Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

16-03-2011 12:25

Ik lees en zie dat men wel de klokken hoort luiden maar vaak niet weet waar de klepel nou daadwerkelijk hangt.

Vragen zoals kan je even omschrijven hoe het e.e.a. geregeld is, kunnen niet even in 1 A4 tje omschreven worden. Prima als je denkt ‘oh dat is even simpel’, moet je zeker doen. Geloof mij als ik zeg dat het zeker niet simpel is en veel inzet kost.

Maar die inzet is ook zeker de moeite waard. Je krijgt er namelijk ook een hoop voor terug, zeker als je niet heel erg materialistisch bent ingesteld. Mensen zoals Klaas, Michel en Raymond en andere die ik mogelijk nog vergeten ben hebben jaren ervaring in het verenigsleven, zelf ben ik nog een broekie met slechts 6 jaar ervaring. Ik heb in ieder geval niet de illusie dat hier op een board in een post ’even’ omschreven wordt wat die ervaring precies allemaal inhoudt en hoe de structuren van de georganiseerde hengelsport in elkaar steken, laat staan wetgeving en belanghebbende partijen.

Wil je daadwerkelijk aansluiten bij hoe de visserij in jouw omgeving bij jouw vereniging geregeld wordt kan ik je wel een advies geven hoe dat eventueel aan te pakken is.

Stap 1. Organiseer voor jouw omgeving (HSV) in samenspraak met jouw HSV eens een avond en nodig zo veel als mogelijk mensen uit om het behartigen van belangen kenbaar te maken en wat daarvoor nodig is. (kijk wel even of je HSV dit misschien al gedaan heeft en of er al een commissie is die dit doet) Nodig een Icoon uit in de vis wereld die een goed verhaal kan houden.

Stap 2. Organiseer nog een avond/ dag met de mensen die interesse hebben getoond. Maak plannen om een commissie op te richten en leg je doelstellingen vast (let op dat je drijfveren, motivatie positief zijn en overeenkomen met de statuten van de vereniging, tegen gas geven aan een bestaand bestuur is geen goede motivatie. Ga je ook op termijn verliezen)

Stap 3. Treed toe in het bestuur (niet de hele commissie maar de voorzitter van de commissie) van de vereniging met een commissie als achterban, om het Dagelijks bestuur te adviseren.

Stap 4. Ga je omgeving in kaart brengen, houdt je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichterbij. Ga langs, bel, email van mij part per post duif, maar laat je informeren door de mensen in jouw omgeving die dezelfde of soortgelijke doelstellingen hebben. Vaak is het wiel al uitgevonden, dit hoef je dan niet opnieuw te doen.

Stap 5. Maak goede onderbouwde plannen, laat zien aan het bestuur dat je motivatie is het behartigen van belangen van de hengelsporter (leden van de vereniging) neem in de plannen alle randvoorwaarde mee. Wat zijn die randvoorwaarde? zie punt 4.

Stap 6. Voer de plannen uit en verlies nooit en te nimmer het belang van de vereniging uit het oog. Heb je iets uitgevoerd hang het aan de grootst mogelijk klok en laat zien dat je in staat ben iets voor mekaar te krijgen voor jouw vereniging.

Stap 7. Denk groot, kijk verder dan je eigen straatje, georganiseerde hengelsport is alleen in de naam georganiseerd, zeker nog niet voldoende in de praktijk.


Toch nog weer een a-4tje vol en dit is pas het opstartten.

Gr. Rene
K. van den Herik

16-03-2011 12:41

hear hear Rene.

Dacht zal een beetje porren, klepel luiden, klok trappen.

Weet jij meer van de gesprekken met GZH Rene?

MVG

Klaas
dave staal

16-03-2011 18:15

K. van den Herik schreef:GZH wilde al tekenen. Alles was al klaar. Tunnelvisie zeg maar.


Mijn vraag was!!!!! als het allemaal zo te regelen was waarom dat dan niet gebeurd is ??

Misschien zit Klaas er wel helemaal naast en wil gzh wel helemaal geen nachtvissen meer ,lijkt me dichter bij de waarheid. :oops:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

16-03-2011 20:29

Quote/ Even een Upje, ten behoeve van alv. Gr., wil nogmaals onder de aandacht brengen! Dat ondersteuning op de alv. gehouden in mei (kan nog geen precieze datum noemen). De ondersteuning van de leden van Gr. hard nodig zal zijn!!!
Voor degene die misschien denken waar gaat dit over, ik heb mijn woord gegeven niet inhoudelijk over de stand van zaken te praten!!! Wil hiermee voor degene die het nog interesseert, aangeven dat de nieuwe kar. hun steun op de komende alv. hard nodig zal hebben. Wel wil ik kwijt, dat in korte tijd, alle hande beperkingen/ struikelblokken, op worden gelegd!!! Zijn op dit moment een aantal heren goed bezig, met behulp van oudgedienden!!!

ZET WEL GROTE VRAAGTEKENS, BIJ DE TEGENWERKING DIE DE HEREN NU AL ONDERVINDEN!

Met vriendelijke groet, Robert.

Zal me wel weer de oren gewassen worden!!!!!

@ Rene, heel mooi dat stappenplan, zoals je zegt het wiel is niet vandaag uitgevonden!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-03-2011 21:23

Robert,

de leden van de KarperCommissie Rotterdam zullen best hun redenen hebben voor deze radiostilte.

Maar nu wordt er maar een slag naar geslagen, wat, hoe en wie waar mee bezig is en waarom. Dat hoef je niet eens op het forum uit te gaan leggen. Doe een oproep. Noem een plaats een datum en een tijdstip, geef daar aan degene die op zijn komen draven uitleg over de huidige situatie. ( Zie het betoog van René )

Met openheid van zaken naar je achterban houdt je de achterban wel zo gemotiveerd.

Misschien zelfs wel gemotiveerd genoeg om daadwerkelijk naar de ALV te komen.


Doe ermee wat je wilt, deze tips zijn vrijblijvend en gratis te gebruiken. :wink:


Succes KCR, veel wijsheid en geduld.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

16-03-2011 21:58

viewtopic.php?f=33&t=60668

Het zal idd. wel aan mij liggen! Misschien ff. lezen daar! Heeft ook te maken met dit topic!

Gaat over het ongenoegen van leden binnen een hsv. Stap 1 van de heer Berger, werd keihard afgeketst door het bestuur! Waardoor de leden die hun ongenoegen, willen uiten, bij voorbaat bij die bijeenkomst niet aanwezig konden zijn!
De andere stappen, worden ook al gelopen! Nogmaals dat WIEL. (mbv. oudgedienden)

Wil het verder hierbij laten, moet ik mij dadelijk ook, excuseren, hier op het board1 :wink: :wink: :wink:

mvg.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-05-2011 16:01

Vers van de Pers :


Drimmelen, mei 2011

Kenmerk: RJ/110516 12

Rottemeren weer in `Schriftelijke toestemming nachtvisserij G.Z.H'.

Sportvisserij Zuidwest Nederland geeft een zogenaamde `Schriftelijke toestemming nachtvisserij' uit om van 1 maart tot en met 31 oktober 's nachts te mogen vissen in verschillende wateren die in beheer zijn bij de Groenservice Zuid-Holland (G.Z.H).

De wateren in het plangebied Rottemeren waren hiervan echter uitgezonderd.

Gezien het belang van de karpervisserij in de wateren in het plangebied Rottemeren heeft Sportvisserij Zuidwest Nederland na indringend overleg met de G.Z.H. ervoor kunnen zorgen dat de wateren in het plangebied Rottemeren weer opgenomen kunnen worden in de `Schriftelijke toestemming nachtvisserij'. Dit geldt voorlopig alleen voor 2011 !

Afhankelijk van de resultaten in de komende periode wordt voor 2012 de situatie opnieuw beoordeeld. Het zal dan ook vooral van het gedrag van de sportvissers zelf afhangen of ook in 2012 in het plangebied Rottemeren de nachtvisserij kan worden toegestaan. Extra controle en handhaving wordt ingezet om hieraan een bijdrage te leveren.

Vanaf heden is het toegestaan met de schriftelijke toestemming (uiteraard in combinatie

met de speciale Nachtviskaart !) van 1 maart tot en met 31 oktober 's nachts vissen in de volgende wateren: Bleiswijkse Zoom, de Boezemtocht van de Rotte, Boonerlucht, Dobbeplas, Hennipsloot, Hoge Bergse Bos, Krabbeplas, Lage Bergse Bos, Reeuwijkse Hout, Valkenburgse Meer, Vlietlanden en de Zevenhuizer Plas.

Naar de Sportvissers die reeds in het bezit zijn van de `Schriftelijke toestemming nachtvisserij G.Z.H.' wordt een nieuw exemplaar verzonden.
De Nachtviskaart en bijbehorende schriftelijke toestemming kan voor € 40,- worden aangeschaft via onze webwinkel (http://www.sportvisserijbelangen.nl/webwinkel/).
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-05-2011 16:10

Potverdrimmelen, da's goed nieuws. Gratuliere... :D
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-05-2011 17:56

Nu nog iedereen zich netjes gedragen. Ook uit respect voor degene die zn nek uitsteekt om ervoor te zorgen dat er weer snachts gevist mag worden. Ik vis dan wel niet op die wateren, maar in de toekomst misschien wel. Dus bedankt in ieder geval.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-05-2011 18:20

Met dank aan ......... die zich hier voor ingezet hebben.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-05-2011 20:37

hey eindelijk !!! goed nieuws man !!!!! ik ga die vette dames eindelijk achterna :):):)
super mijn dag is weer goed !!!
thnx aan alle mannen die hiervoor gevochten hebben
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

17-05-2011 17:06

Ik kan niet spreken voor de wateren rondom rdam en delft maar van het valkenburgs meer en vlietlanden krijg ik toch wel een vreemde smaak in mijn mond .
Ik kon tot 2006 zonder mij te bemoeien met de gang van zaken,het hele jaar door s nachts vissen op de bovenstaande wateren.
Nu kan het ook maar ik moet dus nu 40 euro afkloppen , en als ik bijvoorbeeld in Limburg wil gaan vissen dan ook weer 40 euro?
En wat krijgen we hierna een visdiploma oja ff 40 euro aftikken een hengelbelasting?
en maar steeds meer willen een aantal organisaties zich bemoeien(lees commersie) met wateren.
Ik denk dat we op de vooravond zijn mbt commercieele wateren zoals dat ook in de UK en andere landen aan de gang is.
Ik vraag me tot op de dag af wat nu zo positief is aan 1 belangen organisatie.
Gelukkig zijn er al een aantal partijen die nu zich verweren .
Blijft toch vreemd
1 GZH verbied het nachtvissen
2 federatie gaat zich er mee bemoeien
3.toch wel nachtvissen oja ff 40 euro aftikken
groetjes
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-05-2011 17:18

schaar het onder "pijnpunten" Henk.

Ik ben het overigens wel met je eens. Erger vind ik nog die trutputten waar alleen vrindjes een vergunning krijgen of je moet 112 jaar zijn en je beide ouders moeten borg staan.

Ik vind eur 50 voor een pas die landelijk geldt meer dan voldoende. Hooguit per vereniging een knaak voor de administratie of zo.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-05-2011 17:20

Henk, het verenigen gaat niet over rozen he?
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

17-05-2011 17:45

Nee helaas over euro's Mitsz
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-05-2011 17:55

Eurozen... :o
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-05-2011 18:34

zag dat henk jansen niet kon vertellen of je in r'dam of delft ook die vergunningen nodig had...

nou ik kan je zeggen alleen in delft bij de dobbe heb je een nachtvergunning nodig die je kan halen bij rothfusz en verder kan je overal nachtvissen.. ze zijn daar niet zo heel moeilijk en je mag dus ook vanaf vroeg dit jaar tot laat dit jaar je gang gaan..

r'dam is dit jaar als het goed is vrij ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-05-2011 18:38

Worden uit die inkomsten niet extra controles gefinancierd?? Door ellende in het verleden is goed mogelijk dat men daarom nu op de blaren moet zitten.

Groet,
Peter
Cor Blokhof

17-05-2011 18:59

Michel,

Hoe staat het met het nachtvissen op het Brielse Meer?

Dit valt namelijk ook onder de GHZ
Gebruikersavatar
Bert Kneppers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-03-2010 19:07
Locatie: Zoetermeer

18-05-2011 06:37

En op de Rottemeren zelf dan ?? volgens mij kun je daar ook in juni, juli en augustus, gewoon ouderwets nachtvissen dus zonder de speciale nachtvispas.
Als je goed leest zou dat moeten mogen ???? Of heb ik het nu verkeerd.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-05-2011 10:48

Henk,

Even terug op de pecunia's...

De voorwaarden voor de uitbreiding is, dat er de komende 20 weken er 3 keer per week door boa's gecontroleerd gaat worden.

Reken je ff mee?

Stel een controle beurt duurt 3 uur hebben we 20 keer 3 keer 3, is 180 manuur ( mits er 1 op pad gaat) Is een uurtarief van eur 25 gek? Dan moeten er meer dan 100 vergunningen worden verkocht...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-05-2011 08:57

Klaas , ik begrijp je beredenering.
Alleen wij betalen met ze allen al een afdracht aan de federatie,visrechthebbenden in deze afdracht zit een percentage voor de huur/pacht onderhoud .
De gronden van GZH zijn in eigendom van de provincie, hiervoor betaal je afdracht in belastingen.
Daar komt bij dat de gronden van GZH openbaar zijn m.a.w. wij betalen dus ook extra voor controle van de openbare ruimte , want ik neem aan dat als een BOA andere overtredingen ziet bijv BBQ van anderen ook het bonnenboekje trekt .
Je betaald dus dubbel op.
Je mag het woord flessentrekkerij niet in de mond nemen maar zo voelt het wel.
Ben het wel met je eens dat er meer gecontroleerd moet worden om excessen te voorkomen , maar dat zou dus een taak moeten zijn voor de eigenaren/het rijk en niet extra door de gebruiker.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

19-05-2011 10:26

Rottemeren weer in ‘Schriftelijke toestemming nachtvisserij G.Z.H’.

Sportvisserij Zuidwest Nederland geeft een zogenaamde ‘Schriftelijke toestemming nachtvisserij’ uit om van 1 maart tot en met 31 oktober ’s nachts te mogen vissen in verschillende wateren die in beheer zijn bij de Groenservice Zuid-Holland (G.Z.H).
De wateren in het plangebied Rottemeren waren hiervan echter uitgezonderd.

Gezien het belang van de karpervisserij in de wateren in het plangebied Rottemeren heeft Sportvisserij Zuidwest Nederland na indringend overleg met de G.Z.H. ervoor kunnen zorgen dat de wateren in het plangebied Rottemeren weer opgenomen kunnen worden in de ‘Schriftelijke toestemming nachtvisserij’. Dit geldt voorlopig alleen voor 2011 ! Afhankelijk van de resultaten in de komende periode wordt voor 2012 de situatie opnieuw beoordeeld. Het zal dan ook vooral van het gedrag van de sportvissers zelf afhangen of ook in 2012 in het plangebied Rottemeren de nachtvisserij kan worden toegestaan. Extra controle en handhaving wordt ingezet om hieraan een bijdrage te leveren.

Vanaf heden is het toegestaan met de schriftelijke toestemming (uiteraard in combinatie
met de speciale Nachtviskaart !) van 1 maart tot en met 31 oktober ’s nachts vissen in de volgende wateren: Bleiswijkse Zoom, de Boezemtocht van de Rotte, Boonerlucht, Dobbeplas, Hennipsloot, Hoge Bergse Bos, Krabbeplas, Lage Bergse Bos, Reeuwijkse Hout, Valkenburgse Meer, Vlietlanden en de Zevenhuizer Plas.

Naar de Sportvissers die reeds in het bezit zijn van de ‘Schriftelijke toestemming nachtvisserij G.Z.H.’ wordt een nieuw exemplaar verzonden.

De Nachtviskaart en bijbehorende schriftelijke toestemming kan voor € 40,- worden aangeschaft via onze webwinkel (http://www.sportvisserijbelangen.nl/webwinkel/).
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-05-2011 10:38

kip - ei Henk. GZH heeft er geen belang bij, dus de makkelijkste beslissing is gebiedsverbod na 22.00 uur.

"Wij" willen rechten. Prima, dan zorgen JULLIE voor deze controles zegt GZH. Dit zijn feiten en eisen.

Blijft de vraag wie het gaat betalen, ik vind het niet gek dat de gebruikers meer betalen, hoeveel meer?

Mijn vingers jeuken, maar ik mag niks zeggen, sorry voor deze, maar ik denk en hoop dat we aangenaam verrast gaan worden. Helaas wordt dat wel 2013.

Betekent wel dat jij en ook anderen hoor Henk, gehoord worden en dat er belangenbehartigers voor ons karpervisserts hun nek uitsteken.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-05-2011 11:57

Klaas vd Herik schreef:dat er belangenbehartigers voor ons karpervisserts hun nek uitsteken.


Waarvoor dank!
Het niet, of tegen een vergoeding wel mogen nachtvissen vissen.
Ik denk dat velen die vergoeding er zeker voor over zullen hebben.

Chapeau voor de belangenbehartigers!