"Fishing Spot" op de site van Raven / Vlemmix


K. van den Herik

11-11-2010 08:21

wat een gigantisch gelul in de ruimte. Neem Australie... een plaag. Sommige meren in amerika, ze springen de kant op.

Laatste sterftes in nl zijn allemaal na uitzettingen geweest.

Ook lekker genuanceerd niet?

Iets genuanceerder dan.

Ik respecteer Peter zijn mening. Ben ook benieuwd waar hij die op baseert. Waar mijn haren van overeind gaan is dat hij met hetzelfde gemak bij zo'n kut aquarium gaat staan te juichen. Veel meer vis per liter dan welke karpervijver ooit. Ook nog eens vis bestemd voor een btw put...


1) ik lees in elk skp verslag iets over 5% mortualiteit van karper. Ik neem aan dat dit waar is of voor waar is aangenomen. Een karperput van 5 ha met 100 karpers van een kilo of 10 gemiddeld, gaan er dan ongeveer 5 per jaar dood. Een karperput van 5 ha met 1500 karpertjes van een kilo gaan er 75 dood. Een optisch groot aantal, maar gemiddeld nix aan de hand.

2) god is groot, god is machtig, god regelt de natuur, hoeven wij niks aan te doen. Is er ergens teveel van, sterft een deel van de populatie, logisch bij een grote bezetting zitten meer vissen op elkaar, de kans op besmetting is groter. Besmetting overigens met ziektes die we zelf onbewust per ongeluk in brengen. Helaas is de mens te eigenwijs en speelt voor zichzelf voor god en is er over bevolking.

3) elke koi vijver zwemmen vele malen meer karpers per liter dan in welke visvijver ook. Deze vissen zijn over het algemeen super gezond.

4) als Anja cs met haar spagetti bolognese hengel karpertjes wil vangen, moet dat gewoon mogelijk zijn.

5) als alle vissen in de voorbeeld putin beide gevallen dood gaan, betreft het dezelfde totasle biomassa ongeveer 1,5 ton vis.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

11-11-2010 13:32

John de Vries schreef:PFFFFFFFF.

Mannen en vrouwen,

Ik ken Anja persoonlijk en zij komt uit een grote visfamilie. Haar broer is ook karpervisser. Ik weet, dat deze mensen zeer zorgvuldig met vis omgaan. Tevens is het zo, dat zij misstanden en wanordelijkheden aan de waterkant bij mij melden. Dit doen er niet veel. Zij leven voor het vissen.
Ik ken Anja als een integere meid, die het welzijn van de vis boven alles stelt. En ja, karpervisser's, zij weet menig visje boven water te halen. Ook karper. Jaloers!!!!!!!!!!!!

Ik vind dit dus wat overtrokken. Al ben ik met sommige foto's ook niet zo gelukkig.



ze gaat goed om met de vissen die ze vangt maar sommige foto`s ben jij ook niet gelukkig?
wazig verhaal vind je niet? :roll:

Het stinkt van alle kanten! zoveel karpers op een hoop gooien in een leefnetje en voor de foto`s butsen we ze maar gewoon op de grond..
maar verders gaat ze er wel goed mee om..
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-11-2010 15:02

Ik zou de politie bellen.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-11-2010 18:26

ik ga liever een keer met anja vissen :wink: :lol: 8) :oops:
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

12-11-2010 17:17

Gaan we weer.

Zij is zelf ook niet gelukkig met sommige foto's (zie quote broer) Voorts heb ik haar een paar keer zien vissen. Geloof me, ze gaat er echt wel goed mee om.
En wazig is het niet. Het is duidelijk. Waar ik mn onthaakmat gebruik, is deze berg vis uit een leefnet. Ja daar kan je vraagtekens bij zetten over de hoeveelheid vis in een leefnet. En even een matje of stuk zeil eronder of wat dan ook. Ja dat had gekund. Daarom ben ik niet gelukkig met sommige foto's.

Voor de rest blijf ik erbij. Ze gaat gerust wel goed met die beessies om.
Ron goed idee :wink:

Amen en halleluja.
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

12-11-2010 20:54

Ja sorry , maar als je het niet eens ben met zulke foto's dan weiger je toch om zulke foto's te maken of niet ??
Je kunt toch zeggen dat je zo niet op de foto wil als die karper daar zo voor je voeten op de grond ligt.
Maar dan wordt de sponsor boos zeker of zo ??

Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-11-2010 09:54

Ik vraag me dus ook af waarom je zoiets niet kan weigeren? Sponsorkwestie dus toch?

Afijn, nog steeds klopt het allemaal niet.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm