Met een gevangen vis of afgenette vis op de foto


Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

10-07-2010 14:06

Ik zit net een paar foto's op internet te bekijken van afgenette vissen op een meer in frankrijk.
Nou zitten de vangers van deze vis op de foto met een bewaarzak eronder.
Het lijkt dus net ( als je het verhaal niet leest over het afnetten ) dat deze vissers deze vissen zelf hebben gevangen met de hengel.
Nou vraag ik mij dus af ?? Hoeveel foto's zijn echt in de verschillende bladen en zijn dit geen foto's van afgenette vissen en zijn deze wel echt gevangen aan de hengel zoals in de verhalen staat.
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

10-07-2010 15:19

zo heb ik wel eens man visfoto's in een blad gezien die geschoten waren bij een visafnetting op etang d livardie. Ze moeten het zelf weten wie neem je in de maling het meest jezelf denk.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

11-07-2010 10:17

Ik hoorde van iemand die op du Der was wezen vissen en die een zeer geslaagde sessie had met een dikke 50+er dat er engelse karpervissers mee op de foto wilden voor geld voor een visblad. Over commercieel gesproken. En iedereen die karperbladen maar klakkeloos geloven waarom het komt dat je een keer niks vangt...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-07-2010 23:52

daarom moet je bladen ook nooit geloven.ik lees ze zo nu en dan ook wel eens.maar over de merken die genoemd worden kijk ik over heen.het zal allemaal wel.ik lees alleen de dingen waar ik uit kan leren.tips over pva,rigs,etcetra.het kan best dat een vis met aas X gevangen is.alleen de vanger daarvan weet of de vis op X daadwerkelijk gepakt is.of was het een simpel tijgernootje,of een lekkere maple ? sjottum je zal er toch niet achter komen.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

13-07-2010 18:38

je wilt niet weten hoe er gesjoemeld word met gewichten ook....ken zo een paar bekende vissers opnoemen,als je niet meer scoort....dan word het moeilijk om in de scene te blijven he. Het draait toch allemaal om je plezier.....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-07-2010 13:14

tuurlijk word er gesjoemeld denken wij of is het jaloezie?
hoe dan ook de bladen en de merken moeten het hebben van de 1 dags viegen bij wijze van.
wij die al langer vissen weten wat we willen enz enz... maar de jaarlijkse nieuwe aanwas (vissers) worden verleid op beurzen en in de bladen door dat soort praktijken.
fotos van dikke vissen gevangen aan dit of dat.
mensen zijn makkelijk te verleiden
Vis is vis
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-07-2010 13:18

Ik hoor ook wel eens wat,

Ik vertel ook weleens wat.

Dat is meestal niet hetzelfde als ik gehoord heb. :lol:
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

14-07-2010 14:04

Michel Hollaar schreef:Ik hoor ook wel eens wat,

Ik vertel ook weleens wat.

Dat is meestal niet hetzelfde als ik gehoord heb. :lol:


Ik sta het niet uit mijn duim te zuigen hoor. Heb zelf de foto's gezien ;)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-07-2010 14:53

Je hebt wel last van je tenen zeker ? :lol:
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

14-07-2010 15:58

de enige die je echt voor de gek houdt ben je zelf, iedereen kan geloven dat jij die vis hebt gevangen....ik vind het triest om met andermans vis op de foto te gaan, om een bekend voorbeeld te noemen, de oude recordschub van Nieuwkoop, die 2 man "samen" had gevangen (Van Schaik en Van Kleef), dat kan in mijn ogen niet, je kunt samen voorbereiden, maar samen tegelijkertijd drillen......ik snap best dat je de vreugde deelt, maar een vis, nee....afgenette vissen tellen al helemaal niet.
Als ik denk aan de verhalen van Rini, dan zou het wereldrecord karper al jaren geleden al boven de 40 kilo hebben gestaan...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-07-2010 16:29

mooi gesproken.. volledig mee eens.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

14-07-2010 16:30

Als je alles samen doet,dan kan je toch prima een vis delen?Snap niet weat daar raar aan zou zijn.Ik bedoel...Als ik voor ons samen boilies maakt,jij voert ze,we doen run om run en je pakt hem op mijn hengel,ik help je met drillen,scheppen en dergelijke.Wie heeft de vis gevangen dan?Samen lijkt me.Zonder de 1 had de ander hem mischien nooit gevangen.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

14-07-2010 17:58

Voor iedereen persoonlijk, maar ik dril zelf een vis en scheppen zal ik ook zoveel mogelijk zelf doen, samen drillen vind ik meer iets voor big-game visserij en dan zou ik er zelf nog moeite mee hebben, een vis die iemand anders voor mij aanslaat op zijn hengel en vervolgens die hengel in mijn de handen duwt is niet mijn vis...ik doe trouwens ook niet aan run om run vissen (vis ook meestal alleen), iedereen vist in mijn ogen op zijn eigen manier. Als ik een vis vang, wil ik hetzelf hebben gedaan, van voorbereiding tot netten....nogmaals, slechts mijn bescheiden mening.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Tim van Alem
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-06-2010 09:19
Locatie: Den Haag

14-07-2010 18:05

PETER DE JONGE schreef:de enige die je echt voor de gek houdt ben je zelf, iedereen kan geloven dat jij die vis hebt gevangen....ik vind het triest om met andermans vis op de foto te gaan, om een bekend voorbeeld te noemen, de oude recordschub van Nieuwkoop, die 2 man "samen" had gevangen (Van Schaik en Van Kleef), dat kan in mijn ogen niet, je kunt samen voorbereiden, maar samen tegelijkertijd drillen......ik snap best dat je de vreugde deelt, maar een vis, nee....afgenette vissen tellen al helemaal niet.
Als ik denk aan de verhalen van Rini, dan zou het wereldrecord karper al jaren geleden al boven de 40 kilo hebben gestaan...


