Homepage Karperwereld online


Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

14-09-2010 20:06

Mijn vraag, hoe is het mogelijk dat een site, die toch wel behoorlijk tegen betaalwateren is, een (weliswaar prachtige) koi van een betaalwater op de homepage zet?? Of stel ik nu een domme vraag?
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
K. van den Herik

15-09-2010 07:16

Ik vind het discriminatie, die goudvis kan er niks aan doen dat ie op great lake rond zwemt, stond er Dik S vangt afgelopen zondag goudvis 30 pond, zou er niks aan de hand zijn. Je vind dat ding mooi of niet, ik niet.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

15-09-2010 12:27

Nee Peter geen domme maar wel 1 die geen goed antwoord heeft
Vis is vis
Ivo Hovius
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-08-2010 22:28

15-09-2010 13:01

PETER DE JONGE schreef:Mijn vraag, hoe is het mogelijk dat een site, die toch wel behoorlijk tegen betaalwateren is, een (weliswaar prachtige) koi van een betaalwater op de homepage zet?? Of stel ik nu een domme vraag?


Hier zat ik dus ook al over te dubben, en twijfelde hard om nu wel of geen topic hierover te openen.

Om de forumregels te citeren uit het subforum betaalwateren;

Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.


Indien je dus tegen de commerciële uitbating bent van karperbestanden als website zijnde, dan dien je dus niet in mijn optiek een foto van dit prachtbeestje te posten (Mijn interesse was gewekt over de naam van het water en heb dus even ge-googled om het op te snorren, en nee niet met de intentie om er te gaan vissen, ik nam al aan dat het om een betaalwater ging)

Gezien de interesse die bij mij was gewekt om het water op te sporen, zou je kunnen aannemen dat dit dus een uiting van rechtstreekse bevordering over dit betaalwater is.

Als moderator/beheerder van deze site zou ik hebben gedacht "leuke vis en bedankt voor je inzending, maar plaats hem maar zelf in het daarvoor bestemde subforum" en vervolgens een andere foto van een openbaar water gepost te hebben.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

15-09-2010 15:25

Ik denk dat het toch die kant op gaat het is tegenwoordig een
normaal iets 'betaalwater' tuurlijk zijn er slechte bij maar zijn alle betaalwateren dan bij voorbaat slecht? Maar aangeZien de huisregels hier inderdaad vreemd.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-09-2010 16:10

Ik denk dat de tijd is gekomen dat sommige mensen beseffen dat het ene btw de andere niet is, er zijn vierkante bakken met een gladde bodem waar de eigenaar voorvoert en je de prezieze plek om te vangen aanwijst, met vanggarantie nog wel, echte vissers komen daar niet.
Er zijn er ook waar je vrij bent, met een minumum aan voorzieningen, waar de beheerder goed let op waterkwaliteit en z'n bestand, met een diversiteit aan ondergronden en stekken en waar je wat moet kunnen om te vangen.

Bij de laatste kom ik wel 's, het zgn. vrij vissen is een beetje een loterij aan het worden momenteel, bekeuringen om discutabele redenen, en in veel plekken van Noord Frankrijk lijkt een NL nummerbord een vrijbrief om je auto leeg te halen, sommige Franse collega's hebben totaal scheit aan jou, en belangrijker, aan je stek, ik heb wel wat klote ervaringen met met name roofvissers.
Wil je die stress niet dan is een btw een aardig alternatief, helemaal als je gezin meegaat. Je vergunning is in orde, je auto staat veilig, en bij eventuele ongelukken heb je iets om op terug te vallen, dan blijft over waar je voor kiest, schieten in een ton of echt vissen?
Er zijn btw's waar het vissen echt moeilijk is en je alles uit de kast moet halen, als je daar vangt lijkt me dat meer bevrediging geven, dus om nou elk btw af te schieten...
Het is leuk dat je standpunten inneemt, het zou nog leuker zijn als je meegroeit met het publiek wat je blaadje koopt, kritisch tegenover staan maar niet tegen diegene die er vissen en er een apart forum voor oprichten is twee heren dienen denk ik.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

15-09-2010 16:15

PETER DE JONGE schreef:Mijn vraag, hoe is het mogelijk dat een site, die toch wel behoorlijk tegen betaalwateren is, een (weliswaar prachtige) koi van een betaalwater op de homepage zet?? Of stel ik nu een domme vraag?


