Naar Frankrijk met mijn zoon


Plaats reactie
Daan Keijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-01-2010 21:34
Locatie: Brielle

07-09-2010 10:12

Dit jaar is mijn zoontje van 6 jaar met mij mee wezen vissen.

Hij had het prima naar zijn zin en vond het een heel avontuur.

Zeker het in zijn eigen tent slapen en het zelf karpers drillen vond hij prachtig en de natuur is echt zijn ding. Beestjes vangen en opzoeken in zijn insecten boek.

Volgend jaar is hij gewapend met een zwemdiploma en wil hij graag naar Frankrijk om daar mooie en grote karpers te vangen en daar te genieten van de natuur en warmte.

Heeft iemand ervaring met het meenemen van je kinderen op visvakantie en heeft iemand een suggestie wat leuk voor zo´n ventje zou zijn.

Groeten
Daan
We will have that power!!!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

07-09-2010 10:28

Ervaring zelf heb ik niet, maar door om me heen kijken heb ik wel wat geleerd.
Neem een venue wat niet te karig is, leuk om een blokhut of huisje te hebben waar je kan douchen en ff languit voor de buis kunt hangen, en bij slecht weer op kunt warmen/drogen.
Kies een plek waarin binnen redelijke afstand iets is wat je zoon ook boeit en niks met vissen te maken heeft, dan heb je iets om op terug te vallen als vissen vervelend wordt of gewoon ff niet lukt, dan blijven jullie beiden gemotiveerd.
Is het water gelijk diep en heeft het nogal wat obstakels langs de kant denk dan 's aan een reddingsvestje voor de avonduren, als de concentratie wat minder wordt en junior krijgt slaap is een misstap zo gemaakt, en dan is zwemmen echt anders dan in een zwembad.

Wel tof dat je dit met je zoon kunt delen, dit zijn nou de dingen die je jaren lang bij blijven.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

07-09-2010 13:06

Hallo Daan!
Prima idee om zo lekker met je zoon op pad te gaan. Heb ik dit jaar ook gedaan. Alleen mijn zoon is 15 jaar en dat maakt e.e.a. wat makkelijker.
Om langere vissessies uit te proberen hebben we dit voorjaar eerst een midweek op een nederlands water geboekt. Dat beviel ons beiden prima zodat we deze zomer in frankrijk zijn geweest. We denken nu al weer aan de vakanties 2011!

Zoek (helemaal met een jongen van 6) dus een water uit dat over voldoende faciliteiten beschikt(toilet,douche,electriciteit,evt maaltijdservice) of huur een huisje.
Sluit mij aan bij Rick die adviseert om een omgeving uit te zoeken waar je eventueel ook andere dingen met je zoon kunt gaan doen. Ik kan mij voorstellen dat hij niet 7 dagen lang geconcentreerd met vissen bezig kan zijn. Helemaal niet als het moeilijk loopt.Zorg dus voor afleiding.

Bedenk ook dat een visvakantie in Frankrijk niet per definitie garant staat voor het vangen van grote hoeveelheden (grote) karpers. Door allerlei omstandigheden kan de vangst tegenvallen. Bereid je zoon dus ook voor op een mogelijke teleurstelling (wij hadden in 1 week slechts 1 karper en 1 meerval).

Zoals ook door Rick aangegeven: het is absoluut fantastisch om zo lekker samen met je zoon op te trekken en met een gezamelijke hobbie bezig te zijn. Quality time!!

Via de diverse websites en evt. persoonlijk gesprek op karperbeurzen kun je al veel te weten komen. Mocht je meer willen weten stuur me dan een PB.

veel plezier met de voorbereiding!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

07-09-2010 13:12

het lijkt me inderdaad verstandig om in de avond uren inderdaad even een reddingsvest aan te trekken ik heb zelf op die leeftijd ook veel gevist en hoe vaak ik wel niet in het water ben geplonst omdat ik gewoon even niet oplette is niet meer op 2 handen te tellen! en ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor maar denk je dat je zoon een grote vis al kan sturen? ik kan er natuurlijk helemaal langs zitten hoor!!

mvg stefan
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

07-09-2010 14:01

Tof idee man! Heb zelf ook een zoontje van 5, en die gaat ook erg graag mee met de nachtjes!
zelf ben ik ook best wel beetje bang dat hij in het water valt, hij heeft nog geen zwemdiploma..
Maar ben erg benieuwd naar de reacties, omdat ik ook als het mogelijk is volgend jaar met hem naar viva la france wil gaan.

groeten
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

07-09-2010 14:06

Hallo Daan

Mijn zoon is aan de waterkant groot geworden :lol:
Eerst altijd in campingbedje in 2pers.tent.
Vanaf zijn 5e een eigen setje hengels, behalve de nachten want wakker worden voor een vis vond hij helemaal niks :lol:
Douche en toilet zie ik hier geregeld staan,maar vaak vinden de kinderen het primitiefe ook erg leuk.
Wassen met gekookt water (eerst af laten koelen :D )
Een emmer kan makkelijk door voor een wc voor de grote hoop.
Neem een bal,stripboeken,fietsje,spelletje oid mee.
Betrek het kind ook bij het knopen van de onderlijn, of maak gezellig wat bollen aan het waterkant.
Dan zijn ze lekker bezig,en trots als ze er een vis mee vangen, al zijn ze dat met elke vis,als het goed is.
Probeer het eerst eens wat langer als 1 nacht in NL.
Als dat niet lukt,dan bespaar je jezelf en het kind een hoop ellende in het buitenland.
Het gaat de kinderen van die leeftijd gelukkig meer om plezier en de spanning en niet om de grote van de vis.
Als ouder proberen dat zo te houden :lol:

Veel visplezier nog samen.
Franca
Daan Keijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-01-2010 21:34
Locatie: Brielle

07-09-2010 19:25

Bedankt voor alle leuke suggesties en reacties.
Hoop er nog veel meer te krijgen.

Mijn zoon heeft ervaring met vissen, dit jaar al een midweek weg geweest naar een nederlandse karperput en heeft zich goed gedragen al was het weer slecht en de vangsten vielen zwaar tegen.
Ook kan hij de karper al redelijk sturen, maar krijgt voor het grootste deel nog hulp van papa.

Ik hoop dat iemand die wel ervaring heeft mij nog een suggestie kan doen waar naar toe te gaan of juist waar niet.

groeten daan

O ja jong geleerd is oud gedaan
We will have that power!!!
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

07-09-2010 20:45

Hallo Daan,

Ik ben verleden week naar een klein prive putje in Frankrijk geweest met mijn vrouw. Het heet http://www.carpfishinginfrance.org/index.html

Je huurt dit meer exclusief af, er staat een grote stacaravan met Tv, dvd enz. en ze hebben maaltijd service.

Verder heeft Andy een heleboel dieren (kippen, eenden, geit, bok en 2 hondjes) en in de weilanden eromheen staan koeien en stiertjes en aan de andere kant een paar paarden.

Op de vis steigers heeft ie lampjes die op zonne energie werken (en bewegingssensor) en er hangen reddingsbanden.
Er zitten watervogeltjes (geen meerkoeten), eekhoorntjes, spechten, heel veel zwaluwen, buizerds en 's avonds vleermuisjes en af een toe een verdwaalde uil.

Kortom genoeg te ontdekken voor iemand van deze leeftijd!

En o ja karper.... van 3 tot 36 pond... snoek, meervalletje, en een paar steuren....

Als dit niets is denk dan aan een camping met viswater
Plaats reactie