visveilig vissen, voor sommige een onmogelijke opgave...


Plaats reactie
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

26-10-2010 14:10

Piet ik heb nu weinig tijd om goed te kunnen reageren maar ik vind dat sportvisserij nederland of de ksn dit zou moeten doen, in ieder geval moet het verhaal niet beinvloedbaar zijn.

Verder is er volgens mij niet veel verschil tussen beginnend en gevorderd.
Als je zou weten de ervaringen die ik heb met karpervissers van goede naam.
Ik ga uiteraard geen namen noemen.

Het gaat er in hoofdzaak om hoe belangrijk is de vis (foto) en sommige mannen moeten de naam hoog houden en scoren is belangrijk evenals een bruine arm.
Het gaat er om hoe wil jij een vis vangen, sleuren, takelen of ....
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-10-2010 14:30

Kees
Ook daar heb ik geen probleem mee, als er maar iets gebeurd. Ik heb mij opgegeven als vrijwilliger bij gebrek aan beter maar heb natuurlijk liever dat het in een keer helemaal goed gebeurd.
Ik schreef in een vorige reactie dat de KSN een imago probleem heeft bij sommige vissers maar nog even voor de duidelijkheid Die mening deel ik niet!!!! De KSN is een volwassen organisatie die van enorm belang is voor ons karpervissers laat dat goed tot jullie doordringen. zo wie zo vind ik dat iedere serieuze karpervisser lid zou moeten zijn want samen staan we sterk en er komt een tijd dat we die gebundelde krachten moeten inzetten.
Ik ben er trots op dat ik al jaren lid ben van deze club en zie hoeveel deze vrijwilligers doen achter de schermen voor de karpervissers. Petje af!!!!!
Degene die de KSN afzeiken (en dat zijn er gelukkig steeds minder) op mijn thuiswater zijn nu net de groep die loopt te klooien. Deze groep die nog steeds in runs praat zijn eigenlijk al verloren en zullen nooit veranderen van tactiek/veiligere systemen.

Laat ik dus duidelijk vooropstellen dat ik een samenwerking toe juig tussen sportvisserij Nederland,KSN en de handel.
Ook de handel zal met de billen bloot moeten in mijn ogen. Om erger te voorkomen zullen we de krachten moeten bundelen.

Piet Vogel
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 26-10-2010 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-10-2010 15:09

Wijze woorden Piet waar ik me goed in kan winden. Waar ik enkel twijfel aan heb is de bereidheid van de handel. Op enkele uitzonderingen na hoef hier geen namen te noemen laten ze het helaas regelmatig afweten. Vaak onder het mom dat het reclamebudget voor het komend jaar al helaas ingevuld is.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-10-2010 15:31

Het mooie is dat de budgetten nu opgemaakt worden voor het nieuwe jaar.

Budgetten op? niet alles geloven PJ. er is altijd nog wel een potje. Hoor zo vaak dat de budgetten op zijn, 1 telefoontje met de directeur en niks budget op. Hangt ook maar net van af met wie je spreekt en hoe je het brengt.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-10-2010 15:51

Bij deze ook mijn medewerking. Ook vraag ik op 6 november hulp van o.a. Alijn. Die dag zie ik enkele mensen persoonlijk.

Groeten
Mark
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-10-2010 16:09

pj otte schreef:Wijze woorden Piet waar ik me goed in kan winden. Waar ik enkel twijfel aan heb is de bereidheid van de handel. Op enkele uitzonderingen na hoef hier geen namen te noemen laten ze het helaas regelmatig afweten. Vaak onder het mom dat het reclamebudget voor het komend jaar al helaas ingevuld is.

Groet,
Peter


Aas,aas,aas,aas.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-10-2010 17:06

ik wil ook best in de pen kruipen voor dit doel of wat dan ook. Zeker is dat ik er € 500 aan doneer als het van de grond komt alleen is de vraag wie gaat het voor touw nemen het zal iemand moeten zijn met tijd dat heb ik niet ik werk 56 uur per week op het moment. Er moet toch leiding gegeven moeten worden aan een project als deze wie kan dit aan
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

26-10-2010 17:35

het zou een leuk initiatief zijn idd! ook ik wil mijn bijdrage wel leveren wanneer er iets van de grond komt!

Gr. Tim van Zanten,
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-10-2010 17:41

Als ik dat zo lees, staat de KSN niet bij iedereen zo positief. Denk dan ook niet dat het verstandig om dit vanuit hun naam te gaan uitgeven. Denk dat het helemaal niet zo verkeerd om dit op touw te zetten door wat onbekende namen. Uiteraard worden de namen die deelnemen aan dit project genoemd. Zo komt het onafhankelijk, vrijwillig over. Als je dan mooie partijen kan betrekken bij dit project, puur op ondersteuning dan kun je volgens mij veel andere partijen over de streep trekken.

Ook belangrijk om te noemen dat dit project non profit is.

Michel, nogmaals een poging wagen?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-10-2010 17:51

Sportvisserij Nederland kennende zal er van hun kant zeker bereidheid zijn om hier op bepaalde wijze hun medewerking aan te verlenen. Weet niet of commerciële belangen hier o.a. een sta in de weg is?

Dat je met een zienswijze richting HSV vanuit Sportvisserij Nederland ook al een aardige angel uit het probleem haalt lijkt me duidelijk.

Is hier ook een rol weggelegd voor het CBB van de KSN?
Samenwerking met het VBK ook op dit punt prima.

Iets anders is of je de massa bereid vindt vrijwillig bepaalde spelregels in acht te nemen?

Hoe en in welke vorm je een of meerdere uitgave giet is al een hele boom waard.

Een verplichting tot wat?

Genoeg stof om over na te denken.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-10-2010 17:53

Oplage is trouwens opgelost. Dit zou een doorgeef exemplaar kunnen worden. Als je dit goed vermeld in het voorwoord en bij de winkelier creeer je een kettingnetwerk. Heb je alle facetten van ''De 10 Geboden'' onder onder de knie, overdragen de Hand Guide overdragen aan iemand anders die het gebruiken kan.

Geniaal!! 8)


SHOW ME THE MONEY!!

PJ je moet dit zo enthousiast overbrengen dat mensen niet kunnen weigeren. Je moet dit project zo speciaal gaan maken, dat iedereen hier graag aan mee wil werken.

Uiteraard voor lancering, besteden Karper, Karperwereld en Spiegel hier aandacht aan en geven 1 of 2 malig 1 pagina weg om aan te geven dat de Hand Guide klaar ligt.

Als het aan mij lag, was ie al gemaakt hahahahaha
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-10-2010 18:03

Mag je wel ha,ha.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-10-2010 18:05

Dries
De naam Piet Vogel zal ook wel niet bij iedereen populair zijn, dus er zal altijd een percentage mensen het niet met een bepaalde club of persoon eens zijn. Het ging in mijn eerdere schrijven meer over het aantal leden (bereik) maar als ik het zo terug lees ligt het accent nu teveel op dat imago probleem. Terwijl maar een hele kleine groep dat (ten onrechte) vind. Misschien niet verstandig van mij om het zo te formuleren. Ik denk dat als de KSN en niet te vergeten VBK zo een project op zich kan nemen in samenwerking met Sport V N en de handel komt het naar het grote publiek professioneler over dan als een groepje welwillende het zou gaan opzetten.
Piet
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-10-2010 18:19

Dan begrijp je mij niet Piet. Uiteraard al die partijen wel vernoemen en gebruik maken met wat ze kunnen aanbieden. Maar een uitgave mogelijk gemaakt door iedereen. Als de Hand Guide kwalitatief echt goed is dan verdwijnt ie echt niet in de prullenbak. Ben ik van overtuigd.

De nadruk leggen op visveiligheid maar ook juist doorgeven.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-10-2010 18:25

We hebben als VBK een aantal jaren geleden de brochure opgemaakt 'Code voor de Karpervisser', in samenwerking met ANB en Aminal. Overheidsgeld, en onze teksten.

Wat mij betreft is het zeker zinvol om de krachten te bundelen.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-10-2010 18:27

Dries, allen

Zie dat even iets anders over de KSN. Het zijn in meerendeel KSN -leden die hun medewerking toezeggen. :oops:

Maar even terug naar het oorspronkelijke plan en mijn visie daarop met het proces van de DVD nog vers in mijn geheugen.

Een teamleider zal een professional moeten zijn. Een vrijwilliger met een baan kan dit niet nauwelijks behappen en ik kan het weten. Dan kom je al gauw bij Sportvisserij Nederland uit.

De KSN kan als buitengewoon lid een beroep doen op Sportvisserij Nederland voor ondersteuning. Dat kan in geld of in menskracht. Voordeel van menskracht in de vorm van de teamleider is dat de continuïteit van het proces bij het wegvallen van 1 of meerdere vrijwilligers in ieder geval gewaarborgd is.

Volgorde mijn inziens is

1. Maak een voorlopig plan, waarin je de doelstelling en je doelgroep formuleert. Op welke wijze wil je die doelgroep gaan bereiken ? Krant, magazine, brochure een handzame visbijbel ? Bepaal de oplage en hoeveel edities per jaar. Hoe ga je de financiën rondbreien ? Wie gaan er nog meer mee in de samenwerking KSN VBK SBBK Sportvisserij Nederland, de EFFTA ?

2. De KSN legt dat plan voor ondersteuning bij Sportvisserij Nederland op tafel.

3. Een definitief team wordt gevormd onder leiding van een professional van Sportvisserij Nederland

4. Definitief plan van aanpak wordt opgesteld, hierin staan wanneer diverse doelen en ijkpunten exact omschreven. Wie gaan we benaderen voor knakies en voor hoeveel ? Offerte’s moeten worden opgevraagd. Welke vergoeding gaat de vrijwilliger ontvangen ? Vrijwilligerswerk hoeft de vrijwilliger naast al zijn vrije tijd geen geld te kosten toch ?

5. Wie hakt uiteindelijk de knoop door Go or no go ! Dat moet dus ook vastgelegd worden. Bij de DVD stond ik persoonlijk garant voor ongeveer de helft van het budget op het moment dat de opdracht aan de filmploeg ( Tangram ) werd gegeven. Idioterie natuurlijk. Niet veel later kreeg ik de mondelinge toezeging van een niet nader te noemen bedrijf eventuele tekorten bij te spijkeren. Een hele geruststelling kan ik je verzekeren.

Lange termijn werk inderdaad, maar als dit overhaast gaat gebeuren komt het weer niet van de grond.

Succes ermee ik investeer als vrijwilliger al meer dan genoeg van mijn vrije tijd in de sportvisserij van Nederland

m.vr.gr.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 26-10-2010 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-10-2010 18:44

Juist daarom zijn er mensen zoals jij nodig Michel, you been there. De juiste zetjes in de juiste richting geven. Dat er mega veel tijd in gaat zitten, begrijp ik helemaal, ook ik werk 40 uur in de week. Maar met een juiste teamleider en genoeg vrijwilligers moet het haalbaar zijn.

Nogmaals ik ga hem niet maken. Maar om geld los te peuteren ben ik wel te porren, daar ben ik namelijk heel erg goed in ;)

Probeerde er even wat zwung er in te brengen. Voordat we weer depri worden en dit topic over een week op pagina 50 staat van dit forum.

Ik zou mij trouwens slap lachen als ie wel uitgegeven wordt.

Mooie wereld man!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

26-10-2010 20:08

Dat niet iedereen staat te springen om de bekende namen ben ik er een van,
Bijvoorbeeld Rainbow lake vissers die de meest rare fratsen uithalen om maar vis in de bladen te krijgen, Piet ik weet van jou hand ook nog wel een plek in orient waar 500 meter uitgevaren werd (gruwelijk ) ook al had je daar weinig opstakels. Erger is al die mensen die dit zonder nadenken overnemen.
De gevolgen zijn overal te zien. sommige vinden het heel normaal als je een paar klossen lijn/dynema op een vakantie kwijt bent.
Nu weet ik dat de vissen van Piet niet meer te lijden hadden dan dat ze dichterbij waren gevangen. Maar jullie weten zelf voorbeelden zat waar het niet goed afloopt

Iemand die dit gaat doen moet van onbesproken gedrag zijn, daarom heb ik liever KSN of sportvisserij nederland en als er bekende karpervissers aan mee zouden werken doe dat dan zonder bekendheid aan dit gene.
Het gaat om het resultaat.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

26-10-2010 20:19

Piet Vogel schreef:De naam Piet Vogel zal ook wel niet bij iedereen populair zijn, dus er zal altijd een percentage mensen het niet met een bepaalde club of persoon eens zijn.


