PB Filmpje, Mag ik even lachen?


Plaats reactie
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-08-2010 17:41

Marijn ik vis wel met de boilie's waar ik mee voer, maar ook 2 verschillende rig's en ik moet zeggen ik kan er niks mee, dan de een dan de ander.
De wateren waar ik vis krijg je eens in de 40 uur beet dus probeer dan maar is een concluzie te trekken ?
Ook met Formaat veel krabben ,kreeften en dodo's. Dan neem je een grote onaantrekkelijke boilie die lang blijft liggen om te voeren en te vissen.
En dan vang je nog volop dodo's in de onderlip keurig gehaakt.
Kleine boilie's zou ik graag mee vissen maar dan ben je de hele nacht bezig.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-08-2010 19:18

Kees je hoeft dan geen conclusie te trekken behalve dan dat je op die hengel een goede rig had...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-08-2010 19:25

Snapper de snap snap

Er valt niks op uit te maken wat er op dat filmpje gebeurd. Je kan dan wel dingen gaan verzinnen en noem maar op,maar dat geldt voor dat watertje alleen,op een ander water is heel de situatie weer anders en word er wel weer volop vis gevangen met die rig.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
martijn boer

25-08-2010 19:38

Kom op jongens! Nog meer stom geneuzel. Jazekerrrrrrrrrrrrrrrr.

:-?
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

26-08-2010 00:42

leen goudappel schreef:
Snapper de snap snap

Er valt niks op uit te maken wat er op dat filmpje gebeurd. Je kan dan wel dingen gaan verzinnen en noem maar op,maar dat geldt voor dat watertje alleen,op een ander water is heel de situatie weer anders en word er wel weer volop vis gevangen met die rig.


Natuurlijk valt er wel iets uit op te maken. Tenminste als je het wilt en kan zien.

Ik heb in ieder geval weer het nodige bijgeleerd.

De karper is en blijft een karper en of dat nou op water A is of op water B, dat maakt niet zoveel verschil.

Het verschil maakt slechts de visserman.

Wisten jullie trouwens, dat een karper zijn kop op tien manieren kan bewegen die er voor zorgen dat ie op twaalf verschillende manieren met zijn voedsel kan dealen.

Zijn toeter is daarbij cruciaal.

Misschien moet ik toch eens naar de plastisch chirurg!

Met dank aan Ferdinand S.

Nou eerst maar even kijken of er nog wat van de hond is overgebleven, ik heb namelijk honger.

Oant moarn.

Hilco
K. van den Herik

26-08-2010 07:35

gulping en partical intake. Gulping hebben wij met ons aas in principe niet mee van doen.

Moest je iets leren van dit soort filmpjes, is dat het vaak fout gaat zodra er meerdere dingen door elkaar gevoerd worden en hoe groter het verschil in formaat hoe erger het wordt. M.i. nog niet eens zozeer er sprake is van dressuur maar veel meer hoe cq op welke wijze de vis aast.

Daarnaast kunnen compate voerplekken voor extra ellende zorgen. Beware voerboot visserts..


MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-08-2010 10:23

Klaas, je bedoelde Ronald Melaard en Hendrik Slieker...
K. van den Herik

26-08-2010 10:26

Inderdaag Aart. Dank u.



MVG

Klaas
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

26-08-2010 20:27

Klaas die Piet is Piet Portielje die zelfde van 2 weken kralingse plas zonder beet en na een beet op het allerlaatste moment weer uitpakte voor weer een week blanken.

Dat van die compacte voerplekken klopt en is toch bekent mag ik hopen.
Dit zie je ook op het filmpje zeer zenuwachtig azen.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

26-08-2010 23:59

Kees Ouwendijk schreef:Klaas die Piet is Piet Portielje die zelfde van 2 weken kralingse plas zonder beet en na een beet op het allerlaatste moment weer uitpakte voor weer een week blanken.

.


dacht dat ie tijdens het inpakken een piep kreeg en toen besloot om nog maar een week te blijven zitten...

piet jij vist toch alleen nog maar op paling en snoekbaars????.....of hebben ze daar geen board voor? :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
K. van den Herik

27-08-2010 07:17

Die Piet... Vond ik niet gek, Kees, stonden 2 homo's de pik af te spoelen naast hem....

Kees,

Je verbaasd je telkens weer wat men wel weet en weer vergeet.

Overigens durf ik nog wel een conclusie aan:

lijnen, lood enzo boeit die beesten niet of nauwelijks.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

27-08-2010 08:57

K. van den Herik schreef:Overigens durf ik nog wel een conclusie aan:

lijnen, lood enzo boeit die beesten niet of nauwelijks.


Is dat een conclusie of een stelling?
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

27-08-2010 09:18

Klaas, verklaar je nader. Lood kan ik inkomen, maar lijnen? Sorry dat ik steeds met mijn penvis-geneuzel 8) om de hoek kom, maar je wilt niet weten wat een tijdje intensief pennen voor gedragsverandering teweeg kan brengen.

Het begint met mooie beten, af en toe ook lijnzwemmers maar die vissen azen gewoon door.
Op een gegeven moment moet je, om beet te krijgen, echt gaan nadenken over de aanzwemroute zodat de vis je aas eerder tegenkomt dan je lijn.
Het kan zelfs zo erg worden dat de vissen eerst een aantal rondjes zwemmen over en om je stek. Geen lijn voelen betekent voorzichtig azen, bij het voelen van een lijn knalt zo'n vis er in blinde paniek vandoor.

Maar misschien had je het over kleur van de lijn of iets dergelijks?

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
dave staal

27-08-2010 09:43

Kees Ouwendijk schreef:Klaas die Piet is Piet Portielje die zelfde van 2 weken kralingse plas zonder beet en na een beet op het allerlaatste moment weer uitpakte voor weer een week blanken.


Jeroen v Engelenburg schreef:dacht dat ie tijdens het inpakken een piep kreeg en toen besloot om nog maar een week te blijven zitten...


Zou wel willen weten met wat voor rig/aas die Piet viste want in drie weken toch een piep krijgen doe je het toch goed voor kralingse plas begrippen. :wink:

K. van den Herik schreef:Die Piet... Vond ik niet gek, Kees, stonden 2 homo's de pik af te spoelen naast hem....


Trouwens weer een nieuwe gedoog zone voor homo sex in het kralingse bos ,karpervissers worden natuurlijk niet gedoogd :( en gewoon beboet.

gr Dave
K. van den Herik

27-08-2010 13:53

Christian,

Hoe doen jou vissen het in de waterplanten? Schrikken?

Gaat nu ff niet over penvissen, maar over het gedrag op de filmpies.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

27-08-2010 14:17

K. van den Herik schreef:Christian,

Hoe doen jou vissen het in de waterplanten? Schrikken?

Gaat nu ff niet over penvissen, maar over het gedrag op de filmpies.


Eerst moeten alle waarnemingen gezien worden als specifieke situatie voor die tijd en dat water en nu ga je ineens een algemene conclusie trekken? Sorrie maar dat gaat er bij mij niet in!
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

27-08-2010 17:10

Wat er met Piet is gebeurd weet ik niet ik heb hem na 1996 niet meer gezien dat was het laatste jaar kralingen voor mij.
Had er in 3 jaar 5000 uur gevist en begon vissen te dubbelen was rijp voor wat nieuws.

En het was een beet hengel beetje krom en eraf kan vanalles geweest zijn er zaten maar een paar DoDo's.

Ik ga vissen groet v blankie boy
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-08-2010 01:53

Filmpje twee, de line aligner (kon natuurlijk niet uitblijven).

Conclusie van de PB mannen, de brasems die hebben we nodig en door de kuiltjes en de bultjes in het zand…

Mijn interpretatie, het maakt geen fuck uit, of je nou een onderlijn van 10 cm. of een onderlijn van 25 cm. gebruikt!
Het lijkt steeds meer op een kwestie van… geluk?

Wat verder opvalt, veel en verschillend aas (zeg maar in het begin), dan gaan de vissen selectief azen en niet alleen de karpers.
Spodden???

De brasems zijn in dit filmpje ook heel interessant, misschien nog wel….
Zijn ze nou slimmer dan een karper, of komt het doordat hun bekken veel kleiner zijn?
Ben benieuwd of ze ook nog een aap hebben gevangen.

Haakaasvermijding????

Uitspugen haakaas, omdat???

De ene keer moet de onderlijn stak liggen, de andere keer ligt ie te strak???

Rigs, rigs, rigs, rigs???

Mijn voorlopige interpretatie.

Imitatieaas, liever niet, kijk nog maar eens goed naar de beelden (vooral ook van de…).

Overigens, de observaties van Christian, die vind ik echt heel belangwekkend.
Niet zicht, maar… Hoe goed ziet dat beest nou echt? Bijziend, verziend???

Daniel, ik vind de filmpjes bere interessant en ik heb er zeer veel van geleerd, tenminste vanuit mijn optiek.

Helaas, denk ik dat jullie veel te snel conclusies hebben getrokken, gebaseerd op maar één uitgangspunt, n.l. de rig.

Misschien is karpervissen….

Dat beest heeft zin aan eten en heel vaak ook niet natuurlijk, maar je aas kan als ie wel wil vreten, m.i. echt het verschil maken.

Lust zelf ook nog wel een broodje, pindakaas wie is er niet…

Mijn nieuwe bol, vergt nog een paar kleine aanpassingen, vooral qua binding, hij breekt me nog iets te gemakkelijk.

Wel vanmiddag even uitgetest op de vijver bij mijn werk.

Die bekken gingen maar op en neer, dus dat zit wel goed!

Gelukkig heb ik dan ook meer verstand van...

H.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-08-2010 11:42

Hilco

Lengte maakt niks uit? hmm de kans dat een korte onderlijn gestrekt komt te liggen is vele male groter dan de kans dat een lange onderlijn helemaal gestrekt komt te liggen. Oftewel het maakt wel degelijk wat uit.
Daarnaast stel jij dat de manne van PB te snelle conclusie trekken om een paar regels verder aan de hand van een paar happende karpers te stellen dat het met jou aas wel goed zit! over te snelle conclusie gesproken. Karpers in een vijvel happen al naar brood dat 5 dagen over datum is, waaruit je zou kunnen concluderen dat de versheid van je ingredienten geen moer uitmaakt 8)
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-08-2010 12:13

Martijn Nederpel schreef:Daarnaast stel jij dat de manne van PB te snelle conclusie trekken om een paar regels verder aan de hand van een paar happende karpers te stellen dat het met jou aas wel goed zit! over te snelle conclusie gesproken. Karpers in een vijvel happen al naar brood dat 5 dagen over datum is, waaruit je zou kunnen concluderen dat de versheid van je ingredienten geen moer uitmaakt



Martijn,

Ik gooi er natuurlijk ook wel eens wat anders in, dus ik kan wel het ene met het andere vergelijken.

Is overigens een privé vijver (0,3 ha) en er wordt niet gevist.
Vissen zijn zo tussen de 15 en 20 pond.

Mooi hé, zo,n proefvijver onder handbereik.


H.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-08-2010 12:17

Ga daar dan eens elke dag vissen.
Kijken wat ze dan doen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-08-2010 12:20

Hilco

Ik neem aan dat ook de manne van pb wat meer beelden hebben bekeken dan alleen degene die zijn getoond. Ik probeer alleen via een kwinkslag aan te geven hoe makkelijk we met zijn allen denken conclusie te trekken zondr dat we ons er van bewust zijn.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-08-2010 12:28

Ben ik helemaal met je eens.

Ik heb het zelf dan ook over een interpretatie en misschien heb ik het wel helemaal mis.

Het gaat mij er vooral om, dat je op meerdere manieren naar dingen kunt kijken en ik denk dat de mannen van PB daar de fout in zijn gegaan.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

30-08-2010 02:04

Programma najaarsmeeting KSN.

O.a. Koen Coops of is het nou Coen Koops, met doorbrekende onderwaterbeelden?

Misschien moet ik toch maar weer lid worden, wordt vast wel leuk.

Is er tegenwoordig ook nog een ballotage commissie?
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

30-08-2010 02:11

ron cuyten schreef:Ga daar dan eens elke dag vissen.
Kijken wat ze dan doen.


Zou inderdaad zeer interessant zijn, maar ik laat toch mijn hengels maar thuis.

Het gaat mij in dezen puur om het aas.

Oftewel, trial and error!