Bijna 100 vissers bekeurd!


Nick Swiesserijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-11-2009 12:03
Locatie: Velserbroek

16-05-2010 20:46

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6724 ... html?p=4,2

DORDRECHT - De politie Zuid-Holland Zuid heeft in het weekeinde een groot aantal sportvissers op de bon geslingerd. Van de 199 gecontroleerde hengelaars zijn er 92 bekeurd. Ze werden betrapt op het vissen zonder vergunning, vissen met verboden aas en nachtvissen op karpers. Dat maakte de politie zondag bekend.
De politie voert elke jaar een dergelijke controle op sportvisserij uit. Deze keer was het aantal overtredingen stukken hoger dan andere jaren. Volgens de politie is het toegenomen vissen op karpers in de nachtelijke uren daarvan de oorzaak. Voor nachtvissen is op sommige wateren een ontheffing nodig. Ook zijn bekeuringen gegeven voor illegale kampvuren, verkeersovertredingen en een proces-verbaal voor een illegale lozing op het oppervlaktewater.

De controles zijn uitgevoerd in samenwerking met onder meer de waterpolitie, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

16-05-2010 20:58

ik vind het hartstikke goed dat er zoveel mensen zijn bekeurd. dan leren die mensen hoop ik er ook wat van, nu nog een keer wat vaker hier in de buurt controleren
(het zou natuurlijk ook mooi zijn als niemand werd bekeurd)
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

16-05-2010 21:00

Goed dat ze dit doen, zie veel ''verkeerde'' figuren aan de waterkant zitten, vaak ook snachts hier. zijn een aantal watertjes waar je gewoon niet meer wilt vissen omdat het zo'n bende is en omdta die ''vissers'' voor veel overlast zorgen.

Dat nachtvissen blijft soms lastig, zelf weet ik dat ik geen vlieg kwaad doe, ik heb standaard een vuilniszak mee, maar ga ik niet nachtvissen omdat ik het risico loop op een boete. Maar er zijn dus mensen die je idd niet aan de waterkant wilt hebben, ook snachts niet.

Was het maar zo makkelijk dat je selectief mensen kon laten nachtvissen en mensen het kon verbieden :D:D:D

Zelf ben ik overigens nog nooit gecontroleerd, ja 1 keer toen ik niet aan het vissen was, maar voor de rest..... terwijl ik graag zou zien dat er elke dag werd gecontroleerd op die watertjes hier in de buurt...
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

16-05-2010 21:28

ik ben zelf ook vorig jaar 1 keer bekeurd (was ook mijn eerste keer en vis al meer dan 7 jaar) maar toen zat ik ook in een soort natuurgebied te vissen in de uiterwaarden van de ijssel. maar alles was goed :D
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

16-05-2010 23:05

hehe zijn ze eindelijk goed bezig van mij mogen ze dit elk weekend doen. wat gebeurd er met dat geld? gaat dat naar de vereniging?
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

16-05-2010 23:57

Allemaal heilige boontjes zo te zien, die niet nachtvissen buiten het nachtvisseizoen.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

17-05-2010 00:01

heilige boontjes? omdat wij ons aan de regels houden en geen zin hebben in problemen? volgens mij kan je beter ''verstandig'' gebruiken....

niet iedereen is zo cool als jij.. mag ik je handtekening????




:roll:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-05-2010 00:05

Van mij mogen ze de echte problemen in het land gaan oplossen, zoals de moorden, overvallen en verkrachtingen.



Gradus....
....................
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

17-05-2010 02:28

Ben het niet met je eens Wouter.
Derde hengel en nacht vissen € 280 boete.
Door het rode stoplicht iemand aanrijden € 135 boete,even langs de rechter die dan nog wel even zegt dat je voortaan beter moet opletten op de weg en klaar.
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

17-05-2010 06:00

wouter de roos schreef:Allemaal heilige boontjes zo te zien, die niet nachtvissen buiten het nachtvisseizoen.

geen heilige boontjes mensen die zich aan de regels houden.
door mensen die dat niet doen raken we juist de vrijstellingen voor bepaalde wateren kwijt.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-05-2010 06:02

Nee hoor, groot gelijk. Een (karper)visser is tenminste een gemakkelijke prooi.
Valt meer te halen en makkelijker te innen, de weg van de minste weerstand ?
CarpeR Diem
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

17-05-2010 06:05

@Gradus, de schatkist moet toch gevuld dus of ze het bij de vissers vandaan halen of bij automobilisten maakt niet uit. Op het moment dat iedereen zich aan de regels zou houden (dat zou lekker zijn) dan heeft dat deel van de politie dat zich met het incaseren van geld bezig houdt wel tijd voor wat jij noemt het echte werk, wat eigenlijk ook zo is. Dat houd dus wel in dat er ergens een andere boete cq. belasting op komt. zoals ik al zei, de schatkist moet toch gevuld.

@Henk. Waarom ben je het niet met Wouter eens? Je zou het niet eens moeten zijn met de hoogte van de boetes. Rood licht verhogen naar verhogen naar €500,- en die 3e hengel verhogen naar €350,-. Staat het qua veiligheid weer in verhouding en dan wordt het ook wat rustiger in het water.
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

17-05-2010 06:55

Ik vind het goed dat er gecontroleerd wordt langs de waterkant, mn het vele vuil wat de vissers achterlaten, maar 280,-euro voor een derde hangel en nachtvissen vind ik niet in verhouding staan. Dit zijn toch geen bedragen meer.

Gr Marcel.
Groeten Marcel.
K. van den Herik

17-05-2010 07:01

helaas zal de karpervsserij aan zijn eigen suc6 ten ondergaan.
Nachtvissen op een paar plekken met heel veel mensen vraagt sowieso om problemen. Als karpervissen samen gaat met kampvuren, overlast, parkeeroverlast houdt het echt op.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

17-05-2010 08:05

Och valt allemaal wel mee,hier in t plaatsje waar ik zit en dit alleen maar in de nachturen is alles in orde,buitenlanders doen het goed af en toe een feestje aan t water tot in de ochtend uren word door politie wel getolereerd.
Tentjes geen probleem,ze zien altijd dezelfde gezichten en dat loopt lekker.
Maar peppie,s die met tenten op stadsvijvers zitten met kratten bier en piepers zo hart dat de buurt de hele nacht wakker ligt wordt meteen bekeurt en geseponeerdt de kraam op te ruimen en te vertrekken.
Ook die met bamboe hengel en studentepasjes die onder motto vissen hele nacht aandacht trekken met kinderlijke trekjes.
m,f,g der ronnie
breek me de slurf niet open
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-05-2010 08:21

@Gradus, de schatkist moet toch gevuld dus of ze het bij de vissers vandaan halen of bij automobilisten maakt niet uit. Op het moment dat iedereen zich aan de regels zou houden (dat zou lekker zijn) dan heeft dat deel van de politie dat zich met het incaseren van geld bezig houdt wel tijd voor wat jij noemt het echte werk, wat eigenlijk ook zo is. Dat houd dus wel in dat er ergens een andere boete cq. belasting op komt. zoals ik al zei, de schatkist moet toch gevuld.

Dacht het niet Ewoud, dan komt er gewoon een reorganisatie hoor.
Het is toch voor de zotte dat we dit als een prioriteit zien wat aangepakt moet worden en het land vol zit met moordenaar, overvallers en verkrachters.
Ben het wel met je eens dat ze het geld dan ergens anders vandaal halen hoor, maar vind dat we wel al genoeg onzinnige dingen betalen hier in NL, vind je ook niet?


Gradus….
....................
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-05-2010 08:25

Kampvuren, overlast, parkeerproblemen, etc etc, prima een boete.

Maar als je NIEMAND tot last bent, NIETS sloopt of achterlaat, en "serieus" met je hobby bezig bent, dan is een boete eigenlijk van de zotte. Om nog maar te zwijgen over de bedragen.
CarpeR Diem
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 08:33

Helemaal eens met de controles, helemaal eens met de boetebedragen... Jammer dat ik ze gemist heb (ben vrijdagmiddag na een 3-daagse sessie naar huis gegaan), maar weet wie er wel de sjaak waren, en godzijdank; laatste keer dat die er waren geweest, ben ik 1,5 uur bezig geweest om hun afval uit de bosjes op te ruimen, kampvuurtje smeulde nog na, en het eerste wat ze tegen me zeiden was dat ze maar hoopten dat er niet gecontroleerd werd... :)

Aan de andere kant, overige boetes en maatregelen mogen wat mij betreft wel wat omhoog getrokken worden om alles nog een beetje in verhouding te houden zeg maar... En wat ook zou helpen, is als de heren in het donkerblauw, en donkergroen ook trouwens, zelf wat meer op de hoogte zouden zijn van wet- en regelgeving; de meesten hebben bijvoorbeeld totaal geen weet van het bestaan van derde hengelvergunningen en nachtontheffingen (zoals van de Leidse); dat is weleens lullen als Brugman voor ze het snappen, c.q., je verhaal geloven... Maar goed, ik moest er vorig jaar nog één uitleggen dat een dijk altijd voor publiek toegankelijk is... Ach, ze zullen wel belangrijker dingen leren op de academie dan de wet... ;)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-05-2010 08:38

Vraag me af of degene die het eens zijn met de controles en de bedragen of dat ook nog zo zou zijn als er toevallig NIET de mogelijkheid is om MET vergunning 's nachts te vissen op hun wateren ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

17-05-2010 08:40

Kampvuren, overlast, parkeerproblemen, etc etc, prima een boete.

Maar als je NIEMAND tot last bent, NIETS sloopt of achterlaat, en "serieus" met je hobby bezig bent, dan is een boete eigenlijk van de zotte. Om nog maar te zwijgen over de bedragen.

Helemaal mee eens, 200 euro voor 1 hengel teveel! :o je kan nog beter bellen achter het stuur of door rood licht rijden of een 30 kilometer per uur te hard rijden!!
Levensgevaarlijk dat met 3 hengels vissen!!!
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 09:13

Vraag me af of degene die het eens zijn met de controles en de bedragen of dat ook nog zo zou zijn als er toevallig NIET de mogelijkheid is om MET vergunning 's nachts te vissen op hun wateren ?
Dan zou ik er niet 's nachts zitten, vrij simpel...

Luister, dat er hier in NL soms een beetje achterlijk over wordt gedaan, ook daar, helemaal mee eens, maar feit is dat er mensen zijn die er één grote pestbende van maken, bedoel, zo is hier heel Madestein verziekt; die gasten kwamen met 6 bestelbussen vol bier en BBQ's, piepers op 150 decibel, radiootje erbij, en de overige bezoekers/ recreanten intimideren en soms zelfs mishandelen... Dan hebben we nog de stropers, die de Lozerlaan en de Sportlaan helemaal hebben leeggevist (toen nog de Chinezen)... Die controles zijn overduidelijk noodzakelijk, het is alleen zo jammer dat het moet, maar goed, dan krijg je dat de goeden moeten lijden onder de kwaden, en dat valt niet te ontkennen...

Hoe het beter/ anders moet??? Geen echt goed antwoord op... Al zou ik willen voorstellen de (nacht/ derde hengel-)vergunningen duurder te maken (€ 150,00 per jaar, met landelijke dekking, lijkt me niet onrealistisch), de boetebedragen gelijk te houden (of nog wat te verhogen), en veel intensiever gaan controleren... Ik bedoel, dit was weer eens zo'n eenmalige actie, vermoedelijk zien we ze de rest van het jaar niet meer, of misschien nog ergens begin september...

Misschien is het een idee om bijvoorbeeld de stropers, hun materiaal direct te verbeuren, bovenop de bekeuringen... Overlast veroorzakers als zodanig vervolgen (de wet biedt legio opties)... En dan zelf maar op je beste gedrag zijn... Heilig boontje, braafste jongetje van de klas... Ach, ben voor erger uitgemaakt... ;)
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 09:15

[quote="Jamy wuijts]Helemaal mee eens, 200 euro voor 1 hengel teveel! :o je kan nog beter bellen achter het stuur of door rood licht rijden of een 30 kilometer per uur te hard rijden!!
Levensgevaarlijk dat met 3 hengels vissen!!![/quote]

Wat maar aangeeft dat de OVERIGE strafmaatregelen achterlijk laag zijn in dit land... Maar dat wil niet zeggen dat deze boetebedragen te hoog zijn...
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

17-05-2010 09:21

De staat moet blij zijn met wangedrag want als we allemaal stoppen met roken, drinken, hardrijden en dus nu ook vissen dan is Nederland failliet.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-05-2010 09:44

@ Paul,
er niet gaan zitten is idd vrij simpel. :D Iedere visser heeft zo zijn eigen redenen om op een bepaalde manier/water te vissen, is altijd een combi van; mogelijkheden, woonplaats, water, aastijden, werk, gezin etc etc.

Maar de mogelijkheden zijn nu eenmaal schaars, zeker hier in Zuid Holland. Om naar DH te gaan waar het wel is toegestaan, vind ik ook geen optie. Het Madestein verhaal sluit aan op een eerdere posting van me, zijn we snel eens.

Ik rij nu al 150 KM per keer om ff te gaan vissen...nog verder rijden zie ik niet zitten.
Maar zou er wel wat in zien als de prijs van een vergunning hetzelfde blijft tegen de voorwaarden zoals ze nu zijn, dus 2 hengels, nachtvissen maar 3 maanden.
En dan tegen MEERPRIJS landelijk een derde hengel en 12 maanden nachtvispas oid. Dan heb je iig een KEUZE en de mogelijkheid om alles legaal te doen. Als er dan iemand zich hier niet aan houdt, vind ik boetes (meer) terecht dan nu, en inname van de extra pas bij wantoestanden.
Maar goed, dat landelijk invoeren gaat toch niet gebeuren, beter verstoppen zal wel de enige optie zijn.... :-?
CarpeR Diem
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 09:54

@ Marco: De Leidse Hengelaarsbond biedt een zogenaamde Karpervergunning, waarmee je met een derde hangel mag zitten, en van 1 maart tot en met 31 oktober op een (groot) deel van hun water mag nachtvissen; ding kost € 35,00 per jaar, en is alleen voor leden van de Leidse. Weet dit ook pas sinds zeer recent, en geniet er met volle teugen van (al kost het me dit jaar twee keer de Vispas, aangezien ik bij Delfland al was aangesloten, maar lekker belangrijk)...

En nogmaals, het is onzin, er wordt enorm krampachtig over gedaan, maar veel/ de meesten weten zich kennelijk niet te gedragen aan de waterkant, en dan krijg je dit soort praktijken... Ben er ook niet blij mee, maar zo is het nu eenmaal, en als je dan toch, zonder vergunningen, besluit te gaan nachtvissen buiten de zomermaanden om, of met drie hengelels, dan moet je niet gaan mekkeren als je een bekeuring krijg, hoe hoog of hoe laag die ook is... En we weten allemaal de redenen waarom we van een gedoogbeleid, naar een bijna zero-tolerance zijn gegaan... De helft van het afval wat ik na een sessie mee naar huis zeul, is niet van mezelf zeg maar...