Piet,

Volgens mij staat in deze de boodschap centraal en niet de gene die hem uitdraagt, des te meer diverse partijen deze boodschap ondersteunen en uidragen des te meer lading het krijgt.
Als het echt 2 voor 12 is moet iedereen zijn of haar scrupules over boord zetten en de handen in een slaan.
Ik vraag me alleen af of de handel dit ook door heeft.....

Gr,
Jeroen
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-10-2010 20:26

Met alle respect Kees, maar denk niet dat beginners zich verdiepen in de Rainbow Lake vissers, laat staan dat ze op de hoogte zijn dat dat meer uberhaupt bestaat.

Doelstelling is veilig en verantwoord vissen avoor deze doelgroep, bekende namen zijn voorbeelden in de ogen van de jeugd daar kijken ze tegen op en zullen dat absoluut overnemen. Die input geeft juist het boekje meerwaarde. Geen reclame in de geschreven artikelen.

Zou je dan ook nog sportvisserij nederland en bekende namen dan geeft het de uitgave alleen maar meer kracht.

De nadruk op veilig en verantwoord vissen en de boodschap goed overbrengen, daar gaat het om.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-10-2010 22:34

Piet Vogel schreef:Henk
Jammer dat je zo een negatieve mening hebt over beginnende karpervissers. Ik ontmoet er veel en weet zeker dat wat jij schrijft absoluut niet waar is. Onwetenheid is geen domheid! Helaas en dat is al een paar keer geschreven zijn er wel uitzonderingen maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand expres een vis zou willen verwonden.

Piet Vogel


Gelukkig heb ik geen beginnende of jeugdige karpervissers genoemd Piet.
Leeftijd laat ik bewust buiten beschouwing, zou ik dat niet doen dan mocht jij je in mijn geval nog bij de jeugdigen in delen.

Uit onwetendheid lijnen uitvaren en deze op 200 meter in een takken/boomwortel rimboe plempen mag wel hoor, dit zijn geen domme Bokito's.
Je kan toch onmogelijk vanaf 200 meter zien in welke takkenbende het rigje geplaatst word, nee het woord domheid gebruik ik dan ook nooit!

Verder is mijn mening nog niet zo negatief Piet, wel komt steeds vaker het gevoel van teleurstelling bij me op.
Al enkele malen achtereen had ik in Zwolle twee jonge beginnende vissertjes bij me, en een onderlijn montage, ook de veilige mogen ze daar bij jou leren knopen.
Een half jaar later worden die zelfde veilige montages met een voerboot tot in de takken aan de overkant gevaren gevaren gevaren gevaren gevaren gev ge ggg.
Is toch super veilig die bende of toch weer niet, Piet..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-10-2010 22:58

Henk er wordt toch niet verteld dat ze die montage de boom in moeten varen want dat is veilig. Als ze wat geleerd wordt prima wat ze er mee doen is jammer. Licht de taak dan niet bij de gene die ze op sleeptouw neemt om verder te onderwijzen


voor de rest er wordt veel geschreven jammer :P
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-10-2010 23:12

Jawel Remon,
die onderwijzende taak word echter achteloos terzijde geschoven omdat de dikke vissen juist op die plek 'gespot' werden en de rig toch vis veilig is.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-10-2010 23:13

Henk
Ik heb altijd gezegd en geschreven dat het gebruiken van een veilige montage nooit een alibi/excuus mag zijn om op een onmogelijke stek te vissen.

Kees
Ik begrijp je helemaal maar ik denk dat er toch ook wel veel ervaring zit bij die groep "bekende vissers". Zolang er geen reklame gemaakt mag worden in hun artikelen en de redacteur bepaald wat er voor soort artikelen geschreven moet worden is het in mijn ogen een gemiste kans om die mannen uit te sluiten.

Piet
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-10-2010 23:26

Kijk Piet,
dat bedoel ik nou te zeggen, dat een veilige montage nooit een excuus mag zijn om op een onmogelijke stek te vissen.
Jij hebt het ook altijd al gezegd en geschreven.
Met welk doel en welk nut zou nu een artikel, blad of magazine weer volgekalkt moeten worden dan?

Onwetende Bokito's lezen niet, anders zouden ze het immers weten!
Foto's en kilo's tellen en anders niks.
Maar domheid schijnt weer iets anders te zijn..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie