Peppies & cracks


Peppies & cracks?

Onzin
23
37%
Belachelijk
39
63%
 
Totaal aantal stemmen: 62
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

18-01-2011 21:16

Kees Kornelis, :lol:

Dat schipperen kunnen we het beste aan jou overlaten.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-01-2011 18:35

Kokkie of peppie, jullie kletsen allemaaal uit je nekkie.
Ik heb heerlijk gelachen om dit topic.

Klaas je bent scherp, i love you.

Ik vind wel dat er peppie's en cracks zijn, maar die zijn er toch ook in andere hobby's.
De peppie vind ik iemand die door domme keuze's geen reet vangt, met mooi weer vist, troep achterlaat, ed.
Een crack iemand die 24/7 aan vissen denkt en respect heeft voor de natuur en op zijn minst 3 nachten in de maand vist, en uiteraard goed vangt op moeilijk water.
Maar dat zegt niets over de sociale vaardigheden van de persoon in kwestie, een peppie kan eeg geweldige kerel zijn en een crack een lul in een clownspak met een wit mutsje en een rood bolletje erop.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

25-03-2012 12:58

idd en beleven op ieder zijn eigen manier maar laat de rommel niet achter ,dan ben je als snel een creck en met wat leeftijd en verstand komt dan die crack ook nog misschien wel om de hoek kijken.

keesje de crekkie (kon niet kiezen peppie of kokkie).
maar laat de natuur wel netjes achter.
ik haat het om in de rommel van een ander te moeten zitten.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-03-2012 20:14

Peppie's en kokkie"s en cracks, watersporters, homo's, naaktlopers, naaktlopende homo's, kanoënde snoekers,trollers, padvinders,zeilers, motorboten, waterskieërs, broodvissers, politie, stropers, boa's en alles wat mij kan hinderen LAAT MIJ MET RUST !!!!!

De karper doet het al jaren.

mvg Blankie boy.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-03-2012 21:47

Jeroen Neef.
Klaas je bent scherp, i love you.


Gatverdamme zeg laten we het hier netjes houden (( mannen )) :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

26-03-2012 13:43

een crack doet er alles aan om mooie vissen te vangen voor zijn of haar eigen plezier en laat de rest maar lullen

een peppie die doet alles om aanzien te krijgen te herkennen vaak aan zijn praat over wat hij heeft gevangen en welke nieuwe spullen van dure merken hij er die maand weer bij heeft gekocht .

een peppie zal ook nooit anders vissen dan de rest van de kudde simpelweg omdat hij altijd die ene visser die beter vangt imiteert .
nooit zijn vraagtekens hoeft te zetten bij een bepaalde keuze van aas , stek of een rig simpelweg omdat hij alleen maar kijkt naar de in het verleden behaalde resultaten van anderen.
zijn instelling is het vangt dus ik vis er mee , waarom het vangt maakt hem niks uit en hij zal dus ook nooit uitvinden hoe een bepaald systeem of aas geperfectioneerd kan worden door er een eigen twist aan te durven geven.

een crack vangt veel of gaat hard op zijn bek bekijkt het probleem en probeert er een oplossing voor te vinden .

een crack gaat met vertrouwen in zijn eigen technieken naar het water vangt een mooie vis en valt tevreden in slaap snachts.

een peppie daarintegen heeft zijn facebook status aangepast bij het vangen , een tweet gestuurd zijn fotos overal nog gepost soms nog aan de waterkant voor hij met een tevreden gevoel in slaap kan vallen ( iemand zou maar eens vergeten dat HIJ de man is )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-03-2012 19:11

Een "crack" is iemand die heel erg bedreven is in zijn sport. De sport is om karpers te vangen.
Een "peppie" wordt eigenlijk, als ik de reacties een beetje terug lees, omschreven als een aso en een persoon die geen respect heeft voor dier en natuur.

De stelling luidt nu, kan een "crack" ook een "peppie" zijn?

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Anes Kadic
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-07-2007 03:58
Locatie: Twente
Contacteer:

26-03-2012 20:47

Interessant topic.
Peppies en cracks onderscheiden zich ( in mijn ogen ) van elkaar door de manier van omgang met viswater en vissen.
Een crack is in mijn ogen iemand die zn zaakjes prima voor elkaar heeft, en dan bedoel ik niet dure materiaaltjes etc. maar iemand die de mat al klaar heeft liggen, een flesje water ernaast, vuilniszakje in de tent etc.
Peppies daar in tegen, hebben geen mat, al helemaal geen flesje water, en een vuilniszak lijken ze alleen te kennen bij mama thuis in de pedaalemmer.
Een ware pep is mijn ogen ook te herkennen als iemand met weinig respect voor natuur. Stekken creeren op plaatsen waar dit geheel niet nodig is, takken afbreken zodat deze hem niet in de weg staan etc etc.
Ik sprak laatst een een vogelliefhebber aan de waterkant en deze meneer wist mij ontzettend te inspireren met enkele woorden.
'Wij als gebruikers zouden met de natuur mee moeten leven in plaats van andersom, helaas is het tegenwoordig steeds vaker andersom.'
Daarnaast typeren veel mensen een ware crack ook als iemand die zn visjes vangt en deze vaak van formaat zijn.
In mijn ogen zijn dit karpervissers die de puzzel weten op te lossen door middel van sterk denkwerk.
Voor mij dus geen cracks, maar slimme breinen! :wink:

mvg,

Anes Kadic
Vissen begint daar waar het verlangen naar gewicht ophoudt, en het een worden met je passie je drijfveer is
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-03-2012 11:42

Oei oei oei .....

Iemand die niet nadenkt over zijn visserij is een peppie, iemand die er wel over nadenkt is een crack?

Wil diegene, die echt iets anders doet dan de rest ..... zich hier melden? Graag met uitleg wat jij dan anders doet dan anderen en niet gekopieerd is? ---> Dacht ik al, we zijn allemaal peppies :-).
Ik koop mijn knikkers ook bij Jacco, dus Peppie.
Ik vang ook wel eens slechts 1 vis op een betaalwater, dus Peppie.
Ik kopieer anderen graag, de succesvollen dan, dus Peppie.

Hm, niet goed voor mijn zelfbewustzijn dit ..... jammer.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Anes Kadic
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-07-2007 03:58
Locatie: Twente
Contacteer:

27-03-2012 12:08

Marc,
als je bericht naar mij toe is gericht, zou ik je adviseren nogmaals te lezen.
Vooral de laatste regel!

Anes Kadic schreef:Daarnaast typeren veel mensen een ware crack ook als iemand die zn visjes vangt en deze vaak van formaat zijn.
In mijn ogen zijn dit karpervissers die de puzzel weten op te lossen door middel van sterk denkwerk.
Voor mij dus geen cracks, maar slimme breinen!


:wink:

mvg,

Anes Kadic
Vissen begint daar waar het verlangen naar gewicht ophoudt, en het een worden met je passie je drijfveer is
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-03-2012 12:58

Anes,

Nope, niet tegen jou specifiek ..... dan had ik er wel @Anes bijgezet. Mijn opmerking is een statement in het algemeen, voor de mensen die denken revolutionair bezig te zijn en de anderen maar copycats vinden.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

27-03-2012 15:39

Peppies bestaan niet cracks wel.De jongere generatie denkt vaak heel anders over vissen dan wij ouwe lullen.Kopieren doen we allemaal want alle huidige vis vormen komen uit een bladje die wij ook gelezen hebben en over genomenen hebben.Alleen passen wij deze anders in onze visserij toe.

Cracks zijn voor mij mensen die 24/7 met hun visserij bezig zijn en ook de regels proberen te ontlopen om hun vis te vangen.

Ook de zogenaamde cracks laten teringzooi achter om hier nou gelijk het woord peppie aan te verbinden gaat mij wat ver.

Het woord peppie komt van de zogenaamde cracks af want iedereen die het anders doet als hun zijn stumperds dus peppies.

Mensen die overlast bezorgen door troep of geluids overlast zijn geen peppies maar aso's.Die heb je overal dus onze visserij is hier geen uitzondering in.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

27-03-2012 17:17

Even een antwoord op het kopen van boilie's, er is niks mis mee ik doe het ook maar draai ook mijn eigen aas en het gevoel dat je met een eigen gemaakt aas vangt is toch iets anders dan met een gekochte knikker. Dat zelfde geld ook voor onderlijnen en voor meer dingen.
Als het enkel maar in het scoren zit dan is je visserij wel erg uitgekleed.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-03-2012 17:33

Da's mooi, ik hou van naakt :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

28-03-2012 07:50

Een crack is iemand die altijd voluit vist en weet waar die mee bezig is aan de waterkant.
Een peppie is een klungelaar.
ik heb hele grote cracks wel eens behoorlijk de peppie uit zien hangen!(zeer vermakelijk als er publiek bij staat!)
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-03-2012 08:23

een crack heeft geen tijd om actief te zijn op dit board... Een peppie alle.... :lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-03-2012 08:36

Cracks, personen die cocaïne gebruiken verder kom ik niet ga je lekker:lol:


Peppies,

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2012 09:10

Haha, verslaafden gebruiken crack. Maar ja, degene die via hun schrijfsels ons wereldje bereiken worden vaak als uitblinker (=crack) gezien in de karpervangstkunde. In de alledaagse werkelijkheid wordt je dan nog wel eens verrast door onkunde. En zo ingewikkeld is ons tijdverdrijf nu ook weer niet. Hetgeen betekent dat communicatievaardigheid niet noodzakelijk evenredig is aan visvaardigheid. Overigens is jezelf als crack zien een eigenschap van een peppie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-03-2012 09:36

Kees Ouwehand schreef:Overigens is jezelf als crack zien een eigenschap van een peppie.


:lol: 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Dave van Haaren
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2012 23:39
Locatie: schiedam
Contacteer:

28-03-2012 10:44

Voor alle peppy,s en cracks >www.spiegelkarper.hyves.nl als je hyves heb dan



Vissen is genieten de mooie natuur mooie vissen en het respect naar elkaar
Onmogelijk heden op het kruispunt van mijn magnifieke onmogelijkheden..
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-04-2012 22:23

mark berk schreef:Peppie: kale kop, neus vol met amfetamine(pep) en heel de nacht 'hakken' ..

Crack: cocaïne die gekookt is, word meestal gerookt in een pijp met as..

Wat mij betreft zaken die we aan de waterkant wel kunnen missen. :wink:




Kan ik me niet in vinden.Ik doe zelf ook al te graag aan hakken en ben vrij kaal.En er heeft nog nooit iemand last van mij gehad.Even wat minder op uiterlijk af gaan graag,
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

02-04-2012 10:38

laat mij maar de kokkie blijven
:)
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

02-04-2012 12:22

In mijn ogen zijn cracks de vissers die het 'gewoon' in de vingers hebben. Die snappen zelf dat ze de (juiste) rig net even een metertje verder moeten leggen om het verschil te maken. het gaat erom dat ze met dezelfde hoeveelheid moeite net even verder komen dan de rest. Dankzij hun eigen inzichten dus en niet persé omdat ze er gewoon meer voor doen. Of ze vervolgens de extra moeite ook daadwerkelijk nemen staat er wat mij betreft volledig los van.

Peppies zijn in mijn ogen mensen die zich met een hengel aan de waterkant zijn, maar die eigenlijk niet echt aan het vissen zijn, of nauwelijks weten waar ze mee bezig zijn/totaal niet snappen. Slip dicht en maar sleuren, 'owjee alweer een losschieter' en als ze wat vangen: 'wat een k*tput is dit, ze hebben hier allemaal kapotte bekken'. Rommel maken, lawaai, geen oog voor natuur en omgeving. resulteert meestal in collectieve maatregelen die het ook voor de echte vissers verpesten.

Dan heb je er nog een heeeeele grote groep tussenin zitten. De vissers die serieus met hun hobby bezig zijn, die een beetje nadenken over wat ze aan het doen zijn en waarschijnlijk ook wel een beetje meegaan in ontwikkelingen en trends, geregeld een visje vangen, maar toch 'meehobbelen' met de massa. Waarschijnlijke dezelfde mensen die net zoals ik dagelijks allerlei fora volkrabbelen :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-04-2012 13:03

Ben benieuwt of men ook voorbeelden (namen) heeft van zogenaamde peppies & crackies? :lol:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-04-2012 17:09

PJ zullen we bij jou beginnen :wink: