Regelmatig vast obstakels verwijderen


Plaats reactie
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

10-08-2010 11:31

Ik zit met het volgende probleem.

Waar ik vis onder de kant zit ik regelmatig opeens goed vast tijdens het indraaien.
Meestal na wat proberen krijg ik het wel weer los. Maar het is erg vervelend omdat het echt regelmatig gebeurd. Detail: Haak blijft scherp na het vastzitten.

Ik vis met een veilig lood systeem en weerhaakloze haken en ik wil graag daar blijven vissen.

Het liefst zou ik deze obstakels verwijderen maar in het water gaan is niet direct een optie door de meer als 3 meter diepte.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ikzelf zat te denken aan een touw met een soort dreg haak iemand hier ervaring mee en tips?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-08-2010 11:39

Hi Ferry,

Is best te doen hoor, kijk eens bij de hengelsportzaak naar een kunstaas redder.

Een vraag die in mij op komt is hoe jij vlak onder de kant op 3 mtr diepte vast komt te zitten met indraaien? Helpt sneller indraaien dan niet? Bij mij kestst het lood dan gewoon over de oppervlakte en zeker niet op 3 mtr diepte.

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-08-2010 11:41

precies..een touw en een dreghaak.
Bij ons in het kanaal regelmatig fietsen eruit gehaald.
bij grofvuil zetten en niet op de stek laten , anders..plons

succes, en laat ff weten wat het obstakel was :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

10-08-2010 11:49

Marc Schrikkema schreef:Hi Ferry,

Is best te doen hoor, kijk eens bij de hengelsportzaak naar een kunstaas redder.

Een vraag die in mij op komt is hoe jij vlak onder de kant op 3 mtr diepte vast komt te zitten met indraaien? Helpt sneller indraaien dan niet? Bij mij kestst het lood dan gewoon over de oppervlakte en zeker niet op 3 mtr diepte.

/M


Marc bedankt voor je reactie.

Sneller indraaien werkt niet vis zeg maar erg dichtbij. En zit dus ook vrijwel direct vast.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-08-2010 15:49

dicht onder de kant en 3 mtr ....... valt jouw lood niet gewoon tussen de stenen (basaltblokken)?

Wellicht niet indraaien maar een enorme zwiep omhoog, zodat lood tussen de stenen vandaan schiet, en dan als een malle indraaien?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

10-08-2010 18:33

Naja als je er vaak vist zou ik ook voor de dreg en touw gaan.

Koop de grootste dreg die je kan vinden koop een goed stuk touw en trekken maar 8)

Heb t ook vaak gehad namelijk dat ik halve bomen uit t water haal.... Dit is trouwens gewoon met mijn setup maatje 6 haak en 30/00 nylon. naja je haak is naar de klote maar je weet wel dat je systeemje stevig is 8)

succes
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-08-2010 18:41

Veelal is het het lood dat ergens tussen / achter gaat zitten. Bomen en takken is een ander verhaal, daar is het meestal de haak die zich vast klauwt. Dat van de haak is niet zo gek aangezien wij allemaal zo veel moeite doen om ervoor te zorgen dat de haak z.s.m. indraait.

Het lood zou ik gewoon voor zorgen dat dit eraf zou vallen bij een aanbeet en of binnen halen. Zorgt wel voor veel lood in het water dus misschien daar maar met stenen vissen?

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie