de hond meenemen


Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-10-2010 22:39

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

12 weken oud en al helemaal gewend aan het vissen.
Ook tijdens een boottrip van een week geen last van het beestje gehad.
Let op hé Blitz!!
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

27-10-2010 00:10

stoere foto jacco
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

27-10-2010 14:30

Geweldig Jacco, vroeg geleerd is oud gedaan, schitterend.
Groet Ron
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

27-10-2010 15:27

Mooi beest! :)
Gr Ian.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-10-2010 16:33

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fijne vismaatjes!
Beetje jammer alleen dat een van de 2 alles doet voor mijn aasjes....dus spodden is niet mogelijk, want hij blaf het hele water plat!

Belangrijk is dat je hond niet te aanhankelijk is. Zo kan het anders voorkomen dat je hond er niet tegen kan dat je het water op gaat in de boot en hem/haar achterlaat in de bivvy.
Moet wel zeggen dat het teefje veel gemakkelijker is dan het reutje. Zij is wel waaks, maar minder gespannen als het reutje. Zij kan ook los lopen.

Dus af en toe de een en af en toe de ander die mee mag. En wat staan ze te stuiteren als de foedraal door het huis gaat!! :lol:
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 27-10-2010 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
pieter de jongh
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-01-2007 09:44
Locatie: zundert

27-10-2010 16:35

leer je hond ook gelijk dat ie bij jou tent aan de lijn/ketting ligt. en dat jij bepaalt wanneer hij er af mag.
ik doe politiehonden africhten en heb er de laatste 15 jaar nu 19 honden gehad. ik heb ze altijd aan de ketting liggen. ze vinden het geweldig om mee te mogen. leer ze het dan ook aan als pup. een hond die altijd vrij is geweest heeft er meer moeite mee om opeens vast te liggen.
als mensen willen komen buurten, worden ze zo ook niet aangevallen, zolang ze maar uit zijn buurt blijven.
verder voordeel is dat je 's nacht rustig kunt slapen zonder je hond in de gaten te moeten houden waar ie uithangt.

je kunt op plaatsen waar gevist word wel eens onaangenaam verrast worden omdat je hond in de stront van een ander heeft liggen rollen op opeet. vertrouw op me, dat doen ze echt. roedelgedrag.

ook als je plotseling beet krijgt moet je je daarop kunnen focussen en niet op je hond omdat ie opeens op de stretcher ligt of je slaapzak mee naar buiten neemt om maar wat voorbeelden te noemen. of dat ie opeens anderhalve kilo boilies opvreet.


ik neem er altijd 1 of 2 mee naar Frankrijk. en vooral als je alleen bent en bv op het water in je bootje zit is het echt een toegevoegde waarde. als je hond aan de ketting ligt bij je tent, weet hij ook gelijk wat hij moet bewaken.
gaat ie na verloop van tijd veel blaffen, terwijl er niets aan de hand is, dan is de aankoop van een blafband een goede keuze. niets zo irritant als een blaffende hond terwijl je voor je rust komt.

succes
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

27-10-2010 17:30

Waarom wil een mens altijd alles africhten.
Sommige dingen kloppen wel van de riem wennen en zo,een anti blaf riem dan scheelt er een hoop aan de opvoeding van je hond er zijn dingen die kun je er gewoon niet mee kan doen en dan maar erin stampen op rare praktijken. :evil:
Ik heb 17 jaar en 2 weken een goede makker gehad helaas 7 weken geleden heb ik er afscheid van genomen en ben er stuk van.
Opvoeding is gewoon een goede instelling van beginnen aan hond en mag je er dan veel plezier van hebben.
Bijlagen
DSC02141.JPG
(150.81 KiB) 335 keer gedownload
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

27-10-2010 20:24

Hey Ron nog gecondoleerd dan maar jonge, is erg als je zo'n goede vriend moet verliezen, ik zou ook kapot gaan man als mijn hond wat zou gebeuren en wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens.
Een hond moet zeker opgevoed worden, maar om hem af te richten hoeft voor mij nu ook alweer niet. Politiehonden ga je toch ook heel anders mee om dan ALS JE EEN HOND HEBT ALS GEZELSCHAPS DIER.
Als ik iemand zie die een hond heeft met zo'n anti-blafband, doe ik hem het liefs zo'n ding zelf rond de keel misschien dat ie dan ook zijn klep dicht houd, nee dit is niet mijn manier om met een hond om te gaan. Maar goed iedereen kijkt daar misschien anders tegen aan.
Groet Ron
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

27-10-2010 23:51

angel Afbeelding
karperen en de rest
welke rest???
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-10-2010 06:42

@Rene

Heerlijk man, zoiets :) Nog ontspannender dan de baas :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-10-2010 10:42

Oh Oh Ceaser here ........

Een hond africhten of roedelgedrag zijn 2 compleet verschillende dingen die niet bij elkaar horen en ook niet met elkaar vergeleken kunnen worden.

Kijk naar de natuur wat daar gebeurd, pas dit zelf toe en zie daar jouw hond zal zich als hond gedragen.

Blaffen is heel erg natuurlijk en wordt door de hond gezien als waarschuwingssysteem. Als jouw hond te veel begint te blaffen dan voelt hij dat de leider van de pack niet attent genoeg is en zal die taak over gaan nemen. Als de leider dan ook nog in een positie of op een plek is waar hij zichzelf niet zo zeker voelt dan zal de hond dit ook weer als gebrek aan leiding ervaren en die taak op zich nemen.

Als mijn hond blaft, terwijl ik het niet wil is een kort susje van mij voldoende om hem stil te krijgen. Overigens heb ik een rotweiller en die blaffen van nature bijna niet, het is meer een soort van pufje om te waarschuwen.

De hond ervaart iedere plek als veilig, waar de baas voldoende controle en rust uit weet te stralen (comfortable is een ander verhaal he). Voor iedere hondenliefhebber / eigenaar ..... ga eens met jouw hond aan de lijn lopen, als je een klein hondje tegen komt laat je de lijn slap en als je een grotere hond in het vizier krijgt trek je de lijn meteen strak. Moet jij eens kijken hoe het gedrag van jouw hand veranderd als jij dit doet. De mijne wordt meteen attent en gaat in de opletmodus terwijl hij normaal alleen maar met mij mee hoeft te wandelen. Doe dit overigens niet te vaak bij dezelfde hond, dan kan ewl eens voor verassingen zorgen.

Echt hoor, ik ben niet de alwetende, maar als ik zie hoe Ceaser honden alles laat doen wat hij wil (roedelgedrag) door zacht te sissen en af en toe een onverwachte aanraking om de hond uit zijn concentratie te halen ....... zou verplichte kost moeten zijn voor mensen die hun hond niet aankunnen. Aankunnen als met een strakke lijn moeten lopen ACHTER de hond, plekken mijden omdat de hond onverwacht kan reageren.

Zolang ik relaxt ben kan ik mijn hond altijd en overal mee naar toe nemen, hij zal ook relaxt zijn omdat ik dat ben.

Nogmaals africhten van honden heeft een speciaal doel en dat is niet mijn doel met mijn beste vriend maar roedel gedrag stimuleren maakt mijn hondje iig gelukkiger.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

31-10-2010 22:24

hoi jacco mooie hond heb je weer
spijtig van je oude hond was echt een gaaf beest
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

01-11-2010 21:37

ja zeker veel plezier met je nieuwe fam lid
karperen en de rest
welke rest???
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

01-11-2010 22:14

Afbeelding
Gr Ian.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

29-11-2010 23:05

Deze 2 gaan altijd met mij mee hebben zelfs een eigen strecher.Mijn twee boxers is zeer aangenaam gezelschap zitten me nooit in de weg en zeer waaks.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+