Tsja


Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 00:25

Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

20-09-2010 04:39

gelukkig wordt de vis wel terug gezet is al een vooruit gang op zich van deze mensen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

20-09-2010 08:56

In Bulgarije staat karper (net als de alle andere vissen) gewoon op het menu en is het een voor hun een goede aanvulling voor op de BBQ.
Als dit soort "vissers" gezien worden dan snap ik wel dat er veel mensen zijn die vissen dieronvriendelijk vinden. Je kan op zijn minst een beetje fatsoenlijk omgaan met het beestje.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

20-09-2010 11:40

best wel close dit,
gelukkig was er eentje die de vis een tikje gaf waarop de spieren en het hart,
reageerde,anders had het wel eens einde vehaal geweest kunnen zijn.

:roll:
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 11:46

Er is nog een lange weg te gaan in ieder geval, blijf het raar vinden hoe we allemaal gelijk horen te zijn maar als iemand loopt te fucken dit afgedaan wordt als 'hij komt uit zus en zo' en ze weten niet beter, dit zou je kwaad moeten maken, zeker als je je ergert aan vis boven hoofd pose.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

20-09-2010 12:38

bewijst maar weer eens hoe makkelijk karpervangen is... de eerstge de beste bulgaar met een afgetrapte palingsnoekkarperhengel vangt ze...
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

20-09-2010 13:09

niet helemaal waar Klaas,
hier op de oude rijn best wel bikkelen de laatste tijd voor een visje.
maar toegeven ik bewaak wel mijn grenzen.
:wink:
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

20-09-2010 13:15

Jee man dit is bij mij om de hoek!!

Ik ga daar nooit zitten, helaas want er zitten mooie vissen op.
Maar dat weten de bulgaren en onze vrienden uit Marokko ook.
Helaas is er heel wat gejat daar en tegen bedreiging af moeten geven.
Dat vind ik nou jammer dat je niet zomaar meer ergens kan gaan zitten zonder een pitbull naast je
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-09-2010 13:41

Triest......
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-09-2010 14:35

Dit kan haast geen man uit het oostblok zijn want...., hij zet de vis terug!!!!

Echt, we hoeven niet blij te zijn zodra iemand uit het oostblok een hengel oppakt en iedereen weet over welke groep ik het hier bedoel. Deze lui gaan nog een hoop verpesten voor de rest, mark my words. Voordat iedereen begint te schreeuwen over discriminatie, daar heeft het niets mee te maken. Die idioten gaan gewoon heel anders met hun vissen om, dan wij dat doen. Puur een cultuurverschil. Dat ze zich wat betreft het vissen hier niet aan de wet houden, daar moet iets aan worden gedaan. Strenger controleren, Poolse arbeiders geen vispas verstrekken, bij controle en het niet kunnen tonen van papieren, spullen in beslag nemen en bekeuren.

Zoiets dergelijks. Deze gasten hebben al een hoop waters verkloot en daar gaat nog veel meer bijkomen. Watertjes waar ik "vroeger" al kwam voor de witvis en brasem zijn gewoon leeg gevist. Die lui eten gewoon alles op. Klein, groot, beschermd, niet beschermd, het interesseert ze geen moer. Ik ben echt klaar met die gasten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7514 ... len__.html
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-09-2010 14:41

Is in 99% van de gevallen gewoon onzin Jeroen!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-09-2010 15:41

Hoe kan je dit nou zeggen Aart, doe je ogen open.
Ik zie het met mijn eigen ogen gebeuren net als de rest van Nederland behalve jij.

Die gasten vissen niet voor de sport, die vissen voor de barbecue. Op alle mogelijk illegale manieren vangen ze vis die vrijwel nooit terug gaat.

Nogmaals, ik zie het met mijn eigen ogen gebeuren. Wat er wordt gevangen, gaat meteen een komo zak in. Puur cultuur.

99% van de gevallen onzin? Waar haal je de wijsheid vandaan omdat te zeggen? De laatste jaren is het bij iedereen al doorgedrongen dat die oostblokkers er toch iets andere methodes en wetten op na houden wat vissen betreft.

Ik heb nog maar even een linkje gekopieërd en zo zijn er nog genoeg.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6703 ... eeg__.html

Nu wil ik graag nog van jou weten waarom jij denkt dat het onzin is.
mike alsemgeest
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-03-2008 17:03

20-09-2010 16:18

en dan lopen wij allemaal te zeiken over die vis boven je hoofd.
Jammer. de inburgerings cursus werpt tenminste ze vruchten af hahahahah.

Maar het zijn niet alleen de oostblokkers. Kijk wat er is gebeurd bij ons in de buurt.

http://www.heraut-online.nl/heraut-onli ... emid=13045

Wou dat het allemaal anders kon maar het is vechten tegen de bierkaai.
pooltje hier chineesje daar, raddraaiers, jeugd, hangouderen. Ik weet t niet en heb ook niet de oplossing. Jeroen weet jij wat??? please tell us.

Je kan nog zoveel controles uitvoeren maar ik wordt beboet voor me derde hengel bij een water die nog geen eens in de lijst van viswateren voorkomt( geld terug gehad.) en even verder verpest de ander het voor ons DE KARPERVISSER MET GEVOEL EN FATSOEN.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-09-2010 17:02

ja ray dat is mijn thuiswater maar schaam me om het te zeggen maar durf daar niet meer in me eentje te vissen.
die 1e vis heb ik zelf ook gevangen.
hoe die em gvd oppakt ook zeg.
en cultuurverschil of niet je bent hier en niet daar waar je hoort dus heb je je maar aan te passen.
discriminerend .....? jammer dan!
in 99% van de gevallen niet zo?
misschien bij jou waar je ook vandaan komt maar meer bewijs als dit kan je toch niet krijgen.
ben ze zo spuugzat die lui.
Vis is vis
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-09-2010 17:06

Beste Jeroen, ik denk dat ik meer uren controleer dan jij vist en ook veelal vrijdag- en zaterdagnacht. Verhalen genoeg...maar weinig concreets. Mijn bevindingen / ervaringen zijn dus gewoon anders dan jij vertelt.
Vergeet daarbij niet dat volgens de Landelijke Lijst van Viswateren per visser 15 vissen boven de 15 cm legaal meegenomen mogen worden en dat betreft dus al gauw ca. 70% van alle viswateren. En ik ontken niet dat er wel eens excessen voorkomen, maar dat betreft net zo goed Nederlanders (b.v.drankmisbruik of zo stoned als een garnaal) als buitenlanders ( ook b.v. drankmisbruik en soms teveel vis meenemen c.q. de verkeerde vis meenemen).
Het enige wat afdoende helpt is een voortdurende frequente controle en het gemekker hier helpt geen zier.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-09-2010 17:23

aart.
dat is misschien bij jou zo maar hier in mijn omgeving is karper meenemen absoluut verboden.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-09-2010 17:29

Precies Ben, spot on !

Laten we ons dan wat dat betreft alleen even bij het karpervissen houden en zo ver ik mijn papiertjes kan lezen is karper meenemen altijd verboden.
Ik weet niet waar jij controleert Aart, maar blijkbaar weten die oostblokkertjes het wel want jij treft ze niet zeg je. Ik vis al mijn hele leven en heb drie weken geleden voor het eerst controle gehad! er zal ongetwijfeld personeelstekort zijn maar feit is gewoon dat de pakkans erg klein is.

Nogmaals, ik heb het aan den lijve ondervonden. Watertjes waar ik altijd goed ving, ook enkele snoekwatertjes, zijn de laatste twee jaar dramatisch. Maak je een praatje met de locals hoor je continu verhalen dat vooral in het weekend die snorretjes de watertjes leegroven.

Ga jij het maar lekker ontkennen maar ik denk dat 90% van de leden op dit board precies weet waar ik het over heb of zijn de overige reacties in dit topic ook 99% onzin?

Enne, gemekker helpt geen zier? Het probleem ontkennen, dat helpt geen zier. Het is al lang bekend wat voor een problemen die oostblokkers veroorzaken betreffende de Nederlandse sportvisserij en de bestanden. Het haalt zelfs het landelijk nieuws en jij gaat het dan ontkennen alleen omdat jij persoonlijk geen negatieve ervaringen hebt mee gemaakt. Genoeg anderen wel Aart, dus kijk verder dan je neus lang is.
Laatst gewijzigd door Jeroen Visser op 20-09-2010 17:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

20-09-2010 17:32

kom net terug van 2 weken Frankrijk (openbaar water).
Na 2 dagen werd ik al gecontroleerd...okee het was een bejaarde fransman die ik niet zoveel zie doen tegen al dat buitenlandse Nederlandse gespuis) maar toch zo'n groen pakje doet toch wel wat met je!!!

hier.....in Nederland...ik vis al 30 jaar en mijn eerste controle moet ik nog krijgen misschien wordt er in oost Nederland veel gecontroleerd en eens in Zoetermeer en Delft omdat er weer eens gedeald wordt aan de waterkant.

controle....meer controle ik vind het prima ik zit lekker ik heb gewoon betaald nou de oostblokkers nog.
dus aart kom eens in de grote steden vissen.
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-09-2010 19:04

Bulgaren? Ik hoorde enkele Turkse woorden voorbij gekomen, zijn dat geen Turken?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2010 19:10

Kan best Mourad. Alles is tegenwoordig Oostblok volgens sommige pseudo-ingewijden.

En nu Jeroen. Gal gespuwd, en dan? Van Aart en enkele anderen weet ik dat zij geen gal spuwen, maar er wat aan doen. Verdient wat mij betreft wel wat meer respect.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-09-2010 19:23

Ik moet zeggen dat ik ook wel uren maak met controle, en dat mijn constatering is dat de meeste (ook oostblokkers) gewoon alles voor elkaar heeft. Sterker nog, als je een gemiddelde oostblokker hebt en je komt aanlopen zijn de heel vriendelijk, laten de spullen zien en geven voordat je wat vraagt de benodigde papieren met legitimatie. (die laatste is overigens geheel vrijwillig). Daar waar ik met regelmaat toch nog wel meer wantoestanden bij de nederlandse vissers tegenkom. Waarvan ik vind juist deze mensen de regels moeten kennen en zich moeten gedragen. De polen en consorten weten wel hoe het werkt. Het feit dat ze dat niet altijd doen verschilt per visser. Maar controle, controle controle en laten zien dat je er bent dat moet de doorslag geven.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-09-2010 19:40

@kees.
dus omdat wij tegen de mening van aart ingaan hebben wij geen respect voor hem.
werkt dat hier zo moet toch niet gekker worden.
ik ga ook zo vaak tegen jou in kees dus heb ik ook geen respect voor jou?
onzin.
hartstikke leuk voor aart en raymon maar dronten en hoorn?
ja daar is alles beter natuurlijk.
ik kan niet praten over de situatie daar maar dat geld voor hun net zo.
en kees kan je je dan voorstellen dat als ik wekelijks word gefonfronteerd met dit soort wantoestanden(ja ook ik hou me bezig met verbetering van de gang van zaken) dat ik een beetje pissed word als hun dan zeggen het valt allemaal wel mee en dat het vaker de nederlanders zijn.kom nou.
zo uitgeraasd! :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2010 19:45

Respect gaat over de manier waarop Ben.

Filmpje wat beter bekeken. Wat ik meen te zien is iemand die toevallig een karper vangt, maar daar meest waarschijnlijk niet op gerekend heeft. Geen karpervisser dan, maar iemand zonder ervaring die een karper vangt en een grotere vis dan dat hij gewend is. Tja, een karper kijkt niet naar de visser.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-09-2010 20:07

ja sorry kees maar dat komt deels door de frustraties die ik krijg van dit soort tafrelen en vond het niet respectloos zoals ik reageer op aart maar ben het gewoon niet met hem eens.
die lui van dat filmpje maakt het niets uit wat ze vangen maar je hoeft niet het buskruit te hebben uitgevonden om te snappen dat je niet zo omgaat met een vis en ja ik weet dat ze niet hier vandaan komen en het misschien daar waar ze vandaan komen het volkomen normaal is maar ze zijn hier en niet daar en dus is het voor mij en een boel andere erg frustrerend.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-09-2010 20:13

Kees,

Ik vind jouw reactie wel enorm kort door de bocht. Ik was niet degene die een reactie gaf. Ik gaf mijn mening over het feit hoe de wantoestanden op dit moment zijn, onderbouwd met enkele voorbeelden. Het is landelijk al lang bekend dat deze problemen zich voordoen.

Dan komt meneer Aart en die zegt dat het voor 99% onzin is terwijl de feiten gwoon op tafel liggen. Als ik daar dan tegenin ga toon ik geen respect? Waarom is dit board? Volgens mij is dit de discussiehoek of vergis ik me. Als je hier al niets meer mag zeggen houdt het toch een beetje op hè.

Nogmaals, Aart noemde alles maar onzin. Dat is pas respectloos naar de talloze mensen die deze problemen lijfelijk meemaken en dat zijn er genoeg, gezien de reacties in dit topic.

By the way, ik weet niet of je mij bedoelde met pseudo-ingewijden (over respect gesproken Kees) maar ik heb niets gezegd over de mensen in het eerste filmpje. Zolang het niet mogelijk is om "geen respect" en een discussie uit elkaar te houden is het misschien raadzaam om "discussiehoek" te veranderen in "meninghoek"

Geeft niet hoor Kees.....