Iemand hier ervaring mee?


Plaats reactie
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

19-05-2010 22:02

Hoi,

Ik ben samen met mijn vismaat een weekje naar een betaalwater in frankrijk geweest. Samen met nog 2 andere.
Einde van de week met veel moeite de auto weer volgepropt met onze spullen.
Toen we naar huis gingen en ongeveer een uurtje onderweg waren begaf de auto het. Alle motorolie eruit. We stonden vrij snel aan de kant dus hopelijk is de motor niet in de soep gedraaid.

Wij naar een praatpaal en we werden echt supersnel van de snelweg afgesleept naar een garage. Vervolgens een aantal belletjes richting verzekeringsmaatschappij blabla....Via de TGV naar huis en de auto zou binnen 10 werkdagen worden teruggebracht. Inmiddels zitten we op dag 7 hopelijk komt hij snel maar ik ben bang dat het langer gaat duren. Iemand dit ook wel eens meegemaakt en hoelang duurde het toen voordat je auto weer terug was?
Maar waar het mij nu echt om draait zijn mijn spullen. Die liggen te stinken in die auto (in de zon waarschijnlijk). Hoe zijn mijn spullen er denk aan toe? Gelukkig was mijn tent vrijwel droog. Mijn wrap was ene beetje vochtig nog. Grondzeil hebben we er nat los ingegooid. Daarnaast nog een stinkend schepnet gewoo los erop want die zouden we toch na 4 a 5 uurtjes te luchten leggen.

Ben bang dat alles echt helemaal verrot is door de vochtigheid in de auto of zal dit wel meevallen. Ruiken doet het sowieso :S...Of misschien dat die fransen een rampje hebben opgezet?


Groeten
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

20-05-2010 21:40

met een beetje pech ..hoef je je spullen niet uit te leggen...want dan is de helft vanzelf al verdwenen ...dat was namelijk bij een kennis van mij aan de hand toen hij na het meerval vissen in spanje een aanrijding kreeg...toen het vrak thuis aan kwam was zeker de helft van het materiaal weg verdwenen en nooit meer terug gekomen.
hoop voor je dat dat niet gaat gebeuren
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-05-2010 00:51

herman kelderman schreef:met een beetje pech ..hoef je je spullen niet uit te leggen...want dan is de helft vanzelf al verdwenen ...dat was namelijk bij een kennis van mij aan de hand toen hij na het meerval vissen in spanje een aanrijding kreeg...toen het vrak thuis aan kwam was zeker de helft van het materiaal weg verdwenen en nooit meer terug gekomen.
hoop voor je dat dat niet gaat gebeuren


Met een beetje geluk heeft hij gewoon een reisverzekering en kan hij in bovenstaand geval nieuwe spullen halen :)

Goed vismateriaal moet tegen diverse temperaturen kunnen. Smoren heb ik niet echt ervaring mee maar het lijkt me niet echt heel schadelijk. Alleen als je een hengel met kurk hebt ofzo.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-05-2010 15:17

Koos ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan zelfs nog dat er een ruit uitlag door een grijpgrage fransoos..
Al met al de auto met trailer en boot afgevoerd naar een takelbedrijf en met de trein naar huis..
Anwb heeft het vervoer geregeld van de auto en werd afgeleverd waar ik het wilde.
Niets is ontvreemd iig en de tijdsduur was bij mij korter dan de anwb had gepland.

Wel vond ik de communicatie redelijk onduidelijk met de anwb maar alles is goedgekomen.
Idd een goede reisverzekering is niet geheel onverstandig als je er op uit trekt.
Evenals een anwb ww europa dekking incl aanhangwagen supplement :wink:
mvg Jacco
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-05-2010 15:19

Oja, anwb betaalde ook nog de taxi kosten en de treintickets :wink:

Al met al, zorg dat je goed voorbereid op reis gaat :oops: .
K. van den Herik

21-05-2010 15:23

Meeverzekeren automobilistenhulp incl aanhanger bij je reisverzekering volstaat. Meestal rond de eur 30 per jaar


hulpverlening voor en uitkering van de daaruit voortvloeiende kosten van:
- transport van het vervoermiddel naar de woonplaats in Nederland, tenzij de transportkosten hoger zijn dan de waarde van het
vervoermiddel op dat moment en mits voortzetting van de reis met dit vervoermiddel niet mogelijk is binnen 2 werkdagen;
- vernietiging of invoer van het vervoermiddel indien op grond van het bovenstaande moet worden besloten het vervoermiddel in het buitenland achter te laten;
- toezending van onderdelen van het vervoermiddel indien deze onderdelen niet op korte termijn ter plaatse verkrijgbaar zijn.
Kosten van aankoop, douaneheffing en retourvracht komen voor rekening van verzekerde;
3.2.2
uitkering van kosten van berging, bewaking, stalling en vervoer naar de dichtstbijzijnde reparateur, tot maximaal € 1000,- per polis per reis;
3.2.3
uitkering van arbeidsloon bij een reparatie langs de weg (geen werkplaatsreparatie), tot maximaal € 125,- per gebeurtenis.
3.3
Indien het vervoermiddel niet meer gebruikt kan worden door een onzekere gebeurtenis (uitvallen van de bestuurder hieronder niet inbegrepen) tijdens de geldigheidsduur van de dekking, echter inbeslagneming of verbeurdverklaring alleen wegens een verkeersongeval, én mits het weer kunnen gebruiken van het vervoermiddel niet mogelijk is binnen 2 werkdagen, wordt uitkering verleend voor:
3.3.1
huurkosten van een soortgelijk vervoermiddel.
De maximale uitkering is per object het verzekerd bedrag, gedurende ten hoogste de resterende periode dat er dekking is, maar niet langer dan de resterende periode van de oorspronkelijke voorgenomen reis.
3.3.2
extra reiskosten per trein of bus, inclusief de extra kosten van vervoer van bagage, voorzover gemaakt binnen de geldigheidsduur van de dekking;
3.3.3
extra kosten van verblijf van verzekerden, ook indien het vervoer-middel binnen 2 werkdagen weer te gebruiken is. De maximale uitkering is € 50,- per verzekerde per dag voor ten hoogste 10 dagen. Op verblijfkosten zal wegens bespaarde kosten van normaal levensonderhoud een vaste aftrek worden toegepast van 10%.
3.4
De uitsluitingen in artikel ALG 12.13, 12.14 en 12.16 zijn niet van toepassing.
3.5
Uitkering wordt alleen verleend tegen overlegging van de originele nota’s en onder aftrek van besparingen.
AHR 4 Uitsluitingen
Geen uitkering of hulp wordt verleend indien de bestuurder en/of het vervoermiddel uitvalt ten gevolge van:
4.1
Gebeurtenissen, ontstaan terwijl de bestuurder de rijbevoegdheid onvoorwaardelijk is ontzegd of terwijl hij niet in het bezit is van een geldig voor het vervoermiddel wettelijk voorgeschreven rijbewijs;
4.2
Slecht onderhoud, slechte staat en/of overbelasting van het vervoermiddel.
20
08 04 06-02
Bijzondere voorwaarden
Vakantieverzekering - Autohulp
AHR 5 Bijzondere verplichtingen
Verzekerde of belanghebbende is verplicht:
5.1
in geval van uitvallen van de bestuurder of het vervoermiddel medewerking te verlenen tot het verkrijgen van een door SOS International verlangde machtiging van de eigenaar van het vervoermiddel;
5.2
er voor te zorgen dat er tijdig en vrijelijk over het vervoermiddel kan worden beschikt.
21
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

21-05-2010 18:39

Hoi,

Gister is alles weer in nederland aangekomen.
Alles was nog gewoon in goede staat. Alleen een beetje schimmel in een koelbox waar freezers in zaten.
Overwrap van onze tenten was nog nat en deze liggen nu te drogen!


Bij ons werd de taxe en tgv ook vergoed :) gelukkkig.

Ben blij dat alles goed is teruggekomen alleen zwaar klote want de motor van de auto is wel in de soep gedraaid! Helaas

Groeten
Plaats reactie