Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden... want


Plaats reactie

Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden

Mee eens
60
47%
Mee oneens
48
38%
Moet niet gekker worden
20
16%
 
Totaal aantal stemmen: 128
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-11-2010 23:45

55% is het er dus niet mee eens een meerderheid dus.

Hakkie Takkie niks weg zakkie.
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

16-11-2010 00:36

Wat ik hier wel nog mis en daar hoor ik niemand over. Hoe zit het met de slijmlaag van de vis????? Deze is bedoeld als een soort beschermlaag, Wat gebeurd hiermee als je een vis zakt???? Zal er niet beter op worden denk ik, voor mij dus nog een reden om een vis niet in een zak te stoppen.
Groet Ron




Jaaaaaaa joh,

1. Maak jij ALTIJD, je onthaakmat nat? En zeg geen ja, want jij tilt geen 35 ponds karper op in je schepnet met 1 hand zodat je ff water over je matje kan gooien. Of leg je hem dan eerst ff op de grond? Je zal swinters ook niet elke 30 min je tent uit gaan om je mat te bevochtigen!
2. En je handen?
3. Stroop jij je mouwen op?
4. Zoniet, maak je die nat?
5. Als een grote begint te spartelen, en je laat hem zachtjes tegen je aanvallen zodat je hem rustig op de mat kan leggen, maak je zeker ook eerst je jas/trui/t-shirt/tepels nat?


Begin niet over een slijmlaag van een vis tijdens het zakken. Zware nonsens! Maak jij je zakje goed nat, gebeurd er niks. Maak jij je zakje niet goed nat, doe je dat ook vast met het matje niet

En ik sluit me volledig aan bij Christian Hummelink ze mening. Die zou genoeg zijn om de topic te sluiten. Want een FEIT over het "slechte" van een vis zakken is er niet.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-11-2010 06:35

Er zijn alleen slechte zakken, maar ook hele goede (voor sommigen: "minder slechte"). Tip: Gebruik niet die "dingen" met koord en de opening in de smalle kant, maar die je open kunt ritsen aan de lange kant, zodat je een vis er niet in en uit hoeft te "schudden", maar hem er zo in kunt vlijen, zodat de flanken niet langs de zak schrapen en veel slijm verliezen. Gebruik bij voorkeur ook bewaarzakken met 2 bevestigingspunten en ben je bang dat ie losraakt, bind er dan een touw met drijver aan. Ratten kunnen zelfs je koord doorknagen, houd daar rekening mee!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

16-11-2010 07:42

Lieve lieve karperfluisteraars,

Ik dacht een voorzet in 2 bedrijven te hebben gegeven.

De oplage van het blad Karper zal enkele duizenden zijn. Waarschijnlijk ook gelezen door schrijvers in deze topic. Hoewel gelezen.... het artikel over stress was te moeilijk he...? Kut he? Weinig plaatjes ook. 8 regels en aan de kant gepleurt? Of wilde je het niet weten?
8)
In het artikel noemt de proffessor specifiek dat het netten van een karper aantoonbaar stress veroorzaakt. Dit argument had ik graag van een betrokken karperfluisteraar gehoord.

Voor mij betekent dit dat ik niet altijd zal zakken maar nog steeds een karper zak als ik denk dat dat voor mij meerwaarde heeft.

Feit is er dus blijkbaar wel Martin. :P

Mocht de oplage van Karper slecht 5 zijn, 4 in de winkel en 1 exemplaar van Ronald, biedt ik nederig mijn excuses aan. :oops:



Een hele fijne dag aan allen en zoek het verder fijn uit.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-11-2010 08:23

Karper? Dat glossy blaadje lees ik niet, wel De Karper, van de KSN uiteraard.

Het netten van een karper doet iedereen, en het uit het water halen ook, en laat dat nou net de meest traumatische ervaring zijn voor een vis, zo heb ik altijd geleerd en kan ik me dit nog voorstellen ook. Onthaken in het landingsnet en direct laten zwemmen dan maar, karperknuffelaars? Tenslotte is wegen ook alleen voor het ego, toch? :-?

Overigens, als een professor dit zegt zal het wel waar zijn, toch? Zo zijn er ook profs die zeggen dat het haken van een vis het dier geen pijn doet, en profs die het tegenovergestelde beweren. Kleinigheid hou je toch. (voor de nieuwe generatie: tog).
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 16-11-2010 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

16-11-2010 08:28

Kees,

Als je de argumenten van deze professor afzet tegen de bevindingen van een OVB met het leefnet gebeuren, en daarover verder filosofeert, KAN je een leuke discussie cq uitwisseling van argumenten ( hier had ik om gevraagd btw) gekregen.

Het is nu een hoog:

help ik krijg mijn schoonmoeder niet in de stoel. Stoel? Welke? Die met die polsbandjes
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-11-2010 09:00

Die van mij hoef ik nog niet te helpen, die komt nog overal op haar bezemsteel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

16-11-2010 10:40

Mogen we schoonmoeders wel zakken ? En zo ja voor hoelang ? En waarmee weeg ik dat kreng ??
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-11-2010 10:55

Ben geen abonnee ..... :oops:
Verklaard misschien mijn kont tegen de krib en schijt aan alles
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

16-11-2010 11:53

Ik ook niet Marc,

Toevallig was er 1 met een exemplaar in de tas. eerlijk een abbo gewonnen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-11-2010 16:23

bij welk groepje wil jij horen?


Verbieden hoeven ze van mij niks. Zijn en blijven maar beesten.
Wat betreft zakken van karper: ik heb nooit een bewaarzak bij, nergens voor nodig. Ik heb een flitser op m'n camera. Wil ik foto's van karper bij daglicht, ga ik wel overdag vissen.


Zoals je leest ben ik niet echt voor of tegen Marc, dus ik hoor niet bij een groepje in deze. Ik zak nooit (waarom heb ik al elders in dit topic uit de doeken gedaan), maar kan me best verplaatsen in mensen die wel menen te moeten zakken.
Ik weet het ook allemaal niet...
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-11-2010 01:05

quote = Mart Honen maar kan me best verplaatsen in mensen die wel menen te moeten zakken.[/quote]

leg mij eens uit in welke situatie je MOET zakken :roll:
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

17-11-2010 01:30

Als je het topic gevolgd had, had je gezien dat die vraag al eerder gesteld was.
K. van den Herik

17-11-2010 07:32

Sander,

Ik ken een paar karpers met een naam die ik graag wil vangen. Als de omstandigheden het toelaten en ik vang 1 van die vissen, gaat ie zo hupsakee de zak in en wacht ik op assistentie om wat foto's te maken. Dat mag ook in donker na een uur. Of anders de andere morgen.

Ik ken er een aantal niet, mocht ik er daar 1 van vangen waarvan ik denk hela. Gaat ie ook zo de zak in, geen probleem.

Standaard, zelfontspanner gekkigheid, kan ik niet, ben ik niet sterk genoeg voor, vis alleen neerleggen, stress haast, allemaal kans om een vis meer te beschadigen dan die paar uur in een zak.

Ow heb ook al verschillende keren een fotograaf afgebeld, omdat ik geen goed gevoel had hoe de vis zich gedroeg enzo. Kan het niet verklaren maar dan gaat het beestje zo terug.

Erg ben ik he? Prima jou mening, maar ik ga me nu scheren en ik kan me nog steeds zelf in de ogen kijken en dat is het enige wat ik belangrijk vind.

MVG

klaas
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-11-2010 10:45

Sander,
Leuk dat je me quote, maar blijkbaar heb je m'n post of niet goed gelezen, of niet begrepen. Geeft niks, kan gebeuren. Ik zeg nergens dat je in een bepaalde situatie moet zakken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-11-2010 14:58

sander kunst schreef:
leg mij eens uit in welke situatie je MOET zakken :roll:


Stel je staat op een trein en er komt een tunnel. DAn zou ik toch wel zakken..

Ik kan me helemaal vinden in de argumenten van Klaas en alle pro-zakkers (niet te vergelijken met Prozac-ers ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-11-2010 18:01

Zoals ik al eerder aan gaf IN DEZE TOPPIC.

verandwoord zakken is bij 85 % van de karper vissers vaak ver te zoeken, dus blijft er 15 % over waarbij ik nog iets heb van ok.

K het is waar je zelf de lat legd ,
als jij het idee heb dat een ander een voorbeelt van je kan nemen, zal het toch goed zijn :roll:

ik ben er niet van afhankelijk, van iemand die eventueel een foto van een mooie gevangen vis hoeft te nemen.

quote K -- Ow heb ook al verschillende keren een fotograaf afgebeld, omdat ik geen goed gevoel had hoe de vis zich gedroeg enzo. Kan het niet verklaren maar dan gaat het beestje zo terug.
dus schat je na mijn mening de situatie eerlijk in en neem je het zekere voor het onzekeren in plaats van dat je toch egoistisch de vis in de zak stop.
Zijn er genoeg die hem dus er gewoon in stoppen vandaar dat ik na af weging zeg na de stelling == Van mij mogen ze het netten/zakken van vis verbieden, JA dat mag van mij redenen zie boven aan mijn antwoord :wink:
MVG
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

