Homepage Karperwereld online


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-09-2010 18:04

Ach

Veel betaalwateren zijn in samenwerking met zogenoemde Fish farms

Maargoed voor een ander is alles gestolen vis.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-09-2010 20:57

Cor van Steenoven schreef:Misschien een andere insteek maar wat is er nu leuk aan het vissen op een betaalwater, het enige voordeel wat ik kan zie is dat je sanitair hebt voor de rest is een openbaar water toch veel mooier?

Het grootte onbekende lekker vissen op een flinke plas waarvan niet iedere vis bekend is is toch juist mooi?

Of zie ik het nu verkeerd?

En ja ik weet dat ook op openbaar heel het bestand vaak bekend is maar dat kost je geen € 200 per week en je kan ook gewoon op een ander water vissen :)


Kan,hoeft niet.Veel mensen willen gewoon lekker simpel en rustig vissen zonder veel gedoe.Ook een mooie stek,wat veiligheid voor jezelf en de auto is wel handig.Grotendeel van de karpervissers zijn nou eenmaal geen hardcore muthafuckers die met lianen slinger,door het water rennen en over ravijnen heen springen om bij de hengel te komen.


Ik vis op beide wateren,ben absoluut niet bang voor groot water(grootste betaalwater was 4800hectare) maar af en toe vind ik een betaalputje ook wel eens geinig
Cor Blokhof

16-09-2010 21:27

ferenc van de vorstenbosc schreef:Kan,hoeft niet.Veel mensen willen gewoon lekker simpel en rustig vissen zonder veel gedoe.Ook een mooie stek,wat veiligheid voor jezelf en de auto is wel handig.Grotendeel van de karpervissers zijn nou eenmaal geen hardcore muthafuckers die met lianen slinger,door het water rennen en over ravijnen heen springen om bij de hengel te komen.

Ik vis op beide wateren,ben absoluut niet bang voor groot water(grootste betaalwater was 4800hectare) maar af en toe vind ik een betaalputje ook wel eens geinig


Je kan toch ook bij een niet betaalwater simpel vissen zonder veel gedoe? Ken genoeg wateren hier in de buurt hoor waarbij je in een middag of avond een leuke vis kan vangen zonder ver te hoeven lopen.

Je auto niet veilig vind ik een vrij slecht excuus hoor.

Een vis vangen waarbij je alles zelf uitgedacht hebt en gezocht is toch veel mooier en geeft toch veel meer voldoening? Je vist toch niet voor de foto's en het gewicht lijkt mij?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-09-2010 21:40

Tuurlijk is dat veel mooier,echter heeft het grotendeel daar gewoon geen zin in.Als je maar 1 week per jaar weg kan dan is het een stuk makkelijker als je van te voren al weet hoe of wat.

Auto slecht excuus?Ondanks dat ik van mijn part in de strond zit om een vis te vangen wil ik graag dat mijn auto veilig staat.Wil niet graag bij de auto aankomen en zien dat mn leren bekleding en sportvelgen weg zijn.Voor elke lekke band kan ik een week op een betaalwater vissen.En die dingen gebeuren helaas.Als ik voor elke gesloopte/beschadigde of afgefikte auto die ik in frankrijk heb zien staan 1 euro kreeg.Kan ik weer een weekje weg. :lol:

En de vraag naar betaalwater is groot.Zou stom zijn als daar niet op ingespeeld word.Mij lijkt het wel wat.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2010 22:15

alles wat ik dus al eerder zei, anti btw sentimenten komt vaak van mensen die er nooit waren, ik heb jaren vrij gevist in Frankrijk en nog, maar mijn auto is een keer te grazen genomen, van mijn maatje 3x in 2 jaar, en veel wateren zal je toch echt wat moeten kunnen om te vangen, tenzij je Graves, Rainbow en bv lac duDer makkelijke watertjes vindt.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Cor Blokhof

16-09-2010 22:34

ferenc van de vorstenbosc schreef:Tuurlijk is dat veel mooier,echter heeft het grotendeel daar gewoon geen zin in.Als je maar 1 week per jaar weg kan dan is het een stuk makkelijker als je van te voren al weet hoe of wat.

Auto slecht excuus?Ondanks dat ik van mijn part in de strond zit om een vis te vangen wil ik graag dat mijn auto veilig staat.Wil niet graag bij de auto aankomen en zien dat mn leren bekleding en sportvelgen weg zijn.Voor elke lekke band kan ik een week op een betaalwater vissen.En die dingen gebeuren helaas.Als ik voor elke gesloopte/beschadigde of afgefikte auto die ik in frankrijk heb zien staan 1 euro kreeg.Kan ik weer een weekje weg. :lol:

En de vraag naar betaalwater is groot.Zou stom zijn als daar niet op ingespeeld word.Mij lijkt het wel wat.


Ook in één week zijn er genoeg openbare wateren waar je prima een leuke vis kunt vangen.

Karpervissen is nu eenmaal een hobby waarbij je veel moet investeren voor resultaat.

Auto kan ik moeilijk over oordelen hoe dat in Frankrijk is dus dat punt laten we maar gaan maar ik heb altijd het idee dat de kans niet zo groot is dat zoiets gebeurd.
K. van den Herik

17-09-2010 07:41

Cor,

Hoe kan je dan oordelen over een btw in Frankrijk, terwijl je al niet over Frankrijk kan oordelen?

Sander,

Jou hele anti sentiment is alleen gebaseerd op een sterk gevoel in eigen falen, noem het een vorm van minderwaardigheidscomplex. Dat is niet erg hoor en dit is ook niet lullig bedoeld. Elke alinea staat ergens dat je ghet maar niks vind, dat een ander grotere vis vangt, want dan zal het wel uit een btw komen en dan telt het niet.

Gelukkig heb ik dat niet. Elke vis van mij heeft de waarde die IK er aan wil geven. Want ik vis enkel en alleen voor de bv Klaas van den Herik. De rest zal me allemaal een worst zijn. Als dan een ander blij is met een wereldrecord, net 3 gram meer, ben ik 1 seconde blij voor hem, draai me om en ga verder met de orde van de dag.

dat is niet wat ik zeg, ik zeg doordat het btw vissen zo populair is geworden, er ook btw eigenaren zijn die op de verkeerde manier aan hun vissen komen. (om bij de rest van hun bestand te voegen)
( dus niet allen btw eigenaren ) maar genoeg wel , al zijn het er 2 op de 10 die het op .....


Hier sla je de plank m.i. dus volledig mis en niet te zuinig ook. Het vissen op btw-en is populair gemaakt . De behoefte was er al in alle landen om ons heen, alleen in nl nog niet. Graag verwijs ik naar een De Karper van 3 jaar terug.

In die periode kwamen ook de geruchten van gestolen vissen, denk aan de Vito, zoek maar op deze site. In die periode is er ook een btw enquette gehouden. Conclusie? Eigenlijk geen. Tot 2000 kon je overal probleemloos nachtvissen, ook waar het niet mocht, daarna werd dat rap minder en op beperktere plekken.

Ik mag graag denken, dat door de vinger aan de pols door de KSN, er een omslag heeft plaatsgevonden van veel btw-en van roofbouw naar opbouw. Natuurlijk ook om hun klanten tegemoet te komen. Eeerlijk water zeg maar en, zoals gezegd: lijfsbehoud. Zie allerlei ziekteuitbraken etc.

2 van de 10? Dat betekent als het al waar is dat dat er 8 wel deugen.

De andere 2 vallen van zelf af door het zelfreinigende vermogen van de bedrijfstak ( zie stukje van Carpweb, HET online magazine) en het educate- en van bezoekers, want die gaan toch, wees maar niet bang en meer dan je denkt en ook mensen waarvan je het niet zo denken, waarom niet weet ook niemand.

Moest je er dan nog 1 vinden die niet deugd, ben ik bereid dat aan de kaak te stellen en hard ook, maar dat geldt ook voor gewone openbare verenigings wateren.

Verder? suc6.

Gelukkig kan ik iedereen in zijn waarde laten en een ander zijn plezier gunnen.
K. van den Herik

17-09-2010 08:13

waarom het zo goed is, dat er op het board ruimte is om btw en te bespreken:

zie 3 eilanden, 2 eilanden en weet ik veel welk water nog. Reken maar dat de eigenaar deze slechte publiciteit voelt. Mooi toch?

Waarom openbare wateren zo goed zijn.... Salagou vergiftigd met een paar ton scharrelschubs. Dit ter vermaak enige vietnamezen
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

17-09-2010 09:03

K. van den Herik schreef:
Gelukkig kan ik iedereen in zijn waarde laten en een ander zijn plezier gunnen.


:lol: k. van den Herik, vind het altijd geweldig om je teksten te lezen, maar deze quote had je van mij wel in grote dikke vette koeien letters mogen zetten..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-09-2010 09:36

jeen jansen schreef:
:lol: k. van den Herik, vind het altijd geweldig om je teksten te lezen, maar deze quote had je van mij wel in grote dikke vette koeien letters mogen zetten..


Waarom quote je hem zelf niet dan in koeieletters?

Enne, heer Kunst:

In plaats van elke keer te roepen "dat er wel 2 op de 10 slecht zijn" kun je ook eens met iets concreets komen. Dus:

Naam water
Naam uitbater
Foto's vissen originele water
Foto's vissen betaalwater
Bron

Kun je dit niet?

Ga dan niet lopen suggereren en beweren dat je het allemaal zo goed weet want "van horen zeggen" en "ik heb gehoord dat" en zoiets als "hoogstwaarschijnlijk" kunnen we weinig beschuldigingen vormen. Als je alles zo "zeker weet" moet je daar toch ook concreet bewijs van hebben..

Lijkt mij..

En anders..

Stil maar, flesje is bijna warm :lol:

BIJNA WEEKEND!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

17-09-2010 10:09

Flesje bijna warm....... whaaaaaaaaa
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

17-09-2010 10:34

Blij dat ik in elk geval iemand een plezier doe...

Ben helaas de link kwijt. afgelopen winter een vergelijkend waren onderzoek gedaan. Stuitte op een site van een frans water met franse beheerders, waar vol trots de vissen met verrotte bekken werden vertoond. Jammer dat ik hem niet kan vinden.

dit soort wateren zouden te vuur en te zwaard ;-), in elk geval met het zelfde elan als men op een board actief tegen is, bestreden meoten worden.

Was het om de poen? Neu dacht dat een weekie iets van eur 150 was. Heb al meer betaalt op openbare wateren...
Cor Blokhof

17-09-2010 10:48

K. van den Herik schreef:Cor,

Hoe kan je dan oordelen over een btw in Frankrijk, terwijl je al niet over Frankrijk kan oordelen?



Je moet woorden wel in het juiste verband laten Klaas. Ik kan niet oordelen over het feit of auto's veillig zijn bij openbare wateren in Frankrijk.

Mij heb je nergens horen klagen dat de vissen slecht behandeld worden of dat overal alle vissen gepikt zijn. Alleen kan ik mij de fun van zoiets niet voorstellen.

Als ik een vis op een openbaar watersysteem vang en ik heb daar vele uren voor gemaakt met stekken zoeken, peilen en vissen en dan komt het resultaat dan is zoiets toch veel mooier dan een grotere vis op een water waarvan de hele populatie bekend is en alle hotspots ook en je over een mooi grindpad na je stek loopt en dan ook nog eens dik betaal.

Net zoals je zelf een theorie hebt over een onderlijn of een bollie en je gaat het in de praktijk testen en het werkt nog ook! Zoiets geeft mij een goed gevoel.

