Ruim jij de zooi van een ander op?


Ruim jij de zooi van een ander op?

Ja, ik doe er alles aan om de karpervisser geen slechte naam te bezorgen, zelfs als dat inhoud dat ik de zooi van een ander moet opruimen.
39
27%
Ja, maar wel tot op een bepaalde hoogte. Ik ga geen smerige zooi opruimen van een ander.
85
59%
No, it wasn't me.
1
1%
Nee, ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen troep en blijf hopen dat de verantwoordelijke er zelf op wordt aangesproken.
17
12%
Geen mening, weet niet.
3
2%
 
Totaal aantal stemmen: 145
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-05-2010 01:18

Ik ben benieuwd....!

Ik kwam hier eigenlijk zo op omdat ik hier zie dat er veel over geklaagd wordt. Ik vind het ook een slechte zaak en ik schaam me dermate voor die zooi dat ik het meestal ook nog even opruim. Ik ga zelf alleen wel voor optie 2. Blikjes, flesjes, lege zakken chips etc. vind ik geen probleem. Zolang het maar niet smerig/vochtig whatever is. Ik moet wel toegeven dat ik niet echt een engeltje ben want bijvoorbeeld sigarettenpeuken (van onszelf) ruim ik alleen bij daglicht op :oops:

Wat jullie?

Groetjes Stéphanie
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

24-05-2010 09:09

Als er idd een blikje of een lege verpakking ligt van de vorige visser dan gooi ik het wel even in mijn eigen vuiniszak, maar als de troep in de bosjes is gegooid zal ik daar niet in gaan klimmen om het eruit te vissen ... wat betreft die sigaretten peuken daar stoor ik me dan altijd weer aan , het lijkt alsof elke roker denkt een vrijbrief te hebben het land overal te mogen vervuilen door overal waar de peuk op is hem op de grond te gooien , heb dat nooit begrepen ...
Gebruikersavatar
Stefan de neijs
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-04-2008 20:27
Locatie: Westland

24-05-2010 09:18

Ik gebruik altijd een leeg popup potje als asbak, kleine moeite toch?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

24-05-2010 10:24

Ja is het ook 8)

Ik ruim niet andermans rommel op,klinkt mischien vreemd maar je blijft dan aan de gang.Ik kom om te vissen en niet om op te ruimen.

Mijn eigen rommel gaat allemaal mee,tot het afgeknipte magic marker draadje aan toe.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

24-05-2010 11:01

Ik ruim het wel op tot op zekere hoogte, ik wil graag op een schone opgeruimde stek zitten.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

24-05-2010 11:28

Rotzooi van iemand anders op mijn visstelk ruim ik wel op. Laten we de recreanten niet vergeten, vaak maken die de meeste rotzooi en de vissers niet. Mocht mn HSV een opruimdag organiseren, offer ik daar graag een dagje voor op. Ook mogen boetes geschreven worden voor het rotzooi maken, heb ik totaal geen problemen mee. Toch vreemd als je bijv. in Noorwegen komt, dat daar geen vuiltje op straat ligt. Het kan dus wel.

Als ik mijn visstek verlaat is het brandschoon. Een beter milieu begint bij jezelf.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-05-2010 12:30

Ja, ik doe er alles aan om de karpervisser geen slechte naam te bezorgen, zelfs als dat inhoud dat ik de zooi van een ander moet opruimen.



Ja, maar wel tot op een bepaalde hoogte. Ik ga geen smerige zooi opruimen van een ander.


Ruim plastic en blikjes op van een ander.....rest als hopen eetwaren,bedorven voer en dat soort dingen laat ik liggen,zo ook als er een bos vol ligt met zooi,her en der wat opvallende dingen gaan de zak in,maar een complete vuilniszak die verspreid ligt gaat me te ver. Ben niet iemand zijn slaaf,en in die gevallen maak ik een foto bij aankomst voor ik ga opzetten. En als er controle of wat komt,kan ik het mooi aantonen.

zou wel makkelijk wezen voor die gene,als ik iedere keer zijn **************zooi moet opruimen,en hij zijn gang kan gaan. Eens is er een ommekeer. Want we delen allemaal de zelfde hobby en dat is vertoeven in de natuur! Of je nu karpervisser bent of iemand die graag gewoon in de natuur zit om te genieten. Zorg dat je zelf je zooi opruimt en het zal een hoop ellende besparen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

24-05-2010 12:54

heb optie 1 gestemt. leuk topic, paar dagen terug zaten hier an het water weer een paar zuipschuite. En de ochtend erop zoals ik al vermoede lag het vol bende. Dus ik ga straks met vuilniszak en de cam eens even laten zien hoe je dat opruimt. Zal me niks verbazen als op een andere stek waar k langsreed gister en een tentje zag dat daar ook bende ligt. Misschien toch maar eens om de tafel gaan met controleurs en bewoners. Want dit gaat al jaren zo op een paar stekjes hier. Van mij mogen ze die stekken wel verboden toegang maken.
geel he
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-05-2010 13:05

Optie 2: Ja, maar wel tot op een bepaalde hoogte. Ik ga geen smerige zooi opruimen van een ander.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-05-2010 13:09

Patrick Visser schreef:heb optie 1 gestemt. leuk topic, paar dagen terug zaten hier an het water weer een paar zuipschuite. En de ochtend erop zoals ik al vermoede lag het vol bende. Dus ik ga straks met vuilniszak en de cam eens even laten zien hoe je dat opruimt. Zal me niks verbazen als op een andere stek waar k langsreed gister en een tentje zag dat daar ook bende ligt. Misschien toch maar eens om de tafel gaan met controleurs en bewoners. Want dit gaat al jaren zo op een paar stekjes hier. Van mij mogen ze die stekken wel verboden toegang maken.


Slechte opmerking het laatste.

Maar tis wel spijtig
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

24-05-2010 13:12

Denk dat dat beter is Leen, paar van die stekken die altijd bezaait zijn met bende gewoon verboden toegang maken. Of gewoon harder optreden en zware boetes uitschrijve.
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-05-2010 13:25

Jups lijkt me beter,want als dat eenmaal begint met sluiten waar het een zooi is,blijft er steeds minder over.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jeroen van viegen
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-05-2010 14:32

24-05-2010 14:14

heb voor optie 1 gestemd

er wordt al zoveel over geklaagd bij ons ,dadelijk is het helemaal over
met het vissen door die kl$%t violen.

maar zit zo ie zo ook rustigers zonder meuk om je heen.

toevallig vanochtend nog aan het ruimen geweest, kleine moeite en zit er toch.
kijk pa zonder handen!, ja lul het is een driewieller.....
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-05-2010 14:22

Hebben jullie in jullie woonplaats ook het welbekende oude vrouwtje met de vuilniszak trouwens? :)
Hier in Zoetermeer aan de Dobbe zit er zo'n lief schattig vrouwtje met een verrekijker vanachter de geraniums de boel in de gaten te houden. Ze ruimt zooi op en vorig jaar heeft ze ook gelijk melding gemaakt van een zwaan die ruzie had met een stuk visdraad. We moeten er af en toen best om gniffelen als we d'r weer zien maar ze is natuurlijk gewoon een überheldin *thumbsup*

edit: maar het is overigens wel een schande dat zij de zooi van die veel jongere en vooral vitaal sterke generatie opruimt :evil:
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

24-05-2010 17:07

Dat met zo'n zwaan heb ik ook een keer aan de hand gehad. mamma en pappa met 6 jongen en een zat in eens vast het was het meest donkere jong, ik had in eerste instantie niet door dat het door een vislijn kwam.
Er was een draad die dreef op het water (ingevet) en deze had veel algen plukken en een ervan had het jong geslikt dus er zat niet eens een haak aan.
Ik had de draad te pakken en het koste me niet al te veel moeite om het kuiken naar binnen te trekken (de boot waar uit ik en mijn vismaat visten)
Maar toen begon het pas pappa werd boos en ik moest toch even rustig kijken waar de haak zat, gelukkig was deze afwezig maar de draad zat wel vast in die lange nek en ik wilde hem zo goed mogelijk helpen.
Pappa was hysterie's en had me al een paar meppen met de vleugels gegeven gebeten had hij mij ook al een paar keer maar elke keer als hij de boot dreigde binnen te komen duwde mijn vismaat hem er met een peddel uit.
Totdat ik de lijn in de bek doorknipte en het kuiken los liet, het was rust. Het kuiken is uitgegroeit tot groot , het gezinnetje was goed te volgen en kwam nog vaak brood bietsen. Met mij was het ook goed ik had er niets aan over gehouden.
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

