Herpse Wetering


rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

14-08-2010 17:32

wim je zult ongetwijfelt je vriendin, zoon, dochter of hond mee hebben gehad met een geldige vergunning. maar je begrijpt zelf ook wel dat die 3 hengels in zon topic vragen oproepen. heb er zelf ook jaren gevist en het is bijna normaal om met meer hengels dan geoorlooft te visssen. mvg rik
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2010 18:16

Als ik dit zo doorlees vraag ik mij toch af wie er nu en straks ligt te janken.

De ervaring in vergelijkbare gevallen leert dat als je schouderophalend blijft toekijken het vissen wel eens beperkt zou kunnen worden.

Beter je zaken via de visrechthebbende te regelen, dan hier te mopperen op anderen. In dit geval de dorpsraad die zijn zorg uitspreekt bij het waterschap. Niet zomaar een stelletje natuurfreaks.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Alex van den Heuvel
Berichten: 198
Lid geworden op: 31-03-2003 02:00

14-08-2010 19:21

Hallo Kees

Bij het waterschap valt niets te regellen,
anders hadden ze het water wel een hengelsport vereniging
verpacht.
Diverse verenigingen in de buurt hebben het water geprobeerd te pachten
zonder resultaat dus.
er worden zelfs wetstijden gevist, of deze aangevraagd worden ?
is ook maar de vraag, ( wie controleerd hier op ? )
maar probeer maar eens te karperen als de wedstrijd gepland staat,
dan zijn de rapen gaar.
het zijn dus niet de karpervissers alleen die er
een zooitje van maken.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

14-08-2010 22:38

Ik ben echt niet roomser dan de paus, en vis inderdaad vaak met 3 hengels. Maar ik denk dat die derde hengel niet voor overlast zorgt. Je zal van mij nooit rotzooi of vernielingen aantreffen. Meestal laten ze me ook gewoon met rust, ik heb hem ook wel eens uit moeten halen. ik heb er in ieder geval nog nooit een bekeuring voor gehad. En wie dient dan het verzoek in bij de Boa's om iemand op te laten schrijven voor een derde hengeltje? lekker gluiperig.
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

15-08-2010 11:07

[quote="Wilco van Leest"]Ik denk dat de zaken wel iets genuanceerder zijn.

Zo mag er op dit stuk water gewoon 's nacht gevist worden in juni, juli en augustus.

Zie ook het artikel wat Ard Verheijen van Federatie :

http://www.sportvisserijbelangen.nl/act ... %2C%5F2010


fout!
er was 2 weken geleden iemand hier een nieuwe ketel hangen in het huis en die was 3 dagen daarvoor bekeurd voor het nachtvissen.
dus hoe het zit ik weet het niet
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

16-08-2010 23:01

Mijn maakt het nachtvissen niet uit.

Maar de rommel en vernielingen waar het hier meegepaard gaat is wel iets te veel van het goede.....
Laten we allemaal gewoon even eerlijk zijn. Soms is het iets te allemaal.........

Wat de Boa's betreft........ Miss eens even informeren bij de dorpsraad. Daar hebben de mensen ook bij geklaagd.
Dus neem ik aan dat die er ook iets aan hebben willen doen.

Laten we gewoon hopen dat het allemaal goed komt voor alle partijen.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

17-08-2010 22:11

Kees Ouwehand schreef:Als ik dit zo doorlees vraag ik mij toch af wie er nu en straks ligt te janken.

De ervaring in vergelijkbare gevallen leert dat als je schouderophalend blijft toekijken het vissen wel eens beperkt zou kunnen worden.

Beter je zaken via de visrechthebbende te regelen, dan hier te mopperen op anderen. In dit geval de dorpsraad die zijn zorg uitspreekt bij het waterschap. Niet zomaar een stelletje natuurfreaks.

Groet, Kees


Inderdaad... En verder, opruimen opruimen opruimen. Al is het de zooi van een ander. Mijn voeremmer gaat bijna altijd gevuld met zooi terug naar huis. Ook al ligt er te veel om mee te nemen, alle beetjes helpen. Als zo veel mogelijk mensen dat doen wordt het vanzelf beter :)

Te gek voor woorden natuurlijk dat je andermans rommel op ruimt, maar liever dat dan nog verdere inperking van mijn visbevoegdheid.

Op mijn thuiswater lopen ik en wat vrienden elk jaar wel een keer met een vuilniszak langs de oevers om al het vuil bij elkaar te rapen (vandaag toevallig ook :) Omwonenden zien dit ook, kunnen het goed met ons vinden en komen regelmatig een praatje maken. Gewoon de boel een beetje netjes houden werkt uiteindelijk het beste...
Roy Hendriks
Berichten: 131
Lid geworden op: 12-11-2007 20:16
Locatie: Oss

18-08-2010 00:39

Ik ga toevallig morgen voor het eerst sinds maanden weer op de wetering vissen ik zal is opletten of er veel vuil ligt en onthouden hoe druk het is dan zien jullie overmorgen een post van mij wat de situatie is ;)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-09-2010 18:43

Gevonden op de site van Sportvisserij Zuidwest Nederland.

Groet,
Peter

De brief van Ard,

Dinsdagavond heb ik mezelf uitgenodigd bij de Dorpsraad van Herpen. Onderwerp is de overlast van (karper)vissers langs de Hertogswetering. Ik schreef hier al eerder over. Het gaat om een schitterend water waar helaas niet iedereen zich even netjes gedraagt. Overigens wordt niet alle overlast door sportvissers veroorzaakt. De Dorpsraad is niet tegen vissen (gelukkig!) maar de rotzooi en vernielingen zijn een doorn in de ogen van de Dorpsraadleden. Ook zijn ze niet zo blij met kamperende karpervissers. Ik krijg de ruimte om ons zegje te doen. Ik geef aan dat we zelf ook balen van alle rotzooi. Ik vertel ook dat onze BOA’s inmiddels al extra controleren en dat we er alles aan zullen doen om de overlast tegen te gaan. Binnenkort staat er nog een gesprek over dit onderwerp met waterschap Aa en Maas op het programma.
Fred Hoiting
Berichten: 16
Lid geworden op: 24-04-2007 21:58
Locatie: Brunssum

21-09-2010 21:43

wil hier ook een reactie opgeven over dit mooie water!
heb er vorige maand een week lang gezeten!
had net alles opgezet komen er een stuk of 10 auto's aan rijden met opgeschoten jeugd tussen de 18 en 22 jaar en wat schetst mijn verbazing? geen enkele visser erbij maar wel bakken met bier en hout voor te stoken word er uitgeladen!
het vuur werd tegen een boom gemaakt de vlammen stegen boven de boomtop uit en maar zuipen!
hebben er verder geen last van gehad maar zeg er maar iets van heb je de poppen aan het dansen!
daarbij kreeg ik de dag erop een compliment van de reinigingsdienst die de rotzooi kwamen opruimen omdat ik een vuilnis zak had hangen bij m'n tent!
en dan maar zeggen het zijn de karpervissers

gr fred
jeroen de bever
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Oss

23-09-2010 20:01

Beste Fred,

Goed dat je een vuilniszak bij je hebt staan zo hoort het inderdaad!
Wat ik wel heel triest vind is dat je niet de politie hebt gebeld als ze een meters hoog vuur aan het maken zijn!!!
Ik vis zelf regelmatig aan de wetering, en ik hoop zelf altijd dit soort dingen met eigen ogen te zien! Dan kan ik er namelijk iets aan doen zodat dit soort dingen snel stoppen!!

( ps. ik kan het helemaal snappen dat je niet zelf naar zo'n groep jongeren toe stapt, maar het gewoon laten gebeuren en niks doen vind ik echt zeer triest!)

groetjes,

Jeroen.
lars groenendijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-09-2009 09:43
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

24-09-2010 10:54

Beste Jeroen de Bever,

ik vis zelf nooit op dit water, maar ik heb dit tafereel ook regelmatig zien gebeuren op andere wateren. Wat ik dan vaak doe is de politie bellen. Van de 14x dat ik heb gebeld is er welgeteld 3x iemand geweest die inderdaad kwam controleren. Het bleef dan ook bij een waarschuwing en zodra de agent weg was ging het weer verder. Maar ondanks dit blijf ik toch bellen.

Wat ik niet snap in jou reactie is dat je iets als diep triest omschrijft zonder de verdere gegevens van de situatie te weten. Was het betreffende kampvuur aan zijn kant van het water, of was het aan de overkant? Kwamen de mensen gewelddadig over of niet? Zat hij alleen of met meerdere mensen? Misschien heeft hij wel gebeld met de politie, maar is er geen actie op ondernomen.
Ik denk dat Fred met de volgende zin een boel verklaard.
Fred Hoiting schreef:maar zeg er maar iets van heb je de poppen aan het dansen!


Ik heb het zelf ook vaak genoeg gehad dat ik op die gasten afstapte om er iets van te zeggen. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet 1 keer meegemaakt dat er vriendelijk gereageerd wordt. Van grove beledigingen tot zelfs agressieve reacties. En geloof me, in het laatste geval voel ik me in de nacht niet prettig als ik op mn stretcher lig. Heb het namelijk ook meegemaakt dat er in de nacht een aantal naar mij kwamen om nog even verhaal te komen halen (waar ik het lef vandaan haalde hun aan te spreken). Dit is toen gelukkig met een sisser afgelopen, maar het had zomaar anders kunnen aflopen. Daar komt bij: de meeste mensen vissen in de nacht alleen of hooguit met zijn 2e. Als er een groep van 20 man (even uitgaande van 2 personen per auto in dit geval) voor overlast zorgt kan je met 2 man weinig beginnen denk ik.

Als jij het wel doet, respect voor jou. Maar om andere mensen zeer triest te noemen omdat ze hun eigen veiligheid voorop stellen dat gaat me te ver.

Met vriendelijke groet,

Lars
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
jeroen de bever
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Oss

24-09-2010 11:40

Beste Lars,

Zoals omschreven door Fred, kwamen de vlammen boven de boomtoppen uit, al je dit door beld naar de politie weet ik zeker dat ze komen!
Vandaar dat ik de woorden zeer triest heb gebruikt! Het maakt namelijk niet uit waar de fik word gemaakt of het nou aan je eigen kant is of aan de overkant.
En ik wil niet stoer over komen maar ik ben niet te bang om er inderdaad zelf op af te stappen en er iets van te zeggen,
dit is nog nooit uit de hand gelopen. Gebeurd dit wel bellen we opnieuw de politie en weer weet ik zeker dat ze komen, het ligt er net aan hoe je het brengt aan de telefoon.
Maar goed deze discussie hoef ik niet te winnen het is mijn persoonlijke mening en gelukkig denk ik er niet alleen zo over onder mijn vis vrienden! Ik probeer als ik zelf aan de waterkant zit op te komen voor de viswateren om het een beetje netjes en normaal te houden! Als ik me aan de regels moet houden moet een ander dat ook!!

groetjes,

Jeroen.
mats van den berg
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-09-2010 22:22

23-10-2010 19:10

ik woon in herpen,
fiets er regel matig langs om te kijken, of er iemand aan het vissen is die ik ken.
zie haast geen rommel meer sinds de vuilniszakken er hangen.
en dan kunnen ze wel zeggen de jeugd doet het, maar ik hoor zelf nog een paar jaar bij 'de jeugd',
en ruim het altijd op. en mn vismaten ook.
op een paar na die een halfuur ervan afwonen. die laten altijd hun blikjes drinken enzo liggen,
DE VUILNISZAK hangt ACHTER je.

gr
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

16-08-2011 13:47

Ondertussen zijn we een jaar verder.
De huidige situatie op de Hertogswetering bij Herpen:

BOA's hebben dit voorjaar intensief gecontroleerd en hebben mensen bekeurd die buiten het nachtvisseizoen visten.
Momenteel is tot 31 augustus nachtvissen geen probleem, alleen de mensen die er een bende van maken of de auto pal aan het water zetten krijgen terrecht een bekeuring.

Vanaf 31 augustus als het nachtvisseizoen weer dicht gaat zal er wel weer intensief gecontroleerd worden op illegaal nachtvissen zo hoorde ik gisteren van een BOA. Dus men is gewaarschuwd!
Wel vertelde de BOA mij dat als de wantoestanden doorgaan het nachtvissen op de Hertogswetering in de toekomst in gevaar komt.

Overigens kan men er met een beetje moeite ook prima overdag karper vangen, weet ik uit ervaring.

W.