Apen (brasems) en?

Plaats reactie
Hilco Meijer

01-07-2010 02:06

Veel witvis op je stek, weinig kans op karper?

Vind ik wel een interessante stelling en ik denk dat er ook wel wat voor te zeggen is.

Had een paar dagen een stekje aangevoerd met 14 mm. bollen voor het penvissen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de eerste keer altijd instant vis en wat ik over hou aan aas, na het vissen in het water gooi. Doe ik ook de tweede en derde keer enz…
Mijn ervaring is dat je de karpers, dan eigenlijk altijd wel op je aas krijgt.
Dus niet na één of twee keer naar een nieuwe stek, maar je bestaande stek nog even de kans geven.

De (mobiele) particle visserij met klein aas hou ik persoonlijk niet zo van, vooral niet in deze tijd van het jaar. Vind ik niet echt selectief.
Denk sowieso, dat je met een bol (of eventueel iets anders) aan je hair tijdens het pennen meer vangt, vandaar dat ik dan ook nooit zonder hair vis!

Vanavond derde keer vissen en ik was er van overtuigd dat ik ging vangen, deed ik ook wel, maar helaas geen karper.
Hele avond hetzelfde, ingooien en direct beet, opsteken, stukje weglopen, etc.. dus bijna continu wat hele en halve bollen bijvoeren.
Eerste beet die echt doorzette, leverde een zeelt op, overigens leuk om te vangen.
Daarna weer hetzelfde verhaal, ik werd er bijna simpel van en heb tenslotte maar een nieuwe onderlijn geknoopt, met een lange hair, waar ik twee bollen op kwijt kon.
Maakte helaas ook niet het verschil, om elf uur nog wel een vis, een brasem.
In één keer straklopen, is me met karpers ook al een paar keer opgevallen en ik denk dan ook dat vissen zich soms wel degelijk prikken en haken, als je met het penvissen een hair gebruikt.

Zegt het iets, al die activiteit van witvis?
Volgens mij wel, op een stek waar ik bijna geen beet krijg, is een aanbeet meestal een karper.

Heb net nog 200 bollen gedraaid en probeer het toch nog een keer, is overigens misschien tegen beter weten in.
Maakt me niet zoveel uit, dit jaar is voor mij (na twintig jaar niet meer gevist te hebben) sowieso een leerjaar.

Waarschijnlijk ligt het aan de stek zelf, maar mijn nieuwe bol trekt in ieder geval veel vis en dat geeft de burger in ieder geval weer moed!

Het wk voetbal:
als we vrijdag winnen, staan we normaal gesproken in de finale en dan is natuurlijk alles mogelijk.
Kans dat wij vrijdag winnen lijkt mij fifty/fifty, maar wij hebben natuurlijk wel Robben en die kan nou net het verschil maken.

Ik denk dat Nederland vrijdagavond uit zijn dak gaat!

Morgen alvast maar even een paar kratjes bier inslaan!
Plaats reactie