Stelling: Het vangen van karper berust veelal op een toeval.


Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

27-11-2010 09:52

Tijdens waarnemingen in mijn vijver valt het op dat nieuw aas altijd een aantal keren snel uitgespuugd word dit in tegenstelling tot het vertrouwde wat ze krijgen. De nieuwe smaak boilie (geen haak) wordt even voorzichtig voor in de bek genomen en dan al snel weer uitgespuugd Dat het aas zeker bij instant vissen dus voor in de bek blijft waarna het uitgespuugd wordt zonder te kunnen haken werd door de beelden bevestigd


Zijn de beelden gemaakt tijdens een instant sessie met aas onbekend was voor de vissen?

Lijkt me dat er degelijk voorgevoerd is en gevist met hetzelfde aas.

Ik vraag me af of de pop up dezelfde smaak heeft als de zinker. Mijn vermoeden is dat ze de pop up niet moeten omdat deze een afwijkend signaal afgeeft. Ingrediënten en kleur wijken af.
Misschien een optie om een verzwaarde pop up te gebruiken. Dus niet erboven op maar ertegen aan zoals 2 zinkers. Als ze dan de pop up wegduwen.....
Of een zinker drijvend maken en op een zinker zetten net als een snowman.

Mogelijkheden zat voordat we conclusies kunnen trekken. En die gaan dan weer waarschijnlijk op voor dat ene moment.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-11-2010 12:54

Hoi Marc,

Inderdaad kan zeker ook en zijn. Maar ja om met de woorden van Johan te spreken elk voordeel heeft zijn nadeel, dat probeerde ik aan te geven met mijn opmerking.

Dat bedrijven veel geld investeren op het gebied van innovatie en hier neergesabeld worden door sommige hier (ben niet persoonlijk)zonder enige kennis van zaken te hebben over het onderwerp vind ik opvallend. We vergeten weleens dat het voor die bedrijven vaak knokken is om het hoofd goed boven water te houden.

Ben erg benieuwd of het systeem zoals zij het uitgewerkt hebben in de praktijk ook zo voldoet. Dan kunnen we ze al dan niet de hemel of de hel in prijzen. Weet van nabij dat ze er heel veel tijd ingestopt hebben. Van mij mogen net als een ieder die zich met innovatie bezighoud een toppertje hebben om met de woorden van Koen te spreken.

Dave,
Meen dat de opnames in het buitenland gemaakt zijn. Een uitgebreide voercampagne lijkt me dan ook wat lastig. Tips hun richting uit waar ze mogelijk iets mee kunnen doen lijkt me een goede zaak.

Door beelden stil te zetten kregen we nog wat meer inzicht wat zich op die plek werkelijk afspeelden. Voedselopname gebeurd zo snel dat je er eigenlijk versnelde opname van moet maken die je later op de gewone snelheid weer afdraait. Maar ja een dergelijke camera is haast niet te betalen.

Groet,
Peter

Oja, ben weer nuchter :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-11-2010 13:25

Peter,

Als ze echt een toppertje hebben dan ben ik de eerste die ze prijst. Als ze echter door enorme innovatie en inzet een probleem oplossen dat er eigenlijk niet was en daar veel (soms belachelijk veel) geld voor durven vragen dan ben ik ook meer dan bereid mijn visie daar op te geven.
Nogmaals als we het hebben over de beelden die hier l eerder besproken zijn en waar Daniel ook hier op gereageerd heeft dan zijn ze denk ik een oplossing aan het verzinnen voor een specifiek probleem op een specifiek water met de verkeerde uitgangspunten. Als ze deze oplossing de wereld in trappen en dat zelf een toppertje vinden, be my guest!

Krimpkous vind ik nog wel een van de mooiste voorbeelden dat de commercie de mannen blind heeft gemaakt. Is gewoon standaard krimpkous die tegen zeg 0,35 de mtr wordt verkocht. De mannen knippen er een paar stukkies van doen er een mooi zakkie om en presto je betaald ca. 5 - 6 euro voor 20cm? Dat is gewoon geld klopperij in mijn ogen. 99% van de toppertjes zijn alleen maar bedoeld om ons meer geld uit de knip te slaan en niet voor betere vangsten, veiliger vissen etc.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

27-11-2010 15:21

blij dat ik zijn vijand ben, gekkigheid.

Zoals zovaak is het niet eens de boodschap maar de wijze waarop gebracht.
1 Van de taken van gesponsorde vissers, vind ik het uitdragen van zo veilig mogelijk vissen.

Hoe minder blabla zo;'n gesponsorde vriend heeft hoe eerder dat men aan neemt dat iets werkt.

Geldt bijvoorbeeld ook voor "de bladen" plaatsen ze nachtfoto's of een lul met 2 25 kilo plus karpers op zxijn arm.

Het enige toeval is het geel blauwe balletje welke je tegen de muur gooit, waarna de telefoon bij de overburen gaat.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-11-2010 18:17

Marc Schrikkema schreef:
Krimpkous vind ik nog wel een van de mooiste voorbeelden dat de commercie de mannen blind heeft gemaakt. Is gewoon standaard krimpkous die tegen zeg 0,35 de mtr wordt verkocht. De mannen knippen er een paar stukkies van doen er een mooi zakkie om en presto je betaald ca. 5 - 6 euro voor 20cm? Dat is gewoon geld klopperij in mijn ogen. 99% van de toppertjes zijn alleen maar bedoeld om ons meer geld uit de knip te slaan en niet voor betere vangsten, veiliger vissen etc.



Sorry Marc,

Uit je reactie kan ik geen andere conclusie trekken dan dat je een totaal verkeerde voorstelling van zaken geeft. Heeft voor mij geen zin hier verder op in te gaan nu je dergelijke misplaatste opmerkingen maakt.

Groet,
Peter
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

27-11-2010 19:14

Hoezo PJ kan Marc niet rekenen?
En jammer voor jouw dat je geen vis vangt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar hoe ouder je word de te wijzer??????????????
Hopenlijk geen richting aanwijzer.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-11-2010 19:38

Wow,

Jammer hoor dat je niet meer reageerd Peter.
vanaf nu dan maar /ignore PJ Otte
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

27-11-2010 22:08

Wat betreft prijzen van krimpkous enz, het is net wat de gek er voor betaald.
Niet dat het iets met het onderwerp te maken heeft.
Maar gelijk heb je wel als je het te veel geld vind. Je kunt veel dingen goedkoper aanschaffen of zelf maken.

Op de meeste engelse wateren word nog steeds gevangen met boilies.
In het nieuwe KSN blad staat een bijdrage van Herwin Kwint , die noemt de punten op die er toe doen. Het leek wel of ik het geschreven had precies de zelfde gedachten.

Aas en rigs zijn minder belangrijk als je denkt.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-11-2010 00:04

Jammer dat er zo veel aandacht gaat naar mijn stukje over de krimpkous .... de andere alinea is denk ik op zijn minst wel steekhoudend: Oplossingen verzinnen voor iets wat geen probleem was, het probleem erbij verzinnen (onafhankelijk van de initiele bedoelingen) en vervolgens de oplossing als een niet te missen toppertje omschrijven om maar te verkopen.

Maar goed iedereen leest exact dat wat hij blijkbaar het belangrijkste vind, of de waarheid misschien wel het meest benaderd? 8)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

28-11-2010 09:37

om een brug te maken naar de topic oud versus nieuw

Ik ben blij dat ik ook de opbouw van de karpervisserij heb mee gemaakt, de tijd dat je zelf moest verzinnen hoe een probleem werd opgelost. Wie een indruk wil krijgen zou eens de eerste 20 De Karpers moeten lezen.

Eigenbouw
hengels
steunen
wakers
beetmelders
stoelen
onderlijn materiaal, veelal van bij een schoenemaker, o weet je niet wat dat is?

Marc,

Otte heeft een beetje de neiging niet tegen kritiek te kunnen, wist ik al maar welkom bij de club. Straks kijkt ie hier en ziet ie alleen zichzelf staan. Sommigen worden ook daar geil van btw
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

28-11-2010 12:15

Klaas dat zelf dingetjes maken doe ik nog steeds.
Niet iedereen haalt zijn aas kant en klaar. Zelf nadenken over dingen enz.
Ik zal ook nooit een kant en klare rig kopen zolang ik ze zelf kan maken.
En als andere betere ideeén hebben vind ik dat heel mooi als het bijdraagt aan mijn eigen visserij dus als iets in de handel komt en ik vind het te duur kun je het toch na-apen. Ik kijk al uit naar een toppertje.

Sommige karpervissers zijn heel creatief alleen niet commercieel.
OOK in de visserij geld het zelfde creatieve aanpakken worden soms goed beloond.
K. van den Herik

29-11-2010 07:28

Ben ook creatief in de winkel. een doosje loodjes van de witvis kant kost de helft van eenzelfde doosje met minder aan de karperkant geldt btw ook voor wartels. Dat is geen toeval btw
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

29-11-2010 19:22

Mannen weer even on topic!
Wat vinden jullie i.v.m de vraag van p.j. van het artikel Visuals van Martin Post?

Ben benieuwd!
Ikzelf ga met Martin z'n gedachten gang mee verklaart enig zins ook de beelden van de snowman montage
"wind op de kant is karper op het land"
K. van den Herik

29-11-2010 19:42

toevallig niks
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

29-11-2010 19:45

Wat denkt ie dan?
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

29-11-2010 20:22

Dave
de karperwereld nr 75
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

29-11-2010 20:36

Lees geen karper gerelateerde tijdschriften.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

30-11-2010 17:30

Sorry maar ik koop geen karperbladen meer.
Maar een ding weet ik zeker wat hij ook zegt, ik geef er een andere uitleg aan.

Mensen die dingen zeker weten wantrouw ik zo en zo. Dit is niet persoonlijk bedoeld. Ik vis te lang om te weten dat je de ene dag denkt het door te hebben en de volgende twee weekenden zie je geen piep.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

30-11-2010 17:32

Dave die foto das een aparte voerboot.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

30-11-2010 20:00

http://www.molteni.com Omdat ik al 2 keer complimentjes m.b.t. m'n bootje heb ontvangen.