Hier word ik boos van....


Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

03-09-2010 11:47

euhh..
waren het geen giebeltjes.

:wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-09-2010 13:50

Om jullie nog bozer te maken

Ik voer ze graskarpertjes/baarsjes/snoekbaarsjes levend en dood.

Voor me schildpadden.

wat geef je je hond dan? neem aan ook niet elke dag brokken ofzo? Zit ook vis tussen in blikvoer en dierlijke resten!

Its the circle of life.

Neem het zoals het is.

Kansloos hoe erg iedereen het vind! Pfff vroegen ook toch ook voorn gevangen en naast je aan de kat gegeven die vond dat het er lekker uitzag?


Putje in Haamstede,sterft van de spiegelkarpertjes/rije en leder.....worden er constant uit gevist,ga je dat missen in Groningen??? Neuuu.


Ow nog iets

Ik ken een paar snoekbaars vissers,en die voeren zelfs kleine baarsjes enzo aan de schildpadden en tropische visjes die alleen vis eten. Is maar een voorbeeld hoe de karpervisserij als een koninklijke sport beschouwd word. ''Ohhhhhhhhhh hij doet dit,ohhhhhhhh hij doet dat'' Jonge ga vissen er zijn belangrijkere dingen in het leven,dan een paar guppie's die tot aas verwerkt worden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

03-09-2010 15:46

Ook guppie's worden toch groot? Of niet dan?
Gr Ian.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-09-2010 16:33

Kees, het meeneemverbod van karper staat in de bijzondere voorwaarden bij iedere federatie apart in de Landelijke Lijst...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-09-2010 16:41

Overigens vingen mijn achterneefje en ik bijna 60 jaar geleden met een greep karpers die aan het paaien waren in de voormalige Zuiderzee. En het hele gehucht waar wij vandaan kwamen voorzagen we op die manier van karper.
En die was meer dan welkom omdat de meeste mensen in die tijd geen geld hadden om vlees te kopen of hooguit 1x per week, een eitje wat toen al een luxe en vrijwel alle gevangen soorten vis werden destijds schoongemaakt en opgegeten. Vrijwel alle destijds gevangen snoek, snoekbaars, baars, blankvoorn, aal en ook karper werden opgegeten. Was heel gewoon in die tijd zoals dat nu in de meeste Oostblok landen nog steeds heel gewoon is.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-09-2010 17:13

Foei Aart 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-09-2010 17:34

Ja dat was vroeger en nu is dat niet meer nodig in geval van hongersnood zou ik nog een pandabeer opeten als dat moet maar dat hoeft niet en indd ook guppies worden groot of denken de meeste dat de karper als 20,30 en 40 ponders te wereld komen? @ Vd herik. Dit is nou een normale goeie reaktie en niet nietszeggend tenminste dat is mijn bescheiden mening.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-09-2010 17:47

Aart Lokhorst schreef:Kees, het meeneemverbod van karper staat in de bijzondere voorwaarden bij iedere federatie apart in de Landelijke Lijst...


En laten er nu heul veul wateren niet in de landelijke lijst staan!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

04-09-2010 02:11

Die mannetjes weten volgensmij nieteens het verschil tussen kleine karpertjes, giebeltjes, brasempjes of voorntjes... Vis is vis, en die schildpadden vreten ze. Tuurlijk is het zonde, maar je kan het ze niet kwalijk nemen.
Ik heb vroegah iniedergeval het grootste deel van mn snoek en snoekbaarzen gevangen met levend aas!
Sander Aaltink
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-08-2010 11:55
Locatie: Twente

04-09-2010 13:35

Dit vind ik nu een voorbeeld van "Betutteling van Nederland"
Die jonge ventjes genieten volop van het vissen.
Hoe weet trouwens Topic starter dat het karpers zijn.
Dat zou ik niet kunnen zien van 10 meter afstand.

Als TS in de emmer gekeken heeft kan hij die jongens altijd uitleggen dat je karpers terug moet zetten.
Ga je eigen streken eens na van vroeger.
Heb je zelf geen ergere dingen gedaan?
Of was je een beetje geirriteerd dat die jongens 20 karpers er uit trokken en dat jij gewoon geblankt hebt.

Dit wilde ik even met je delen. :wink:
"Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand"
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-09-2010 13:53

Sander prima dat jij dat wilt delen met de topicstarter maat voordat je commentaar levert moet je wel goed lezen want hij heeft ze erop aangesproken. En ja iedereen heeft wel is wat verkeerd gedaan in z'n jeugd en kreeg daarvoor ook regematigvop me flikker en visjes doodmaken hoorde daar niet bij. Wilde ik even met jou delen
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-09-2010 15:55

Zit je trouwens met je onderschrift niet op het verkeerde forum gozer? Ik zie namelijk niet in wat jouw mening over religie met vissen te maken heeft! :-?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

04-09-2010 20:15

mijn schildpadden vinden zonnebaarsjes lekker tja.... ik wil ook dat die schildpadden gezond blijven
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

04-09-2010 20:18

Politie bellen voor een groepje kinderen van 10 is sneu, zou ik niet doen. Ik zou eerder vragen waar die menneer woont, en er heen gaan en zeggen dat dit niet kan.
niels hurkmans

04-09-2010 20:23

Sander Aaltink schreef:Dit vind ik nu een voorbeeld van "Betutteling van Nederland"
Die jonge ventjes genieten volop van het vissen.
Hoe weet trouwens Topic starter dat het karpers zijn.
Dat zou ik niet kunnen zien van 10 meter afstand.

Als TS in de emmer gekeken heeft kan hij die jongens altijd uitleggen dat je karpers terug moet zetten.
Ga je eigen streken eens na van vroeger.
Heb je zelf geen ergere dingen gedaan?
Of was je een beetje geirriteerd dat die jongens 20 karpers er uit trokken en dat jij gewoon geblankt hebt.

Dit wilde ik even met je delen. :wink:


Hoe ik weet dat het karpertjes waren? Ze stonden een meter van me af!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-09-2010 10:13

Kees Verheij schreef:Zit je trouwens met je onderschrift niet op het verkeerde forum gozer? Ik zie namelijk niet in wat jouw mening over religie met vissen te maken heeft! :-?


Nou nou Kees ..... een beetje fantasie is welkom hoor :lol:
Sommige mensen zien hun hobby als religie en dan past het weer als een handschoen denk ik.

OT: Ik denk ook dat het weinig kwaad kan gezien de hoeveelheid visjes die de mannen er uit weten te plukken in zo''n korte tijd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-09-2010 19:49

ian luschen schreef:Ook guppie's worden toch groot? Of niet dan?


Jah maar die nu als voer gebruikt worden,mis je niet in Groningen als ze in zegmaar Middelburg gevangen worden. Ook daar worden ze niet gemist,zijn tenslotte guppie's. Anders waren ze wel weer door een snoek weg gevreten ;)

Ook je huisdieren moeten leven,tja hoort er nu eenmaal bij.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

05-09-2010 23:16

@ leen, gelukkig kan iedereen voer voor zn dier kopen in de dieren speciaal zaak, wil je dan koste wat het kost vis hebben haal het dan bij de visboer daar zijn ze toch al dood :-?
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-09-2010 08:54

Als het zo'n vijvertje is dat stampvol zit met jonge karpertjes (uit natuurlijke voortplanting waarschijnlijk) zou ik daar niet zoveel problemen mee hebben. Ik zou ze alleen eerst dood maken en dan in zoutwater gooien, i.p.v. andersom. Lijkt me iets humaner.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-09-2010 08:57

In een emmer met water en een grote hoveelheid zout raken karpers vrijwel onmiddelijk in coma.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

06-09-2010 10:46

hehe mooi woord "humaner" voor vissen :P
vis zwemt
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

06-09-2010 17:21

Leen, voer voor je huisdieren kan je tegenwoordig ook gewoon kopen.

We moeten wel een huisdier hebben maar geld eraan uitgeven...

Je moet volgens mij het goede voorbeeld geven aan de jeugd, maar jij bent in de praktijk niet veel beter dan bijv. een Pool. Die neemt ook vis mee toch?
Gr Ian.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-09-2010 17:28

ik kwam toen ik een jaar of 6 a 7 was een keer thuis met een plastic tas met daarin 24 voorns die ik wilde houden :lol:

(hadden ook wel ruisvoorns,stekelbaarsjes en karpertjes bij kunnen zitten, maar ik wist niet beter dat kleine witvis voorns heten)

mn oom kwam een keer thuis (toen hij nog een kleine jongen was) bij mn oma met een karper, die wilde hij ook houden, had 1 dag in bad gezwommen tot de volgende ochtend toen mn oma een bad wou nemen :lol: :lol:

ik vis nog steeds met levend aas als ik ga snoeken. (vind ik persoonlijk diervriendelijker als eerst 10 voorns doodmaken terwijl je de kans hebt niks te vangen).dan heb ik liever een emmer met vissen waavan ik het water met regelmaat van ververs.

die ene vis die zwemt met die haak in zn bek ,mocht ie niet gepakt worden dan laat ik em weer zwemmen.

en wat iedereen hier van vind ? maakt mij niks uit...

mocht ik een boete krijgen , eigen schuld dikke bult!

maar laat die kinderen aub lekker kind zijn zeg....
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-09-2010 17:39

ian luschen schreef:Leen, voer voor je huisdieren kan je tegenwoordig ook gewoon kopen.

We moeten wel een huisdier hebben maar geld eraan uitgeven...

Je moet volgens mij het goede voorbeeld geven aan de jeugd, maar jij bent in de praktijk niet veel beter dan bijv. een Pool. Die neemt ook vis mee toch?


Zeg jij??

Ik ben niet zo debiel om vissen af te slachten en op de kant te laten verrotten.

Ik spreek jou wel als je ooit misschien,maar waarschijnlijk geen schilpadden hebt!!

Enne loop niet te janken over vis meenemen. ik neem platvis/bot mee naar huis,en zeebaars........mag zeker ook niet! Oowjah dan opeens wel.

Ga vissen en kijk eens goed wat polen doen,inplaats mij te linken naar een pool die vissen meeneemt! Gaat om guppie's! (Die waarschijnlijk anders wel door de snoek opgevreten word)Levend voer!! Voorn,baars enkele graskarper! Nou en,mis jij die persoonlijk? Merk je het aan je vangsten opeens?

Voer te koop in de winkel,joh? waar denk je dat ik anders die graskarpertjes vandaan heb enzo??(Tenminste gezonde vissen van een kwekerij,geen zin om visjes uit een sloot te halen die kans hebben op een ziekte/virus)

ciao
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 06-09-2010 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

06-09-2010 17:47

Mensen zijn de weg kwijt,god is een karper.
Ik geloof in niks dus geloof ik wel.
Ik hoor god is overal dus zou hij ook een karper kunnen zijn .
Ik ben hier niet alleen in, Karper is nr 1 en de rest zijn kutvissen.
Ik discrimineer niet ik heb voorkeur.

mvg blankie boy.