Met een gevangen vis of afgenette vis op de foto


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-07-2010 15:47

Sven van Anrooy schreef:Jupz, op la Horre als ik me niet vergis, frenchcarping.co.uk ofzo


Klopt....Maar Brocard zit er ook tussen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-07-2010 15:51

Rik koster schreef:zal wel een betaalwater wezen.waar ze de kleintjes van de grote scheiden.


Nee

Vissen werden bijelkaar gehaald om zo de bodem te kunnen schoonmaken van lijnen etc etc! Gebeurd bijna elk najaar!

Kleinere (Kweek) vissen zitten op een naastgelegen plas van La Horre.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2010 16:23

oke duidelijk :)
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

19-07-2010 17:00

ik snap niet waar jullie je eigen druk om maken.
Wat kan jou het nou verrotte wie wat doet samen of alleen. iedereen haalt op zijn manier plezier uit het vissen er zijn wel ergere dingen in de wereld.

Gr
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

20-07-2010 16:00

remco de koster schreef:ik snap niet waar jullie je eigen druk om maken.
Wat kan jou het nou verrotte wie wat doet samen of alleen. iedereen haalt op zijn manier plezier uit het vissen er zijn wel ergere dingen in de wereld.

Gr


Wat een dooddoener zeg. Ik vind het eerlijk gezegd ook onzin over van wat als je moe wordt? Karpers kunnen goed sterk zijn maar niet zo dat je het niet meer houd. Misschien als je op 400 meter ligt te vissen? Daarnaast kan er maar 1 de vis vangen als je het mij vraagt. Naast voorbereiden komt er vaak ook een factor bij kijken die geluk heet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-07-2010 16:06

ik vind et helemaal geen dooddoener en ik geef em groot gelijk.

iedereen beleeft zn visserij op zn eigen manier.

de een neemt et wat serieuzer dan de ander,en iedereen moet lekker zelf weten hoe hij dat invult.

als diegene maar plezier beleeft aan zn hobby dan doet ie het goed! :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-07-2010 18:34

Ik heb ooit een verhaal gehoord (weet niet precies wat er van klopt) dat Andy Little in zijn drang naar media-aandacht ook poseerde en films schoot van met netten gevangen Oostblok karpers. Hij ging naar verluid zelfs zover dat hij ze nog een haak door de lip prikte en doodleuk een dril kon filmen. Ziek of niet? Hij zou door de mand zijn gevallen toen hij een dril met een zilverkarper op een boillie in scene zette. Helaas voedt deze vis zich alleen met plankton :-) "zo vang ik mijn karpers"

Echter ik hoorde dit al zó lang geleden en ik heb nooit achterhaalt of dit schandaal een gerucht betrof of niet.
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

21-07-2010 20:16

Nou breekt mijn klomp !!
Dat verhaal heb ik ook een keer gehoord van een oudere karpervisser jaren geleden.
Zal wel een kern van waarheid inzitten dan denk ik.
Maar vorig jaar stond er een stuk in de Spiegel denk ik over het Trappenwater , en die jongen had toch ook een zilverkarper gevangen.
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-07-2010 20:44

.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

21-07-2010 22:41

Laurens Maasland schreef:Ik heb ooit een verhaal gehoord .....


Ik heb de betreffende video gezien. Andy was met film-crew naar Roemenie afgereisd en had daar een putje afgehuurd.
Het was nog vroeg in het seizoen en de kant was nogal zompig, dus Andy een vrachtwagen zand/grind laten komen en er een dam in gestort.
Een dag gaat voorbij, geen karper, maar het weer werd slechter. Nog een dag gaat voorbij, weer geen vis en inmiddels hebben ze nachtvorst, sneeuw en hagelbuien en een hoop ellende.
Kwade tongen beweerden dat Andy, om de trip te redden, karper wou kopen van de beroepsvisser op het naastgelegen grote meer. Die kon echter geen normale karper leveren, wel zilvers. De rest van de week ving Andy diverse zilvers, tot in de 70 pond.

Mijn eigen ervaring is dat engelse 'topvissers' niks te beroerd zijn om geld te bieden voor een foto met een vis die ze niet zelf hebben gevangen, en nee ik noem geen namen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-07-2010 23:47

triest ! meer woorden heb ik er niet voor.stom eigenlijk,want verhalen over blanken zijn ook best leuk om te lezen.vaak moeilijk te vinden in de bladen helaas ;)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-07-2010 00:24

Als het om geld gaat zijn mensen tot veel in staat, zolang ze met deze praktijken karpervissers blijven vangen zullen ze er niet mee stoppen.
Wat te denken van de boilieboeren die met vissen van betaalwater lopen te pronken, ik wil wedden dat ik met willekeurig welke boilie dezelfde vissen vang, als ik er maar vaak genoeg naar toe kan om te proberen. Zolang de gesponsorde vissers kunnen beschikken over ongelimiteerde hoeveelheden boilies, en toegang hebben tot water wat voor anderen onbekend of gesloten is betekenen dat soort foto's helemaal niks voor mij.
Een stap in de goede richting is de video van PB, openbaar water en ze nemen een 'amateur' mee.
Promotie foto's zouden van openbaar water moeten komen, en niet alleen van gesponsorde vissers, neem eens 'nobodies' mee, als die ook bovengemiddeld vangen op bv Cassien of Orient dan is zo'n reclame foto in mijn ogen betrouwbaarder dan wat ik nu allemaal te zien krijg.

my 2 cents
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-07-2010 10:35

dat is ook de reden waarom ik 'the challenge' de mooiste en realistische film van de karperscene vind.
openbaar water,weinig reclame,het karpergevoel,de humor.alles wat met vissen te maken heeft.en als ik die film bekijk krijg ik ook echt zin om te vissen.hoe vaak gebeurt het niet dat een vis op een tijgernootje gevangen word ? en dat boilie X de hemel in geprezen word ? er is in mijn ogen geen enkele boilie die aan alle eisen voldoet,en of die ene bol grote vissen op de mat brengt.het ligt aan het water,en aan de visser zelf wat die ermee doet.in een put waar de zwaarste vis 20 pond is,zal men ook geen 20 kio vangen.maar er blijven altijd mensen die kijken naar de plaatjes,de dikke dames doet men geloven dat ze zelfs de schuwste vissen vangen met bol X.ik was een keer mijn boilies vergeten,en vroeg aan een medevisser die naast me zat een boilie.hij vertold mij dat die ze zelf draaide,en niemand anders hiermee mocht vissen.en ik dus ook geen boilie van hem kreeg.werd een beetje pissed off om het idee,en vertold hem in een soort boze toon "dan doe ik er wel een ganzendrol aan joh" zo gezegd zo gedaan,binnen een kwartier en volle run op een ganzendrol.en die stakker had nog geen tik gehad.
mooi he karpervisen ;) zorg nou maar dat je op die stek ligt,komt alles goed ;) ongeacht welk aas,stekkeuze blijft in mijn ogen belangrijker dan aas.