Samengevat het gaat toch niet alleen om de kilo's?
K. van den Herik

17-09-2010 10:55

staat ook nergens dat het om de kilo's gaat.

Ik ken nog maar verdomd weinig wateren waar nog niet is gevist Cor. en de meeste grote vissen staan web op het net ergens.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

17-09-2010 11:19

Het is jammer dat het zo zwart/wit wordt, de een is goed, de ander deugt niet, ik vis op allebei en het heeft allebei z'n charme.
Verder denk ik als je inhoudelijk iets te melden wilt hebben je het eerst daadwerkelijk gedaan moet hebben, argumenten zoals mijn auto staat veilig terzijde schuiven omdat 'je daar geen ervaring' mee hebt maakt het argument niet minder geldig, mijn auto is leeggehaald, kost meer dan 20x btw vissen, vooral in Noord Frankrijk is het echt erg, juist bij Nederlanders.
Vrij vissen is ook zowat, een kaartje krijgen van een rivier met nachtzone's en dan op een eilandje gaan zitten wat daar dan weer niet bij hoort, niet dat het uit het kaartje op te maken is maar wel betalen.

Leven van een visser is afzien heren, tis nie anders, Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Cor Blokhof

17-09-2010 11:21

K. van den Herik schreef:staat ook nergens dat het om de kilo's gaat.

Ik ken nog maar verdomd weinig wateren waar nog niet is gevist Cor. en de meeste grote vissen staan web op het net ergens.


Als het niet om de kilo's gaat zou ik geen reden weten waarom je naar zo'n water zou gaan.

Noem ze mij maar.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

17-09-2010 11:23

Nee, het gaat niet om de kilo's :roll: Kilo's is DE reden dat er betaalwateren zijn.

Maakt mij allemaal niet uit hoor maar kom niet met drogredenen om er te vissen zoals je auto veilig neerzetten en sanitairvoorzieningen. Er zijn zat wateren waar je auto veilig staat en je een camping op loopafstand hebt. Met in 9 van de 10 keer een minder bestand ja, dat wel.. Maar nee het gaat niet om de kilo's :D
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-09-2010 11:33

Cor van Steenoven schreef:Als het niet om de kilo's gaat zou ik geen reden weten waarom je naar zo'n water zou gaan.

Noem ze mij maar.


Gaat het niet om het totaalplaatje? Een week van huis in een ander land en alleen maar vissen? Is zon vistrip niet geslaagt als je niet boven de 15kg gevangen hebt?

Zodra een water afgesloten is met stuwen/sluizen of omdat het een meertje is... Dan is nagenoeg het hele bestand bekend, misschien is het niet altijd te vinden maar via de juistte connecties kom je er altijd achter!
Als ik jouw pionieren even vertaal: pionieren is vissen op een water waar je zelf niet van weet wat er zit. Dus als ik een random betaalwater boek en niets uitzoek over dat water dan ben ik aan het pionieren?
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

17-09-2010 11:35

Nee want je betaald voor een mooie stek en wat voorzieningen.
Cor Blokhof

17-09-2010 11:36

Rick van Sinderen schreef:Het is jammer dat het zo zwart/wit wordt, de een is goed, de ander deugt niet, ik vis op allebei en het heeft allebei z'n charme.
Verder denk ik als je inhoudelijk iets te melden wilt hebben je het eerst daadwerkelijk gedaan moet hebben, argumenten zoals mijn auto staat veilig terzijde schuiven omdat 'je daar geen ervaring' mee hebt maakt het argument niet minder geldig, mijn auto is leeggehaald, kost meer dan 20x btw vissen, vooral in Noord Frankrijk is het echt erg, juist bij Nederlanders.
Vrij vissen is ook zowat, een kaartje krijgen van een rivier met nachtzone's en dan op een eilandje gaan zitten wat daar dan weer niet bij hoort, niet dat het uit het kaartje op te maken is maar wel betalen.

Leven van een visser is afzien heren, tis nie anders, Rick


Ik zeg nergens dat het geen argument is maar ik kan er niet over oordelen.

Één goed arugment dat om op een betaalwater te gaan vissen.

Zoals Joachim al zegt zijn er dan nog genoeg andere opties
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-09-2010 11:41

ferenc van de vorstenbosc schreef:Nee want je betaald voor een mooie stek en wat voorzieningen.


Owja dus als ik in Rusland een huisje boek aan een mooi meer en ga daar vissen dan is het geen pionieren, maar als ik naar heen reis en elders aan dat zelfde meer mijn tent opzet dan is het wel pionieren?
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Cor Blokhof

17-09-2010 11:49

Wouter Hut schreef:Owja dus als ik in Rusland een huisje boek aan een mooi meer en ga daar vissen dan is het geen pionieren, maar als ik naar heen reis en elders aan dat zelfde meer mijn tent opzet dan is het wel pionieren?


Volgens mij reageert Ferenc ergens anders op.

Maar de discussie gaat ergens anders over.

Namelijk waarom op een betaalwater vissen als er genoeg andere opties zijn waarvan je weet dat ze vissen niet commercieel uitgebuit worden en de kans op gestolen vis veel kleiner is.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

17-09-2010 11:56

Heren, de meeste van ons poseren trots met onze trofee, dit is met uitstek een trofeeënsport, en wat zeggen we tegen elke beginnende visser die we vooruit willen helpen, juist, welke spullen je ook hebt, vis waar karper zit.
Waarom is dat ineens anders als je ervoor betalen moet, als je een gezin, een baan en veel gedoe hebt, waarom mag je dan niet daar gaan vissen waar je kansen op een leuke vis het hoogst zijn?

Omdat het makkelijker is? Zag dat Ferenc ook op Lac duDer heeft gevist, hij zal het alles behalve makkelijk noemen denk ik, of hij is een betere visser dan ik, kan altijd, maar ze komen daar niet uit zichzelf je bewaarzak in hoor.
Rainbow lake, niet voor groentjes, Arjan Uitbeijerse die ik als visser zie als iemand die echt wel wat kan begon met meer dan 100 uur blanken.

Nogmaals, ik vis zowel vrij als op btw's, dus wordt ik geacht te weten waar ik het over heb, beiden hebben voor-en nadelen, maar ik zou niet weten waarom de ene meer waarde heeft dan de andere.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

17-09-2010 12:00

Heeft iedereen niet zijn eigen normen, grenzen en waarden?

Voor mij gold bijvoorbeeld:
- de ontiegelijk mooie vissen van great lake
- moeders wilde mee, maar dan wel douche mogelijkheid
- ik wilde niet op een camping tenzij er de mogelijkheid was 24/24 te vissen
- lekker karperkamperen
- en natuurlijk eens uit EIGEN ERVARING mee te kunnen praten

en weet je? Nog geen pepernoot gevangen ook. Nochtans de beschikking over ruim 3 ha om zelf te bevissen, zonder een ander in de weg te zitten.



Afbeelding

O ja, ga ik elders vissen, zoek ik ook wateren waar op zijn minst vissen 20 kilo plus te verwachten zijn, of ik ze vang, vind ik dan al minder belangrijk. Zo heb ik nog een afspraak op Salagou, Amance en lacleesmijnboekmaar
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 17-09-2010 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-09-2010 12:03

Cor van Steenoven schreef:Namelijk waarom op een betaalwater vissen als er genoeg andere opties zijn waarvan je weet dat ze vissen niet commercieel uitgebuit worden en de kans op gestolen vis veel kleiner is.


Voordelen betaalwateren:
- Zekerheid over je stek
- Luxe van sanitair en stroom
- Veiligheid
- Duidelijkheid over regels (geen rare fratsen met vergunningen en nachtviszones)
- Geen snoekbaars vissers die je lijnen mee slepen

Tuurlijk heeft het ook nadelen, maar ik snap heel goed dat mensen er voor kiezen.
Gebruik je verstand aan de waterkant.