20-11-2010 12:44

Heb nu in 3,5jr 1x gezakt, voor een periode van 15minuten omdat de batterijen van de cam leeg waren en nieuwe gehaald moeste worden. Van mij mogen ze zakken wel verbieden, snachts wel kunnen drillen maar geen foto kunnen nemen is geen excuus. Elke cam heb zo'n beetje een flitser, zelfs een wegwerpcam. Dus waarom zakken? Statief op ze plek en cam erop en klaar.
geel he
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-11-2010 12:51

En klaar...

Nou, kan nog wel een excuus verzinnen..

Als het zeikt uit de lucht vandaan mag ie bij mij ook eventjes een zak bewonen. Tot het weer droger is. In het schepnet laten is geen optie, je kan er tenslotte nog één vangen. Weegzak zou kunnen, die ik heb.

Maar mijn camera van een paar honderd ga ik niet opofferen om een foto te maken terwijl het ook anders kan. Verantwoord ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

20-11-2010 12:55

Sven van Anrooy schreef:En klaar...

Nou, kan nog wel een excuus verzinnen..

Als het zeikt uit de lucht vandaan mag ie bij mij ook eventjes een zak bewonen. Tot het weer droger is. In het schepnet laten is geen optie, je kan er tenslotte nog één vangen. Weegzak zou kunnen, die ik heb.

Maar mijn camera van een paar honderd ga ik niet opofferen om een foto te maken terwijl het ook anders kan. Verantwoord ;)

Dus als het zeikt van de regen dan ga je zakken? Smelt je camera anders? Statief stukje onder de plu of oval of bivvy whatever, en pats foto. En anders lekker niet gaan vissen als het regent. Erg zwak excuus, zakken omdat het regent.
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-11-2010 13:01

Okeej

Het is verboden!

Wat nu? Denk je echt doordat er een nieuw regeltje in de vergunning staat dat het dan niet meer gebeurd????

Wie gaat mij controleren op het zakken van vissen??

Katapult verboden: Word gewoon gebruikt.
Verboden troep achter te laten: Gebeurd gewoon.
Verboden te nachtvissen: Gebeurd gewoon.
Verboden met tenten vissen: Gebeurd gewoon
3 hengels niet toegestaan: Gebeurd gewoon.
Geen vissen verminken: Gebeurd gewoon.
Verboden open vuur: Gebeurd gewoon.
Geen overlast veroorzaken: Gebeurd gewoon.

Zijn genoeg dingen waar Nederland al mee zit,waar ze geen grip op krijgen.

Dit zijn al een paar punten die wat belangrijker zijn dan een vis zakken met verantwoording.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-11-2010 13:27

Patrick Visser schreef:Dus als het zeikt van de regen dan ga je zakken? Smelt je camera anders? Statief stukje onder de plu of oval of bivvy whatever, en pats foto. En anders lekker niet gaan vissen als het regent. Erg zwak excuus, zakken omdat het regent.


Interpretatiefoutje van jouw kant..

Beetje regen is niet erg. Maar als het hoost dan wacht ik liever eventjes. En of dat een zwak excuus is of misschien wel een goed excuus omdat je in zo'n plensbui meest overhaast met als gevolg dat die camera in de bagger flikkert? Dat bepaal ik voor mezelf wel, heb ik niemand bij nodig.. Ik heb nog nooit een klote-gevoel gehad bij het eventjes zakken van een vis. Mocht dat wel zo zijn dan gaat ie er meteen uit.. Nogmaals, mijn camera smelt niet maar vind het ook doodzonde als ie zeiknat wordt om één of andere reden. Punt..

Heb het dan wel over alleen vissen hè, met tweeën knippen we meteen foto's. Ook al is het donker en regent het.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

20-11-2010 14:05

Sven, hoe doe je dat dan als het keihard regent en je krijgt een run? Laat je de vis dan lekker runne en blijf je onder de plu of ga je dan wel drille in de regen? :roll: :lol:
geel he
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-11-2010 14:14

Jezus ben je nou echt dom ofzo?

Weet je het verschil tussen een camera en mij??

Verdere uitleg overbodig..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

20-11-2010 14:15

Sven van Anrooy schreef:Jezus ben je nou echt dom ofzo?

Weet je het verschil tussen een camera en mij??

Verdere uitleg overbodig..

Wat jij wilt.
geel he