Mischien om dezelfde regel waarom er ook advertenties over betaalwateren hier worden gepubliceerd?Je kan er tegenwoordig niet meer omheen.Betaalwater is de toekomst 8) Er zitten goeden en slechte wateren tussen.Maar die zijn er ook openbaar.
K. van den Herik

15-09-2010 16:36

als we iedereen die nog nooit op een btw heeft gevist of er aan gedacht heeft te gaan doen nemen, heb je er precies genoeg om te klaverjassen.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

15-09-2010 17:38

ik moet misschien vermelden dat ik niet tegen betaalwateren ben, ik heb er nog nooit op gevist, maar dat terzijde....ik denk dat een ieder moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Ik vond het alleen vreemd dat een site die zich in mijn ogen tegen betaalwateren opwerpt, toch zo'n vis op de homepage zet.....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-09-2010 17:55

Nog nooit op betaal water gevist , ik doe lekker me ding in nl.
zelfs niet aan gedacht !!!
dat iedereen het zelf moet weten ben ik mee eens, en stoor me daar niet aan.
wel als mensen zich een topper voelen, omdat hun al meerdere 40 ers of 50 ers op hun naam hebben staan waar ze die vissen op een 25 hectare putje heeft weten te vangen, vindt dat echtg niet indrukwekkend.


IK KAN ALLEEN NIET KLAVERJASSEN MAAR IK KIJK WEL MEE OM HET TE LEREN :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-09-2010 18:30

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

15-09-2010 18:42

Nog wat gevangen op Great Lake Klaas?
edwin zuijdwijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-10-2007 17:03
Locatie: den haag

15-09-2010 20:13

Vind het echt diep en diep triest dat dit onderwerp elke keer weer onder vuur ligt, zielig vind ik het....
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

15-09-2010 21:00

Huisregels aanpassen. ben je overal vanaf. :P
Cor Blokhof

15-09-2010 21:01

edwin zuijdwijk schreef:Vind het echt diep en diep triest dat dit onderwerp elke keer weer onder vuur ligt, zielig vind ik het....


Ik heb vooral medelijden met de karpers die op dit soort wateren zijn gekomen en waarschijnlijk niet groot zijn geworden.

Een Frans Meer een Engelse naam geven zegt al genoeg :)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-09-2010 21:20

Gigantica? Vraag me af of hij de vissen bedoelt of z'n ego.......
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-09-2010 21:33

In ieder geval niet zijn plasser denk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-09-2010 23:39

Wat een overbodig gedoe weer hier. Door een eigen interpretatie kun je aan van alles een draai geven. KWO was tegen betaalwater en heeft deze mening na overleg al een tijdje geleden herzien. Daarna is aan de wens van de forumleden en een reisorganisatie tegemoet gekomen met achtereenvolgens een rubriek en een banner op de site. Kritisch staan tegenover betaalwater betekent onderscheidt maken tussen betaalwateren. Met name met betrekking tot goed beheerd en slecht beheerd betaalwater. Kritisch zijn betekent niet overal principieel tegen zijn. Dus KWO is niet tegen betaalwater, zoals hier gesuggereerd wordt. De wens van de leden en onze wens om het beheersbaar te houden was om het bespreken van betaalwateren te beperken tot de desbetreffende rubriek. Onzerzijds om het gekissebis over en weer uit het verleden tegen te gaan. Mogelijk komt het er nog eens van dat betaalwater door iedereen op een normale wijze geaccepteerd wordt, met onderscheid tussen goed en slecht, zodat er niet direct een gespannen situatie ontstaat als er wat opkomt. Het gaat die richting uit als ik de afname van het aantal schermutselingen bekijk, maar zover is het duidelijk nog niet. Dit topic is daar weer een bevestiging van.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2010 00:50

[i]Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen,

Kees maak je niet te druk, maar als je je richt tegen commerciële uitbating van bestanden laat je weinig ruimte over, dit dekt alle betaalwateren denk ik, maar goed.
Ik denk dat het beter zou zijn om weerstand tegen btw's op te geven en die moeite steken in inderdaad kijken naar wie goed beheert, levert navenant de prijzen en wie er een potje van maakt, de 'schieten in een ton' putten hebben nu het meeste impact en daardoor worden vaak zwaarbevochte pb's niet serieus genomen wat in sommige gevallen onterecht is, Rainbow lake bv is een btw maar wel eentje waar het heel moeilijk vissen is en zo zijn er wel meer gelukkig.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-09-2010 07:54

Rick van Sinderen schreef:Ik denk dat de tijd is gekomen dat sommige mensen beseffen dat het ene btw de andere niet is, er zijn vierkante bakken met een gladde bodem waar de eigenaar voorvoert en je de prezieze plek om te vangen aanwijst, met vanggarantie nog wel, echte vissers komen daar niet.


Groeten Rick


Wat zijn echte en onechte vissers?
K. van den Herik

16-09-2010 08:16

echt:
tegen betaalwater
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-09-2010 09:37

Zoals ik al zei.... Een eindeloze discussie. Nu zijn het weer geen echte vissers degeen die op btw vissen. Ja wat moet je daar nou van vinden
Vis is vis
K. van den Herik

16-09-2010 09:38

nog 2 kan je klaverjassen Mourad