Meer betaalwateren in Nederland


Rene de Schipper NV
Berichten: 30
Lid geworden op: 14-06-2010 20:59
Locatie: nieuw vennep

06-07-2010 15:22

Steeds vaker wordt ik ermee geconfronteerd dat onze poolse medemens mijn geliefde karper niet vangt voor de hobby. Resultaat: Wateren waar het karperaantal drastisch zakt of zoals ik nu ervaren heb het water helemaal leeg is.

Het idee: Meer betaalwateren met goed toezicht, of natuurlijk permanent toezicht aan de bestaande wateren. Het laatste vergt helaas ook aanpassingen in de wet, en ja we weten helang dat kan duren.

Het nadeel van meer betaalwateren is helaas wel weer stijgende kosten, maar onze geliefde hobby blijft leven.

Zoals het nu gaat zie ik grote problemen komen voor de komende jaren.

Mensen, spuw u ideeen of mening, want laten we wel wezen er moet wat gebeuren.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-07-2010 15:30

Is minder poolse medemensen geen optie?

Maar ff serieus dan..
Denk niet dat op een forum met duidelijke anti betaalwater denkbeelden (ik ben zeker ook geen voorstander) mensen erg staan te springen om dit idee.

Het is pas erg kort dat we hier mee te maken hebben, hooguit een jaar of 8 :oops: .. Gelukkig zijn we in Nederland altijd erg snel :roll: en is op een goed aantal wateren sinds één a twee jaar een meeneem verbod van kracht, nu nog wat meer controle er op en bijpassende hoge boetes om de extra controle mee te bekostiggen (gelijk maar boetes op wangedrag langs de waterkant verhogen met een hondertje of twee).

Als de VVD nou doet wat ze gezegd heeft; "wie straf verdient krijgt straf"... dan komt het misschien wel goed..

Mzzzl Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

06-07-2010 15:42

Alles is betaalwater.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

06-07-2010 18:42

Overal een clubhuis, douche, vaste stekken, reserveren, toezichthouder, regels m.b.t. type haken en type lijnen, kleur van de tent, verwijderen van kleine vis, uitzetten van zware vis etc?
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

06-07-2010 19:20

Wel lekker douce.

En een hamburgertje in het clubhuis.

Wat gaat mij dat kosten.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

06-07-2010 19:47

Minder Poolse medemensen lijkt mij ook een erg goed idee. Of ga ik nu te veurrrrrr? 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

06-07-2010 20:17

Betaalwater hoeft niet perse, maar de vergunningen voor de leukere wateren mogen van mij wel veeeeeel duurder worden.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

06-07-2010 20:31

jens breugelmans schreef:Betaalwater hoeft niet perse, maar de vergunningen voor de leukere wateren mogen van mij wel veeeeeel duurder worden.


Maar betalen wil je niet voor niets. Dan wil je er ook iets voor terugzien, zodat het water alleen door de vergunninghouders wordt bevist. Dat gaat niet vanzelf, waardoor je al snel aan een beheerder moet denken. Bij een beheerder denk je weer aan regels en dan heb je een betaalwater.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

06-07-2010 21:28

Een hek met sleutel en regelmatige controle doet ook al veel.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

06-07-2010 22:05

Die polen kunnen niet vissen. Denk je echt dat zij vissen kunnen vangen uit de oude maas ofzo. Het zijn al die stadswatertjes die leeggevist worden. Er moet gewoon veel meer gecontroleerd worden. Betaalwater in nederland... Dacht het ff niet!. Ik ben juist zo blij dat we met een vispas overal kunnen vissen.Nederland moet niet een 2e Engeland worden. Eventueel een 2e vossekuil in zuid-holland voor de vaste stok vissers, maar niet meer!
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

06-07-2010 23:13

jens breugelmans schreef:Een hek met sleutel en regelmatige controle doet ook al veel.


Dat wordt een leuk hekje om bijv. de Maas, de Rijn, De Friese Meren, Vinkeveen , Reeuwijk. Als dat het gaat worden ga ik maar vast aandelen Heras kopen. En wie krijgen er dan een sleutel?
En die controles werken ook alleen maar op kleinere wateren, waar de verenigingen met grote regelmaat kunnen controleren. De pakkans is op het grootste deel van de wateren veel te klein om alle misstanden uit te sluiten.

Ik zou het niet erg vinden om voor de vispas drie of vier keer meer te betalen als voor dat geld een afdoende aantal boa's kan worden betaald, die als hoofdtaak controle visserijwet hebben. Van politie en boa's van de gemeente of natuurbeheerders moeten we het niet hebben. Die hebben er of geen tijd voor, of geen verstand van.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-07-2010 08:33

Het zou weer typisch Nederland zijn. Dan gaan wij ons aanpassen in ons eigen land. Misschien het probleem bij de oorzaak aanpakken? Die Polen dus!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

07-07-2010 12:51

Regelmatig zie ik ze in de hengelsportzaak om een vergunning komen,"die Polen", dus daar pakken we ze niet op. Vind het ook wel van fatsoen getuigen dat ze netjes een vergunning aanschaffen. Dat ze anders tegenover het meenemen van vis staan dan wij, staat buiten kijf. Maar om ze dan voor rotte vis uit te maken is zinloos, in hun ogen doen ze niks verkeerd. Beter proberen we de mentaliteit van onze Poolse vrienden te veranderen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Misschien een Poolstalig informatie foldertje met "De Nederlandse kijk op het meenemen van (zoetwater)vis" verstrekken bij de vergunning?
Diegenen die zonder vergunning vissen pak je enkel door meer en betere controle. Net zoals de Nederlandse stropers...
Betaalwater? En een hek rond de kanalen en rivieren lijkt me niet haalbaar. Ik zit er hoe dan ook niet op te wachten.
Voor de goede orde: ik voel zeker mee met de serieuze vissers die hun watertjes leeggevist zien door Oost-Europeanen. Ik denk alleen dat het beter is begrip bij deze mensen te kweken dan ze hier uit te schelden als rovers of stropers. Werkt dit niet, zullen de regels m.b.t. het meenemen van vis aangepast moeten worden. Al is het op de meeste (mij bekende) verenigingswateren zowiezo verboden vis mee te nemen.
Ik weet het ook allemaal niet...
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

07-07-2010 13:33

Wat een zeurvolk zijn jullie toch,polen:en andere buitenlanders: doen gewoon vissen en als er geen meeneemverbod is dan mogen ze vis mee nemen.
Het is vis en die mag je gewoon eten ook al heeft een of andere sportvisser die een naam gegeven,wahahahahaha.
Ik erger me meer over mensen die zeuren en toch weer de andere kant op kijken als t erop aan komt,stop met vissen en ga cavia,s houden is ook leuk.
En denk dat je bijna overal moet betalen om vis te vangen,en betaal water is bij mij put vissen,voor mensen die geen zelfvertrouwen hebben,dan gaan ze in de lokale keet foto,s kijken en dan kunnen ze pas vissen.
m,f,g der super ronnie
IEMAND EEN WARSTEINER???????? :lol:
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-07-2010 13:39

Jah lekker


:lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

07-07-2010 14:21

Ik ga binnenkort lobyen in de tweede kamer en zal hierbij dit punt meenemen. Mogelijk kan er een meeneemverbod worden ingesteld op karper, echter zal Sportvisserij Nederland dan maatregelen moeten nemen. Wordt vervolgd!
PB meerval 128 pond - 200 CM
PB Mehkong meerval 160 pond
PB schub 42 pond
PB leder 42 pond
PB spiegel 46 pond
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-07-2010 14:25

Ron,

Leuke reactie, maar op veel wateren geldt al een meeneemverbod voor karper. Zeker in de gebieden nabij de Duitse grens. Dus geen zeurvolk, maar een serieus probleem op een aantal wateren. Het is overigens niet alleen vis meenemen, maar ook het overtreden van andere regels en rotzooi achterlaten wat dikwijls het geval is bij veel van hen.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

07-07-2010 15:48

Laten we in ieder geval niet naar een betaalwater idee gaan. Daar wordt ik minder vrolijk van als een pool die vis meeneemt. Ik vind het gewoon in en in triest om 400 euro te spenderen om een week te mogen vissen op een water. Vooral als je nagaat dat dezelfde vissen vaak ook op openbare wateren zijn te vangen. Die douche heb ik voor een week niet nodig. Met rivierwater en zeep lukt het mij ook wel :D
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-07-2010 17:02

Sterker nog Rick, op alle wateren die in de Landelijke Lijst van Viswateren 2010-2012 staan geldt een meeneemverbod voor karper. Dit m.u.v. van de federatie Limburg (onbegrijpelijk gezien het aantal buitenlandse vissers daar, maar ik reken erop dat dit ook in Limburg vanaf 1-1-2011 gaat gelden...). Niet voor niks heeft de KSN jarenlang gepleit voor een meeneemverbod van karper bij alle federaties en binnen Sportvisserij Nederland...
Overigens denk ik dat het nog wel wat meevalt wat Poolse vissers aan karper meenemen. En... als de meeste Nederlandse vissers al niet veel vangen wat dan te denken van Poolse vissers.
Overigens is het op te lossen met meer en frequentere controles en vooral in het weekend en daar schort het nogal aan in bepaalde gebieden.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

07-07-2010 19:06

Als nadenkertje een citaat uit het boek moderne materialen en vistechnieken van Jan Schreiner, uit 1975:

Ik begon ook voor een Belgisch blad te schrijven en ik introduceerde enkele Belgische kunstaasvissers bij Meurs. Op zondag waren er ineens drie bussen uit België. De zondagen daar op waren het er meer. Tien tot vijftien snoekjes in een aasketel geperst werden meer regel dan uitzondering! Het werd het begin van het einde.
Ik heb mij altijd afgevraagd wat een kunstaasvisser met een aasketel moet, 8) maar er zwemt nog steeds snoek in de polders. :wink:
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

07-07-2010 21:04

Afgelopen weekend was het ook raak in het defltsehout. Stond een hele familie polen op het surfeiland te kamperen, twee flinke blauwe tenten, grote kampeertafel en een luifel erboven.
Kwam uit de nachtdienst ff kijken of er bekenden aan het vissen waren.
Heb die gasten ff aangesproken, ze gaven aan een nachtvis vergunning te hebben en dachten dat dit gewoon kon. Heb die gasten verteld dat dit dus niet de bedoeling is en dat dit onder vrij kamperen viel wat in nederland niet is toegestaan.
Had mijn blauwe werk kleding aan, dus ze waren een beetje onder de indruk en beloofden de boel op teruimen.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

07-07-2010 21:49

Meer kweekvijvers vol met (eet)karper waar onze poolse medevissers, die trouwens werk doen wat wij blijkbaar niet willen doen of wel willen doen maar dan voor een hoger loon en dat betekent dus gelijk weer dat het produkt wat daarbij hoort weer duurder wordt en dat willen wij dan weer niet betalen (volg je het nog?), karper tegen een schappelijke prijs kunnen kopen of dat diezelfde kweekkarper op de markt gekocht kan worden.

Problem solved.
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

07-07-2010 23:16

Boyd Meyer schreef:Afgelopen weekend was het ook raak in het defltsehout. Stond een hele familie polen op het surfeiland te kamperen, twee flinke blauwe tenten, grote kampeertafel en een luifel erboven.
Kwam uit de nachtdienst ff kijken of er bekenden aan het vissen waren.
Heb die gasten ff aangesproken, ze gaven aan een nachtvis vergunning te hebben en dachten dat dit gewoon kon. Heb die gasten verteld dat dit dus niet de bedoeling is en dat dit onder vrij kamperen viel wat in nederland niet is toegestaan.
Had mijn blauwe werk kleding aan, dus ze waren een beetje onder de indruk en beloofden de boel op teruimen.




GOEIE ACTIE !!! :) vind ik
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

08-07-2010 03:31

Ewoud, forelvijvers werken volgens exact hetzelfde principe. Ik ben alleen bang dat veel karper en andere witviseters niet willen betalen voor hun vangsten...

Misschien ziet iemand er vroeger of later wel brood in.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

08-07-2010 07:41

Mits de prijs scherp is wil men er best voor betalen, een deel in ieder geval wel. Op de haagse markt en op de albert cuijp ligt ook (illegale) karper bij de visboeren in de vitrine. En dat voor een prijs die voor de verkoper 300% winst is.