de snowman returns


Plaats reactie
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-12-2010 22:39

Chris,

Alleen de snowman gaat mee naar binnen, de haak blijft buiten de bek.
Koen Koops heeft het in zijn artikel; 'Onderwaterdiscussie' over een onbeholpen manier van aasopname.
En zo komt het op mij ook over.
Men zegt dat het aas wordt gespuwd, ik vind het er meer op lijken dat de aas-presentatie gewoon uit de bek valt door het strekken van de onderlijn en de weerstand van het lood.

Ook vind ik het opvallend dat deze karpers er niet echt schrikken van de weerstand.
Afgelopen jaar op een ondiepe uitloper van een zandgat; twee maal over een aanbeet (geen snowman), waarbij de karpers door hadden dat er iets niet klopte.
Dat leverde twee gigantische boeggolven op, en twee missers voor mij.
Het was mij heel duidelijk dat deze vissen de schrik er aardig in hadden.

-Op een snowman (15/15) een ruisvoorn gevangen van 42 cm.
-Op de rivier haak ik regelmatig op een 35 mm boilie witvis, meestal gewoon in de onderbek.
-Vroeger visten we met aardappel en kippenei-grote ballen zacht aas.

Bovenstaande zou als men de beelden van al die filmpjes moet geloven niet kunnen.

met hakende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-12-2010 23:04

Kees,

Ik denk dat jij het antwoord zou moeten weten, maar de heren hierboven komen een heel eind. Snowman montage werkt prima, maar niet hier. Er is een eerder topic waar hierover uitgebreid gediscussieerd wordt. Maar ik reageer in "de snowman returns". Als jij vindt dat de conclusie "werkt niet" niet gewoon wat kort door de bocht is, maar een commerciële intentie heeft, welke dan?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

13-12-2010 00:07

Kees (Ouwehand)

Zelfs 'werkt niet' hebben we eindeloos genuanceerd (werkt wel of niet naar gelang de omstandigheden). Ik had dit eerlijk toegegeven in het eerste filmpje beter kunnen doen. Simpelweg beter uitleggen wat je bedoelt! Mijn gedachten patronen houden nu eenmaal al rekening met alle details van het geval en denken zeker niet in wetmatigheden (overal toe te passen), hetgeen ik ook volledig naar buiten had kunnen brengen. Er is natuurlijk wel direct het nodige gedaan op het forum (tot in den treuren). Overigens wil ik nog even melden dat PB een nieuw product op de markt heeft gezet. Het is een soort anti-pasta maar dan met de snow-man. De anti-snow-man solution. Je maakt een normale snow-man en vervolgens giet je het spul eroverheen waardoor de pop-up spontaan oplost, resterend enkel de zinkende bol. :lol: :lol: :lol:

met vriendelijke groet,

Daniël Jawadnya
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

13-12-2010 00:14

Kees Ouwehand schreef:PB en anderen zoals Korda maken dit soort filmpjes natuurlijk vanwege naambekendheid. Maar verder wordt in dit geval niet specifiek gewezen op iets wat bij PB gekocht moet worden en is het slechts informatief. Doe er mee wat je wilt. Boodschap is mijn inziens dat automatismen binnen de karpervisserij niet lonen. Pas de presentatie eens aan naar eigen inzichten van de omstandigheden. Onderhand moet er na al die onderwateropnames toch wel enig inzicht ontstaan zijn? Of blijven we hardnekkig hetzelfde doen wat we altijd doen en leren we niks? Dat zou pas dom zijn.

Groet, Kees


Halleluja, oh happy days, preach on brotherin.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

13-12-2010 02:00

Bij deze dan heb geen belang met PB Products maar wel het volgende.
3 Karpervissers beide vissen Abbey Lake sessie van 8 dagen 8 x boven 40pond en een van 30.2 kilo en heelveel vissen onder het gewicht van 40 pond.
Deze heren hebben geen belang bij PB Products maar vangen niets met de snowman maar hebben binnen een uur een run met een gewone boilie met soms een maisje erop.
Dan zou je toch denken er zit toch wel waarheid in letop denken.
Verder zijn deze filmpjes toch om ons te helpen of op andere iedeeen te zetten,gaat het om verkoop dan kun je beter naar korda kijken mainline dit en bait tech dat en verkopen het vliegt de deur uit.
Wie onder ons kent de bekende piep niet en denkt ach brasem lijn zwemmer of toch die snowman die net niet gehaakt is.
K. van den Herik

13-12-2010 08:21

Ik kan bijna niet wachten op beter weer. Zodra de watertemperaturen gaan stijgen gaan iedereen zelf zijn eigen filmpjes maken en zijn waterheid laten zien. Gaaaaaaf.

Kees Ouwendijk.

Voeren met 2 bollen op een stukkie spaghetti gaat perfect. Je hebt dan alleen zinkers, net iets anders.

Wat Henk schrijft klopt voor mij. Wat vroeger brasems waren zou wel eesn iets heel anders kunnen zijn en weet je? Het is gewoon kut om dan je nest uit te gaan een s te kijken, verversen of anders te vissen ik blijf liever lekker liggen. Of niet....?

Allemaal onzin die filmpies... of niet?

Doe mij maar een meter film Daniel. Leg alleen uit hoe er gevoerd is zeg maar en laat ieder zijn commentaar maar geven. Ik wil wel eens lachen.
K. van den Herik

13-12-2010 08:22

Henk,

Btw: wie van beide zat in de midden? :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-12-2010 09:15

Wij zijn het wel eens hoor Daniel. Moedig dat je de tijd hebt genomen en het geduld hebt geoefend dit hier bijna tot het bot verder te nuanceren. Voor iedereen met postieve intenties moet het inmiddels toch wel duidelijk zijn dat het enthousiasme een klein beetje met het verhaal aan de loop ging. Laat dit jullie niet beletten hiermee door te gaan. Ik denk dat het een waardevolle toevoeging is, om zichtbaar te maken wat wij aan de achterkant van de hengels al die jaren alleen maar konden vermoeden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-12-2010 09:54

We vissen met ons allen op karper,
vangen bij veel activiteit met regelmaat en leggen de riggies weer netjes op de plek.

Dan is het toch raar om bij een enkele piep de brasem ervan te verdenken..ik doe er in ieder geval niet aan mee, en ik 'verdenk' niet zoveel.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

13-12-2010 11:37

Kijk maar eens op http://www.carpfeeling.com
Hier zie je precies het omgekeerde!!!!!!
De normale boilie word 2x opgenomen zonder te haken. Hierna word de onderlijn ingekort en er een pop-up mais bijgezet (type snowman?).
Nu zie je overdag de vis 2x het aas opnemen, zich haken maar zichzelf ook direct lossen (komt de opname en het haken nu door de pop-up waardoor het geheel lichter wordt? doordat het meer zichtbaar is waardoor er gerichter geaasd word? Of word er nu gehaakt door de kortere onderlijn?).
Hierna word het loodsysteem aangepast (intussen is de nacht ingevallen) en ook nu weer goede opnames met de "snowman" ook de haking en nu door het loodsysteem een konstante run.
Resultaat met enkele boilie 0 uit 2
resultaat snowman 4 uit 4 (hakingen dan)!!
Dan is nu de vraag: welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
Het CF loodsysteem werkt!(in dit geval)
In dit geval de snowman (enkele boilie met popup mais werkt hier ook goed)!
In dit geval werkt de enkele boilie niet!

mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

13-12-2010 13:21

Henk,

Btw: wie van beide zat in de midden?

Fred zat in de midden.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

13-12-2010 15:40

@ Edwin,

Een zinkende bol met een nep mais erop heeft een hele andere vorm dan de snowman waar het in deze filmpjes over gaat. Dat nep maisje kan dus ook niet in de weg zitten voor een inhaking, omdat het namelijk veel te klein is!

Groeten,

René
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

13-12-2010 17:34

René vertel er ook even bij hoe oud jij bent aangezien leeftijd niet altijd een belemmering hoeft te zijn om iets te snappen! Goed bezig Kerel!

groet,

Daniël Jawadnya
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

13-12-2010 17:39

jij hebt gewonnen Daniel.
hier steek ik geen tijd meer in. Dit soort beledigingen heb ik liever prive. persoonlijk.
mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

13-12-2010 17:57

Kees voor en na het filmpje.

Weet je dat die filmpjes niet helemaal kloppen en dat komt dat er altijd in ondiep helder water met een harde bodem word gefilmpt.
Ik weet ook wel als je dit in de amstelveense poel doet je enkelt bagger ziet.
Dus het kan niet anders als je wil filmen.

Ik kan voor de zoveelste keer zeggen dat er mensen zijn die giga resultaten hebben met dit systeem.
Maar mocht ik op de plaats van het filmpje gevist hebben dan doe ik wat ik normaal in mijn visserij doe verschillende rig's en er komt er heus een bovendrijven en daar ga je dan uit eindelijk mee verder.
Maar daar heb je geen film voor nodig toch ?

Klaas misschien doe ik dit nog wel eens een keer, als ik karper in beeld krijg.
Waar ik vis valt dat al niet mee.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-12-2010 19:14

ook ik behaal soms super resultaten met een snowman presentatie,en met mij behalen er nog vele andere die resultaten.de ene keer faalt de snowman presentatie en pak je vis op een bodembait.verstandig dus om niet vastgeroest te zitten in een bepaalde aas aanbieding ?

er word in dit filmpje getoond dat er in dit bepaalde water geen goede inhaking mee verkregen kan worden,dat kan.
ieder water is anders,elk bodemverloop is anders.
het weer van vandaag verschilt met dat van morgen.
dan is de vis is passief ?of de vis komt juist helemaal los enzelfs met een drol pak je er 10.

zoals de meesten wel weten hangt karpervissen van zoveel factors af !
en ik denk dat er nog zo veel films gemaakt kunnen worden in de loop der tijden zonder enig resultaat eruit te halen.behalve het feit dat het vermakelijk is om naar te kijken.

tevens is het ook een leerproces.een snowman faalt niet altijd ! maar een bodemaas scoort ook niet altijd !
blanken is en blijft vissen,dat is mijn drive om telkens actief bezig te zijn met vissen.andere rig,andere aasaanbieding.andere stek,andere weersverwachtingen etcetra.

wat ik hiermee zeggen wil is dat geen enkele situatie op een water hetzelfde is als voorheen,laat staan op verschillende wateren !
dit soort video's geven mij een boost,niet de boost om geen snowman meer te gebruiken.maar de boost om nog meer eruit proberen te halen dan voorheen.uiteraard is dit wel reclame voor pb. so what ? wees blij dat dit soort beelden er zijn.vooral in de winter als het allemaal dicht gevroren licht en het afkicken is begonnen de komende maanden.ik zou zeggen succes verder en ik kijk uit naar het volgende filmpje !
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

13-12-2010 19:35

Rene e.a.,

Inderdaad is het een andere (kleine) snowman.
Maar de enkele boilie op de hair faalt hier wel.
Toch een niet onbelangrijk detail.

Zegt het iets over de snowman, of faalt een onderlijn vaker dan er wordt vermoed?

Stringers mais, tijgernoten, pinda's zwevend gemaakt met stukjes kurk hebben mij al heel wat karper opgeleverd.
Volgens mij is een snowman-presentatie niet te lang, maar is het totaal-volume te groot voor bepaalde karpers om het te kunnen handelen.

Ook zou er wel eens een relatie kunnen zijn met het natuurlijke-voedsel-aanbod ter plekke.
Karpers die gewend zijn aan het eten van rivierkreeftjes, mossels, ontpopte snowman-larven :lol: en krabbetjes moeten een snowman met haak makkelijk naar binnen kunnen krijgen.

Daniël, jij heb er een aardig handje van om bepaalde mensen te denigreren.
Die vrijheid die wordt jou hier gegeven, mij waarschijnlijk niet.
Het enigste wat ik er dus over wil zeggen, tien jaar geleden had nog niemand van Daniël Jawadnya gehoord.
Waarschijnlijk woonde je toen nog in Polen.

met over-een-dunne-lijn-lopende-groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

13-12-2010 20:04

Hans,

Tien jaar geleden woonde ik in Leiden, ligt niet in Polen zoek het maar op!

