Karperstudiegroep NL - Lid ?


KSN-Lid?

Ja
58
51%
Geweest
16
14%
Nee
39
35%
 
Totaal aantal stemmen: 113
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

21-08-2010 20:58

Ik draag KSN een warm hart toe maar of ik 's nachts kan vissen of met drie hengels maken mijn HSV's uit waar ik lid van ben, was voor mij ook even wennen in het Brabantse maar zo is het nu eenmaal hier, de meeste leuke wateren zijn buiten de lijst viswater gehouden.
KSN heeft daar geen invloed op dus, wat blijft er dan over?
SKP's, maar daar geld wederom hetzelfde, HSV's bepalen doen en betalen dat hier zelf, misschien dat er sommige info inwinnen bij het KSN, maar daar houd het mee op.
Ik woon tegenwoordig dicht bij de Belgische grens, ik denk dat lid worden van het VBK een betere optie is in mijn situatie, eigen water in beheer, mooi blad, gemotiveerde mensen en enorm veel kennis in huis, maar nogmaals dat is in mijn situatie de beste keuze denk ik.

Ik denk ook dat het VBK meer resultaten heeft gehaald met minder mensen, de hier weer gememoreerde 10 regels van KSN zijn niks bijzonders, als je dat al niet uit jezelf doet dan ben je geen visser, en als ik op een site moet kijken om te zien wat er aan 'succes' is gehaald schiet het zijn doel voorbij, ik vis 100 tot 150 dagen per jaar, waarvan 75% in NL, aan de waterkant zou ik ik dan iets moeten merken van die successen, dat is niet zo.
Sterker nog, ik zie het alleen maar achteruit gaan, als ik dan in Zwolle 2 jaar geleden 's vroeg bij de KSN stand of ik misschien iets kon betekenen, behalve met lid worden, iets bijdragen met meer dan 20 jaar ervaring in m'n bagage krijg ik als antwoord dat er kennis genoeg is, oke, geloof ik zo maar zonder meer, maar dan gaat het alleen nog maar om mijn geld toch?

Gewoon mijn mening hoor, ik gun ze het beste, maar ik denk dat er hier net iets teveel geclaimd wordt aan successen, en die zijn zowiezo al geen garantie voor de toekomst.
Wat betreft die toekomst, opleiden van de jeugd is belangrijk en erg nodig, maar met diegene die zichzelf aanmelden komt het toch wel goed mee, die willen tenminste, je moet moeite doen om diegene te bereiken die niet uit zichzelf komen, daar wordt ook de meeste schade gedaan.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2010 21:06

Rick,

Antwoord op de KSN stand komt op mij wat vreemd over. KSN kan actieve leden die zich inzetten juist heel goed gebruiken. Dat is de belangrijkste kracht van de KSN.

Als jij opleiden van jeugd belangrijk vindt is de KSN juist de plek om dit vorm te geven. Dit is dus het antwoord dat je in Zwolle had kunnen krijgen.

Voor de rest kan ik alleen antwoorden dat het meestal de actieve KSN leden zijn die bij HSV'en zaken voor elkaar krijgen. Uit naam van de HSV, maar aangezet door KSN'ers. Kun je ook doen zonder KSN, maar wat ruggensteun is heel belangrijk.

Geldt ook voor de VBK wat België aangaat. Het één sluit het ander niet uit.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-08-2010 22:03

Rick,

Als actief lid binnen een HSV komt het regelmatig voor dat het een kleine moeite blijkt een derde hengelvergunning te realiseren op water wat zich er voor leent. Voorbeelden te over zelf hier in het Brabantse waar de KSN een aanzet toe gegeven heeft.

Is de KSN geweest die verschillende viskwekers er toe aangezet heeft spiegelkarpers hernieuwt in hun kweekprogramma op te nemen. Is mede de KSN geweest die een aanzet gegeven heeft tot een verstandig visstandbeheer wat karper aangaat.

Het VBK en KSN trekken op veel punten samen op.

Jammer dat je twee jaar geleden niet door verwezen bent naar de juiste personen die zich met belangenbehartiging bezig houden.

We zoeken nog steeds begeleiders voor jeugdviskampen. Kom je volgend jaar in Zwolle kun je op de KSN stand contact zoeken bij de jeugdcommissie of o.a. mijn persoontje.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

21-08-2010 22:13

Hi Kees, Ik keek er ook van op maar het is echt gebeurd, ken je dat gevoel als je met iemand staat te praten die ondertussen verveeld om zich heen staat te kijken?
Binnen 30 seconden had ik door dat hij niet op mij zat te wachten, geeft niet maar niemand zal mij kwalijk nemen dat je dan ook mijn geld niet krijgt.

En mijn voorkeur voor het VBK is vooral een locatie keuze, alhoewel het mij niet zal verbazen als er ooit een fusie van de twee groepen komt.
Investeren in de jeugd is behoud van mijn hobby, zo simpel zie ik het, maar er is nu eenmaal een stroming die alles goed vindt aan visveiligheid zolang er maar geen ponden in het geding komen, in de discussie over de WR vis vind ik het triest dat niemand er stil bij staat dat de vis 3x in 2 maanden op de kant komt, jij bent ook een veteraan, jij weet net zo goed als ik hoe ouder hoe kwetsbaarder, eigenlijk zou die vis beschermd moeten worden, in ieder geval een tijdje om van al die belevenissen te genezen.
Maar dat is mijn mening natuurlijk, meer niet, ik zei al in die discussie, het is meer een gevoelskwestie, maar ik vind die vis te mooi om als uithangbordje voor de zoveelste bollendraaier te dienen, hij verdient zo onderhand wel een beetje rust.

On topic, het is een beetje lullig om een hele club te passeren vanwege het gebrek aan sociale vaardigheden van een lid, misschien heeft onze Belgische vriend Marc wel gelijk en moet je het als een soort vakbond zien.

groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

21-08-2010 22:31

Hi Peter,

Bedankt voor je reactie, zoals ik al zei in het vorige bericht, het is niet chique om een club te beoordelen op een enkeling, en het KSN zal best dingen doen die ik niet direkt zie of het verband daarin, maar feit is wel dat als deze hobby een beetje toekomst wil laten hebben dan moeten er dingen besloten en uitgevoerd worden die je nu niet bepaald de populariteitsprijs zullen opleveren.
Wel hengels van 300,- maar geen onthaakmat kan niet maar zie ik steeds vaker, totaal gebrek van kennis over bv haken en wat ze aanrichten ook, nog nooit zoveel papagaaien gezien als de laatste 2 jaar, zelfs waar je het helemaal niet verwacht. Ik ben geen doemdenker hoor, maar in sommige gevallen kun je nu nog redelijk bij het begin indammen.
Ik ben redelijk nieuw op dit forum en ook in deze omgeving maar ik heb in mijn oude regio wel wat mensen vooruit geholpen, dat mis ik nu ook wel, het is meer ieder voor zich tegenwoordig terwijl ik juist denk dat delen van info ons allemaal helpt, ook direkt aan de waterkant, als iemand als newbee wil gaan vissen op karper waarom dan niet gewoon meenemen? Die sfeer van karpervissers onderling mis ik wel.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

22-08-2010 14:24

Wie wel of geen lid wilt zijn is helemaal niet belangrijk. Beter 1000 gemotiveerde leden dan 4000 meelopers zeg maar. Het werk wordt toch door dezelfde figuren gedaan. 1000 man is ook makkelijker tevreden te stellen dan 4000. Hoe3wel met 4000 man lijkt me ook wel eens lachen.

Weet nog wel een ledentrekker trouwens:

nachtvissen in SVN ingebrachte wateren alleen voor leden KSN.

De grootste verdienste voor de KSN vind ik persoonlijk het bijzonder lidmaatschap van SVN. Daar gebeurt het. Daar worden zaken beslist.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-08-2010 16:44

K. van den Herik schreef:

Weet nog wel een ledentrekker trouwens:

nachtvissen in SVN ingebrachte wateren alleen voor leden KSN.

MVG

Klaas


De toenmalig direceur van de Federatie Zuid West Nederland vond dat 2 jaar terug tijdens een overleg over het schrappen van het tentjesverbod uit de bijzondere voorwaarden van de Lijst van Viswateren ( hey krijg nou wat ... weer een succesje ! ) best een interessant idee !
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

22-08-2010 17:20

Harry Koreman schreef:@ Remko,

Als je goed leest, dan staat dat er niet. Ik bedoel hoeveel karpervissers zijn er nou in Nederland? 200.000? Meer? Hoeveel leden heeft de KSN? 5.000? Meer of minder? Michel zal het weten. ;)

@ Michel,

Ik bedoel deze:
Zo heeft de KSN het behouden en verbeteren van de mogelijkheden van de Nederlandse karpervisserij, het beschermen en behartigen van de belangen van de karpervisserij en in het bijzonder van de bij de vereniging aangesloten leden en het bevorderen en uitdragen van een ecologisch verantwoord karperbeheer, hoog in het vaandel staan.

Een vraag die ik daarbij heb: welke belangen worden bijzonder behartigd voor de aangesloten leden?

De uitzettingen worden toch geregeld door de regio's? Dat heeft dan toch niets met de landelijke organisatie te maken?
Daarnaast zijn er uitzetting die betaald worden met subsidies of door sponsoren.

Een andere vraag die je zou kunnen hebben: wat is de toegevoegde waarde van een lidmaatschap?

Michel, vang ze!


Michel,
Hoeveel leden heeft de KSN? Zou je nog eens aan willen geven welk belang in het bijzonder behartigd worden voor de aangesloten leden?
De meeste punten die ik weet zijn in het belang van alle karpervissers.

Ps. Hoop dat je een projectvis hebt gevangen! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-08-2010 17:51

Om maar mee te mogen ouweh***ren ben ik maar lid geworden, net het aanmeldingsformulier ingevuld.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

22-08-2010 20:32

Lid? ja!.
Waarom? Omdat ik gevraagd ben door een toenmalig bestuurder.
Waarom?
Heel simpel toch, Meer leden meer inspraak, meer kans op slagen.

Maar ik besef heel goed dat dingen niet zo makkelijk gaan en dat alles heel veel tijd kost,tijd van karpervissers die liever willen vissen maar nu tijd steken in zaken waar IEDEREEN bij gebaat is.

Het zou zo moeten zijn dat er zoveel leden waren dat het werk van het bestuur betaald kon worden en dan niet een vergoeding nee als een vaste baan, dan kan er pas echt iets gebeuren.

Waarom denk je dat het vbk zo veel heeft berijkt?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-08-2010 21:10

En ontvangen Rick. Bedankt.

Harry,

De KSN heeft het standpunt ingenomen dat men communiceert via

1. het eigen magazine de Karper
2. de eigen website http://www.karperstudiegroep.nl
3. persberichten
4. via een woordvoerder

Dit om te voorkomen dat er allerlei zaken geroepen gaan worden over en namens de KSN door overigens goedwillende personen die de lading maar half of zelfs in het geheel niet dekt. Die woordvoerder ben ik dus niet maar is bestuurslid Simon Dekker.

Als voormalig bestuurslid en huidige ledenadministrateur heb ik uiteraard mijn prive mening, maar ik kies ervoor om niet 1 van die goedwillende personen te zijn. :wink:

Het aantal leden is geen geheim en met bijna 1250 stuks is dat mijn inziens inderdaad veel te laag :oops:



( Remco effe aangepast. :oops: )
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 22-08-2010 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

22-08-2010 22:02

bedoelje niet iemand anders michel?

Ik heb daar niks over gezegt volgens mij?

GR Remko
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-08-2010 22:36

Vraag me af wat de karperstudie voor doel heeft,in mijn ogen doen ze helemaal niks als wat lezingen en wat reclame praatjes:KARPERGOEROE,S MET HUN BOLLEN: lezingen wahahahaha hou erover op.
En dat magazine karper dat is de klapper mensen,lees en geil.
m,f,g der ronnie.
breek me de slurf niet open
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-08-2010 22:51

Ik vind dat je als echte karpervisser gewoon lid moet zijn van de Karperstudiegroep NL.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

22-08-2010 22:58

Al jaren lid van de KSN .
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-08-2010 23:00

Ik als karpervisser vindt dat ik dat net niet moet omdat ik me eigen reuze vermaak zonder al die onzin.
Ik vis ook op roofvis moet ik zeker ook bij de roofvisstudiegroep.
Doe tennis ook geen lid,doe vliegvissen ook geen lid.duiken doe ik ook weer zonder ergens lid van te zijn,mensen het kan hoor zonder.
Wat een gedreseerde praat zet men hier weer neer,ga lekker bij de studiegroeP. :lol:
Het heeft voor MIJ geen meerwaarde om in een kroeg al die BULLSHITT aan te horen en dan uurtje naar belg te luisteren hoe hij de boilie uigevonden had en erna mocht je ze producten kopen,waren mooi uitgesteldt in zaal ernaast. :lol:
Oh ja was in maastricht laatst.;WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWAAARde LOOS.
m,f,g der no nonsens ronnie
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

22-08-2010 23:04

Ja en ondertussen profiteer je er wel van zonde dat je het in de gaten hebt.

Doe wat je zelf wil, maar besef dat niks doen niet de optie is want dan worden de regels en de wateren steeds minder en minder.

Maar ieder zijn ding en mening.

GR Remko
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-08-2010 23:32

denk het niet,flikker op met al die groepen en ik vis op karper waar ik het wil en meestal mag men daar niet vissen;KANT;maar omdat ik een drijvende woning heb en drijf op het water mag dat dan wel weer.
En dat heb ik niet te danken aan jullie groep.

Niks doen is soms wel een betere manier als iets beginnen en bekendt te maken,wordt meteen zo druk.
m,f,g. der beste ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

22-08-2010 23:45

Ron je kan ook gewoon je grote mond houde ipv gelijk te schreeuwen met flikker op blabla.
Als je geen lid bent, dan ben je dat niet. Maar de KSN doet veel goede dingen.
Ben vaak naar Jeugdkampen & Jeugddagen geweest en veel geleert.

Dus voor mij doen ze wel veel.

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

22-08-2010 23:51

Taco,

Er zijn altijd mensen die een bord voor de kop hebben, en het ook nog eens voor andere verzieken door tegen alle regels in dingen te doen.

Meestal zijn dat ook de mensen die roepen dat er te weinig word gedaan voor ze door verenegingen maar zelf nooit de moeite genomen hebben er wat aan te doen.

Maar goed dat er ook nog zat zijn die het nut wel zien.

GR Remko
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

23-08-2010 00:17

Ik doe niks tegen de regeltjes in,dus verziek ik niemand iets,waar men niet mag vissen vanaf de kant is met boot op mijn lokatie,s wel toegestaan.
Ik doe alleen niet mee aan groeperingen en verenigingen omdat in mijn standpunt ik er niks aan heb,ik praat hier dus ook niet in het algemeen maar pers.
Ik vis op openbaar,en meschien heb ik dan wel een grote bek:ben duitser toch: maar daarom heb ik nu ook wat ik wil,had ik met kuddegedrag nooit bereikt en dat weet ik dan zeker in MIJN geval.
Meschien een idee eens iets anders te doen dan meelopen met alle andere meeeeeemeeeeee,schaaapjes :lol: :lol: :lol: :lol:
m,f,g der hirt ronnie
breek me de slurf niet open
K. van den Herik

23-08-2010 07:19

Probeer eens karpfenclub Deutschland der ronnie ...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-08-2010 07:23

Boot of geen boot nachtvissen buiten de drie maanden is vaak niet toegestaan, daarnaast zeg je en ik citeer; ik heb er niks aan. Dat is nu juist het probleem voor sportvissers de meesten denken alleen in de ik vorm...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

23-08-2010 07:37

Martijn Nederpel schreef:Boot of geen boot nachtvissen buiten de drie maanden is vaak niet toegestaan, daarnaast zeg je en ik citeer; ik heb er niks aan. Dat is nu juist het probleem voor sportvissers de meesten denken alleen in de ik vorm...


En daar komt nog bij dat die ene gevangen dikke projectspiegel over een paar jaar op zijn bureuablad staat. Ik hoor hem al zeggen:
Die heeft ik gevangen, ik heb de studiegroep daar niet bij nodig gehad. Ik had hem op mijn derde hengel, want ik mocht ineens met die derde hengel daar zitten, ik weet niet hoe dat komt maar dat mocht ik ineens zomaar.

Ik ben wel lid, samen sta je sterk. Ik ben nu ook en paar keer bij de uitzettingen geweest, misschien moet je dat ook eens een keer doen Ron, ik denk dat je er dan wel iets anders tegenover staat.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
K. van den Herik

23-08-2010 08:22

Harry,

Mag ik het omdraaien? Wat kan jij betekenen voor de KSN?

Weet je dat dat vroeger een vraag was bij de aanmelding? En weet je dat ik dat een heel goede vraag vond?

Zal ik uitleggen.

Kleine 12 jaar geleden was ik opzoek voor een programma punt tijdens een regio avond. Ik had Pietje of Wimpie of hoe je hem noemt op het oog. Deze toen 19 jarige knaap had best veel te vertellen wist ik.
Dat hkan ik niet
Dat wil ik niet werd dat durf ik niet er zijn toch betere? Stuk voor stuk werden alle argumenten van tafel geveegd, maar het programma stond er. Moest nog wel gemaakt worden. Twijfels, twijfels inmiddels was Jan hem te hulp geschoten en eindelijk was het programma klaar. Jan moest minstens 2 keer de oefeningen bijwonen enzo. De laatste paar nachten voor de avond deed Pietje of Wimpie geen oog dicht van de spanning.

Eindelijk was het zover....

Een klein 50 man, samengepropt in een biljartzaaltje, hoorde het verhaal van Pietje of Wimpie aan. Vragen werden gesteld, er werd gelachen. Je zag de spreker groeien die avond. Na een donderd applaus bleef er een van oor tot oor glunderend menneke achter. Van af toen, was hij 1 van de eersten die zich aanmeldde voor een nieuw programma punt. Inmiddels is het ventje een gerespecteerd schrijver in allerlei bladen.

Moraal Harry? Ben jij Pietje of Wimpie of ben je actief publiek? Dan kan de club jou goed gebruiken. Want zonder publiek is Pietje of Wimpie ook niets, dus beiden zijn even belangrijk.