bij de hv's aankaart dan word je doorgestuurd naar instanties die nog beter in doorsturen zijn kortom wees blij en vergeet die kosten nou eens je bespaard toch ook niet op een goeie boilie of ander vis gerij.

sander
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-05-2011 22:39

Als je gemiddeld een 40 nachtjes in het jaar doet is het een euro per nachtje. Valt reuze mee eigenlijk, als je echt wilt "nachten" mag het probleem niet dat zijn. Als het dan ook daadwerkelijk het Kaf van het Koren scheidt en zorgt voor visbare situaties dan hè..

Als de kamperaso's met de bekende schijtschreeuwkrijswijven nog steeds hun gang kunnen gaan weet je ook niet waarvoor je het doet. En heren:

Je hoeft niet 's nachts te vissen om karpers te vangen hoor ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-05-2011 00:33

dave staal schreef:lees trouwens net op de site van Groot-Rotterdam dat de Rotte en Rottemeren zijn uitgesloten van de nachtvisvergunning .

Wat zijn daar dan de geldende regels? Wie heeft daar dan het beheer? en mag je daar 3 maanden nachtvissen(zonder deze nachtvisvergunning) of helemaal niet.??

Gr Dave


bij mijn beste weten :

Als in je vergunning (dus water staat in je lijst) hebt om in de Rotte te vissen is het
nachtvissen in de wettelijke periode gewoon vrij.
Gebruikersavatar
Bert Kneppers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-03-2010 19:07
Locatie: Zoetermeer

21-05-2011 08:07

Bedankt Raymond , heb ik ook gelijk mijn antwoord !! :lol:
dave staal

21-05-2011 09:58

Raymond bedankt ,voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-05-2011 10:07

Dat is niet waar.nachtvissen op gzh wateren MOET je een nachtpas hebben om te kunnen nacht vissen. Kijk maar op spotvisserijbelangen.nl als je die nachtkaart wilt bestellen op die site.staat het er nadrukkelijk bij.

Mvg
dave staal

21-05-2011 10:16

zag je vraag over het nachtvissen op de rotte. De rotte valt buiten de nachtviskaart. Nu mag er verder niet meer nachtgevist worden op wateren waar gzh toezicht heeft EN het visrecht heeft. Op de rotte heeft het GZH wel toezicht maar geen visrechten. Je mag dus zonder nachtviskaart gewoon in de maanden juni juli augustus nachtvissen op de rotte. Je valt wel weer onder de regels van het gzh en dat betekent dat je bv onder een plu enzo moet slapen.

Dit kreeg ik van iemand die 100% op de hoogte is van de regels!!!

Dus Rik :o waar het op neer komt Geen GZH water maar doet alleen het toezicht!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-05-2011 10:43

Blijft een moeilijke zaak dave.
Voor de mensen die het willen lezen.

http://www.sportvisserijbelangen.nl/vis ... vissen2011
dave staal

21-05-2011 10:54

Ja dat is waar, zullen wel weer een hoop 'INCIDENTEN' bijkomen :( ,vraag me af of de GZH en de politie ambtenaren het zelf nog wel begrijpen!

Wordt tijd dat SZWN voor eens en altijd duidelijkheid schept!!!!!!

Gr Dave.
dave staal

21-05-2011 11:11

Wat ik tot nu toe van begrijp:

Vanaf de spoorlijn gouda -Utrecht tot bleiswijkse verlaat de boezemtocht(hoogte jachthaven Eendracht) Nachtvispas nodig!

vanaf bleiswijkse verlaat =rottemeren tot pekbrug, daarna heet het rotte tot de driesprong (kruising boezem/noorderkanaal/binnenrotte) daar zou je gewoon 3maanden mogen nachtvissen zonder nachtvispas wel onder de regels van gzh.

GR Dave
Gebruikersavatar
Bert Kneppers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-03-2010 19:07
Locatie: Zoetermeer

21-05-2011 17:46

Boezemtocht ?? das dus niet Rotte zelf, maar de vaart die langs de dijk ligt , nou lekker vissen daarin !
Rotte nachtvissen ? nou , gewoon gaan zitten en zorgen dat alles picobello in orde is , ze gaan het meemaken..... ze weten het strax zelf ook niet meer !! :roll:
Gebruikersavatar
Bert Kneppers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-03-2010 19:07
Locatie: Zoetermeer

21-05-2011 17:47

Ik zou het trouwens vreselijk vinden als ik voor mijn hobby een bekeuring zou krijgen !! :(