Old meets New


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-11-2010 17:05

Vrijheid komt met verantwoordelijkheid? Als vroege generatie die meer vrijheid kreeg dan onze ouders werden we waarschijnlijk meer gewezen op onze verantwoordelijkheid?

Mijn levensfilosofie is "Gebruik niet meer als het met minder kan". Dus alles wat ik niet echt nodig heb bij het karperen blijft thuis. Maar is dat "old"?

Old meets new. Chris Yates meets ...?

De karperhengel vervangt het bamboe stokje met tuigje uit de dierenwinkel?

Wat is nu precies de vraag?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

20-11-2010 18:33

ik heb een hekel aan voerboten,schei toch uit man,die kermisatracties op het water,en ja ik veroordeel stiekem iedereen omdat ze een voerboot hebben
das mijn mening,ik zie mezelf echt nooit met zo een ding aan de waterkant,dan is voor mij de charme van het vissen er echt af..............
vreselijke dingen ,ik geloof heus wel dat ze soms een meerwaarde kunnen hebben,maar dan vang ik maar een vis minder ...
pas geleden zag ik nog iemand zijn rigs uitvaren met zo een titanic xxl,20 meter uit de kant ging het bakje met rig om.........een onderhands worpje mischien.....??
ik hou gelijk geen vrienden meer over hier,maar goed geeft niet....,want hoerboten zijn hot....
morgen lekker vissen,met de nadruk op vissen...... :roll:
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

20-11-2010 18:37

De vraag bestaat er uit 2.

Welk beeld heb je van de karpervisser?
Waaraan moet deze voldoen?

Een beeld van de karpervisser heb ik niet. Daarvoor zijn teveel verschillende vissers aan de waterkant. Mogelijk kan je alle vissers opdelen in groepen. Een beeld van bepaalde groepen heb ik ((on)terecht) wel.

Een visser moet nergens aan voldoen. Wie heeft het recht een ander zijn mening op te dringen? Gegrond adviseren gaat wel en komt waarschijnlijk welgemeender over.

Laat mij vissen op mijn manier. Ik vang toch nooit wat.

Lekker de voerboot onder laag overhangende struiken/boomtakken varen. Ook leuk om een duiker in te varen tijdens de winter, zou kunnen maar nooit gedaan. Handig als je tegenwindje kracht 5 hebt en je stek 80 meter uit de kant ligt. Stuitje op de lijn en volgas.
Laatst gewijzigd door dave troost op 20-11-2010 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

20-11-2010 18:41

kicke foto man van je voerboot :D
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

21-11-2010 01:40

Henk ter Maat schreef:Niet het beestje Hilco,
eerder de maatschappij 'in de tijd'.

Wij zijn verslaafd geraakt aan luxe en comfort. Wij zijn amusementsjunkies. Telkens opnieuw wordt de illusie gewekt dat we maar één aankoop verwijderd zijn van het leven dat we echt zouden willen. We geloven in de volgende aankoop zoals we geloven in de volgende kandidaat eerste minister, de volgende relatie of de volgende “laatste” sigaret. Deze hedonisme-valkuil van luxe, mode en frivoliteit werd door Ernest Hemmingway de “festival-theorie van het leven” genoemd, een oppervlakkige en inhouds­loze feel-good en fast-happiness cultuur als psychisch equivalent van de westerse fast-food cultuur. Dat is vragen om een leven vol ontgoochelingen.


Henk,

Wim Kayzer, noemde het zelfbewustzijn ooit een schitterend ongeluk.

Simpel gezegd we zijn slechts verhalenvertellers.

Alweer een doodlopende weg.
valentijn trossel
Berichten: 61
Lid geworden op: 27-05-2010 20:29
Locatie: zandvoort

21-11-2010 22:03

ik ben 15
vis al vanaf mijn 6e.
geen voerboot of rubberboot. gewoon pijlen!
delkims heb ik wel, maar heb ook ultimates gehad, kreeg ik huilbuien van.
ruim altijd mijn troep op, standaard 60 liter vuilniszakken mee.
geen ''banale meetings'' af en toe komt er wel is iemand langs...
heb wel wat snufjes, maar werk ik zelf voor en denk ik goed over na.
geen drie poot. geen ksn camou. wel een een groen trakker fleece pak.

ik zou zeggen Kijk naar je eigen
Steun de KSN en wordt lid!
meer info: http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-11-2010 23:05

Academie van de levenskunst van Dr. G. Bakx? Henk, je wegen zijn ondoorgrondelijk.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

22-11-2010 02:32

Pakjesavond, nog maar twee weken.

Voor Henk, filosofie voor beginners misschien?

Of is het eens een bakker, altijd een bakker?

Hoe je het ook wendt of keert, we zijn en blijven slechts mens, meer zit er helaas niet in.
K. van den Herik

22-11-2010 16:21

ooooow je bent een sukkel als je er geld voor over hebt om een voerboot en dieptemeter aan te schaffen?

Dan ben ik nieuw
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-11-2010 17:21

Jong en oud doe alle lekker je ding. Plezier in je hobby waarbij je oog hebt voor het detail. Steek je hengels rustig richting hemel als je daar wel bij voel. Plezier met of zonder een beetje welvaart een stukje verantwoording als gebruiker van moeder aarde meer is niet belangrijk in mijn beleving.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-11-2010 18:30

Henk ter Maat schreef:Het zo vaak aangeklaagde individualisme in de samenleving is in feite veeleer een vorm van onvolwassenheid. We zijn immers nog niet tot een echte, volwassen vorm van individualisme gekomen, dit wil zeggen tot het inzicht dat wat wij denken en doen (inclusief ons consumptie- en koopgedrag) gevolgen heeft voor alles en iedereen en dat de zorg voor anderen, voor de natuur en voor de aarde, een wezenlijk onderdeel van het eigen geluk is.


ik bemoei me niet graag met een ander zn leven, en heb ook niet graag dat een ander zich met mijn leven bemoeit.

ik ben ook niet koop geil,en laat iedereen in vrede leven,ik zie iedereen als individu en plaats mensen niet graag in een hokje. (old meets new?) iedereen is uniek met unieke eigenschappen.

leuk dat je mij quote met teksten zoals: onvolwassenheid,individualist met een ondertoon dat je niet gelukkig kan zijn blablabla..

verder je kent me niet, weet niks van mij en toch oordelen....

wat maakt jou dat dan ?

naar mijn idee, een generaliserende vingerwijzende ouwe ...

maar ik hoop voor je dat het net zo fijn was voor jou als dat voor mij was.

maar opzich maakt het niet uit,want ook dat zal me een dikke hema worst wezen :wink: :D

xxx
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

22-11-2010 18:56

Roken is overbodig. Pijp, sigaret werd ooit beschouwd als statussymbool.
Computer ook overbodig.
Biertje tijdens het vissen ook overbodig.
Joint tijdens het vissen ook overbodig.
Etc.

Overbodig consumeren zonder je ervan bewust te zijn.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-11-2010 22:03

ik voel me geen van beide, ik ben een individu die zn eigen ding doet en wat een ander er van vindt zal me een worst wezen. :D

Maar dat zei je al Michel,
Ik riep enkel iets over individualisme in het algemeen..niets persoonlijks dus.
Het ligt aan het aangesproken denkpatroon of denkwijze. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-11-2010 23:14

ok,ik bespeurde enkel een bepaalde ondertoon in je bericht richting mijn persoon.

maar dan heb ik dat verkeerd geinterpreteerd.

mijn excuus.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2010 23:40

Hahahahaha Dave,

Alsof vissen een levensbehoefte is?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

23-11-2010 05:15

Denk dat iedereen zijn visserij op wat voor manier dan ook op zijn eigen ouderwetse of hedendaagse manier moet beleven, dan zijn we weer een discussie armer :P
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

