Homepage Karperwereld online


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-09-2010 12:05

alleen erg kut als de plas in de buurt van jou huis, en waar je in je vrije uurtjes vist, ineens word afgesloten met een hek. Vervolgens mag je gaan dokken als je daar vissen wil. En dat is hetgeen veel vissers in frankrijk en nu in n
    ederland overkomt..
    Wouter Hut
    Berichten: 244
    Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
    Locatie: Twente

    17-09-2010 12:10

    Vaak waren het al prive wateren waar je zomaar niet mocht visse, maar dat wordt voor het gemak vergeten...
    Gebruik je verstand aan de waterkant.
    Gebruikersavatar
    Rick van Sinderen
    Berichten: 713
    Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

    17-09-2010 12:11

    Commercieel uitgebuit? Ik denk dat er veel btw's zijn waar de zorg voor karper op een hoger plan ligt, waar niet riooloverschotten ff gedumpt wordt en niet elke 13 jarige zonder onthaakmat z'n goddelijke gang mag gaan.

    Voorbeeld, woon nu 2 seizoenen in Brabant, elk putje heeft z'n eigen vergunning, sommige worden zelfs buiten de lijst gehouden, je wordt lid, gemiddeld 40,- per keer en een week of twee later ga je al dubbelen, op naar de volgende dan maar, de leden vertellen je over welke karpers en steuren gestolen zijn en waar ze nu zwemmen, iedereen weet 't, niemand doet wat, maar het gebeurt wel, en niet een beetje, btw's komen in dit verhaal niet voor hoor, alleen egootjes met kleine plassers die voor God spelen.
    Als ik op zo'n plas begin die ik dat bijna altijd op dezelfde manier, 1 hengel op de voerplek en 1 of 2 daarbuiten met de hoop op een grotere solitaire vis, de hengel op de voerplek gaat vaak door een stroom van 10 a 15 ponders met hazelippen, papagaaienbekken, gebroken en beschadigde borstvinnen en kieuwdeksels, en de topvis vang je niet, want ja, weet je dat nog niet, Henkie heeft hem drie vijvers verder gedumpt..... dan maar een goed beheerd btw als je het niet erg vindt.

    Groeten Rick
    Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
    K. van den Herik

    17-09-2010 12:13

    Helemaal mee eens Martijn, lees alweer De Karper.

    Echter de meeste betaalwateren en zeker in Frankrijk zijn en waren al privéwateren.

    De eeuwige jeuk en lamme klauwen als dat anders is en dat geldt ook voor nl verenigingen met hun nachtvisvergunning uitsluitend voor de happy few

    Ook gij heeft gelijk Rick, zie mijn eerste bijdrage in dit geval denk ik. Noem maar 10 viswateren zonder verplaatste vis....
    Gebruikersavatar
    Rick van Sinderen
    Berichten: 713
    Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

    17-09-2010 12:18

    Het blijft toch raar dat zo'n snel groeiend orgaan waarin zoveel geld rond gaat zo weinig invloed heeft op hoe water beheert wordt, wat wel en niet goed zou zijn en hoe sommige stompzinnige regeltjes maar gehandhaafd blijven.

    Het voorbeeld van Martijn is kut natuurlijk, stom dat de plaatselijke hv dit niet voorkomen kan.

    Groeten Rick
    Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
    Cor Blokhof

    17-09-2010 12:19

    Wouter Hut schreef:Voordelen betaalwateren:
    - Zekerheid over je stek
    - Luxe van sanitair en stroom
    - Veiligheid
    - Duidelijkheid over regels (geen rare fratsen met vergunningen en nachtviszones)
    - Geen snoekbaars vissers die je lijnen mee slepen

    Tuurlijk heeft het ook nadelen, maar ik snap heel goed dat mensen er voor kiezen.


    Zouden voor mij geen punten zijn om voor een betaalwater te kiezen.

    Maar ieder zijn ding laten we het daarop houden.

    Ben er nog steeds niet van overtuigd.

    Vissen is inderdaad een sport met troffeeen maar dikke vissen wil niet standaard zeggen dat dit de beste troffee is. De schoonheid van een kleinere vis kan dit ook overtreffen.
    Wouter Hut
    Berichten: 244
    Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
    Locatie: Twente

    17-09-2010 12:20

    K. van den Herik schreef:Ook gij heeft gelijk Rick, zie mijn eerste bijdrage in dit geval denk ik. Noem maar 10 viswateren zonder verplaatste vis....


    Misschien maak je kans als je vraagt naar 10 wateren waar de laatste 5 jaar geen vis meer is verplaatst :lol: ...
    Gebruik je verstand aan de waterkant.
    Gebruikersavatar
    Rick van Sinderen
    Berichten: 713
    Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

    17-09-2010 12:35

    Cor, er zijn btw's met minimale voorzieningen waar je na twee dagen tegen jezelf gaat praten omdat je niemand ziet, die nog niet zo heel lang geleden geen btw maar privewater waren en je zo ongeveer je linkerarm zou geven om er een keertje te mogen vissen, dus geen volgeboekte vierkante lach of ik schietputten, maar echt water met een diverse bodem en oevers waar je echt wat moet kunnen om een behoorlijke karper te vangen, het jamerre is dat het negatieve van de beginjaren zo blijft hangen, wat Klaas zegt is waar, geen ene beheerder met een IQ van boven z'n schoenmaat neemt het risico om gepikte vissen tussen z'n bestand te mikken, vooral ook omdat juist in Frankrijk zo'n bestand in een lang afgesloten water uniek is.
    Ik ben geen pondentrekker, niet meer teminste, ik wil uiteraard een kans op een mooie 40 plusser, maar net zo belangrijk is de rust en 's morgens een ijsvogeltje op m'n hengel, en het gevoel dat je iets vangt waarvoor je serieus moeite moet doen, en als dat dan een 30 pond spiegeltje is, oke, ook goed, dan ben ik tevreden, maar vooral in noord Frankrijk zit ik gewoon niet rustig meer als vrije visser, teveel gedoe, teveel gezeik, teveel geld voor een vergunning die elke keer bij terugkomst weer net niet de goede is, het heeft bij mij veel plezier vergalt.

    Groeten Rick
    Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
    Gebruikersavatar
    ferenc van de vorstenbosc
    Berichten: 3043
    Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
    Locatie: lisse
    Contacteer:

    17-09-2010 12:36

    Cor van Steenoven schreef:
    Zouden voor mij geen punten zijn om voor een betaalwater te kiezen.

    Maar ieder zijn ding laten we het daarop houden.

    Ben er nog steeds niet van overtuigd.

    Vissen is inderdaad een sport met troffeeen maar dikke vissen wil niet standaard zeggen dat dit de beste troffee is. De schoonheid van een kleinere vis kan dit ook overtreffen.



    Je hoeft ook niet overtuigd te worden?Ieder zijn ding en ik geef je groot gelijk.MAAAAAARRRRRRR je moet wel begrijpen die niet iedereen zo gedreven is en/of tijd/zin heeft om er veel moeite voor te doen.En daar gaat het om.Tijden veranderen,betaalwateren zijn de toekomst dus je kan er beter aan wennen en wie weet...zit je in de toekomst ook wel eens op een btw :wink:
    En alleen dikke vissen op betaalwateren?Wou dat het zo was.Moet me eerste 40er nog vangen :lol:
    K. van den Herik

    17-09-2010 12:44

    je zal verschieten hoeveel projectspiegels al elders hun rondje zwemmen...

    En een iq gelijk de bloeddruk Rick. Sommigen zijn schijndood....
    Cor Blokhof

    17-09-2010 12:50

    Rick van Sinderen schreef:Cor, er zijn btw's met minimale voorzieningen waar je na twee dagen tegen jezelf gaat praten omdat je niemand ziet, die nog niet zo heel lang geleden geen btw maar privewater waren en je zo ongeveer je linkerarm zou geven om er een keertje te mogen vissen, dus geen volgeboekte vierkante lach of ik schietputten, maar echt water met een diverse bodem en oevers waar je echt wat moet kunnen om een behoorlijke karper te vangen, het jamerre is dat het negatieve van de beginjaren zo blijft hangen, wat Klaas zegt is waar, geen ene beheerder met een IQ van boven z'n schoenmaat neemt het risico om gepikte vissen tussen z'n bestand te mikken, vooral ook omdat juist in Frankrijk zo'n bestand in een lang afgesloten water uniek is.
    Ik ben geen pondentrekker, niet meer teminste, ik wil uiteraard een kans op een mooie 40 plusser, maar net zo belangrijk is de rust en 's morgens een ijsvogeltje op m'n hengel, en het gevoel dat je iets vangt waarvoor je serieus moeite moet doen, en als dat dan een 30 pond spiegeltje is, oke, ook goed, dan ben ik tevreden, maar vooral in noord Frankrijk zit ik gewoon niet rustig meer als vrije visser, teveel gedoe, teveel gezeik, teveel geld voor een vergunning die elke keer bij terugkomst weer net niet de goede is, het heeft bij mij veel plezier vergalt.

    Groeten Rick


    Bij mij blijven inderdaad de verhalen hangen van enkele jaren terug zoals een La Horre.

    Maar als zulk soort wateren bestaan zoals jij je noemt zal ik er misschien weleens gaan vissen want zoiets bevalt mij wel.

    Alleen als een Frans water The Great Lake heet dan is dat bij mij al een negatief punt :)

    Stond pas weer in een lokale visshop hoorde een verhaal van een visser dat die weekje op een betaalput had gezeten en 34 aanbeten gehad en dan 9 30+ en 4 40+ vissen en jammer genoeg weer geen 50+

    Dan heb ik niet een bepaald positief beeld over zo'n water :)
    Gebruikersavatar
    Rick van Sinderen
    Berichten: 713
    Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

    17-09-2010 12:56

    Dat begrijp ik, maar bij al die verhalen moet je zo'n man ook 's aankijken, vissen en liegen horen bij elkaar als peen en uien.
    La Horre schijnt nu de weg omhoog gevonden te hebben, wat betreft de oude situatie, mee eens.
    En namen als gigantica krijg ik ook juk van.
    Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
    Wouter Hut
    Berichten: 244
    Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
    Locatie: Twente

    17-09-2010 12:57

    Cor van Steenoven schreef:Stond pas weer in een lokale visshop hoorde een verhaal van een visser dat die weekje op een betaalput had gezeten en 34 aanbeten gehad en dan 9 30+ en 4 40+ vissen en jammer genoeg weer geen 50+

    Dan heb ik niet een bepaald positief beeld over zo'n water :)


    Mja je hoort ook genoeg verhalen over de blanks op betaalwateren...

    Tja op openbare nederlandse wateren hoor ik ook wel eens succesverhalen van een visser die "toevallig" alles goed deed (inc. timing) en in 1 weekend enkele toppers vangt daar waar andere serieuse vissers jaren achteraan zitten...

    Kortom 1 succes verhaal geeft geen goed beeld van een water...
    Gebruik je verstand aan de waterkant.
    Gebruikersavatar
    Rick van Sinderen
    Berichten: 713
    Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

    17-09-2010 13:00

    Dat is goed gezien, het is nog steeds zo dat 10% van de vissers 90% van de vissen vangt, dus kijk naar wie wat zegt.
    Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
    Cor Blokhof

    17-09-2010 13:07

    Denk dat dit toch een eindeloze discussie wordt.

    Maar goed als ik ooit ervaring er mee krijg misschien verander ik dan van standpunt.
    K. van den Herik

    17-09-2010 13:49

    Cor,

    Diezelfde visser staat aan de lokale karperput ook dikke verhalen te doen. Zegt m.i. toch meer over de visser dan over het water toch?

    Zodra er geen argumenten meer uitgewisseld worden kan je internet wel sluiten en de schuilkelders opzoeken. Het bouwen ervan is te vinden op het net.

    Vergeet niet:

    geen 25 jaar geleden gold het vissen met piepers, en dan niet de kruimige, als onsportief.

    10% 90%. Ken nog zo'n dooddoener. De beste wind is zuidwest. Dat is verdomme de meest voorkomende wind. Heb je 10 dagen zuidwest en er worden 5 karpers gevangen en 2 karpers met oosten wind, die daarna 1 dag woei., is m.i. oostenwind beter en thuis vang je niks, hoewel dat ook weer achterhaalt is want met een beetje geluk, leer je thuis nog eens iets
    Cor Blokhof

    17-09-2010 14:08

    K. van den Herik schreef:Cor,

    Diezelfde visser staat aan de lokale karperput ook dikke verhalen te doen. Zegt m.i. toch meer over de visser dan over het water toch?

    Zodra er geen argumenten meer uitgewisseld worden kan je internet wel sluiten en de schuilkelders opzoeken. Het bouwen ervan is te vinden op het net.

    Vergeet niet:

    geen 25 jaar geleden gold het vissen met piepers, en dan niet de kruimige, als onsportief.

    10% 90%. Ken nog zo'n dooddoener. De beste wind is zuidwest. Dat is verdomme de meest voorkomende wind. Heb je 10 dagen zuidwest en er worden 5 karpers gevangen en 2 karpers met oosten wind, die daarna 1 dag woei., is m.i. oostenwind beter en thuis vang je niks, hoewel dat ook weer achterhaalt is want met een beetje geluk, leer je thuis nog eens iets


    Van die dooddoeners zijn er inderdaad genoeg maar ik heb eigenlijk na een jaar of vier niet of nauwelijks gevist te hebben de draad weer opgepakt en als ik dan in van die karperboekjes kijk word ik alleen maar dood gegooid met hetzelfde freezerbaits, betaalwaters en dikke vissen.

    Ik blijf van mening dat er toch genoeg leuke openbare wateren zijn in Frankrijk waarbij je veillig kan vissen met kans op een 20+ kg vis. Op zo'n soort water zal ook mijn 1e Frankrijk komen!

    (En inderdaad ik heb nog nooit Frankrijk op karper gevist)
    Martijn Nederpel
    Berichten: 4864
    Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
    Locatie: leeuwarden

    17-09-2010 14:23

    Wouter Hut schreef:Vaak waren het al prive wateren waar je zomaar niet mocht visse, maar dat wordt voor het gemak vergeten...


    Sory hoor maar dat is nu net zon kul argument, voor hetzelfde geld hadden het openbare wateren kunnen worden. Hoewel beslist een deel al in prive bezit was, word het deel dat dat niet was steeds groter. En ook in nederland worden steeds meer watertjes op die manier onbereikbaar.
    Een ander argument dat ik steeds meer voorbij zie komen zijn de veiligheid,gemak,en sanitaire voorzieningen. Tjah tegenwoordig kan je met wat begeleiding en hulp (eventueel helicopter) van gespecialiceerde reisburotjes de top van de mount everest bereiken, mits je maar betaald........
    Er zullen best wateren zijn zonder vaste stekken en met verantwoord waterbeheer en uiteraard vroeger ook al in prive bezit, echter als ik zo in mijn omgeving kijk, komen er meer dan behoorlijk wat mensen terug met een beter dan gemiddeld resultaat van dit soort water. In mijn ogen is dat een devaluatie van onze gelifde hobbie
    Overgens is het niet zo dat ik per definitie tegen dit soort water ben, echt ik sta er wel kritisch tegenove
    sander kunst
    Berichten: 2002
    Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
    Locatie: Amsterdam
    Contacteer:

    17-09-2010 14:46

    voor k van den herik nog 1 keer dan\

    doordat het btw vissen zo populair is geworden,zijn er ook btw eigenaren die op de verkeerde manier aan hun vissen komen. (om bij de rest van hun bestand te voegen)
    ( dus niet allen btw eigenaren ) maar genoeg wel , al zijn het er 2 op de 10 die het op boven genoemden manier aan hun vissen komen,zijn dat er al 2 te veel (dus 50 btw dan zitten er 10 tussen die op boven genoemden manier aan vissen komen, soms een enkele vis soms meerdere vissen).

    dit is wat ik zeg en daar blijf ik bij !!!!!

