Polen betrapt op visstropen


Gebruikersavatar
sven keller
Berichten: 20
Lid geworden op: 14-07-2010 13:10
Locatie: Leeuwarden

23-07-2010 01:06

Ik was vanavond in de leekstervaart aan het vissen en had niks gevangen, maar na afloop dacht ik ik ga een kijken in het lettelbetterplas of ik daar nog karper zag zwemmen of leven zag in het water. Bij aankomst op de parkeerplaats zag ik 5 poolse auto's staan dus ik vertouwde dit niet. Ik ben op zoek gegaan waar ze zaten(wat ze aan het doen waren) en op een gegeven moment zag ik ze zitten. Er werd goed vis gevangen door deze 12 Polen. Maar ik zag dat er niks werd terug gezet en alles in een plastictas verdween en mee werd genomen bij een volle tas ging er weer een Pool terug richting auto met zak vol vis (gelukkig geen karper maar vis is vis wat ik kon zien is dat ze alleen brasem en voorn vingen). Ik had toevallig het telefoonnummer van de aid in mijn telefoon staan en heb het meldpunt gebeld (die zeiden dat ze wel wat vaker gingen controleren daar) en werd door gestuurd naar de lokale politie in Leek. Ik heb het 0900 nummer gebeld van de politie en de reactie van de politie was we gaan morgen vroeg wel even kijken want ze hadden het druk. Ik zei dat die Polen dan al vertrokken waren maar dat maakte die vrouw niks uit ze gingen wel wat vaker op patrouille in de avond.

Ik wou even vragen naar jullie mening of wat ik voortaan moet doen?

Mvg, Sven

P.s. ik heb geen kentekens opgeschreven dom natuurlijk en ik kon er ook niet heen want dan had ik dit bericht niet meer kunnen typen.
Wees zuinig op vis en viswater !!
Henk Jan bonsink
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-07-2010 02:55

23-07-2010 03:43

Sven

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. En verstandig dat je er zelf niet heen gegaan bent. Want ze reageren meestal behoorlijk agressief. Ik heb een s problemen gehad met gasten uit Polen/OostDuitsland toen ik wedstrijdleider was. Ze bleven tijdens het wegen maar aandringen en schreeuwen dat zei de gewogen vissen wilden hebben. Dat zij met hun vieren waren en wij met ca 50 wedstijdvissers was voor hun geen belemmering zo te reageren. Uiteindelijk hebben ze geen vis gehad natuurlijk, maar leuk was het niet.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

23-07-2010 06:49

polen en visstropen, gebeurt al zo lang en nog steeds willen velen van de politie hier nog niet aan geloven.

mvg; jan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2010 08:27

Sven, hou je er wel rekening mee dat (indien ze in het bezit zijn van een Vispas) ze per man 15 zoetwatervissen groter dan 15 cm (includief 5 snoekbaarzen in Friiesland) mee mogen nemen. Dit volgens de algemene voorwaarden die in de Landelijke Lijst van Viswateren staan. Vandaar dat de AID ook niet zo happig is op dergelijke meldingen, stelt meestal niks voor namelijk. Tevens is het verboden in Friesland om snoek en karper mee te nemen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2010 08:30

Sven, het is dus ook nog maar zeer de vraag of jouw topic kop 'Polen betrapt op visstropen' wel juist is...
Gebruikersavatar
sven keller
Berichten: 20
Lid geworden op: 14-07-2010 13:10
Locatie: Leeuwarden

23-07-2010 09:13

[quote="Aart Lokhorst"]ze per man 15 zoetwatervissen groter dan 15 cm [/quote]

okeej maar als ze met een heleboel plastictassen terug komen lijkt mij niet dat het 15 vissen zijn per man, die pool die het de heletijd terug bracht kwam vaak langs.
Wees zuinig op vis en viswater !!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-07-2010 09:35

In een dergelijke situatie is het beter de visrechthebbende te bellen. Die schakelt dan boa’s in die weer hun contacten bij politie en AID hebben. Hier werkt dit systeem vrij redelijk. Plekken waar veel overtredingen plaats vinden worden dan in kaart gebracht in ons land. Dat extra controles plaats vinden kan ik hier in Brabant bevestigend beantwoorden.


Bron: brabantsdagblad.nl. HEUSDEN EN ALTENA - De controle op visstropers en op sportvissers die zonder de vereiste vergunning vissen in de Biesbosch en omgeving, wordt strenger.
Vanaf zaterdag voert een snelle boot van de Federatie Zuidwest Nederland controles uit op het water, met aan boord twee buitengewone opsporings ambtenaren (boa's). De boot ligt bij de Spieringsluis in Werkendam.
Stroperij is er altijd al geweest, stelt Henk Embregts (54) uit Tilburg, secretaris van de visfederatie Zuidwest Nederland. "Zo is momenteel stropen op snoekbaars financieel aantrekkelijk. Tot nu toe konden we weinig controleren op het water zelf en moesten we ons beperken tot controle vanaf de wal. Maar dat heeft in bijvoorbeeld de Biesbosch, op de Bergsche Maas, de Amer en het Volkerak Zoommeer weinig zin." Uiteraard voert ook de politie controles uit. "Maar dan zijn we afhankelijk van de capaciteit en beschikbaarheid van de KLPD te water."
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2010 11:55

Dat laatste werd tijd ook Peter, gewoon belachelijk dat er voorheen nooit controle door de federatie op het water was. Probleem (ook in deze omgeving) blijft dat er nog maar af en toe gevaren wordt met die boot, maar in ieder geval een stuk beter dan helemaal niks.
Sven, nogmaals op zich heb jij dus geen enkel bewijs van die visstroperij kunnen leveren..., alleen maar vermoedens.
En waarom had je anders dit bericht niet meer kunnen typen?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-07-2010 13:51

Aart,
Heb begrepen dat overheden als KLPD, en AID vanwege bezuinigheden controles op een waakvlammetje gezet hebben. In het verleden kwam ik hier in Brabant die mannen nog wel eens tegen aan de waterkant. Is net als bij de veldpolitie prioriteiten komen helaas anders te liggen weg er mee!!!!!!!!!

Heb vernomen dat men er hier al een tweede boot bij heeft. Zie de laatste jaren wel dat er stappen gezet worden naar een steeds meer professionele organisatie. Dat de invloed van karpervissers hierin nog te beperkt is weten we. Zijn steeds maar kleine stapjes die we vooruit gaan.

Is je ook bekend of grote HSV eigen boa’s in dienst hebben? Als HSV met een 600 leden laten we hoewel beperkt controles door een boa op ons verenigingswater uitvoeren. De lijnen die hij heeft met politie zijn ter bescherming van zijn persoon erg kort.
Gebruikersavatar
sven keller
Berichten: 20
Lid geworden op: 14-07-2010 13:10
Locatie: Leeuwarden

23-07-2010 17:36

[quote="Aart Lokhorst"]Dat laatste werd tijd ook Peter, gewoon belachelijk dat er voorheen nooit controle door de federatie op het water was. Probleem (ook in deze omgeving) blijft dat er nog maar af en toe gevaren wordt met die boot, maar in ieder geval een stuk beter dan helemaal niks.
Sven, nogmaals op zich heb jij dus geen enkel bewijs van die visstroperij kunnen leveren..., alleen maar vermoedens.
En waarom had je anders dit bericht niet meer kunnen typen?[/quote]


geen bewijs hmm ik zie een pool wel 6 tot 7 keer met een volle tas vis terug lopen richting de parkeerplaats en ik stond op 20 meter afstand en kon zien wat ze vangen en dat alles in plastic tassen gingen maarja volgensmij is dat geen vermoeden maarja en als ik er heen was gegaan dan denk ik niet dat die polen mij heel hadden gelaten omdat ik alles had gezien.

mvg Sven
Wees zuinig op vis en viswater !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-07-2010 19:56

Er zijn lui voor minder de gevangenis ingegaan. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-07-2010 20:54

Kees, spreek je uit eigen ervaring. :lol: :lol: :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2010 20:59

Peter, er zijn inderdaad HSV-en (hoeven niet persé zo groot te zijn) die BOA's in dienst hebben. Dat in dienst wil zeggen: tegen een vrijwilligersvergoeding (dus max. € 1500,00 per jaar + wat km vergoeding), maar dat geldt voor vrijwel alle BOA's die voor HSV-en of federaties controleren.
Sven, ik ga er maar verder niet op in, maar zelf heb ik nog nooit trammelant met buitenlandse vissers gehad, ook niet bij controles 's nachts.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-07-2010 21:45

Secondenlijm blijft topspul. zeker in de portiersloten van 5 Poolse automobielen... :o :roll:
Moet ze ook alles voorkouwen hier, anfangers.. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-07-2010 21:48

Ik heb een paar berichtjes verwijderd Henk. Dat kan echt niet hoor. :-?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-07-2010 21:50

:oops:
Loopt wel eens iets vast hierzo, k*tlijm ook.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

24-07-2010 00:22

sec lijm deed ik toen ik 8 jaar was,nu heb ik dikke ballen en zeg ik het wat me stoort tegen die het aangaat,meschien snappen ze het dan wel.
Of gewoon je mond houden,maar je blijft met je handjes van spullen af wat niet van jouw is,dat zijn als je een leeftijd hebt die onder volwassenen hoort laffe streken of je hebt geen ballen.









m,f,g der ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

03-08-2010 12:05

Weet je wat mij opvalt aan de polen...

Ik vind het in de eerste plaats heel knap dat ik ze altijd tegenkom op de dikke vissen wateren van Nederland. Zelfs Nederlanders hebben moeite deze wateren te vinden. Zelf ook jaren moeten ploeteren om dergelijk info te krijgen. Waar halen die polen hun info vandaan?

Volgende punt wat me opvalt is dat ze lang niet zo fanatiek zijn als de meesten van ons. Ze komen vaak wel dagelijks maar blijven heel kort. Als ze in die tijdspan de binkies weten te pakken zou ik het echt heel knap vinden.

Het loopt allemaal niet zo los met die polen denkt ik.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-08-2010 12:59

Dat ze op die dikke vissenwateren terecht komen lijkt me stom toeval, of omdat die wateren vaak voor de hand liggen. VAak makkelijk bereikbaar, en er wordt veel gevist. Als ik in het buitenland ga vissen voor mijn vreten zou ik ooknaar een ater gaan waar ik veel mensen zie vissen. Lijkt mij niet dat het hen om die ene grotert gaat hoor.

Ze zouden naar hun maatstaven beter af zijn op de wat overbezette watertjes, lijkt mij dan. Veelal vissen ze nog niet eens gericht op karper maar meer op alles wat bijt, of op roofvis.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-08-2010 13:15

Sven van Anrooy schreef: Veelal vissen ze nog niet eens gericht op karper maar meer op alles wat bijt, of op roofvis.


klopt, zo ook:

zwanen,ganzen,eenden,muskusratten,beverratten

ik bedenk me ineens hoe het kan dat de huismus uit het straatbeeld verdwenen is de laatste jaren.. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2010 13:21

Robert Campbell schreef:Weet je wat mij opvalt aan de polen...

Ik vind het in de eerste plaats heel knap dat ik ze altijd tegenkom op de dikke vissen wateren van Nederland. Zelfs Nederlanders hebben moeite deze wateren te vinden. Zelf ook jaren moeten ploeteren om dergelijk info te krijgen. Waar halen die polen hun info vandaan?

Volgende punt wat me opvalt is dat ze lang niet zo fanatiek zijn als de meesten van ons. Ze komen vaak wel dagelijks maar blijven heel kort. Als ze in die tijdspan de binkies weten te pakken zou ik het echt heel knap vinden.

Het loopt allemaal niet zo los met die polen denkt ik.

Vr.gr.

RC


De reden dat hun op die plekken komen is logisch.... ze komen met bossen tegelijk hier naar toe en verspreiden zich en als ze een goede put gevonden hebben vertellen ze dat tegen de rest.. wij als hollanders zijn te beroerd om goede plekken door te geven of hoe je er moet komen of wat dan ook. Opzich logisch doe het zelf ook op plekken waar 35+ zwemt, maar ja wij zijn sportvisser en een winnende sporter gaat ook zijn geheimen niet vertellen... kijk als je karpers op eet.. ja dan is het een ander verhaal hoe meer vreten hoe beter zo denken hun.. vandaar dat ze dus op de plekken komen waar jij jaren naar gezocht heb ;)

en het loopt helaas niet los, want hier bij ons wordt het best een aardige plaag.. vooral omdat de helft hier in de kassen tomaten plukt en alles en in het weekend of zelfs pauze tussen de kassen gaat zitten en iedereen weet daar kunnen leuke vissen tussen zitten maar ik ken al 3 stroken waar veel zat en ja er zit nog wel karper maar het is er wel met 80% (schatting) afgenomen :S gewoon grote boetes uitdelen aan hun en na 3x gewoon als misdrijf behandelen...
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2010 13:26

Sven van Anrooy schreef:

ik bedenk me ineens hoe het kan dat de huismus uit het straatbeeld verdwenen is de laatste jaren.. :D


dat komt omdat er een 'mussenplaag' is geweest in de randstad en dergelijke en ze dwerg papegaaien hebben uitgezet.. zie het in den haag daar zie je mega zwermen dwerg papegaaien en die vallen de mussen aan en andere kleine vogeltjes en ja die overleven het niet of verkassen.. en die papegaaien fokken zich sneller dan konijnen.. heb je nooit zwermen groene vogels gezien?? tenminste als je in de randstad woont ;) verder richting het oosten, noorden en zuiden zie ik heus nog wel mussen..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-08-2010 13:43

nee man, waren de polen! 8)

die groene halsband parkieten zijn de volgende die in de pan belanden. daarna zijn wij denk ik aan de beurt... :o

:wink:

(ik kom uit de randstad trouwens, zag laatst nog een zwerm van ongv.100+ van de groene kwetteraars)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-08-2010 13:45

wat een marokkaan voor een PVV`er is.

is een pool voor de karpervissert.

:-? :roll:


:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2010 13:55

michel Tja schreef:nee man, waren de polen! 8)

die groene halsband parkieten zijn de volgende die in de pan belanden. daarna zijn wij denk ik aan de beurt... :o

:wink:

(ik kom uit de randstad trouwens, zag laatst nog een zwerm van ongv.100+ van de groene kwetteraars)



ow mij vertelde ze dat het die groene kleine monstertjes waren, want ben er even op zoek naar gegaan waarom er dus bij ons in het park veel dode mussen waren en wat ik net zei werd mij dus verteld.. en ja ze maken een hoop herrie die dingen om gek van te worden.. maarja polen zijn vuilnisbak eters die vreten echt alles zijn net chinezen ;) die trouwens ook vroeger veel op karper zaten te vissen hierzo.. ze vroegen zelfs aan de vissers dat als ze een grote hadden rond de 15 kilo of ze hun dan wouden roepen of langs kwamen zodat hun hem tegen betaling wilde overnemen.. want hun bakken ze in een paar seconden levend in frituurvet voor echt veel geld belachelijk gewoon, want heb ooit filmpjes gezien en dat beest hapt nog naar lucht als hij op je bord gefrituurd en wel ligt.. (kop gaat niet onder) en die polen doen het ook zo het is gewoon mishandeling en moet hard aan gepakt worden..
Oja joh!!!