stekpezers


Plaats reactie
Geoffrey Schatteman
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Zele

30-03-2003 21:26

Beste allemaal,

Vandaag dacht ik een mooi dagje te gaan vissen op een stek die ik slechts al een paar dagen had gekozen en een beetje had voorgevoerd. En ja wel hoor er zaten zelfs al 2 personen. Dat breekt je wel zuur op als je weet dat ik op dat nieuwe water al 12 keer ben gaan vissen op 2 verschillende stekken zonder beet. En dat ik deze week op die laatste stek eindelijk de eerste vissen had gevangen. Het zijn volgens mij echte profiteurs. Ik ben al sinds midden februari dat water aan het inspecteren en nooit zag ik een kat. Zonde van dat werk zul je wel denken, maar ik geef niet op hoor. Ik zal ze wel een loer terug draaien. Kent iemand zich in deze situatie? Dan spreek je toch niet meer van sportief vissen.

groeten

geoffrey
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-03-2003 21:32

Beste Geoffrey,

Het kan wat je zegt, maar het hoeft niet altijd zo te zijn, dat het stekkenpezers zijn. Dat je op een bepaalde stek gaat zitten, komt vaak door de omstandigheden (zon, wind, beschutting, voorjaar e.d.) Nu kan het misschien zijn dat deze personen dit water hebben "ontdekt" en op die plek gaan zitten, omdat er bijvoorbeeld de zon op staat en het er ondiep is (logisch nadenken waar de vis zich zal ophouden). Dus het kán ook toeval zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens

P.s. We hebben niets gevangen op die plek hoor. GEINTJE :lol:
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

30-03-2003 21:51

hallo,

ik heb dit ook wel eens gehad, heb je een hele week gevoerd, wil je in het weekend gaan vissen zit er al iemand.
maarja, zulke dingen gebeuren nou eenmaal en ik zou er niet al teveel mee zitten het water is deste slotte niet alleen van jou.
vaak weten die personen die daar vissen niet dat jij daar hebt gevoerd en zijn ze daar gewoon gaan zitten.
dan kan je ze dat toch niet kwalijk nemen??
kijk als je zeker weet dat die mensen jou daar hebben zien voeren en ze daar expres zijn gaan zitten omdat jij daar hebt gevoerd, ja dan kan je ze het wel kwalijk nemen ja, maar je zegt net dat je geen hond zag toen je aan het voeren was, dus dat zal wel niet zo wezen.
en waarom zou je ze dan een loer willen draaien, ik bedoel wat wil je daarmee bereiken?? je kunt beter gewoon naar het water gaan om te voeren als het donker is en dus niemand je ziet.

mvgr Richard
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-03-2003 21:54

Geoffrey,

Als je zeker weet dat deze mensen bewust op
je stek vissen, dan zou ik ze aanspreken,
maar ga niet schelden vloeken en tieren, dat
helpt niets!
Als ze gewoon stug blijven zitten, kan je er
weinig aandoen, zolang ze de juiste vergun-
ningen bezitten.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze
mensen perongluk op je stek zijn gaan zitten,
zoals Bas al aangaf.
Het is en blijft natuurlijk niet leuk dat
iemand op "je stek" zit, na alle moeite die je er voor gedaan hebt. :smile:
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

31-03-2003 10:45

Het kan verkeren. Dat is dus het nadeel van een enkele stek en daar dus afhankelijk van zijn. Oplossing: kies een stek die moielijk te bereiken valt bv. een heel eind lopen of slechts alleen per fiets te bereiken. Veel karperaars staan synomiem voor een vracht aan spullen en gemakzucht. Ten tweede zou je een reserve stek kunnen aanvoeren, waar je dan kunt gaan vissen bv. enkel honderden meters verderop. Kun je tijdens een sessie ook nog verkassen als dat nodig is. Vis je dan ook nog eens met een afwijkend aas, dan komen ze ook nog op andere plekken je voer tegen. Ten derde: je voer verspreiden over een groot deel van het water, waardoor meer vissen met je voer in aanraking komen. Kost allemaal meer moeite, dat wel. Trouwens, midden februari zijn er bijna geen vissers aan veel wateren. Doe er je voordeel mee en ga 's winters veel vissen. Nu het mooi weer gaat worden zie je dat iedereen weer ontwaakt uit z'n winterslaap. Afgelopen winters heb ik fanatieker gevist en ik kreeg het idee dat ik veel meer heb gevangen dan in de mooie jaargetijden.
Ik hoop dat hier wat mee kunt Geoffrey.

Arend
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-03-2003 21:33

Beste Geoffrey,
Ik ken het probleem, heb het zelf ook wel eens gehad. Ik probeer altijd te voeren als zo min mogelijk mensen het zien, bijv 's morgens vroeg. Je kan er weinig aan doen. Dat jij er gevoerd hebt ontneemt hun niet het recht om er te gaan zitten. Aan het water geldt nou eenmaal meestal het recht van de eerste, daarom probeer ik meestal om nog voor het licht wordt op mijn stek te zitten. Praat met de mensen, missien weten ze wel niet dat je er gevoerd hebt, scheld ze niet meteen de huid vol, daar maak je meestal geen vrienden mee. Als het echt stekkenpezers zijn laat je gewoon merken dat je er van baalt dat ze op je stek zitten, maar blijf gewoon netjes. Als ik onder het vissen te horen krijg dat ik op andermans voerplek zit zonder dat ik het weet ga ik ook niet weg, maar laat ik de persoon (als hij dat wil) gewoon naast me zitten. Als ik weet dat iemand ergens gevoerd heeft, ga ik er niet zitten. Er zijn waarschijnlijk zat mensen die net zo denken. Als je iemand vertrouwd, vertel hem gewoon dat je voert, als hij dan toch op je stek zit weet je gelijk wat je aan hem hebt, niets dus! Vertrouw echter niet te snel mensen, ik ken zelfs een hengelsportwinkelier die stekken peest. Meestal als je vroeg aanwezig bent ben je stekkenpezers wel voor.
ALS WE ALLEMAAL EENS RESPECT VOOR ELKAAR HEBBEN WORDT HET EEN STUK GEZELLIGER AAN HET WATER!!!
groeten Daaf
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

01-04-2003 00:27

Sinds ik enkele jaren geleden het voorvoeren heb afgezworen, zijn mijn vangsten met sprongen omhooggegaan en is mijn frustratie navenant gedaald. Wat een genot om met een 'open mind' naar je viswater te gaan, zonder de angst dat iemand 'op je plek'zit. Bovendien wordt er op de meeste wateren al zoveel gevoerd dat die paar boilies van jou niets uitmaken, tenzij je die anderen 'eruit' wilt voeren, een kostbare en twijfelachtige exercitie; sterker, het kan wel eens tegen je werken!

Met - op een enkele uitzondering na - nimmer meer voorvoerende groet,

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-04-2003 08:34

Zo is het helemaal, Peter!

En het kan mij niet eens schelen of ik er een karper minder door vang. Als het viswater waar ik zou willen vissen wat te druk lijkt, rijd ik door naar een ander water. Geen krampachtig gedoe. Vang ik niet op stek A, verkas ik naar stek B. En dat niet sinds enkele jaren maar al een jaartje of 10.

Groeten, Kees
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-04-2003 20:36

Beste Geoffrey,

Zodra mijn seizoen actief word zal ik hier een stukje aandacht aan geven. Ik herken je probleem meteen. natuurlijk is het irritant dat dit soort dingen voorkomen. Maar er is weinig tegen te doen. Helaas is een stek niet opeisbaar. Inderdaad dat je smorgens vroeg of s'avonds laat kan voeren. Zodat het niet opvalt. En misschien wisten ze het niet eens dat kan natuurlijk ook.
Lees Mijn seizoen er is op na..
Groetjes Alex Poot
HansPeter van Ee

01-04-2003 20:43

Geoffrey

Van mij mag men best af en toe een stek van mij pezen, voeren doe ik zelden.
Het wordt pas erg als men een heel water claimt.

met ondervindende groet

HPE
Plaats reactie