een niet beschreven water in de lijst van viswater


Plaats reactie
mike alsemgeest
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-03-2008 17:03

15-10-2010 10:15

Goedemorgen collega's

Vraagje controle gehad op een water die niet beschreven is in de lijst van viswater. De beste man ging de discussie aan dat ik lid moest zijn van HSV de ruischvoorn. Waarop ik met mijn tegen argument DIT WATER STAAT NOG GEENEENS IN DE LIJST. Hij zoeken en kon t niet vinden. Hij belde de desbetreffende controleur van HSV de ruischvoorn. Na een kwartier wachten en een ijzige stilte van mijn kant kwam de beste man opdagen. Hij liet zijn verenigingspas zien, en toen zei ik hoe weet ik wel of jij dat wel bent. Was de beste man zijn legitimatie en rijbewijs vergeten. Dus hij stond redelijk voor ... Hij beweerde dat het betreffende water van de vereniging was.

Dus moest ik weer aan jan ... vragen heeft u daar bewijs van. Nee, was t antwoord.
Dus de boa + onze jan ... konden eigenlijk niks doen.

Nu is mijn vraag in hoeverre is de vrijheid van een derde hengel, bivvy en boetes. En wat voor mogelijkheden zijn er voor een vereniging om dit aan te kunnen vechten.

En hoe staan jullie tegenover dit rare voorval is dit een bekend fenomeen of een misterie.

Schiet mij maar in een panty. :roll:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-10-2010 10:20

Water wat niet in het boekje staat mag niet zomaar bevist worden door geen leden.
Ook kunnen zulke soort wateren bv een vogelrust plaats zijn etc etc
bevis meestal wateren waar ik de regels uit mijn hooft weet.
dus waneer ik eens af wijk van wat wel mag accepteer ik de boete !!!
mvg
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-10-2010 10:28

Als je ergens niet hebt staan dat je er wel mag vissen, dan kun je er in het beste geval vanuit gaan dat het niet mag met de door jou in bezit zijnde middelen etc.

Jij moet ook aan kunnen tonen dat je er wel mag vissen. Bij agenten kom je vaak nog weg met "Wist ik veel" maar bij een verenigingscontroleur..

Ach, he..

Zijn we er niet een beetje te vaak op uit om recht te lullen wat krom is? Accepteer je ongelijk als je dat ( zelfwetende) ook hebt en onderga de gevolgen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-10-2010 11:47

Beste Mike:
- heel veel verenigingswateren staan niet in de Landelijke Lijst van Viswateren, daarom mag je er dus nog niet zomaar vissen
- je dient altijd een schriftelijke vergunning te hebben van de betreffende visrechthebbende voor ieder water waar je vist (in een groot aantal gevallen heb je dus wel aan de Vispas en de Landelijke lijst voldoende)
- voor het vissen met 3 hengels op een water heb je ook altijd, naast je Vispas, een z.g. 3e hengelvergunning van de betreffende visrechthebbende. Heb je die niet voor een bepaald water of wateren dan mag je daar ook niet met 3 hengels vissen
- vistentje, niet de visrechthebbende maar iedere Gemeente kan via haar APV bepalen of een 'onderkomen' is toegestaan tijdens het nachtvissen, heeft een gemeente voorwaarden terzake in haar APV opgenomen dan heb je je daaraan te houden. Trouwens, ook de visrechthebbende kan zelf beperkende regels hanteren t.a.v. een onderkomen.
- in gemeenten die terzake niks hebben geregeld in hun APV mag je dus zondermeer gebruik maken van een vistentje.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2010 11:58

Is er uberhaupt wel een bonnetje geschreven?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
mike alsemgeest
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-03-2008 17:03

15-10-2010 13:37

hallo collega's

Eerst bedankt voor de vele info.
Nee ik heb geen boete gehad de discussie tussen de boswachter en de vereniging liep zo hoog op dat ik er als derde been er bij stond. Ik heb ondertussen gewoon me hengels opgeruimd en heb me telefoonnummer gegeven aan de boswachter. Deze heeft mij gister teruggebeld met de mededeling dat het water onderbeheer stond van de kerk. Ik heb net contact gehad met de kerk en heb een schriftelijk bewijs van deze meneer gehad, dat ik daar mocht vissen maar ondervoorwaarden van de regels van HSV de ruischvoorn. Deze bevestiging is ook gestuurd naar de vereniging. Dus het blijkt dat de kerkgemeenschap genoeg zeggensspraak heeft.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie informatie en brainstorming.

greets mike
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2010 14:03

Mike, de enige goede reactie :-)
Als 2 honden vechten om een been, sluipt de overtreder zacht en stil heen :-)

Vervolg reactie is nog veel beter ..... actie om er toch te mogen vissen en nog gelukt ook
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie