visveilig vissen, voor sommige een onmogelijke opgave...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-11-2010 23:26

Och Och Och, wat zijn we weer eens heerlijk aan zelfbevlekking aan het doen :oops:
Vroeger was alles beter, dat dachten de oudgedienden van toen ook zo over. Ook die zaten naar julie te kijken alsof jullie uit een andere wereld kwamen.
Ik weet het niet hoor, ben nog maar net aan het karpervissen, heb mijn spulletjes vor elkaar en toch weet ik met zeer grote regelmaat te blanken. Maar dat komt uiteraard omdat ik de goede oude tijd niet heb meegemaakt.

Hoelang moet je al vissen om mee te tellen? Dan weet ik tenmisnte hoelang ik mijn mond moet houden :P
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-11-2010 23:47

Peter

60.000 hectare water is geen prut putje. al kan ik de overkant zien. La Hoere of La Horre is voor mij een tussendoor. Vis vakantietje pakken op zijn tijd


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michel bezem
Berichten: 56
Lid geworden op: 13-09-2004 20:31
Locatie: Avenhorn

08-11-2010 23:50

Marc,

Daar gaat het niet om.
Wat ik en misschien wat andere bedoelen, is dat je vroeger alles zelf moest uitvinden en dat het gewoon wat moeilijker was om goed karper te vangen.
Deze vissers waren 100% serieus met hun hobby bezig.
Wat we nu veel zien buiten de wel serieuse vissers, is dat ze allemaal een karper blad kopen en alles kopieren en lekker gaan blowen/zuipen/bbqén.
Al hun vrienden komen dan ook nog even langs.
Deze vissers weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn.
Maar gelukkig zie ik ook veel goede vissers die wel goed bezig zijn.

Gr
Michel
I don't give a fuck who your father is,
you don't walk on the water when i'm fishing.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

09-11-2010 00:09

Marc geen zelfbevlekking je begrijpt het verkeerd hoelang iemand vist zegt niets over de visser maar ik ben gaan vissen puur omdat ik het leuk vond dat heet genieten maar soms vraag ik mij af als ik dat zo zie zitten of ze wel iets hebben met vissen of dat ze het doen als soort van uitvlucht van iets vraag mij niet wat.

Misschien mogen ze thuis niet drinken of zoiets.

Ik heb voor heel veel jonge jongens respect en heb ook van hun dingen geleerd maar andersom net zo en dat is toch mooi,of niet en dat zijn jonge gassie,s hoor.

Je bent nooit te oud om te leren,ben je nu een beetje tevreden.

Michel ben niet ontevreden met de snufje,s van tegenwoordig maar voor heel veel is het een vrijbrief om de meest vreemde capriolen uit te halen en dan heb ik het alleen maar over de plekken die ze bevissen,daar kan geen visveilig systeem tegenop of je moet het leuk vinden om een vis te vangen met een onderlijn in zijn bek van de vorige die de vis aan de haak had.
Het ergste vind ik dat ze gaan knorren na een paar blikken bier en dat het eeuwen duurt voor ze bij hun hengels zijn.
K. van den Herik

09-11-2010 07:33

Vroeger viste je met een zilverpapiertje. Gaaf hoor, maar da's van de arremoei, er was niet beter. Een enkeling lul rijdt nu nog voor zijn plezier in een daf 66, meestal omdat ie kind wil zijn.

Helaas horen alle uitwassen bij deze tijd. Ligt gewoon aan de opvoeding. Vinden we terug in de gehele maatschappij.

Verder bezondig ik mij ook aan het karperkamperen, heerlijk. Lekker varkenshaasje in de pan, sausje frummelen, aardappeltjes bakken, roseetje erbij of een lekkere pint. Laat mij dan maar een karperclown zijn, maar ik vermaak me en IK ben de enige belangrijke in het verhaal en iedereen die in vroeger wil blijven hangen: suc6 maar kom me er niet mee lastig vallen en dring me uw mening al helemaal niet op.

Maar ja misschien ken ik mijn maat wel...


Overigens was ik deze topic gestart om mijn hart te luchten over een paar echte vissers, die geen bier drinken, niet blowen, maar wel bewust een stek bevissen die er voor zorgt dat de helft van de populatie met geen lippen door het leven gaat. Dennis had al een foto geplaatst, amar is weg gehaald.

1 Mag zich controleur noemen...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

09-11-2010 18:04

Dat het een beetje afdwaald is toch niet zo erg Klaas, wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat karpervissen een leer proces is, je moet respect voor de vis hebben.
Volgens mij zit dat in je, je hebt het of niet.
Sommige mensen kun je vertellen wat je wil, je kunt ze op jeugdkamp nemen
en het volgende moment lopen ze je te bestelen. Ik bedoel maar. Respect!!
Respect is het eerste vereiste voor de meest veilige manier van vissen.
Wat voor manier van vissen pas je toe ?
Wil je ten kosten van alles vis op de foto ?
Heb je er een slecht gevoel van als je weer een bek verrot hebt getrokken en hij 20 uur in de bewaarzak heeft geleeft (hoop ik ) en hij de boel bij elkaar klappert ?
Hoe ver gaan we ?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

09-11-2010 18:07

Heb wel eens een visser horen zeggen had hij maar geen karper moeten worden.
K. van den Herik

09-11-2010 18:22

weidelijk Kees
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-11-2010 21:42

vissen met een biertje moet kunnen maar drink met je maten.
ff sirieus
respect voor elke vis , ook brasems moeten met respect onthaakt worden dat hoort er gewoon bij.
maar bij de meeste is, in meerdere vormen respect voor het natuur vaak ver te zoeken.
of ze maken er een teri.. zooitje van of ze doen aan onmogelijke obstakel visserij, of er gaan stenen naar de duikende meer koeten , brasems die gewoon de kant op getrokken gesleurt worden ,de boel onder schijten rond om de vis stekken, en ga zo nog maar nog ff door.
:evil: :evil: :evil:
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

10-11-2010 18:03

Tjah als je echt wilt dat de vis niks te lijden heeft moet je niet gaan vissen... zo simpel is het.

Voor de rest gewoon je gezond verstand gebruiken.
Cor Blokhof

10-11-2010 18:15

Hoe makkelijk raakt een karper een weerhaakloze haak kwijt bij lijnbreuk?
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

10-11-2010 18:59

Makkelijker als met weerhaak natuurlijk. Zou een betere toevoeging zijn met een veilg systeen waarbij hij alleen de onderlijn overhoudt.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

10-11-2010 19:15

Tom wat moet ik hier nou op zeggen ?? Had hij maar geen karper moeten worden ?

Cor die vraag is moeilijk te beantwoorden, hoe is hij gehaakt ?
Ik heb een tijdje met weerhaakloze haken gevist omdat ik gewoon niet zag dat ik weerhaakloos gekocht had, ook al staat dat op de verpakking.
Dus ik wilde ze eerst terug brengen maar heb er later mee gevist.
Over het algemeen onthaken ze makkelijker maar heb er ook gehad die er vast in zaten.
Ik heb ook een tijd geleden gelezen dat de schade die je maakt in de bek soms erger is zonder weerhaak dan met.
Dit is voor mij niet mogelijk om dit te vergelijken en zelf tot een oordeel te komen. Ik vang gewoon te weinig vis.

Leen word het aardappel of roggebrood zonder de hair volgend jaar als aas.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-11-2010 19:17

Ik ga het een zet geven vanaf volgend jaar. Iedergeval met 1 hengel beginnen. Aardappel

Roggebrood heb ik al goede ervaringen mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

15-11-2010 06:52

voor jeugd die geinterseerd is in vis vieligheid bieden wij van Hoop op Geluk in Nijkerk het volgende aan voor de jeugd





Infodag voor jeugd karpervissers



Ben je tussen de 12 en 18 jaar en wil je weten hoe je verantwoord en goed vist op karper?



Dan is dit echt iets voor jou!


Op zaterdag 15 Januari 2011 zijn wij voornemens om een infodag in ons clubhuis "de Visburg" voor jullie te organiseren waarin we alle "ins en outs" van het karpervissen onder de loep nemen.
Vaak zien we dat er bij de jeugd veel vragen zijn over het karpervissen, daar willen we waar mogelijk samen met jullie antwoorden op gaan vinden. De bedoeling is dat jullie na deze infodag beter voorbereid aan het water gaan komen. Vergeet dan niet je fototoestel want je zult zeker meer gaan vangen. Wie wil dat nu niet?



Wat gaan we op deze dag allemaal doen:


hoe, wat en waarom vissen we op karper;
het systeem en zijn functionerende onderdelen;
onderlijnen, hoe zit dat nu allemaal in elkaar;
informatie over aas;
pva in al zijn vormen en hoe gebruiken we dit;
de veiligheid van de vissen en waar letten we dan op;
de juiste stekkeuze;
peilen doe je zo.



Aan het begin van de dag zal er een tas verstrekt worden met het materiaal dat we die dag gaan gebruiken in de workshops. Dit zijn materialen die nodig zijn om een verantwoord systeem en onderlijntjes te maken, tevens zal je er ook handige en leuke dingen in vinden.
Zo is er een kortingbon van HSS uit Spakenburg waarmee je 50% korting krijgt bij aankoop van een onthaakmat en nog veel meer!


Aan het einde van deze dag geven we jullie een vragenlijst. Degene met de meeste goede antwoorden krijgen een leuke prijs.


O ja, vergeten we bijna te zeggen dat de gehele dag gratis is!


We gaan deze dag alleen organiseren als we minstens 12 inschrijvers hebben (maximaal 20).


Dus klik snel HIER om een email naar mij te sturen.


Gr Remon.

voor jeugd die zich op wil geven moet natuurlijk naar de sit http://www.hoopopgeluk.nl en dan werkt de link. Ik heb de tekst namelijk gecopierd






Ga terug naar HOG nieuws.
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten 2 op 15-11-2010 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2010 08:48

de HIER werkt niet :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie