Onverantwoord gedrag!!!


Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-04-2003 23:37

Als ik die fotootjes zo zie schaam ik me dat ik uit het zelfde dorp kom als die "hufters"........
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-04-2003 23:42

dacht ik al volgens mij ist ergen bij de laakbrugn toch
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-04-2003 01:32

Dennis, heb jij vroeger Voorntjes gevangen?

Pakte jij je eerste 10 voorntjes met natte handen vast?

Met niet wetende groet <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->


Ennuh Afkraken is beter als helpen he!
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

16-04-2003 10:01

Beste mensen,

Als jullie zulke fotos toch tegenkomen op het web, maak dan alsjeblieft de betreffende webmaster er op de hoogte van hoe hij of zij het wel 'moet'/kan doen.

Ga alsjeblieft niet lopen ***** op dit forum dat heeft geen nut. Ik hoef al die mishandelingen echt niet te zien ik word er niet beter van, integendeel.

Erik
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-04-2003 10:39

Beste Erik,

met respect voor jouw mening moet je toch begrijpen dat op deze manier meer mensen het nut van de mat in gaan zien, hoop ik althans.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
jan witter

16-04-2003 11:12

Hallo Jordy

Stel iemand constateerd dat jij iets fout doet bij het vissen op karper. Op welke manier zou jij dan van die persoon willen horen hoe het beter kan grof en scheldend of op een nette manier
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-04-2003 11:26

Dont shoot me????

jan,

ben jij degene op de foto????

Voor zover ik weet wordt er hier niet gescholden, maar gediscuseerd over verscheidene zaken waaronder een onhakingsmat. Er worden punten aangegeven waarom je een mat eigenlijk toch wel moet gebruiken en zeker al wanneer je op een betonnen kade zit te vissen. Staand Poseren met een vis, nou dat kan tegenwoordig toch ook echt niet meer, en daar denken de meeste (allen Karpervissers) ook zo over.

Oja enuh ik doe niets fout...... grapje zou alleen niet weten wat ik fout moet doen???

kijk altijd naar de vinnnen, heb een veelste groot schepnet model walvis, heb 2 onthakingsmatten(terugzetmat +onthakmat) weerhaakloze haken, safety systemen, kleine haken, klin ik, emmertje water naast de mat, onthaaktang in de mat, fototoestel altijd bij de hand, en ik heb geen bewaarzakken, gooi hem dan net zo lief weer terug.

Wat vergeten??
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-04-2003 11:27

ja,

natte handen bij het beetpakken.

veel succes en probeer het een beetje te begrijpen???
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-04-2003 11:39

Jordy, toen je je eerste karper ving, hoeveel van deze spullen had je toen al, of deed je toen al ?

kijk altijd naar de vinnnen, heb een veelste groot schepnet model walvis, heb 2 onthakingsmatten(terugzetmat +onthakmat) weerhaakloze haken, safety systemen, kleine haken, klin ik, emmertje water naast de mat, onthaaktang in de mat, fototoestel altijd bij de hand, en ik heb geen bewaarzakken, gooi hem dan net zo lief weer terug



Met realistische groet



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-04-16 11:42 ]</font>
jan witter

16-04-2003 11:51

Hallo Jordy

Was niet van plan om je neer te shooten zie ik het nut niet van in..

Je beantwoord mijn vraag niet Hoe jij zou willen dat iemand je vertelt dat je iets fout doet, lijk me niet zo,n moeilijke vraag om te beantwoorden....

En nee ik ben niet degene op de foto daar is de jongen op de foto net iets te jong voor want ik viste al ruim op karper voordat jij was geboren en ik had mijn eerste onthakingsmat in 1985 (wel zelf gemaakt plastic hoes van een oude tuinstoel)

En gooien met vis heb ik nog nooit gedaan..

Met visvriendelijk groeten
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-04-2003 11:57

Logisch wat je zegt 1985?? nee toen haddden zie dingen nog niet

en

ik kies makkenlijk vraag:

antwoord: rustig + de reden waarom

voor de rest, toen ik begon kocht ik een pieper, de hengel had ik al 1 stuk welteverstaan en ik werd door degene die mij eigelijk met het virus infecteerde benadruk een mat te kopen. Mijn pa heeft die toen betaald, en bij de plaatselijke hengelportwinkel ook wat kant en klare onderlijnen en schuiflood gekocht. Mijn pa's net gebruikt groot genoeg.. enuh de rest leer je eigenlijk spelenderwijs en door boeken en banden te lezen en te kijken.

leuk informatief en tijdsderving
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

16-04-2003 13:54

Feit blijft dat als niemand dit soort mensen op de hoogte stelt van de schade die ze aan kunnen richten, ze dus ook gewoon niet beter weten....
Willem Backer
Berichten: 47
Lid geworden op: 17-03-2003 01:00
Locatie: Den Haag

16-04-2003 20:53

Het slaat nergens op om te zeggen dat je als beginnende visser precies wist wat je moest doen met een vis, kijk dat je op een stenen ondergrond niet gaat staan met een karper kan je wel bedenken als mannetje van 13 maar ik weet zeker dat de meeste mensen fouten hebben gemaakt in het begin.
Ik durf te wedden dat bijvoorbeeld richard op zn elfde bestwel eens met een karper in het gras heeft gestaan(als ie ze toen al ving). Het is een beetje jammer als je van dat soort reacties geeft je weet namelijk donders goed dat een beginnende visser fouten maakt!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-04-2003 21:04

Toen ik mijn eerste karper ving, had ik netjes de vinnen lang de buik, ik had natte handen en ik legde hem op het gras op een natte doek. Toen ik regelmatig karper ging vangen heb ik zo snel mogelijk een simpele onthakingsmat gekocht. Toen ik grotere karper ging vangen (vissen boven de 15p) kocht ik een grotere mat en nam een folderwijk om het vissen te kunnen betalen. Ik denk dat dit soort topics wel degelijk zeer zinvol zijn. Als alle gebruikers hier eens heel eerlijk zouden zijn, hoeveel hebben er dan geen onthakingsmat? Ik schat een paar honderd! Als ik langs het water fiets wordt ik er vaak compleet gek van als ik zie hoeveel mensen geen mat hebben. Soms wel meer als de helft!!! En dan zijn er mensen die deze topic zinloos noemen omdat iedereen het belang van een mat al zou weten. Niet om op te scheppen hoor, maar ik heb dit jaar al 4 of 5 mensen er van overtuigd dat ze een onthakingsmat moesten kopen. Ik heb dit al eerder gezegd, Met rustig uitleggen berijk je tien keer meer dan met beginnen te schelden. Hoeveel mensen zijn er niet die het beste met de vis voor hebben maar zich niet echt verdiepen in hun visserij. Als je ze dan een aantal tips geeft, een onthakingsmat uitlegd en ze een eindje op weg helpt komen ze er wel. Nu moet ik toch eens stoppen want ik moet de kooi van mijn gerbils nog schoon maken.
Met onthakingsmat gebruikende groet,
Daaf
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

16-04-2003 21:30

ja nu kom ik bij harm nuis en een beetje leuke onthaakmat kost 39.99. das toch wel veel geld. nu ga ik de onthaakmat van vlemmix maar bestellen. wel 7 euro bezorgkosten maar goed het blijft goedkoper. ik vond trouwens de vulling erg dun die in de mat zat. heeft iemand hier ervaring mee???
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

16-04-2003 22:01

willem,

zei ik er dan wat over dat het verkeerd was dat die jongen met die karper in zijn handen stond?? nee dus, ik weet ook wel dat die jongen (misschien) net begint met karpervissen en dat hij nog een hoop moet leren over het behandelen van de karper.
toen ik 11 was heb nooit ik staand met een karper in mijn hand op de foto gestaan omdat ik ze toen niet durfde van de mat te tillen :grin: , dus meestal legde ik mijn handen onder de karper en hield ik de karper een beetje rechtop op de grond/jas, maar dat het niet goed was om te staan met een karper, daar had ik inderdaad nooit aangedacht.
en ik zal op het begin misschien ook wel fouten hebben gemaakt met het behandelen van de karper, maar dingen als karpers op stenen leggen enz. daarvan wist ik wel dat het fout was.

mvgr Richard

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: richard van der vliet op 2003-04-16 22:03 ]</font>
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-04-2003 22:39

Robin,

Kijk eens naar de onthaakmat van fox

Is veel beter als die vlemmix shit,

paar keer vissen is ie kapot, en de vulling is ook niet om over naar huis te schrijven.

De fox mat zit lekker vol en heeft verschillende kamers.
Bij bonte op het slotplein in capelle kan ik hem wel regelen voor je??

Heb je wel een goede mat!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2003 02:01

Mijn eerste karper nam ik in een emmer mee naar huis, zo trots was ik.

Jaren lang legden "wij" onze karpers in het gras, wel of niet nat van de ochtend dauw.

Zakken deed je in die periode weinig tot niet maar altijd in een jutte zak die de volgende ochtend totaal vergaan bleek te zijn en de karper dus foetsie.

Wat ik/wij toen al wel hadden, en misschien nog wel veel meer dan tegenwoordig was een enorm groot respect voor elke vis die je ving, groot of klein.

Tegenwoordig blijk je respect af te dwingen door een onthaakmat die lekker gevuld is en verschillende kamers heeft?!

Met hoofdschuddende groet, MB
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

17-04-2003 22:25

hey jordy

hoe duur is die mat van fox en staat deze mat misschien ergens op een website???
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

17-04-2003 23:00

Michael,

Toch fijn dat je hem niet onder de snelbinder hebt gestopt, want dat heb ik ook wel eens zien gebeuren, Jaaaaaaaaaaren geleden.

Eerlijk is eerlijk maar de eerste karper die ik ving was "wel lekker"!!!!!.

Of eigenlijk weet ik dat niet meer, maar gebakken werd ie wel.

Sorry hoor.

Groet,

Hans
Joost Rentema

18-04-2003 00:22

V oor mensen die echt geen geld hebben. Doe een groot kussen in een slaapzak maak deze nat en je hebt in ieder geval wat beters dan een stenen ondergrond
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

18-04-2003 02:37

Kijk ff op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.foxint.com" target="_blank" class=bericht>www.foxint.com</a><!-- BBCode auto-link end --> ik denk dat ie hier wel op moet staan anders in de nieuwe catalogus van fox 2003

Prijs volgens mij rond de 55 euro
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Joost Rentema

18-04-2003 18:24

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.titusblom.nl" target="_blank" class=bericht>www.titusblom.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> Hier staat linksonder FOXonthaakmatten.
Joost Rentema

18-04-2003 18:24

en ik bedoel natuurlijk rechtsonder
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

20-04-2003 17:08

Jordy

Okee, die foto op de stenen is niet bepaald handig van die gozer. Maar zoals altijd wordt weer de schuld aan de onthaakmat gegeven (of beter, het ontbreken ervan). Jij zegt dat iedereen een onthaakmat moet hebben, en dat de waarde ervan enorm is. Dit is natuurlijk kul. Bij mensen die simpelweg weten hoe weidelijk gevist dient te worden (die gozer op de foto hoort daar dus niet bij), zal een karper nooit en nimmer beschadigd teruggaan, ook al hebben ze geen onthakingsmat. Het heeft allemaal ook absoluut NIETS met een onthakingsmat te maken, maar meer met wetendheid en kennis van zaken van de karpervisser in kwestie. En als jij of ik -beide weidelijk vissend- een onthaakmat aanschaffen omdat we denken dat we daarmee de karper beter kunnen behandelen, is dat prima, dat is alleen maar nog beter voor die karper. Maar geef een dodo die absoluut niet weet hoe ie weidelijk moet vissen, en totaal geen kennis van zaken heeft (karpervissers zonder witvisschool vooraf vaak) een onthaakmat van 40 centimeter dik, en hij zal nog steeds zijn karpers niet altijd ongeschonden terugzetten.
Het gebruik van een onthaakmat is prima, en absoluut aan te raden, maar de onthaakmat is dus NIET een OPLOSSING voor problemen met veelal beschadigde karpers, of voor on-weidelijk vissen.

Groeten ChrisN