Karperstudiegroep NL - Lid ?


KSN-Lid?

Ja
58
51%
Geweest
16
14%
Nee
39
35%
 
Totaal aantal stemmen: 113
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

23-08-2010 10:22

Hoewel ik ver met Dhr van den Herik mee ga,

heb ik meestal een vreemde smaak in mijn mond van een gerespecteerd schrijver in allerlei bladen.
Buiten het feit dat het merendeel broodschrijvers zijn en schrijven wat de broodheer goeddunkt(nee niet allemaal).
Heb ik in mijn buurtje en aantal waterenen en watertjes helemaal kapot zien gaan, omdat er iemand zonodig een stukje erover moest schrijven.
Ik neem deze mensen met een tonnetje zout ,hoewel er natuurlijk ook dingen zijn geschreven die wel kant en wal raken .
maar dan denk ik meer aan technieken en randzaken,verder is het meestal reclame voor de broodheer.

Maar zoals eerder betoogt de KSN is een goede zaak ook als je kijkt in jeugdzaken en begeleiding.
En het gewoon maken als een mat ,gebruik van goede landingsnetten, en zo kan je uren doorgaan.

Dat der Ronnie zichzelf geen meeloper vind ,is toch wel raar als je zijn reactie ziet en uberhaubt zijn aanwezigheid op dit forum .
Toch wel raar als je alles besser weet, und keiner raad van jemand anders aanneemt.
maar toch fur aller sicherheid im maastricht kijkt :lol: :lol:
greetz
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-08-2010 10:39

Wil mijn Leidse glibber :lol: en Limburgse opponent er wel op attent maken dat er duidelijke verschillen zijn in verhalen die verschijnen in het KSN verenigingsblad "De Karper" en het commerciële blad "Karper". Beide hebben niets met elkaar uit te staan.

Een oud Haagse gabber :wink:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

23-08-2010 11:43

Ik had het ook voornamelijk over de commercieele :D
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

23-08-2010 12:11

Ik vis heel het jaar door in de nacht en dat mag ook nog,raar waar leven jullie dan ?????
en de 3 e hengelvergunnig hebben wij al jaren en daar heeft de ksn geen inbreng bij gehad,doet de vvm wel en kan gewoon zonder lidmaatschap of jaarverg gekocht worden.
of ik nu die dikke uitgezette vis gevangen heb kan wel zijn maar omdat ik niet mediageil ben zal het niemand ervaren,maar meestal vangt men hier vissen die uit wild bestand voortkomen,geen naamvis.
En de kerpfuschers maastreech die sithu noo op de polietievijver in itteren de zoveelste keer deselfde vis haken,BELACHELIJK.
korda slethu.dat hat nuu niks met fusche te maken,bedoel dich 132.43.52..........
met fruntelike gruss ''RONNIE''
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-08-2010 12:53

ron thijsen schreef:en de 3 e hengelvergunnig hebben wij al jaren en daar heeft de ksn geen inbreng bij gehad,doet de vvm wel en kan gewoon zonder lidmaatschap of jaarverg gekocht worden.
''RONNIE''


3e hengelvergunning
Met ingang van 2006 wordt er wordt een aparte Derde-hengelvergunning uitgegeven.
Deze vergunning kan alleen via het secretariaat besteld worden.
De Derde-hengelvergunning kost 50 euro en wordt alleen aan leden verstrekt.
Er is een beperkte uitgave van 50 stuks.

Ronneke houd van sprookjes en vertelt niet het hele verhaal. Blijf maar lekker vissen in de Geusseltvijvers :lol: Kan goed zijn dat KSN leden bij het bestuur aangekaart hebben om een derde hengelvergunning uit te geven. :lol:
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

23-08-2010 15:07

Wordt tijd dat er eens iemand een torpedo afschiet op de boot von herr ronnie .
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

23-08-2010 16:02

Al jaren lid!

kleine moeite. Lezingen en meetings zijn altijd erg gezellig, en je doet nog iets voor je hobby.

Het is geen verplichting om lid te worden, dus als mensen er zo tegen zijn, donder dan gewoon lekker op en ga een cursus "Nederlandse Grammatica & Spelling Overzicht" volgen.......
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

23-08-2010 16:15

Ik doe mijn eigen ding en nederlandse taal.Een land met zoveel colonie,s over de wereldt krijgt vanzelf een apart taaltje.
En die grapjas met die torpedo ik lig nu aangemeerdt tussen nautica jansen boot en de misissipi aan de maaskade,klop dan even aan de deur help ik je hiermee,ik ben goed verzekert, mafketel. :lol: :lol: :lol: :lol: .
M,F,G DER LIEBE RONNIE.
breek me de slurf niet open
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

23-08-2010 16:40

Om maar weer even on topic te gaan, ik ben sinds een paar jaar weer lid. De KSN is een belang van iedere karpervisser lijkt mij. Het verbaast mij wel dat er zo weinig personen lid zijn Michel. Zeker als je ziet dat bijv de karperbeurs in Zwolle alleen als 10.000 (waarvan minstens 9.000 NL-er zijn) bezoekers heeft.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-08-2010 16:49

Je kan het ook echter dichterbij huis bekijken

Kwo 11548 leden.

KSN 1250 leden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

23-08-2010 17:27

Mijn halve familie komt uit limburg , gelukkig hebben die wel opvoeding gehad .....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-08-2010 17:44

Zelf ben ik al jaren lid, en hoop dat nog heel lang te blijven. Waarom? Lang verhaal, kijk maar op de KSN site en je ziet hoeveel goeds er gedaan wordt. Ik vind dan ook dat elke zichzelf respecterende karpervisser lid zou moeten zijn. Gewoon uit morele verplichting. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het mooie verenigingsblad en de leuke, leerzame en gezellige meetings, zowel op regionaal als op landelijk niveau.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

23-08-2010 17:47

Amen Kees...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

23-08-2010 18:16

Ik doe gewoon mijn eigen ding. Wat is dat dan wat je niet ergens vandaan hebt gecopieërd. Als je net als ons met boilie's in de weer ben, dan heb je dit te danken aan een karperstudie groeps lid: Kevin Maddocks britse karperstudie groep wel te lezen.

Ps na apen mag, ik doe niks anders maar ik zeg nooit dat het mijn ding is.

mvg blankie boy.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-08-2010 18:24

Leen, feitelijk kent KWO geen leden, zijn eigenlijk gebruikers van dit forum. Zodra die 11548 KWO 'leden' contributie zouden moeten gaan betalen (al is het maar € 10 per jaar) blijven er m.i. hoogstens 115 over...
Ik vind dit geen juiste vergelijking.
T.a.v. 'der Ronnie' het volgende: dat jij het hele jaar door mag nachtvissen op de Maas (trouwens ook op enkele andere rivieren en daarvan afstromende wateren) staat in de Visserijwet. Daar heeft de KSN niets voor hoeven te doen. Dat er echter ook het hele jaar door 's nachts gevist mag worden in vrijwel alle wateren in de provincies Groningen en Friesland en in vrijwel alle wateren van de federatie Oost-Nederland is wel door de KSN tot stand gekomen evenals in een groot aantal gevallen het hele jaar door mogen nachtvissen bij een aantal HSV-en. Nog een voorbeeld: de federatie Noord West Nederland heeft op aandrang van de KSN een poosje geleden voor al haar wateren ontheffing bij LNV aangevraagd om daar het hele jaar door te mogen nachtvissen en we blijven daarop in Sportvisserij Nederland verband hameren bij alle overige federaties.
Geldt ook t.a.v. de 3e hengel, het meest sprekende voorbeeld daarvan is dat in vrijwel alle nachtviswateren van de federatie Oost-Nederland met 3 hengels gevist mag worden, mits in bezit van een 3e hengelvergunning van deze fede federatie. Geldt ook t.a.v. een steeds groter wordend aantal HSV wateren. Ook hiervoor blijven we druk uitoefenen op met name de federaties in Sportvisserij Nederland verband (ik ben ook in het nabije verleden 2 keer bij het VVM bestuur in Maastricht geweest hoor, ook m.b.t. ondermeer dit punt).
Neem van mij s.v.p. aan dat ik zo nog wel even door kan gaan..., trouwens een van de sterkste troeven van de KSN is wel dat inmiddels 80% een onthaakmat gebruikt bij het karpervissen en dat al jarenlang toepasselijke KSN gedragsregels in de Landelijke Lijst van Viswateren worden vermeld.
Trouwens, voor mij is de KSN de vereniging zelf, met daarnaast alle 13 KSN regio's en alle KSN leden
En. gelukkig is het zo in dit land dat jij helemaal zelf kunt beslissen of je wel of niet ergens lid van wilt worden...Maar als individuen had nooit bereikt kunnen worden wat er tot nu toe is bereikt door de KSN.
En hierbij wil ik het graag laten.
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

23-08-2010 18:37

Jaar of 5 geleden lid geworden, vond het een goed initiatief.
Nog nooit een meeting bezocht, niet echt mijn ding.
Ga er van uit dat mijn lidmaatschap bijdraagt aan positieve ontwikkelingen voor de karpervisserij, zoals Aart hierboven beschrijft.
Quo Vadis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-08-2010 19:22

Aart Lokhorst schreef:Leen, feitelijk kent KWO geen leden, zijn eigenlijk gebruikers van dit forum. Zodra die 11548 KWO 'leden' contributie zouden moeten gaan betalen (al is het maar € 10 per jaar) blijven er m.i. hoogstens 115 over...
Ik vind dit geen juiste vergelijking.
T.a.v. 'der Ronnie' het volgende: dat jij het hele jaar door mag nachtvissen op de Maas (trouwens ook op enkele andere rivieren en daarvan afstromende wateren) staat in de Visserijwet. Daar heeft de KSN niets voor hoeven te doen. Dat er echter ook het hele jaar door 's nachts gevist mag worden in vrijwel alle wateren in de provincies Groningen en Friesland en in vrijwel alle wateren van de federatie Oost-Nederland is wel door de KSN tot stand gekomen evenals in een groot aantal gevallen het hele jaar door mogen nachtvissen bij een aantal HSV-en. Nog een voorbeeld: de federatie Noord West Nederland heeft op aandrang van de KSN een poosje geleden voor al haar wateren ontheffing bij LNV aangevraagd om daar het hele jaar door te mogen nachtvissen en we blijven daarop in Sportvisserij Nederland verband hameren bij alle overige federaties.
Geldt ook t.a.v. de 3e hengel, het meest sprekende voorbeeld daarvan is dat in vrijwel alle nachtviswateren van de federatie Oost-Nederland met 3 hengels gevist mag worden, mits in bezit van een 3e hengelvergunning van deze fede federatie. Geldt ook t.a.v. een steeds groter wordend aantal HSV wateren. Ook hiervoor blijven we druk uitoefenen op met name de federaties in Sportvisserij Nederland verband (ik ben ook in het nabije verleden 2 keer bij het VVM bestuur in Maastricht geweest hoor, ook m.b.t. ondermeer dit punt).
Neem van mij s.v.p. aan dat ik zo nog wel even door kan gaan..., trouwens een van de sterkste troeven van de KSN is wel dat inmiddels 80% een onthaakmat gebruikt bij het karpervissen en dat al jarenlang toepasselijke KSN gedragsregels in de Landelijke Lijst van Viswateren worden vermeld.
Trouwens, voor mij is de KSN de vereniging zelf, met daarnaast alle 13 KSN regio's en alle KSN leden
En. gelukkig is het zo in dit land dat jij helemaal zelf kunt beslissen of je wel of niet ergens lid van wilt worden...Maar als individuen had nooit bereikt kunnen worden wat er tot nu toe is bereikt door de KSN.
En hierbij wil ik het graag laten.


Aard ik vergelijk dat er al helemaal niet mee.

Zie alleen het verschil


Forum = Communicatie en koffiepraat.
KSN = Vereniging voor de karpervisser en helpt de belangen van de karpervisser. Ik geloof dat iedere karpervisser er baat bij heeft,duur lijkt het me niet te zijn? Wat houd veel aanmeldingen tegen? Is het misschien het wazige beeld wat mensen over KSN hebben?

Maarjah

Om nu te gaan kijken,hoe je meer mensen kan bereiken? Het lijkt me bereikbaar genoeg.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

24-08-2010 07:34

Leen,

Als je alle dubbele accounts en 3 dubbel eruit haalt. Iedr1 die het laaste jaa nioet meer is ingelogd hou je misschien de helft over. Kijk je naar het aantal actieve leden, zijn het er misschien 150. Waarvan 3/4 KSN lid is....

Kareprvisserij kent een groot verloop, zo ook het KSN lidmaatschap. Tijdens "mijn" penningmeesterschap. Kwamen er jaarlijks 400 leden bij en vielen er 200 af. Ik heb een totale ledenlijst ergens nog vanaf 1974. Dan zijn er ongeveer 10.000 lid of lid geweest.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

24-08-2010 09:58

Geen lid meer al tijden niet meer.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-08-2010 15:33

Zet dan ook je motivatie er even bij, zo kunnen we weinig met deze info!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-08-2010 16:09

Lid

Al aardig wat jaartjes ondertussen. Denk dat het eens tijd is dat ik een actief lid word.

RC
Laatst gewijzigd door Robert Campbell op 24-08-2010 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

24-08-2010 17:16

Ik voelde mij niet op mijn gemak Kees dat kan je weleens hebben he.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-08-2010 18:09

Heb ik ook wel een beetje hoor Peter, tussen al die belangrijke mensen. Maar het went wel hoor, je moet maar bedenken dat ze allemaal wel eens zitten te prutsen.

8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

24-08-2010 18:53

kzou wel eens met peter een boompie op willen zetten. Toen de eerste keer in Adam kwam er niet van. Ik had hem moeten laten winnen..... :lol:

Tijd was dat he? Disa serie op de onderbroek van de overgroot oma van Martin van SB zeg maar
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-08-2010 20:02

Nou Kees,

gezien de hoeveelheid artikelen die uit jouw toetsenbord vloeit en her en der gepubliceerd worden mag je wel uitkijken dat de goegemeente jouw straks ook belangrijk gaat vinden :wink: :lol: :wink: