systeem probleem


Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

06-12-2010 16:13

hallo weet iemand een goed systeem die overal werkt en de de spullen die je daarvoor nodig heb en mischien goede of slechte ervaringen alvast bedankt
K. van den Herik

06-12-2010 16:17

ik had hier nog 1 fles niksovitski staan.
2 druppels in 25 kilo aas en ik ving altijd, overal op elke manier elk gewenste vissoort in alle gewenste afmetingen.

Je snapt dat ik er zuinig op was. Helaas is de fles gebroken, nu ben ik weer veroordeeld tot het uitproberen en op mijn bek gaan, totdat ik weer het ultieme heb gevonden.

Moraal: bestaat niet, gelukkig maar anders was er geen ruk aan
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

06-12-2010 16:48

Hij is 12 :D . Snappen doet ie jouw soort van antwoorden nog niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-12-2010 17:33

Daar hoef je geen 12 voor te zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-12-2010 18:22

whahahaha :lol:

on topic.

ik zou gewoon met een standaard systeem vissen...

vast lood of safety clip.

aanpassen van de lengte van je rig of de lengte van je hair helpt ook wel als je op verschillende bodemsoorten vist en met verschillende maten aas /haak.

verder veel vissen,veel lezen,veel praten met ervaren vissers. (tot je het spuugzat bent)

dan kom je er wel.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

06-12-2010 18:51

Dat ligt aan dhr. Otte :D
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

06-12-2010 21:30

een fles wiskie denk ik maar kan ook iet van sterke drank zij :)
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

06-12-2010 22:06

gewoon op het forum beetje surven en je komt zat systemen tegen .
Hou het simpel met safety clips. Daar moet het wel mee lukken, maar zorg wel dat je systeem VISVEILIG blijft.

mvg.franske
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-12-2010 22:17

Klaas,

nu snap ik hoe jij aan zoveel berichten komt in die paar jaar.... :roll:
Maar, goed de tijd dat jij 12 was is in ieder geval een stuk langer terug in de tijd dan voor jou.... :oops: :D

Maar goed, wellicht kan je deze topic beter verplaatsen naar de beginnershoek.

Om deze jongen toch nog iets op weg te helpen richt ik mij ook tot hem: In tegenstelling tot Klaas, ben ik van mening dat er er wel een systeem iis dat gewoon overal werkt. Zij het dat het niet op ieder water even veel vis op de kant brengt, maar het werkt wel! De rig hype is iets wat een 12 jarige sowieso niet kan betalen, laat staan begrijpen en ik zou mij dan ook primair concentreren het gebruik van een basis lood en onderlijn.

Dus, gebruik een standaard inline of safety wartellood montage. Daarbij een basis onderlijn van gevlochten onderlijn materiaal geknoopt knotless knot style. Ga pas later je onderlijnen uitbreiden. De info en plaatsjes van onderlijnen zijn online gemakkelijk te vinden.

Probeer om je succes te verhogen je haak te voorzien van zelfgemaakte PVA zakjes (die tubes met netkous pva)> even leren knopen, maar daarna weet jij zeker dat je rig goed op de bodem komt en er een beetje voer bij ligt wat wel zo attractief is. Ga eens lekker kijken en lezen. Gebruik Youtube om karperfilmpjes van rigs e.d. zelf te leren maken. Begrijpen waarom je welke rigsoort en onderlijn waar gebruikt komt vanzelf.

Kijk o.a. hier eens: http://www.carpmates.be/webpaginas/knop ... d_rigs.htm

Meer complexe rigs
http://www.carpfeeling.com/Content.aspx?ContentID=257

http://www.korda.co.uk/rigz/

De spullen die je nodig heb
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
K. van den Herik

07-12-2010 08:27

flikker toch op man, toen ik 5 was had ik na een uur vissen dat er niet zoiets als het beste bestaat, gelukkig maar anders was er helemaal geen ene reet aan, aan het vissen.

En hoe moet ik nou weten of iemand 12 is, wat boeit me dat ook verder eigenlijk? Niks.

Verder... ken ook hier uw klassiekers... Ken nog een aardig artikeltje van Jan Schreiner. Uit van vechtstoel tot scharhaak meen ik of anders ruisend riet ofzo.

En Jordy, ik kom zoveel nonsense tegen waarop ik wel wil reageren maar toch maar niet doe, dat ik makkelijk zou kunnen verdubbelen.

Het enige juiste antwoord in deze is: koop een boek.

O ja help hem ook ff aan een gehakt molen om zijn 20 kilo bollen te rollen

De discussie zou kunnen zijn welke het meest geschikt is. toedeloe he
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-12-2010 08:39

Een boek

Ja, een allesvangend systeem..

Neeeheeeh.. Een boek..

Twee gehaktmolens voor 20 kg boilies te rollen..

Nee. Een boek..

Want van boeken krijg je nooit genoeg..





heb je nog wat te doen ook van de winter..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

07-12-2010 11:22

K. van den Herik schreef:En hoe moet ik nou weten of iemand 12 is, wat boeit me dat ook verder eigenlijk? Niks.


Misschien door eerst eens te lezen voordat je blind begint te typen. Staat gewoon onder zijn avatar.
Als het je allemaal niets boeit, reageer dan gewoon niet en laat dat aan de mensen die het wel boeit.

Wat ben jij een opgefokt kereltje zeg....

Bewijs de mensheid eens een dienst en doe je eigen avatar iets vaker eer aan....
K. van den Herik

07-12-2010 11:26

btw:

verder reageer ik op de inhoud en boeit het me niet wie iets schrijft. Zouden er meer moeten doen.

nog steeds modern:

Afbeelding

Afbeelding

en Jeroen,

Laat ik dat nu eens lekker zelf uitmaken? Verder zie eerste regel: inhoud aub
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

07-12-2010 11:30

Je reactie was inderdaad lekker inhoudelijk, net als de overige 90 procent van je posts.
Het lijkt wel of je er altijd op uit bent om mensen af te fikken of te denigreren en het vervolgens weer goed te praten met een quasi politiek correct antwoord.

Eerst dacht ik dat het aan mij lag maar na het teruglezen van een aantal topics weet ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Misschien nog wat stof voor je om over na te denken.
K. van den Herik

07-12-2010 11:51

Jeroen,

Als je denkt wordt alles een stuk makkelijker, alles uitkauwen is ook gemakkelijk. Als je pech hebt moet je een half leven op voorgekauwd voedsel leven tot die tijd kan je je brokken zelf kiezen, kauwen en verteren of zoiets.

Maar hierbij nodig ik je uit om mij op basis van argumenten aan te tonen dat ik ooit ergens naast zit. Suc6.

Als ik hier op deze wereld ben om vrienden te maken had ik me wel sinterklaas laten noemen trouwens.

En dit geval ga ik ervan uit dat ik er naast zit dus dat het ideale bestaat. Graag verneem ik van u. Hoe en wat en waarom.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

07-12-2010 12:03

Wederom een hoop bla, bla, weinig relevante argumenten en weer probeer je alles op jouw eigen quasi volwassen manier te relativeren, precies zoals ik eerder al zei.

Of je er naast zit of niet doet helemaal niet terzake. Het gaat erom op welke manier jij je boodschap brengt. Hoe je reageert op andere mensen. Zit je hier dan alleen op het forum om mensen af te zeiken en jezelf zo ongelofelijk onterecht op te hemelen? We zijn hier toch om elkaars mening aan te horen en hier op een normale manier op te reageren. Je zegt dat je je geen Sinterklaas laat noemen maar doet je wel voor als een heilige die alles weet en er nooit naast zit. Meng je nou eens op een normale manier in een topic, dan zal je zelf ook wat andere reacties krijgen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-12-2010 12:06

- Het privilege van voorkauwen is alleen toegekend aan baby's
- Iedere situatie een eigen interpretatie

Het mooie van internet is tegelijk ook het manco. Je ziet niet wie er achter de monitor zit. Zijn zoveel oude mannetjes die zich voordoen als veel jonger. Derhalve pleit ook ik altijd voor reactie op inhoud. En als je voor de zoveelste keer zo'n topic geopend ziet worden dan kun je de eerste paar keer nog wel vriendelijk verwijzen naar inhoud verder op het forum. Huisregels niet goed gelezen is niet mijn manco ;)



En kom (op het puntje leeftijd) niet met:

Je ziet het aan het taalgebruik, want ook volwassenen (als je het zo mag noemen) maken er vaak een potje van.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

07-12-2010 12:19

Jeroen,

hallo weet iemand een goed systeem die overal werkt en de de spullen die je daarvoor nodig heb en mischien goede of slechte ervaringen alvast bedankt


ik vroeg aan jou 1 argument, de mijne is bekend:

bestaat niet, gelukkig maar anders is er geen ruk meer aan.

Dom van mij ik gaf een voorbeeldje, vrij naar JS. Maar ja dat is uit boeken enzo
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

07-12-2010 12:31

@ Klaas: ouwe viespeuk :lol:

on topic: boudewijn, koop een (goedkoop) klosje soepele onderlijn, zakje haakjes maat 6. Maak een hair en knoop deze dmv. "knotless knot" (zie elders op dit forum, bij rigs oa.) aan je haak. Moet je alleen even nadenken over je lood systeem. Modder- loodclip, hard in-line. Belangrijk idd. is dat je systeem veilig is. Mocht er wat mis gaan (vis in de takken) is het de bedoeling dat de vis alleen met een onderlijn rondzwemt. Kijk is bij de firma PB. bijv. voor vis-veilige systemen. O ja, de meeste soepele onderlijnen kun je het beste verzwaren met een loodje of kneedlood ivm. met het 'drijven' van de onderlijn. groet.
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

07-12-2010 16:17

volgens mij was dit topic bedoelt om hem te helpen :wink:

ik zou zo zeggen begin gewoon lekker simpel op een 'makkelijker' water
gewoon wat dingen uitproberen en kwa rigs enzo staat er genoeg op het internet wat je kunt proberen
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-12-2010 17:33

Ik heb ooit eens heel aardig artikel gelezen. Dit had betrekking over Digivissers en dat was erg aangenaam en vermakelijk. Zo waar gewoon!

Op een forum probeer ik mij zoveel mogelijk binnen de grenzen van het redelijke te begeven. Ik zal dus ook niet zo snel oordelen over personen of iemand trachten belachelijk te maken of anders. Berichten posten die geen inhoud hebben of anderen minachten. Kennelijk is dit niet voor een ieder zo en dat is ieders goed recht. Een forum kun je, met inachtneming van de geldende regels van het board schrijven wat je wilt.

Maar volgens mij zou iets over de inhoudelijk toegevoegde waarde van een post wel iets minder ruimte kunnen komen. Een duimpje omhoog of omlaag: Dit bericht vind ik ''Duimpje omhoog/duimpje omlaag''


Nu richt ik mij toch maar even persoonlijk tot Klaas. De tijd waarin je kennelijk nog meer berichten wilt plaatsen, zou bij advies voortaan beter gebruikt kunnen worden om zelf eens een goed boek te lezen of nog beter GA VISSEN, daar word je rustig van. Jezelf kennelijk dusdanig druk maken over zaken waardoor je er niet op wenst te reageren zegt toch wel wat :lol: Danwel dat je het board als een zeer informatieve bron van informatie beschouwd, of een uitlaatplaats van persoonlijke frustraties en andere onzin vind. Op wat bij jou van toepassing is laat ik in het midden. Dat er binnen de 4500nogwat berichten zeker informatie bij zijn die hout snijd zal vast ook wel natuurlijk! Overigens staat de leeftijd zoals gezegd gewoon in beeld en is echt wel iets wat je kun zien, zo niet gezien hebt. De gebeten hond spelen of zelf tegenspraak krijgen wordt kennelijk als vervelend beschouwd!. Als u dezelfde K. van H. bent als degene die uitkomende voor de KSN brieven opstelt en een bepaalde rol vervuld(e) voor de KSN, dan neem ik de reacties verder als zeer kwalijk aan! Is het niet de KSN die de jeugd wilt helpen, de jeugd wilt informeren? Als u daadwerkelijk deze K. van H bent, dan zou je jezelf ernstig zou moeten generen, omdat de relatie tussen jou en de KSN beschouwd mag worden als betrouwbaar en hulpverlenende taak tbv de karpervisserij. Bent u dit niet, dan verwijder ik dit kortstondige betoog!

Jouw vermelding over de gehaktmolen en de relevantie in relatie tot het oorspronkelijke bericht zal mij wel boven mijn niveau gaan.....want ik snap het in ieder geval niet. Ik bemerk aan mijzelf dat mij nu op een pad aan het begeven ben waar ik mijzelf eigenlijk niet wil bevinden. Dus ik ga weer terug naar waarvoor ik mijzelf af en toe hier begeef. Informatiewaarde en informatievoorziening.


Lees de inhoud van een bericht zoals jij doet, maar reflecteer dan eens terug op terug je eigen berichten. Het boeit anderen wellicht wel wat je schrijft.... Men van het board zou hier eens iets aan moeten doen! Want online vanachter een pc mede boarders in de haren vliegen is zo gemakkelijk....

Nu graag terug naar de daadwerkelijke vraag van de jongen!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-12-2010 18:40

Wat doen we weer kleinzielig en lichtgeraakt zeg!

Als je iemand in zijn waarde wens te laten moet je dat bij KvdH ook doen. Ik vind zijn cryptische posting vaak wel amusant en er zit bovendien nog redelijk vaak een kern van waarheid in. Als je daar niet mee overweg kan ligt dat niet per definitie aan de schrijver, eerder de lezer.

Wat Klaas al lang had gezien en jullie niet is dat de topicstarter al tig topics had geopend met vragen die hij beantwoord had kunnen krijgen door domweg wat te lezen.

Hier, of in een boek!.

Rest my case. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

07-12-2010 19:18

K. was ook zeker niet de enige die de vele topics die hij opende irritant vond. De search knop biedt ook al HEUL veel info, maar die is blijkbaar voor nieuwkomers moeilijk te vinden.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
K. van den Herik

07-12-2010 19:24

geachte Jordy,

Nogmaals graag 1 argument. Dat artikel? Op internet gelezen? Digitaal?

Vis meer dan jou dat weet ik wel zeker, zeker met meer plezier whoaaaaa

Bijk het verder lekker, " jij de zelfde bent dan."

Ja dat ben ik, mag ik dan noooooit meer wat zeggen? Dream on baby

Nog een halfslachtige poging dan: geef dat 1 reden waarom HET best en altijd vangend systeem bestaat, en licht een tipje van die sluier op.

Met altijd willen lerende groet,

Moi


Laat maar trouwens


PS, Boudewijn,

Trek het je niet aan hoor.
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

07-12-2010 19:26

Volgens mij is het forum er voor om je vragen te stellen.
Soms krijg je wel eens een antwoord wat je niet zo leuk zal vinden.
Hoort er ook bij.

Maar om T.s. antwoord te geven: hou het simpel is mijn idee.
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com