24-05-2010 19:37

ik ruim wel altijd mijn eigen rommel op en ook blikjes e.d. van andere vissers die ze achter gelaten hebben die gooi ik in een prullenbak of ik neem ze mee naar huis en gooi het daar weg. maar wel tot een zekere hoogte dus geen smerige/beschimmelde/gore dingen enz.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

25-05-2010 04:16

Het grootste probleem hier is dat er plaatselijk op de Maas letterlijk tonnen drijfvuil langs en op de oevers ligt, en sorry, maar dat kan ik echt niet allemaal meenemen op de fiets. De vervuilers aanspreken op hun gedrag is onmogelijk, dat zijn wij allemaal samen. Tonnen en tonnen plastic worden dagelijks gebruikt als (vaak overbodig) verpakkingsmateriaal, en dat spul vergaat nu eenmaal niet zo snel als een bananenblad.

Verder is het zo dat als ik als particulier zonder verdere afspraken restvuil NIET gratis naar de gemeente in mijn woonplaats mag brengen. Hier in Maastricht betaal je per zak die je aan de straat zet, en niet weinig.

Wel zijn er regelmatig initiatieven (laatst nog een ochtend met de school van mijn jongste dochter) die dan wel ondersteund worden door de lokale gemeente. Met een groep de natuur in om op te ruimen is wel leuk, maar overigens (zeker met kinderen) niet risicoloos. Het aantal gevonden injectiespuiten doet je wel nadenken. Deze hoeven overigens niet van junks afkomstig te zijn, er worden meer spuiten en naalden gebruikt en slecht weggegooid door "gewone" mensen dan door junks. Oppassen dus.

Stekje schoonmaken en schoonhouden is een andere zaak, alles gaat mee terug, behalve het gevoerde aas. Uiteraard neem ik dan ook eventuele rommel die ik niet zelf heb meegebracht mee terug, maar ik vis zowieso niet graag op plekken waar een ander ook vist. Dus dat komt zelden voor.

Voor sommige stekken in de stad hier heb/had ik een persoonlijke afspraak gemaakt met een ambtenaar, ik mag vuilnis wat ik daar vind gratis naar een bijgelegen milieuperron brengen. Maar die stekken bevis ik niet meer. Dan nog liever tussen het drijfvuil...
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
K. van den Herik

25-05-2010 07:18

snap niet dat het dan uberhaupt nog een teringzooi is, iedereen ruimt de meuk van een ander op, als iedereen zijn eigen meuk meeneemt is het toch beter?

Nee dus,

De meeste meuk is van niet vissers, vaak vermomd als watersporter, heel vaak ook als hangjeugd
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

25-05-2010 09:27

Gelukkig kom ik zelden afval van andere vissers tegen. Plekken waar veel gevist wordt mijd ik liever, zeker als ze ook nog eens als hangplek of recreatieplek gebruikt worden. Maar die enkele keer dat ik toch op een druk(ker) bezochte plek vis, ruim ik het afval rond m’n visplek op. Niet omdat ik de gemeente een handje wil helpen, maar omdat ik me er anders de hele dag aan loop te ergeren.
Het blijft niet te bevatten voor me, dat sommige mensen denken dat het aanvaardbaar is je zooi weg te flikkeren op het moment dat je het niet meer nodig hebt. Of het nu gaat om een sigarettenpeuk, kauwgompje of een plasticzak vol afval. JOUW afval is JOUW afval. Dat moet JIJ opruimen en niet een ander.
Het intereseert me ook niet of het afval van vissers is of van andere hersenlozen. Afval is afval en ik stoor me eraan.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Patricia Boer1
Berichten: 36
Lid geworden op: 07-07-2008 13:58
Locatie: Up North

25-05-2010 13:16

Optie 2!
"Dream yourself along another day, never miss an opportunity"
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

25-05-2010 14:42

Op veel van mijn stekken vist/recreeert vrijwel niemand, dus ook geen vissersafval om op te ruimen. Wel vind je, vooral als het water goed hoog gestaan heeft een hoop zwerfafval als plastic en piepschuim langs het water. Ruim ik altijd op om mijn stek een beter aanzien te geven (voor mezelf).

Wat ik ook regelmatig doe:
Zit hier in het park een groepje jeugdige rommelmakers te “vissen” met daaromheen verspreid een hoop afval, dan ruim ik dit ook altijd op. Ik doe dit expres onder hun ogen, zodat ze zelf kunnen zien dat het een kleine moeite is. Wellicht dat ze het in het vervolg dan zelf doen.. Er op af lopen en vragen of ze hun afval misschien even op willen ruimen werkt swso niet, krijg je alleen een grote bek terug.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

25-05-2010 17:39

Ik vis het liefst in een mooie omgeving, als er wat rommel in de struiken ligt neem ik het meestal mee in een
plastic zak ofzo. Soms ligt er zo veel dat er geen beginnen aan is, maar ook dan helpt het om wat spullen op
te rapen, alle beetjes helpen...

Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik mijn stek schoner achterlaat dan dat ik hem aantrof. Kleine moeite...
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

25-05-2010 17:56

Gekozen optie 2.

En ook ik maak me soms schuldig door sigarettenpeukjes achter te laten :oops:
Maar meestal gooi ik ze in een leeg bierflesje of een leeg mais blikje.

1 keer 4 zakken vol rotzooi van iemand anders meegenomen. Echt niet normaal wat daar allemaal lag. Was en is een mooie stek om te vissen, dus daarom maar wat opgeruimd.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

25-05-2010 19:39

Ook ik en ook mijn oudste ruimen de zooi op ook van een ander dit doe ik niet alleen op mijn vis stek maar ook in mijn straat als er weer eens lege blikjes op de straat liggen.Ik heb geen zin om in de zooi van een ander te zitten maar ik wil er ook niet op aangekeken worden dat als een ander zijn zooi achter laat dat men denk dat ik de veroorzaker ben.
Ik heb hier aan het kanaal op een schapen dijk hierzelfs een mooie stek aan overgehouden.De schapenboer was zou blij dat ik de zooi van een ander had opgeruimt(collega visser)Dat ik nu het alleen recht heb om op zijn land te vissen.Kan zelfs mijn auto op zijn terrein parkeren.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

26-05-2010 11:31

Hey Marcel,
Relaxed is dat he! :P Waar een beetje fatsoenlijk gedrag al niet goed voor is...
Nee heb je swso, maar soms is er toch een mogelijkheid tot ja.

Owja,
Paul van Rhoon schreef:wat betreft die sigaretten peuken daar stoor ik me dan altijd weer aan , het lijkt alsof elke roker denkt een vrijbrief te hebben het land overal te mogen vervuilen door overal waar de peuk op is hem op de grond te gooien , heb dat nooit begrepen ...


Stefan de neijs schreef:Ik gebruik altijd een leeg popup potje als asbak, kleine moeite toch?


Ruben Sibbing schreef:Gekozen optie 2.
En ook ik maak me soms schuldig door sigarettenpeukjes achter te laten :oops:
Maar meestal gooi ik ze in een leeg bierflesje of een leeg mais blikje.


Tip voor de rokers onder ons:
Reserveer gewoon een plaatsje in je tas voor een asbakje. Dat is een veelal stenen of metalen bakje waarin u uw rookwaar zowel kunt doven, alswel even kunt wegleggen in geval u even iets anders om handen heeft. Echt hele handige dingetjes. Verkrijgbaar in alle prijsklassen, beginnend rond de Eur 1.- Oa verkrijgbaar bij de Xenos, Marskramer, Blokker en bij de beter gesorteerde supermarkt.