23-11-2010 09:24

ik moet toegeven dat ik een aantal jaar geleden ook geheel in camo kleding ging vissen, want dat zag ik zoveel mensen doen, dan! hoorde ik er bij..... , maar ik kwam er snel 8er dat het eigenlijk de grootste onzin is. en Sven, vooral dat gedoe in die parkvijvers is idd niet normaal meer zeg. ze zitten hier in een vijvertje van 30 bij 40m nog met rodpods (want een steun in het gras drukken is lastig, snap ik...) boellies?....en het liefst handen vol..en met heuze karperhengels van minstens 2,5pond. tot een paar jaar geleden viste ik er wel s een uurtje met een pennetje en een licht matchhengeltje, dat was wel aardig, want de grootste karper is denk ik 50/60cm en niet zwaarder dan 3 kilo. en ja, tijden veranderen nu eenmaal, maar dat wil niet zeggen dat je er met een kip zonder kop in mee moet gaan toch? tuurlijk zijn er een hoop dingen die bijdragen aan meer/beter/comfortabeler vangen, maar denk eerst na waarom je iets zou doen en wat voor een meerwaarde het voor jou kan hebben. helaas zullen de meeste mensen die in het vijvertje naast mn huis vissen dit niet lezen, maar al zou het er maar 1 zijn....

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

23-11-2010 09:38

Camo kleding grote onzin? lijkt mij niet, hangt er meer vanaf waar en hoe je vist... het heeft idd weinig zin om in een drukke woonwijk in camo te zitten naast de gettoblaster en de scooters die af en aan rijden. Tevens heb je geen bootje nodig om je hengel 10 mtr. verder te leggen. OP Franse (dun)bezette wateren heeft camo, voerboot, zodiac, draadloze piepers, enz. wel degelijk een meerwaarde (voor mij).
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

23-11-2010 09:58

ik snap dat je met de pen, onder t kantje wel met camo kleding gaat vissen, maar welke meerwaarde heeft die kleding op franse (dun)bezette wateren bij jou dan? niet dat ik het veroordeel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben alleen benieuwd.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

23-11-2010 10:13

Vaak zijn dit soort putten glashelder. Ik heb 't idee/de illusie dat mijn aanwezigheid minder word opgemerkt als ik minder opval ,ja ook als ik 50 mtr verder zit te vissen. Al is het misschien maar een half % winst,alle "winst" is welkom! Ik probeer mijn rigs, lijn enz. zo min mogelijk te laten opvallen. Dit heeft m.i. weinig zin als ik langs de desbetreffende waterkant met witte gympen en een -alle kleuren van de regenboog- trainingspak ga lopen. Met regelmaat komt de vis onder de kant. Als zo'n vis of schooltje vis je op dat moment ziet/merkt of hoort is je kans om 'm te vangen gelijk een stuk minder.
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

23-11-2010 10:15

owkee, op die manier, ja dan snap ik t ja.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

01-12-2010 11:04

Wat dacht je van het minder snel vindbaar zijn voor collega-karpervisserts, politie, vieze ouwe mannen etc? 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-12-2010 14:13

Vanuit het water gezien is een lichtblauw T-shirtje vaak meer camouflerend dan een Advantage Timber Max 4 weet ik het pakkie
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-12-2010 18:04

Alleen vanaf de kant niet. Vissend tussen de bossen of oeverbegroeiing ook niet. Gewoon groen is ook goed. Realtree vind ik persoonlijk gewoon leuk eruit zien. Geen must maar valt wel beter in de omgeving weg dan iemand met een rode, blauwe witte, gele, weet ik welke andere kleur trui.

Voor wat betreft niet opvallen voor de vissen: Beter stokstijf blijven zitten in een spierwit t-shirt dan (te) druk bewegen in Realtree camou, dat weet ik zeker. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-12-2010 19:13

Ach ik kan mij viskleding wel voorstellen. Je gaat ook niet golfen in een voetbal outfit. Dus een camoupakje of groene kleding hoort er gewoon bij. Als je aan het pennen bent, zie ik de meerwaarde er van in. Ver van de kant vissen is het onnodig. Het is gewoon mode voor onze visserij.