Om mijn laatste opmerkingen in zijn context te kunnen plaatsen moet je 'Wie vist er nog met een snowman?' (rigperikelen) of 'PB filmpje, mag ik even lachen?' (discussiehoek) eens lezen. Het ontbreken van de context van de opmerking van Edwin hier is precies waarom ik een beetje gepikeerd raakte. Denigrerend? Ik ben wel de laatste die een ander niet in zijn waarde kan laten vanwege een eigen kijk op zaken. We hebben allemaal een eigen verzameling ervaring, het is dan niet verwonderlijk dat iedereen de beelden anders inkleurt, ik begrijp dit ten volste. Inhoudelijke discussies kan ik met iedereen op een normale wijze voeren maar als er ineens op alles waar ik reageer door dezelfde persoon probeert te worden weerlegd, in dit geval door dezelfde respons in een aantal topics te kopiëren terwijl context volledig ontbreekt, begint het wel heel veel op zagen om het zagen te lijken. Zeker als de betreffende persoon ook nog een concurrent is op zakelijk gebied! Laten we hier geen energie meer insteken, want hier wordt niemand wijzer van, ik niet , jij niet en ook Edwin niet.

met vriendelijke groet,

Daniël Jawadnya
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

13-12-2010 20:31

Daniel,

Inderdaad ligt Leiden niet in Polen, helaas ben ik geografisch niet zo goed geschoold.
Ik heb dan ook jaren achter de record-schub aangezeten op de Vinkeveense Plassen, terwijl ik de hele tijd dacht dat ik op Nieuwkoop zat.

Nu heeft een ieder recht op een eigen mening, ook Edwin.
Dat iemand zijn standpunten in neemt en daar achter blijft staan moet ook kunnen.
Ik heb betreffende topics gelezen en weet wat je bedoeld.
Alleen vind ik de opmerking dat hij er weinig kaas van heeft gegeten toch een beetje denigrerend.
Daar doe jij Edwin denk ik te kort mee.
Natuurlijk ligt het voor de hand dat we hier eigenlijk geen energie in moeten steken.
Maar waar gehakt wordt vallen spaanders.

met hakkende groet

HPE
Laatst gewijzigd door HaPe van Ee op 07-02-2011 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-12-2010 21:17

Die pop up past niet bij het gebruikte voer in die omgeving.
De grootte ervan zal maar weinig uitmaken, ving er vissen op van 6 tot 26 kilo.
Ook met hairlengte's van 8 cm.
De snowman returns klinkt net zo geloofwaardig als onderstaand linkje:
http://boeken.marktplaza.nl/kinderboeke ... 655876.htm

Hans-Peter,
je moet de groent'n van hak nemen.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

13-12-2010 21:20

Wat ik nou zo raar vind is dat er de hele dag ? geen vis gehaakt wordt. Regelmatig heb ik binnen no time een brasem aan een snowman (20 + 15)
hangen.

2 Jaar geleden overdag een unieke kans op 80 cm kraakhelder water en zandbodem. School karpers zwemt voorbij. Snowman (20+15). Binnen 10 minuten 2 kleine, <20 pond, spiegels op de kant. Van die uitzet spiegels met kleine koppies en kleine bekkies.

De PB aligner zou voor een goede inhaking moeten zorgen. Auteur van het artikel beweert dat een agressieve inhaking erg belangrijk is. Geef hem geen ongelijk. Hoe goed is dan de aligner als er een hele dag niks geprikt wordt en het aas toch echt naar binnen wordt gezogen? Ligt dat aan de snowman?

Gaat het hier nou om de kansloze snowman of doet een rig vaak niet wat we willen, misschien omdat de karper een heel handig en gevoelig bekkie heeft?
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

13-12-2010 21:42

Dave een haak die niet naar binnen gaat kan ook niet prikken. De Aligner van PB is effectief gezien niets meer of minder dan een voorgevormd stuk krimpkous. Het enige verschil is dat het iedere keer exact de juiste vorm geeft en makkelijker is in gebruik.

groet,

Daniël Jawadnya
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-12-2010 21:56

Daniel,
laten we nou eens uitgaan van duizend vissen, is best veul.
Maar niet in combinatie met die onderlijn en ook nog met een pop up.

Lijkt mij stug dat er 1 op 20 gevangen worden met een pop up montage die in beweging en ruimte weer verkracht word door allerlei beweging en vrijheid beperkende toevoegingen zoals in de verschillende filmpies getoond worden.

De aligner is inderdaad gemakkelijk in gebruik, voor de karper welteverstaan.
Hij of zij kan er immers al behoorlijk mee jongleren.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

13-12-2010 21:58

Welke pop-up bedoel je Henk. Dat van die aantallen klopt overigens maar vond ik achteraf toch niet relevant daarom weggehaald.

groet
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-12-2010 22:05

Moet natuurlijk de snowman zijn i.p.v. pop up.
En dan doel ik op beide filmpjes, de één en twee.
Groet'n Henk..

still growing Old.