Het kan ook zo zijn tijdens het drillen dat de 1 moe werd en de ander het over nam dan heb je hem echt met z'n tweeën gevangen :wink:


Tim
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-07-2010 18:12

Run om run vissen vind ik, zeker bij langere sessies waarbij gezelligheid ook belangrijk is, niet erg. Zo hebben we alle bei het beste van alle mogelijkheden, degene die aan de beurt is pakt de hengel, drilt de vis en scheppen doet de ander. Dit gebeurt ook meestal op wateren waar niemand van ons serieus bezig is, en plezier is gegarandeerd.

Verder, als ik serieus brokken wil maken doe ik alles alleen, hooguit bij het fotograferen kan ik wel eens wat assistentie gebruiken. Tenzij, zoals 2 jaar terug, mijn topvis zich vastzwom op vijf meter diepte en ik op dat moment toch blij was dat iemand mijn hengel kon vasthouden zodat ik naar beneden kon zwemmen. Terug m'n hengel weer aangepakt en de vis afgedrild. Toch makkelijk dan hoor..

Tim van Alem schreef:et kan ook zo zijn tijdens het drillen dat de 1 moe werd en de ander het over nam dan heb je hem echt met z'n tweeën gevangen


Vind van niet, mocht het voorkomen dat een vismaat zijn stok om wat voor reden een af moet geven omdat er iets loos is, dan is het nog steeds zijn vis. Punt. Degene die zo egoistisch is om dan de vis gelijk samen te claimen snapt het niet echt. Kun je hem net zo goed bij elke dril in zijn knieholte schoppen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-07-2010 14:57

ik vis op vakanties ook altijd om en om.diegene die de hengel mag pakken,daar is de vis dus ook van.ongeacht hoe en wat ! blijdschap vier je samen.vissen deel je apart
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-07-2010 15:00

Ivan

Zoals dit,alleen dan netten verdekt


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-07-2010 15:29

echt een brute vis die onderste :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-07-2010 15:49

Die onderste is een buffel XL. Man, die zou de mij toch graag een keer willen vangen ey.. :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-07-2010 15:50

Sven van Anrooy schreef:Die onderste is een buffel XL. Man, die zou de mij toch graag een keer willen vangen ey.. :P


desnoods afgenet! :lol: (geintjuh)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

16-07-2010 21:13

wat een droomvissen idd....daar krijg je toch een krap pendekje van....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

16-07-2010 21:14

zijn dat foto's van een vindange??
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-07-2010 21:17

zal wel een betaalwater wezen.waar ze de kleintjes van de grote scheiden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-07-2010 21:26

Jupz, op la Horre als ik me niet vergis, frenchcarping.co.uk ofzo
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

18-07-2010 15:18

PETER DE JONGE schreef:de enige die je echt voor de gek houdt ben je zelf, iedereen kan geloven dat jij die vis hebt gevangen....ik vind het triest om met andermans vis op de foto te gaan, om een bekend voorbeeld te noemen, de oude recordschub van Nieuwkoop, die 2 man "samen" had gevangen (Van Schaik en Van Kleef), dat kan in mijn ogen niet, je kunt samen voorbereiden, maar samen tegelijkertijd drillen......ik snap best dat je de vreugde deelt, maar een vis, nee....afgenette vissen tellen al helemaal niet.
Als ik denk aan de verhalen van Rini, dan zou het wereldrecord karper al jaren geleden al boven de 40 kilo hebben gestaan...


Ik weet dat jij veel struint en dan is het idd een ander verhaal. Dan verdient degene die de brokken op de haak precies bij die bak legt, aanslaat en drilt alle credits.

Maar wat als je samen alles koopt, voorbereid, samen uren zoekt naar goede stekken, samen onderlijnen maakt met verschillende aaspresentaties op alle 8 de hengels, samen voert en je lijnen uitvaart precies op dat kale plekje tussen het wier. Is de vis dan echt alleen van degene die eigenlijk nog het makkelijkste doet, nl het drillen? En dat terwijl je maat er d.m.v tegen de stroming in roeien ervoor zorgt dat de vis uit de obstakels gehouden kan worden...

Nog een voorbeeld van een maat van me: Zijn vismaat liep de hengel uit naar een wierbed vol karper. Daar ziet hij een megabak liggen waar hij voorzichtig het haakhaas voor legt en met de hand aanslaat. De ander drilt de vis en op de kant blijkt het een dikke 40er te zijn... :wink: