Full time karpervissers vaak autisten?


Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-10-2010 16:42

Ik kan alleen maar respect hebben voor mensen die ergens uitermate gedreven voor gaan. Heeft niets met autisme te maken, enkel met persoonlijke voorkeuren, passie en gedrevenheid/drijfveren.
Je hebt enerzijds de mannen die letterlijk van hun hobby hun beroep hebben gemaakt, en anderzijds diegenen die naast hun job van het karpervissen hun tweede leven hebben gemaakt. Niet iedereen wil nu eenmaal het door de maatschappij opgelegde 'huisje, boompje, beestje' als leven. Om dan met woorden als 'zielig' aan te komen zetten is kort door de bocht.
Zielig zijn degenen die de rest van hun leven met een keurslijf zitten opgezadeld, of met 'a job that slowly kills you' en er de ballen niet voor hebben om er zelf verandering in aan te brengen. Of, om in karpervisserstermen te blijven, degenen die van het vissen een zooi maken. Of bv. dieven en dergelijke.

Ik hou van orde in de woonkamer, symmetrie en stapeltjes op gelijke afstanden van de tafelranden. Dat neigt eerder naar autisme dan iemand die keuzes maakt en dromen opgeeft om er andere te kunnen najagen.

Grts
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

30-10-2010 19:57

Slip of the toetsenbord.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

30-10-2010 23:39

Het woord autisme alleen al.

Autisme is zoooooooo breed. Dat je nieteens over "Autisme"" kan praten. Als je snapt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

03-12-2010 01:08

Zeker geen vorm van autisme.Zoals Kees al zei ,mij vrouw werkt met autiste en zei kan het beamenen.Structuur is een van de belangrijkste dingen die zij nodig hebben.Nou zijn er ook vele vormen van autisme en in een lichte vorm is het best mogelijk.

Denk eerder dat het een soort verslaving is en ook een drang om te presteren.Kijk maar eens naar topsporters die hebben ook een drang van presteren en trainen.Bij hun moet ook alles wijken voor de sport.

Dus ik denk prestatie drang,beter zijn dan de rest.Je moet het er maar voor over hebben voor mij blijft het een hobby.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+