    en je vraagt je steeds af of ik een minderwaardigsheid complex heb / of je denkt dat ik het heb, nee dat heb ik niet, ik denk eerder dat jij er last van heb aangezien je er zelf maar niet over op houdt. :wink:
    mij ook nog eens gaat vragen hoeveel 25 kilo vissen ik heb gevangen :lol: dat noem ik minderwaardigheid complex hebben :wink:

    ik gun iederen ze vissie echt wel, en als ik een vis mooi vind kan ik dat gewoon zeggen, zonder dat ik me daar naar over hoef te voelen iis dat bij jou ook zo.

    ik zeg gewoon , er zijn een aantal van die betaal wateren !!!! vul de rest maar zelf in.
    hoe is dat gekomen ??? vul de rest zelf maar in.

    dat is voor mij redenen genoeg om er niet naartoe te gaan.


    mvg
    Gebruikersavatar
    Kevin Johannesen
    Berichten: 221
    Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
    Locatie: Brabant
    Contacteer:

    17-09-2010 15:08

    Maak gewoon van elk water betaalwater, ben je van al het gezeik af.
    Betaalwater is toch de toekomst...
    Quo Vadis
    Cor Blokhof

    17-09-2010 15:21

    Kevin Johannesen schreef:Maak gewoon van elk water betaalwater, ben je van al het gezeik af.
    Betaalwater is toch de toekomst...


    Dat is natuurlijk een onzinverhaal.

    Wateren in natuurgebieden, woonwijken en open water systemen zullen echt niet snel een betaalwater worden hoor.
    Gebruikersavatar
    michel Tja
    Berichten: 3561
    Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
    Contacteer:

    17-09-2010 15:27

    zijn het eigenlijk wel....

    of is een vergunning gratis ?
    Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
    Eek a Mouse - Ganja Smuggling
    http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
    R.I.P Deniz :(
    Cor Blokhof

    17-09-2010 15:28

    michel Tja schreef:zijn het eigenlijk wel....

    of is een vergunning gratis ?


    Nee een vergunning betaal je voor maar ik heb nog nooit een stek gereseveerd daarvoor.
    Gebruikersavatar
    michel Tja
    Berichten: 3561
    Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
    Contacteer:

    17-09-2010 15:37

    Cor van Steenoven schreef:Nee een vergunning betaal je voor maar ik heb nog nooit een stek gereseveerd daarvoor.


    die kan je wel zelf reserveren , dat verschijnsel wordt ook wel in de volksmond een stekkenclaimer genoemd... :D
    Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
    Eek a Mouse - Ganja Smuggling
    http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
    R.I.P Deniz :(
    K. van den Herik

    17-09-2010 15:47

    Martijn,

    Stel ik heb een stukie land, zeg 1500 ha. Met daarop mais/aardappelen en weet ik veel. Inmiddels brengt die zooi geen ruk meer op. Laat er nu net zand/grint aan de oppervlakte liggen. Hup verkopen die boel. De putten lopen vol water en liggen daar te liggen. Ooit eens wat vis uitgezet, klaar. Op een kwade dag komt er iemand vragen om te vissen, nou 1tje een ker was niet erg. Maar toen heel zijn familie kwam... Zou dat nou populair zijn, dat vissen? Goh zeker engelsen zijn bereid een paar honderd pond te betalen.. Hup eens contact opnemen met een kweker. vis erbij beetje kennis van die kweker, laten we hem simon noemen, en voila. Dochter heeft werk en inkomen terwijl ook klein zoon van de straat is.

    FF kijken maar ik zie er niets geks in. Zou het ook zo doen.

    Moest ik morgen die 11 miljoen winnen kocht ik XXX eur 450.000. No problem. 3600 in de week keer 25 is eur 90.000. per jaar eur 60.000 voor wat personeel, die ook nog wat te vreten enzo verkoopt. eur 30.000 in de knip ff 6% rendement. Lijkt me meer dan 2,1% op de bank.

    goeie moggel.


    Voor het laatst: doe me de namen en bewijzen van die 2 en ik knoop ze op. Verder ook niet lezen over zelfreinigend vermogen of is dat te moeilijk? Dat betekent dat een 3 eilanden zijn eigen glazen ingooit. hoi he...